Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
Dzień dobry, witam wszytkich.
Jestem ścięśliwym posiadaczem Rover 45 Hatchback, diesel, 2.0, który niestety jest w naprawe. Przymierzam się do zakupu 75, ale chcę naprawić 45, ponieważ to bardzo fajne auto i dużo przeszliśmy razem.
Komputer w warsztacie pokazuje błąd 140 252. Zaczęło się od problemu z mocą i przyspieszaniem, pedał gazu pracował opornie, i ogólnie samochód rozpędza się bardzo powoli. Jakby brak mocy. Czytałem że to może być problem z przepływomierzem powietrza. Mechanik sprawdził pedał gazu i powiedział że w iluś procentach jest sprawny.
Wszystko zaczęło się jakiś czas temu, jechałem jak nigdy nic i nagle ruszając ze świateł obroty spadły tak mocno że mogłem jechać 20 km/h, na ekranie zapaliła się lampka kontrolna naprawyzjechałem na przystanek, dodałem więcej gazu i się rozpędził, przejechałem trochę i ponownie, zatrzymałem się, poczekałem, uruchomiłem, dałem więcej obrotów i jakoś ruszył, zaczął jeździć szybciej ale rozpędza się powoli aż do 80-90, mechanicy byli w na urlopie, ale jeden podłączył komputer i zresetował błąd, lampka naprawy przestała świecić, po kilku dniach odstawiłem auto do mojego mechanika i właśnie jest problem z tym błędem i mechanik nie wie co jest tego przyczyną. Auto uruchamia się bardzo dobrze ale muli przy rozpędzaniu, nie łapie szybkości właściwie.
Czy spotkał się ktoś z Was z podobnym błędem? 140 252?
Pozdrawiam i szerokej drogi dla wszystkich.
Michał.
[ Dodano: Pią Wrz 15, 2023 12:01 ]
Witam wszystkich, mechanik przeczyścił przepływomierz, plus kilka innych rzeczy takich jak filtr powietrza czy uzupełnił olej, samochód jeździ szybciej, ale uważam że wciąż brakuje mu mocy na wyższych szybkościach. Przed tą ustreką rozpędzał się niezbyt szybko ale przy 80 i wyżej wyraźnie nabierał mocy i można było szybko wyprzedzać na autostradzie 90-140, teraz jest zdecydowanie gorzej. Po 90 km/h potrzebuje dużo czasu aby osiągnąć szybkosć 150, bardz wolno ciągnie nadal, zupełnie nie ten samochód.
Czy przyczyna może być taka że przepływomierz został tylko wyczyszczony a nie wymieniony na nowy? Cena zamiennika nie jest specjalnie wysoka a może wiele dać, jeśli to jest faktycznie przyczyną.
Zamierzam go dać raz jeszcze do innego mechanika. Może to był mój błąd, że nie określiłem że chcę nowy przepływomierz, ale też założyłem że jeśli auto ma z tym problem, to mechanik sam się "domyśli" i wstawi nową część. Bo przcież chodzi o to, aby auto było sprawne, a nie '"pół sprawne i w połowie mocy.
Wspominał też o procentach, czy danych z komputera kiedy badał przepływomierz. Przed wyczyszczeniem pokazywał 200 (jednostek, ale zapomniałem czego), a po wyczyszczeniu pokazywał 700? albo chodziło mu o procenty mocy. Przepraszam zapomniałem precyzyjnego określenia.
Pozdrawiam.
SPAMU¦
Wysłany: Pią Wrz 15, 2023 12:01 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum