Forum Klubu ROVERki.pl :: MG ZT 190 Trophy Blue by tommasino
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
MG ZT 190 Trophy Blue by tommasino
Autor Wiadomość
tommasino 
Moderator




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 472
Skąd: Rzeszów

MG ZT

Wysłany: Sob Lut 05, 2022 13:18   MG ZT 190 Trophy Blue by tommasino

Na początku sierpnia tamtego roku stałem się właścicielem MG ZT 190 z 2001 w kolorze Trophy Blue. Pierwsza moja myśl to zakup na części i z takim zamiarem go w sumie kupiłem. Auto było wystawione tutaj na forum, więc umówiliśmy się z ówczesnym właścicielem na możliwość obejrzenia auta i pojechaliśmy razem z Adam_26 do Wadowic.
Po krótkich oględzinach w deszczu MGik został zakupiony.

Tak jak już wspomniałem kupiłem go z przeznaczeniem na części. Auto wizualnie i technicznie można dosłownie powiedzieć szrot. Niemniej jednak ja zobaczyłem w nim potencjał. Moja żona również dołożyła dwa grosze i powiedziała, że szkoda go rozbierać. Poza tym sedanik w kolorze Trophy Blue - grzech go skazywać na straty, tym bardziej, że mało już tego jeździ :mrgreen:
Ale zanim jednak zdecydowałem, że go zostawiamy zmierzyłem na kompletnie zimnym silniku kompresje na i praktycznie na wszystkich cylindrach wyszło ok 13b. Oleju po przejechanych 250 kilometrach też nie ubyło.

Przebieg na zegarach ponad 280tys.km, ale poprzedni właściciel zakupił silnik z Anglii z przebiegiem 70 tyś mil, rozebrał go bez ściągania głowić, wyczyścił, wymienił to co trzeba było i poskręcał. Zrobił na tym silniku ok 50tyś. km.

No dobra! a teraz długa lista bolączek MGka tuż po zakupie. Niektórzy mogą uznać mnie za wariata, że jednak zdecydowałem się na odgruzowanie:


1. Lakierniczo malowany praktycznie dookoła. Niektóre elementy trzeba będzie poprawić.
- na dachu przy słupkach przedniej szyby schodzi klar.
- drzwi prawy tylne lekko pogniecione
- przytarty prawy tylny błotnik
- progi do wymiany od strony tylnej osi. Lewego praktycznie nie ma.
- maska do wymiany - rdza i bąble przy lampach.

2. Brak zatyczek na dachu, spinek do podszybia, podkładek na lewarek
3. Nadkole prawe tylne przytarte, przednie lewe od R75, prawe przytarte
4. Brak trójkątnej osłony pod zderzakiem przednim jak i dolnej osłony silnika
5. Klamki chromowe do wymiany
6. Czarny słupek przy szybie tylnych drzwi jest rdza (do wymiany)
7. Pęknięta tylna sprężyna zawieszenia
8. Amortyzatory tylne kayaby, jedna uszkodzona
9. wahacz tylni lewy skorodowany
10. wahacz przedni prawy do wymiany
11. Tarcze przednie skorodowane do wymiany
12. klocki do wymiany
13. przewody hamulcowe tylne do wymiany
14. brak czujników zużycia klocków
15. urwany odpowietrznik zacisku hamulcowego tylnego
16. urwana wtyczka od czujnika poziomu płynu spryskiwaczy
17. wentylator chłodnicy trup
18. VISy do wyrzucenia
19. brak plastikowej osłony na długi pasek rozrządu
20. przeciekająca pompa wspomagania
21. termostat sprawny ale przeciekający
22. brak obudowy akumulatora
23. brak rury z kierownicą powietrza do układu wlotowego
24. poduszka gumowa boczna silnika pęknięta
25. brak uszczelki gumowej w grodzi na rurki od klimy
26. złamany wężyk podciśnienia do listwy wtryskowej paliwa
27. tłumik do wymiany
28. rury idące do pierwszego katalizatora mocno skorodowane, z dziurami do wymiany
29. kolektory wydechowe dziurawe, do wymiany
30. brak łapy do katalizatora
31. brak rurki odpływu wody w prawym nadkolu
32. przeciekający wysprzęglik
33. LPG nieszczelne, czuć gaz w komorze silnika
34. tylni zamek klapy - brak osłonki przed brudem w miejscu wkładania kluczyka
35. niedziałający wyświetlacz licznika (poprzedni właściciel musiał podjąć sam próbę naprawy wyświetlacza i nie wyszło)
36. boczek fotela kierowcy z dziurą
37. brak 2 chromowych obramówek klamek wewnętrznych
38. czarna osłona winylowa pod kierownicą w kiepskim stanie
39. kierownica zdarta z dziurami
40. gałka lewarka bez skóry
41. podsufitka już zaczyna sie odklejać
42. uchwyt na kubek połamany
43. szary dekor deski wokół licznika pęknięty
44. nie działające ogrzewanie tylnej szyby
45. listwy zgarniające wewnętrzne w tylnych drzwiach zgnite
46. Boczki tylne w kiepskim stanie
47. lampka tylna podsufitki połamana
48. listwa czarna progowa po stronie kierowcy połamana
49. mieszek ręcznego wyłamany zaczep
50. Schowek pasażera połamane zaczepy
51. brak zaślepki na podstopniku
51. ślizg zderzaka przód połamany
52. uszczelka bagażnika porwana
53. prawa zaślepka tylnej lampy zaczep połamany
54. prawa tylna lampa uszczerbana
55. ucho obudowy od LSM wyłamane
56. podnośniki maski do wymiany

A oto sprawca :hmm:














Prace nad przywracaniem auta do stanu używalności powoli trwają.
Postaram się powoli zdawać relacje. Priorytetem jest najpierw stan mechaniczny. Następnie wizualny.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez tommasino Sro Paź 26, 2022 17:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lut 05, 2022 13:18   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Malignus 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 09 Lis 2016
Posty: 560
Skąd: Wrocław

MG TF

Wysłany: Sob Lut 05, 2022 17:48   

Fajny Mgik do uratowania.3mam kciuki ze go doprowadzisz do stanu idealnego.A wiem ze potrafisz :twisted: Nie bede zlosliwy :P ale wiem ze lubisz ten kolorek.Jak sie ogarniesz z sedanem to poszukam Ci bezdaszka w tym kolorku :P
Dzialaj Tommasino :!:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3631
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sob Lut 05, 2022 18:01   

Lista faktycznie długa, trochę tego jest, ja tez mam druga 800 na części Senn'a :-)
Szkoda tych samochodów, a ile stalo i wrastalo w ziemie w lesie na wyspach :cry:
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
tommasino 
Moderator




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 472
Skąd: Rzeszów

MG ZT

Wysłany: Nie Lut 06, 2022 14:33   

Malignus, Malignus, zobaczymy co z tego będzie, ale jestem dobrej myśli.


Naprawy MGka już się zaczęły, ale wolno to przebiega bo zaparkowałem u teściów na wsi no i krucho z czasem.

W pierwszej kolejności wybrałem się do kolegi Piotrka Klimkowskiego z Szufnarowej po części, które potrzebowałem. Piotruś rozebrał w swoim życiu naście R75, więc ma w posiadaniu ogrom części. Szkoda tylko , że z MG ZT nic mu się nigdy nie trafiło.

Pierwsza dostawa gratów:





W MGku rozebrałem przód, aby dobrać się do wentylatora:


Niestety Piotrek nie miał sprawnego wentylatora, więc z pomoca przyszedł Adaśko. Wysłał mi szczotkim które robił na zamowienie:

Oto co znalazłem po otwarciu silnika wentylatora. Szczotek nia ma:


Lutownica w ruch:





Kwestia wiatraka odhaczona :mrgreen:

[ Dodano: Nie Lut 06, 2022 12:51 ]
Przy okazji rozebrania przodu aby zamontować wiatrak wymieniłem pompę wspomagania:





Z pompą wspomagania niestety przygody ponieważ kolejna okazała się niesprawna. Piotrek dostarczył kolejna sprawną, ale znowu koło pasowe nie jest zbyt proste. Mam jeszcze jedną pompę więc czeka mnie jeszcze raz zabawa z wymianą.


Wymieniona boczna poduszka silnika:


Zamki maski również:


Kolektor ssący plastikowy wydawał się lekko hałasować, więc też wymieniłem. Dostałem od poprzedniego właściciela w super stanie. Oczywiście porządnie go wypłukałem w benzynie przed założeniem.

Przeszedłem do hamulców. Tuaj masakra :evil:

Tarcze przednie skorodowane i klocki skruszone:



Na szczęście miałem w zapasie w piwnicy praktycznie nówki :P :P



Zaciski oczyszciłem i nasmarowałem tłoczki. Pozakładałem nowe czujniki klocków. Wyregulowałem hamulec ręczny.

Niestety, a w sumie i dobrze po naciśnięciu nogi na pedał hamulca pękł przewód hamulcowy tylni:


Pierwsza myśl była taka, że na szczęście w drodze po zakupie auta przewód nie rypnął. Nie jechaliśmy przecież autostradą 50km/h.

Zauważyłem, że tylne zaciski są niby na tarczę wentylowaną, aczkolwiek różnią się numerami od tych w ZTT. W jednym zacisku byl ułamany odpowietrznik. Próbowałem go wykręcać wykrętakami, jednak nie udało mi się.
Próbowałem znaleść w jakim aucie to było montowane. Zaciski dość rzadkie i montowane w BWM 740i, M5 w latach 90.


Pojechałem na szrot i wykręciłem tylne dedykowane zaciski do ZT z BMW e46 o numerze 40/19. Oczywiście przeczyściłem lekko pomalowałem. Tłoczki nasmarowałem:


W późniejszym terminie pomaluje resztę zacisków.

Od Patryka Typera pożyczyłem zestaw do zarabiania przewodów hamulcowych i oraz dostałem 5 metrów przewodów miedzianych. Od Adam_26 zestaw do odpowietrzania układu. Jednego ładnego popołudnia wymieniłem tylne przewody hamulcowe i odpowietrzyłem.
Z tym odpowietrzeniem to jeszcze raz będę musiał to zrobić bo coś pod pedałem czuję, że to jest jeszcze nie to :???:

W międzyczasie obkleiłem deskę z r75 drewnianą, bo szara pęknięta w okolicy kratki:

:evil:


Założyłem kierownicę, która miałem z ZTT:


Stara już była przetarta:


Wymieniłem lewą lampę tylną bo była uszczerbana:





Założyłem roletę na tylną półkę. Trzeba było dopasować roletę do czarnej półki z TT. Było troszkę wycinania ale udało się :lol:



Przy okazji montażu rolety dowiedziałem się dlaczego ogrzewanie tylnej szyby nie działa. Przekaźnik się spalił razem z wtyczką.




Kabel i przekaźnik wymieniony. Ogrzewanie tylnej szyby działa.

W międzyczasie doszły mi dywaniki gumowe, listwy, lampka podsufitki, capholder, uchwyt na gaśnicę montowaną do fotela pasażera, dekor srebrny z jednym otworem na guzik do rolety i czarna osłona winylowa nad nogami kierowcy






Ramka stalowa wydechu :) Może zrobię kiedy wydech i na prawą stronę jak w ZTT :D

[ Dodano: Nie Lut 06, 2022 13:21 ]
W pilocie kluczyka brakowało jednego mikrostyku. Miałem w zapasie więc już wlutowane:



Zaczepy od schowka pasażera były połamane. Przerzuciłem czarną obudowę drzwiczek półki na sprawny schowek :





Drzwiczki teraz normalnie się zamykają.

Wymieniłem listwy zgarniające tylnych drzwi:




Wahacz lewy przedni również wymieniony. Sworzeń przy zwrotnicy był mocno wyrobiony. Założyłem sprawną używkę:



Kilka godzin poświęciłem na wymianę termostatu:







Przy okazji pozakładałem opaski na przewody LPG do idące do wtrysków:


[ Dodano: Nie Lut 06, 2022 14:10 ]
Zabrałem się za pękniętą tylna sprężynę zawieszenia.
Zakupiłem od Adaśko dwie oczywiście dedykowane do ZT.



Przy okazji zobaczyłem stan paletki. Lekko podgnity kołnierz ale stan ok. Druga paletka do wymiany, Są dziury. Tak czy inaczej całe zawieszenie tylne trzeba zdjąć przeczyścić i pomalować. Inaczej tego nie widzę.




Prawe tylne nadkole wymienione. Poprzednie zdarte ponieważ koło tarło.




Jak już wspomniałem były zamontowane tylne amortyzatory od kayaba. W tym jeden niesprawny.
Kiedyś zakupiłem ori sprawne, więc miałem w zapasie :






W wolnym czasie sam obszyłem dwie gałki. Jedna powędruje do Typera :razz:



Z Alliexpress doszły dwa Visy. Auto wreszcie się zbiera


Potem pod Łodzią dorwałem r75 polifta na części. Troszkę powykręcałem z niego.
Najważniejsze zawieszenie tylne w super stanie. Po piaskowaniu i zabezpieczeniu trafi do ZTka :lol:




Zajrzałem również do wydechu. Tłumik końcowy już miałem z BMW 2.8i który był wcześniej zamontowany w ZTT. Poprzedni właściciel owinął kolektory wydechowe i rury idące do katalizatora bandażem termicznym. Efekt był taki, że bandaże łapały wilgoć przez co rury zardzewiały. Wręcz oderwały się. Coś tam było też lepione




Kupiłem same rurki bez katów. Z katami oczywiście niema szans bo teraz w cenie:



trochę cięcia:




pierwsze spasowanie:


tłumik środkowy również dziurawy więc zakupiłem :


Wydech złożył mi kolega spawacz:











Mgik teraz cichutko pracuje. Wręcz za cicho.
Mimo, że nic już nie słuchać, do wymiany są również kolektory wydechowe. Pod bandażami nie widać są dziury i są przedmuchy. Ale to już innym razem jak wparuje na kanał.

[ Dodano: Nie Lut 06, 2022 14:33 ]
Wymieniłem obudowę LSM bo było pęknięte ucho:





Zakupiłem 2 dinowe radio na WINce w dobrych pieniążkach:


Potem nabyłem kompletną instalację nagłośnienia Harman/Kardon i obecnie jestem na etapie jego montażu. Można powiedzieć że prawie zamontowane. Największa praca już za mną:









Tunel już poskręcany, sub wisi, wzmacniacz wpięty. Wszystko gra pięknie gra. Miałem na początku zagwozdkę ponieważ radio uruchamiało się ale nie było dźwięku. Potem doczytałem, że musi być sygnał iść na wzmacniacz, który był już w wiązce radia, ale kabelki były celowo rozłączone.

W drzwiach mam zamontowane głośniki Blaupunkta. Zastanawiam sie czy zmieniać na te od Harmana. Jak będę montować osłonki i gwizdki od H/K to ewentulanie przetestuje te orginalne.

_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Malignus 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 09 Lis 2016
Posty: 560
Skąd: Wrocław

MG TF

Wysłany: Nie Lut 06, 2022 18:35   

i super.Warto sie bawiec w odbudowe Ztka :mrgreen: Aby sluzyl
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
tommasino 
Moderator




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 472
Skąd: Rzeszów

MG ZT

Wysłany: Nie Lut 06, 2022 19:13   

Malignus, warto, nie warto. Lubię sobie pogrzebać :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Lut 07, 2022 10:06   

o w mordę, aleś roboty dowalił :o szacun!
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
tommasino 
Moderator




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 472
Skąd: Rzeszów

MG ZT

Wysłany: Nie Lut 13, 2022 01:33   

Markzo napisał/a:
o w mordę, aleś roboty dowalił :o szacun!


Ano jest, jest roboty

[ Dodano: Czw Lut 10, 2022 07:47 ]
Wymieniłem świece






Przy okazji założyłem brakujące uszczelnienie w grodzi:






Wymieniłem przewód od podciśnienia do listwy paliwa


[ Dodano: Nie Lut 13, 2022 01:25 ]
Wziąłem się za łatanie fotela. Szczerze to jestem nawet zadowolony z efektu.
Czekam jeszcze na ciemniejszą farbę niebieską










Widać, że łatane ale wygląda 100 razy lepiej jak było :mrgreen:

[ Dodano: Nie Lut 13, 2022 01:33 ]
Wymieniłem wreszcie kolektory wydechowe bo były przedmuchy. Dostęp dość ciężki, ale udało się:



Kolektor już był spawany punktowo, więc nasi już tam byli :





Druga strona:


No i te nieszczęsne bandaże
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Nie Lut 13, 2022 21:07   

Brawo ty! :)
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
tommasino 
Moderator




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 472
Skąd: Rzeszów

MG ZT

Wysłany: Czw Mar 10, 2022 02:46   

Wymieniłem poduszkę kierownicy bo emblemat był wciśnięty:





Zamontowałem również gwizdki Harmana/K w przednich drzwiach.




Teraz mam przeprawę z kamerką cofania. Buła ona juz zamontowana w aucie. Wiec podłączyłem ją do radia i po wrzuceniu wstecznego ekran przełącza sie, aczkolwiek pojawia się NO SIGNAL. kupiłem nawet drugą kamerkę PAL, ale efekt ten sam. Próbowałem znaleźć informacje w necie ale strasznie ciężko. Radio jest na windowsie CE 6.0. Wchodziłem we wszystkie zakamarki tego radia i nie znalazłem nic co by mogło np. zmienić nadawanie obrazu z kamerki. Na necie też ciężko cokolwiek znaleźć.
Nie wiem czy radio na Windows CE nie działa tylko na kamerkach z obrazem NTSC????
Tylko nie chce znowu na darmo kasy wydawać.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Mar 10, 2022 10:13   

Musisz zmienić na ntsc, tez mam tak ze na PAL nie ma obrazu, z tym ze ja mam andka
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
tommasino 
Moderator




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 472
Skąd: Rzeszów

MG ZT

Wysłany: Sro Mar 30, 2022 13:48   

Z Kamerką na ntsc chyba będę musiał spróbować.

Dalsze podmiany:

znaczek zderzaka przedniego na bardziej kolorowy :)





No i licznik. Nie dzialał wyświetlacz. Po wyjęciu kluczyka przez jakiś czas wyświetlało przebieg.
Licznik zakupiłem od Adasko, a Marcin Misek mi go przystosował do montażu. Dziekuję Marcin!





[ Dodano: Sro Mar 30, 2022 13:35 ]
W ubiegłym tygodniu wstawiłem na podnośnik do kolegi TYPERa auto i zacząłem rozbierać auto we celu wymiany wysprzęglika.
Roboty w ciul, ale chyba się udało. Mimo wszystko szybciej jednak zajęło mi składanie auta :)

Wysprzęglik mocna przeciekał, aczkolwiek udało mi się przetoczyć auto ok 60KM do Typerka bez większych problemów.



Skrzynia mokra, ale na sprzęgło nie lało się





Tuleja też troche zdarta była. TYPER na szczęscie miał w zapasie używkę w fajnym stanie.



Sprzęgło widać było wymieniane, dwumasa OK.



Nowy wysprzęglik LUK



Wszystko złożone do kupy i jak narazie działa poprawnie.

Przy okazji zrobiliśmy z Typerem, małą modyfikację pompki sprzęgła i przenieśliśmy zbiorniczek z płynem do komory silnika.
Potem wrzucę fotkę jak to wygląda

[ Dodano: Sro Mar 30, 2022 13:48 ]
I szrociarnia na podwórku u TYPERa po złożeniu MGka



Obecnie auto zaprowadzone do lesmanna na zrobienie progów, maski, błotników i ogolnie poprawienie wyglądu wizualnego.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pią Kwi 01, 2022 08:37   

wrzuć te foty jak umiejscowiłeś zbiorniczek od pompki. Kilka tyg. temu tez wymieniałem kolejny raz wysprzeglik i tez o tym myślałem, ale finalnie zacząłem sie łudzić ze to już ostatnia naprawa i sprzęgło więcej się nie rozleje :) wiec po co to robić ....
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
tommasino 
Moderator




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 472
Skąd: Rzeszów

MG ZT

Wysłany: Sob Sie 27, 2022 12:12   

Zakupiłem maskę. Wlazła dosłownie na styk do ZTT :twisted:



Zakupiłem również trójkąt ostrzegawczy pod klapę bagażnika





No i praca blacharsko lakiernicza Lessmana.
Progi wstępnie otwarte i poszły do piaskowania, aby oczyścić z syfu









W międzyczasie padła bateria. Zakupiłem nową:





Mocowanie pod lewarek nie miał płytki poziomej


Zostało zrobione nowe solidniejsze mocowanie:

















Gotowy próg:


Dalsze prace lakiernicze przednich słupków, dachu, tylengo błotnika, maski, listew bocznych, obudów lusterek i szerokiej lotki na klapę tylną, którą zakupiłem i postanowiłem zamontować




































MGik bedzie jeszcze polerowany. Także, jak już dostane cynk od Lessmana to jadę poskładać autko i zabierać sie za kolejne rzeczy.

[ Dodano: Sob Sie 27, 2022 11:11 ]

Mgik juz danwo odebrany i czas na kolejne podmiany.

o ile z prawej strony nadkole przednie jest od MG to niestety wytarte. Z lewej strony od R75 nie pasujace pod zderzak od ZT.



Nadkola od ZT



nadkole od R75 nie jest nie przylega dokladnie do krawedzi zderzaka.


Nadkole od ZT jest szersze i pasuje idealnie



na dzien dzisiejszy juz nie taki złom. Oczywiście ma wiele rys na lakierze i obić, mimo prezetnuje się o niebo lepiej niż na początku.



Własnoręcznie obszyłem gałkę i wrzuciłem na miejsce





Przyszedł czas na grubszą robotę. Wymiana zawieszenia tylnego. Graty oczywiście przygotowane wcześniej. Wypiaskowane, zapodkładowane i pomalowane raptorem przez Lessmana.




Demontarz starego zawieszenia oczywiście utrudniony ponieważ wiekszośc śrub byla zapieczona i zardzewiała. Na szczęscie dużo śrub miałem w zapasie.
Jednej śruby nie udało mi się zdemontować z tulei pływającej na wahaczu, więc zdemontowałem razem z bananem. Na szczęście drugi miałem też w zapasie :P


Całe truchło poszlo na złom :twisted:





Częściowo skręcone zawieszenie


no i już na miejscu




Niestety została mi jedna tarca kotwicza do wymiany. Nie udało wykręcić się śruby na piaście. Musze podjechać do kogoś kto ma jakiś klucz udarowy najlepiej do maszyn rolniczych :P

Wpadła również dokładka pod przedni zderzak od Seata cupry


Felgi grid spoke


Wymieniłem tylni zamek w lewych drzwiach. Nie otwierał się z pilota.


[ Dodano: Sob Sie 27, 2022 12:12 ]
Po zatankowaniu LPG okazało się, że auto nie przełącza się na gazownie. Myślałem, że wina leży po stronie elektrozaworów. Pojechałem do gaziarza na serwis i okazało się, że komputer od gazu został zresetowany i mapy wykasowane. Przez to też za każdym razem po włączeniu zapłonu kontrolka migała i dawało syganlizacje dźwiękową.
Winowajca okazał się padnięty akumulator (już wymieniony), który miał niskie napięcie. Przy 9v właśnie resetuje wszystki ustawienia kompa LPG.
Gaziarz powymieniał filtry, ustawił mapy i autko nareszcie śmiga na LPG.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Nie Sie 28, 2022 09:47   

Jaki masz sterownik gazu? To raczej mało prawdopodobne żeby mapy kasowaly się od niskiego napięcia akumulatora
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
tommasino 
Moderator




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 472
Skąd: Rzeszów

MG ZT

Wysłany: Nie Sie 28, 2022 11:07   

dawidd, Mam starszą wersję STAG 300-6, ale gaziarz mówił, że jest ok.

Nie znam sie na gazie, ale nie spowiadałem mu się, że bateria padła tylko sam podał możliwą przyczynę zresetowania ustawień. Ja tylko połączyłem fakty i to według mnie by sie zgadzało :)

Parownik, to ktos wsadził dość mocny - KME TWIN. Niby dobry, ale to każdy gaziarz możę mieć swoje odmienne zdanie na ten temat.
Muszę go lepiej usadzić bo przede wszystkim nie jest sztywno zamontowany, a po drugie jest na drodze połączenia puszki filtra powietrza a kierownica powietrza znajdujacą sie w nadkole. Rury łączącej oczywiście nie ma. Pewnie została wyrzucona przed wstawieniem reduktora.

[ Dodano: Nie Sie 28, 2022 11:07 ]


_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Sie 28, 2022 11:57   

Fajnie się śledzi takie prace, inny by go dojechal i na złom...a tu proszę, będzie z tego piękny ZT :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
tommasino 
Moderator




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 472
Skąd: Rzeszów

MG ZT

Wysłany: Sro Sie 31, 2022 16:13   

Markzo, fajnie się śledzi, ale coraz mniej osób je czyta :sad:
Albo mało interesujące :P

Piękny to może ten ZTek nie jest, ale można napisać że poprawny


Dzisiaj wymieniłem dwa czujniki parkowania. System zaczął pracować, aczkolwiek dziwna sprawa. Po zrzuceniu z biegu wstecznego czujniki ciągle pracowały. Również na pierwszej pozycji kluczyka w stacyjce.
Pomyślałem że może coś ze sterownikiem. Na szczęście miałem zapasowy, który podmieniłem i wszystko zaczęło pracować tak jak powinno.

_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
karas_111 




Dołączył: 22 Paź 2014
Posty: 126



Wysłany: Czw Wrz 01, 2022 08:20   

Czytam :D
 
 
tommasino 
Moderator




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 472
Skąd: Rzeszów

MG ZT

Wysłany: Czw Wrz 01, 2022 17:26   

karas_111 napisał/a:
Czytam :D

haha!
pozdrowionka dla Ciebie!
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink