Forum Klubu ROVERki.pl :: Mems2j Chiptuning zrób to sam
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Mems2j Chiptuning zrób to sam
Autor Wiadomość
nowy889 




Dołączył: 22 Lis 2018
Posty: 72



  Wysłany: Wto Gru 28, 2021 17:32   Mems2j Chiptuning zrób to sam

Witam serdeczie.

Mimo że odnosze wrażenie że to forum umarło/umiera śmiercią naturalną, to opisze tu moje boje i sukces w chipowaniu Mems2j

Co bedzie nam potrzebne :
Sterownik Mems2j albo mems1.9
Komputer z sprawną przeglądarka internetową najlepiej w miarę świerzą
Stacja lutownicza z hotairem
Gniazdo PLCC44 smd(wsumie nie musi być ale tak łatwiej pamięc podmieniać)
I albo czyste kości AT27C1024 albo Flash AT49F1025
Flash wystarczy nam 1 bo można go wielokrotnie zapisywać, EPROM AT27C1024 iest
jednokrotnego zapisu.
No i oczywiście programator ja używam Xgecu tl866II Plus.
+ 2 przejściówki jedną PLCC44 na DIP40 i dróga taką samą z tym że specialnie
zrobiona przez firma ELIPTOR pod 49F1024.

I zaczynamy zabawe:
Wyciągamy sterownik z auta, Pamiętając żeby odlaczyć akumulator.
rozkręcamy obudowe 4X T25 z dziurką , i odrywamy aluminiowa pokrywe.
Pojawi nam sie odsłonięta płyta zalana żelem , naszczęście żelu jest cięko.
Wylutowujemy Pamięć AT27C1024 która znajduje sie zaraz obok procesora motoroli.
wystarczy oskrobac dlekiktnie z żelu nóżki i leko powoli podgrzewać hotairem.





jak zdejmiemy pamięc wrzucamy ja na programator i robimy zrzut pamięci.
I teraz jeżeli ktoś uzyje xgecu nalezy zrobić bit swap innym programem bo program który czyta mapy musi miec odwrócone bity.
Ja uzywam programu GQ usb prog. Ładuje do niego bin i w zakładce command mamy "buffer byte swap" klikamy i zapisujemy jako plik bin , najlepiej podpisac żeby sie nie pomylił że to swap.
Następnie przechodzimy do modyfikacji map :razz:

Wchodzac na strone rovermems.com
Link prosto do programu: Rom editor

W programie jest ogarnięte Zapłon , Paliwo, Target lambda, Wolne obroty,
Odcinka vvc, Mapowanie mapsensora na TPS, Kąty vvc przy MAP,

I czas reakcji vvc(to gdyby ktos chciał testowac inny olej i pod niego ustawiać ecu , duzo zachodu i pracy )
Pewnie coś jeszcz eo czym nie pamiętam .

Do mems1.9 niewiem które mapy sa opisane .
Do sterowników mems2j
MKC103720 jest wszystko co wyżej bez czasu reakcji vvc
MKC104001 jest to co opisałem wyżej.


Wchodzimy w zakładke remap i Wchodzimy w "file editor and obd/diagnostic cable remapping".
nastepnie ładujemy nasz plik (ten z bit swapem).
Pieknie nam sie wszystko ładuje , wprowadzamy zmiany i zapisujemy.
Nastepnie trzeba znowu zrobic byte swap i zaprogramować pamięć.
Analogicznie to samo co zrobilismy tylko w drugą strone.

Powiem tak , oryginalna mapa zapłonu to jakiś misz-masz, a paliwo na oryginalnej mapie przy WOT mi wychodziło w okolicach 14 więc strasznie ubogo to sie nie dziwie ze te tłoki w vvc padały przy pałowaniu.
Po mapowaniu przybyło mi pare koni i treoche niutów :grin: a najlepsze jest to że podniosłem odcinke do 7400 i moc dalej rośnie niby saws podnosi do 7500 zobaczymy może ja też tak zrobię narazie dopieszczam mape w swoim silniku.


Jeżeli chodzi o MAP sensor przy mems2j i jego skalowanie, to mapsensor
najprawdopodobniej nie posiada tabeli skalowania okazało sie że
jest liczony na bierząco z wzoru

wzór: map_sensor = (((5000000 / raw_reading) * a_multiplier) / 1000)

Mapsensor jest ten sam co w td5 landrovera i musze sprawdzić czy mems2j
widzi w parametrach nadciśnienie, jeżeli tak to wtedy nalezy tlko zmienić wartości mapy na powyżej 1 atmosfery i wpisać odpowiednie wartości.

Niestety nie znaleźiona jeszcze jest komórka z przepustowością wtryskiwaczy
co by sie przydało do turbo bo standardowe kremowe mają tylko 210cc
Pozdrawiam , mam nadzieje że kogos zainteresuje temat.
_________________
MGF 1.8 VVC , ratujemy klasyka
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=107915
  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Gru 28, 2021 17:32   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dawidd 




Pomógł: 40 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3329
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Gru 29, 2021 22:37   

szkoda ze takie tematy juz sie na forum nie pojawiają - marka która zanika i coraz mniej pasjonatów. Nawet znajomi namawiają mnie żebym pozbył sie rovera - ale ja mam odpowiedz jak mignie mi 2mil km to się może pozbędę :)
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
nowy889 




Dołączył: 22 Lis 2018
Posty: 72



Wysłany: Czw Gru 30, 2021 20:50   

I dla mnie to jest wielki plus, bo te auta juz sa unikatowe, jeszcze nie sa klasykami więc ich nie szkoda, części maja tanie i wmiare dostepne, więc bez strachu można w nich grzebać i to jest odpowiedni na to moment. :wink:

porównanie sterowników MKC103720 i MKC104001 , dla mnie identyczne tylko mniej żelu ;)

_________________
MGF 1.8 VVC , ratujemy klasyka
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=107915
  
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 365 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7716
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Sty 06, 2022 12:54   

Ciekawy temat :-) no niestety forum umiera i tych aut coraz mniej. Mnie już też tyle ludzi namawia żeby się pozbyć 45/25 oraz aerodrecka :-) ale jakoś części dostępne są więc eksploatacja tania i moc zadowalająca :-)
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MGF] det 3 + mems2j
nowy889 Tuning mechaniczny 7 Wto Gru 08, 2020 21:12
nowy889
Brak nowych postów Remap Mems2j i Mems1.9 już możliwy....
nowy889 Tuning mechaniczny 20 Pon Lip 20, 2020 06:21
slax
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Chiptuning
Robert_66_ Tuning mechaniczny 3 Nie Gru 16, 2012 10:38
Adrian
Brak nowych postów [R75] Chiptuning
115 do 150 - warto??
jarek73 Tuning mechaniczny 13 Nie Lis 30, 2008 20:30
Dam-Kam
Brak nowych postów [R400] Chiptuning na 130 KM 2.0 iDT
Kacpro Tuning mechaniczny 6 Pią Maj 22, 2015 13:46
Kacpro



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink