Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Stuki w silniku - koło pasowe wału
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Stuki w silniku - koło pasowe wału
Autor Wiadomość
Cmdr.Kisiel 



Dołączył: 14 Sie 2010
Posty: 42
Skąd: Bielsko



Wysłany: Sro Sie 08, 2012 16:36   

Czy ten zestaw może być czy odradzacie?
http://allegro.pl/kolo-pa...2521568432.html
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sie 08, 2012 16:36   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Sie 08, 2012 17:30   

Cmdr.Kisiel napisał/a:
Czy ten zestaw może być czy odradzacie?
Identyczne koło firmy MALO mam u siebie i póki co jest OK http://forum.roverki.eu/v...p=523822#523822
Paski na aukcji są QH więc nie najgorsze. U mnie są GATES
 
 
Cmdr.Kisiel 



Dołączył: 14 Sie 2010
Posty: 42
Skąd: Bielsko



Wysłany: Sro Sie 08, 2012 20:37   

Niestety sposób odkręcenia rozrusznikiem nie da rady. Śruba siedzi jak nie wiem co. Próbowaliśmy też ręcznie(klucz wsadzony w rurę o długim ramieniu wystającym poza nadkole) i nie puszcza. Jeszcze dla pewności zapytam w którą stronę mamy odkręcać śrubę. My próbowaliśmy przeciwnie do wskazówek zegara tak jakby wskazywał na to sposób z rozrusznikiem
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Sie 08, 2012 21:25   

Cmdr.Kisiel napisał/a:
Niestety sposób odkręcenia rozrusznikiem nie da rady.
Trzeba tylko "uderzać" rozrusznikiem, a nie kręcić.
Cmdr.Kisiel napisał/a:
Próbowaliśmy też ręcznie(klucz wsadzony w rurę o długim ramieniu wystającym poza nadkole) i nie puszcza.
Tak nie da rady. Trzeba zablokować koło zamachowe/dwumasowe. Pozostaje klucz pneumatyczny, a jak nie da rady to grzanie palnikiem i odkręcanie na ciepło.
Cmdr.Kisiel napisał/a:
My próbowaliśmy przeciwnie do wskazówek zegara tak jakby wskazywał na to sposób z rozrusznikiem
Z tego co pamiętam to jest chyba lewy gwint, aby zapobiec wykręceniu śruby. Patrz na zdjęcie jak zaparty jest klucz i w którą kręci się silnik.
 
 
Cmdr.Kisiel 



Dołączył: 14 Sie 2010
Posty: 42
Skąd: Bielsko



Wysłany: Czw Sie 09, 2012 10:15   

apples napisał/a:
Trzeba tylko "uderzać" rozrusznikiem, a nie kręcić.


apples napisał/a:
Tak nie da rady. Trzeba zablokować koło zamachowe/dwumasowe. Pozostaje klucz pneumatyczny, a jak nie da rady to grzanie palnikiem i odkręcanie na ciepło..

Jeden z nas naciskał na hamulec i mielismy wrzucony 5 bieg(za radą znajomego mechanika - on tak odkręca koła)[/quote]

apples napisał/a:

Z tego co pamiętam to jest chyba lewy gwint, aby zapobiec wykręceniu śruby. Patrz na zdjęcie jak zaparty jest klucz i w którą kręci się silnik.

Lewy?
Koło pasowe normalnie kręci się zgodnie ze wskazówkami zegara na odpalonym silniku, więc odkręcanie na "tykniecie rozrusznika" sugeruje, iż powinno odkręcać się śrubę w stronę przeciwną tj. odwrotnie do wskazówek zegara

Jutro ma przyjechać z kluczem do odkręcania śrub w tirach - żarty się skończyły :)
Na internecie nie widzę żadnej dokumentacji w której by pisało na temat tej śruby od koła pasowego a nie chciałbym dokręcać przez niewiedzę.

[ Dodano: Sro Sie 08, 2012 21:47 ]
P.s. uderzaliśmy rozrusznikiem a nie kręciliśmy :) - ta śruba jest chyba zaspawana.

[ Dodano: Czw Sie 09, 2012 10:15 ]
Jeszcze pytanie odnośnie śruby do koła pasowego. Czy ją się wymienia? Czy po montarzu wkręca się ją na kleju? I jaki ma gwint bo w tym temacie mowa pierwsze o prawym a potem jest sugestia, że lewy?
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Czw Sie 09, 2012 10:16   

Śruba ma na 100% lewy gwint i pewnie została wkręcona na kleju ,pomaga w tym przypadku kilkakrotne mocne uderzenie w czoło śruby przed jej odkręcaniem, jak również uderzanie w czoło klucza by siła była przenoszona na śrubę koła pasowego.
W ostateczności pomaga podgrzanie śruby.
_________________
rom
 
 
Cmdr.Kisiel 



Dołączył: 14 Sie 2010
Posty: 42
Skąd: Bielsko



Wysłany: Pią Sie 10, 2012 09:05   

Już się w tym gubię. Dla pewności lewy gwint: http://pl.wikipedia.org/wiki/Gwint_lewy
Nie rozumiem, więc w jaki sposób odkręc
ali inni użytkownicy na „tyknięcie rozrusznika” skoro koło pasowe kręci się zgodnie ze wskazówkami zegara( z gwintem lewym blokada o podłużnice powodowałaby dokręcanie śruby a nie jej odkręcanie). Ja mam silnik CDT 2.0 czy w innych silnikach mogą być śruby z innym gwintem?

[ Dodano: Pią Sie 10, 2012 09:05 ]
Udało się odkręcić kluczem do tirów :)
Gwint jest PRAWY – czyli odkręca się w przeciwną stronę do wskazówek zegara.
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Pią Sie 10, 2012 10:01   

Cmdr.Kisiel, wielkie sorry dopiero przed chwilą przeczytałem jaką bzdurę napisałem gwinnt jest prawy i kiedy odkręcamy rozrusznikiem wał silnika kręci się w prawo powodując, że śruba na którą jest założony klucz zablokowany przed obróceniem będzie się kręciła w lewo.
_________________
rom
 
 
PD 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 270
Skąd: Rybnik



Wysłany: Pon Sie 13, 2012 23:36   

panowie a jest taka mozliwosc ze to owe kolo pasowe walu moze byc troche uszkodzone i stuka tylko przy zimym silniku przez jakas minute a pozniej jest spokoj?
_________________
Był R75 CDT 2.0 2001r. automat sedan, jest R75 Tourer CDT 2.0 , 2001r.
 
 
 
markozalko 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1051
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Sro Maj 08, 2013 19:10   

Ja się rónież podłącze do tematu. Od jakiegoś czasu, działo się to rzadko, głównie jak byłem gdzieś w trasie i stałem na światłach czyli na luzie, coś pierdziało i drżało z prawej strony od pasażera tak gdzies w okolicach szyby przedniej czy też schowka. Cięzko było namierzyć. Na następnych światłach tego już nie było. I tak np. na trasę 250 km raz góra dwa razy drżało. Teraz coraz częściej sie to dzieje ale też głównie w trasie choć ostatnio i w mieście. Myślałem że może coś się poluzowało w filtrze kabinowym bo był zmieniany ale nie, wszystko siedzi sztywno. Nie jest to dźwięk metaliczny tylko jak pisze jakby jakiś plastik czy coś np. w podszybiu wpadało w wibrację. Wiem że z poduszkami nie do końca mam spokó, ale to już inna bajka. Piszę tu bo kiedyś jak pamiętam przez długi czas miałem dźwięki ale to były inne, i wtedy walnęło mi koło pasowe. Teraz dźwięki sa inne ale zaczynam myśleć. Koło miałem wytmieniane jakieś 25 tyś km temu. Jakieś propozycje?? Może coś z klimą bo też mi wyje, np. jakies rolki czy co. Tylko jak to spradwzić.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Maj 08, 2013 19:29   

Ja również witam w klubie telepiących-walących kół pasowych wału :)

Wczoraj i mnie, nagle jak pierun z jasnego nieba trafiła ta usterka ;)

Auto ma już przejechane 240 000 km i jak na taki przebieg, to można by rzec, że usterka wyczekiwana :)
Wczoraj chyba jakiś dzień był na te kółka, bo kolega Wizard_GP przyjechał na remap komputera silnika i śmiejąc się z mojego MG usłyszał to samo w swoim :)

U mnie napiżdżało tak:


Wymiana na nowe w BritishCars zajęła 30 minut łącznie z oczekiwaniem na część ;)

Ps.
markozalko ile jeździłeś z uszkodzonym kołem wcześniej? Może dostał pasek, może rolki... teraz się odzywa? Jakiego producenta było to koło i ile płaciłeś?

[ Dodano: Sro Maj 08, 2013 19:29 ]
PD napisał/a:
panowie a jest taka mozliwosc ze to owe kolo pasowe walu moze byc troche uszkodzone i stuka tylko przy zimym silniku przez jakas minute a pozniej jest spoko

Tak! Ja właśnie tak miałem ;) Generalnie jak wprowadziłem powyżej 1000 obr/min. to cisza i potem już nie było słychać.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
markozalko 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1051
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Sro Maj 08, 2013 19:41   

No powiem ci że dość sporo jeździłem z padającym kołem pasowym.U mnie to skrzypiało głównie podczas ruszania. Wtedy miałem sporo wyjazdów i zrobiłęm jakieś 2-3 tys na bank. Aż raz się coś rozsypało jak jechałem w sowim mieście na szczęć=ście. Okazało się że koło jakoś się rozerwało na strzępy. Nie wiem co za firma to była bo mi mechanicy zamówili i wymieniali. Koszt koła był 480 zł ale na pewno sam bym taniej takie kupił. Rolek nie wymienili mi tylko jakiś pasek od klimy jak pamiętam. Ale koło pasowe chyba tak nie drży jak deska i wytrzymuje dłuzej niż 25-30 tyś. km. Oj ten samochód na okrągło ma jakieś takie dolegliwości którę ciężko zdiagnozoważ. Pierdzi z każdej strony.
 
 
Adsik 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Gru 2012
Posty: 244



Wysłany: Sro Maj 28, 2014 22:08   

Nie bede tematu zakładał i tutaj zapytam. W aucie kolegi znaleźliśmy tak zaspawane koło pasowe. W jakim celu ktoś to zrobił? bo wiem ze jest do wymiany to napewno jeśli ktoś coś kombinował. Czy tak zaspawane koło mogło zrobić jakies uszkodzenia dodatkowe? Pasek troche chyba piszczy(ostatnio był odpalany jakieś 1,5 miesiąca temu więc średnio pamietam.)
I trzęsie budą o ile mi sie przypomina ;)


 
 
karolj 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 534



Wysłany: Pią Wrz 12, 2014 23:21   

Ciekawy filmik pokazujący różnice w pracy silnika z jednolitym kołem i kołem z tłumikiem drgań skrętnych:

https://www.youtube.com/w...QY&noredirect=1
 
 
krucha91 




Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 115
Skąd: Łaziska

Rover 200

Wysłany: Pią Gru 05, 2014 15:45   

Witam.
Chciałem odświeżyć temat bo i mojego R dzis to dopadło...
Zmieniałem tylną piastę bo wytarł się pierścień magnetyczny, z jazdy testowej przyjechałem już z klekoczącym silnikiem, wszystkie objawy dokladnie tak opisujecie.

Od razu kontakt z mechanikiem i diagnoza. Powiedział mi że oryginał 800zł a zamiennik w miarę dobry 500zł + oczywiscie jego usługi. Innych podobno nie ma sensu bo za 2 tyg przyjadę z tym samym.

Chciałem więc się dowiedzieć jak się sprawują nowo założone koła pasowe i ewentualnie jakie firmy moglibyście polecic.

Z góry dziękuję:) Przebieg 237 kkm:)
 
 
 
adas.ko 




Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 76



Wysłany: Sro Sie 26, 2015 20:22   

Jak pewnie czytałeś wszystkie koła pasowe w zamienniku padają wcześniej niż oryginał. Moje koło DAYCO (za około 400 pln) poddało się po 10 miesiącach (po przebiegu ok. 10kkm). Wtedy Corteco było po 800-900 pln więc pożałowałem i teraz na dniach rozglądam się za nowym z nadzieją, że za Dayco otrzymam jakiś zwrot gwarancyjny. Obecnie Corteco kosztuje w granicach 500-600 pln, martwi mnie tylko, że pojawiły się informacje że jest to już tzw. chińszczyzna (?)

Potwierdzam słowa Punx, że po wymianie koła następuje w aucie błoga cisza wolna od drgań, buczenia itp. A przed wymianą też walczyłem jak kolega z poduszkami i wszystkim dookoła silnika.

Pozdrawiam, Adam
_________________
R 75 03r CDTi automat; R 45 03r 1.6; R 400 98r 1.6
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Czw Sie 27, 2015 00:41   

adas.ko, no to żeś odgrzał kotleta. :P
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
adas.ko 




Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 76



Wysłany: Czw Sie 27, 2015 08:33   

Ojtam, ojtam .... zawsze może kogoś uchronić przed kołem pasowym DAYCO, no chyba że na handel szykuje :razz:
A przy okazji, Corteco za 550pln ktoś używa ? warto ?

Pozdrawiam, Adam
_________________
R 75 03r CDTi automat; R 45 03r 1.6; R 400 98r 1.6
 
 
a1410 



Dołączył: 25 Gru 2020
Posty: 3



Wysłany: Sro Sty 13, 2021 16:49   

Odświeżam temat z takim pytaniem: czy ktoś z Was zamontował do swojego Roverka 2,5 V6 takie koło pasowe wału?
https://allegro.pl/oferta/kolo-pasowe-walu-rover-75-2-5-v6-99-7839261804
 
 
Szyfu 




Dołączył: 24 Paź 2012
Posty: 78



Wysłany: Czw Gru 01, 2022 11:50   

Witam, faktycznie w M47R są dwa paski do koła pasowego?
Zostawiłem auto u mechanika i ten mówi, że mam jeden pasek.
Czy to prawda? Może tego drugiego nie widać jak się otworzy maskę i patrzy z góry?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Koło pasowe wału - 1.8
rolnik Rover serii 75, MG ZT 6 Nie Lut 12, 2012 14:08
Boncky
Brak nowych postów [R75] Padło koło pasowe wału
Gdzie kupić jak wymienić???
Spyder Rover serii 75, MG ZT 14 Sob Kwi 10, 2010 16:06
jacekmarus
Brak nowych postów [R75] Koło pasowe wału korbowego - 1,8
madrus Rover serii 75, MG ZT 22 Pon Sty 09, 2012 00:23
madrus
Brak nowych postów [R75] koło pasowe wału korbowego
motocolor Rover serii 75, MG ZT 0 Czw Cze 06, 2013 06:35
motocolor
Brak nowych postów [R75] Gorące koło pasowe wału korbowego
jacuchna21 Rover serii 75, MG ZT 5 Czw Lip 22, 2010 18:48
apples



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink