Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200] Problem z hamulcem (bez ABS)
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Czw Lis 18, 2010 12:52
[R200] Problem z hamulcem (bez ABS)
Autor Wiadomość
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Nie Kwi 08, 2007 19:38   [R200] Problem z hamulcem (bez ABS)
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1999

Witam
Mam problem z moją 214. Zauważyłem że przy mocnym hamowaniu blokuje mi albo prawe albo lewe koło przednie, a hamowanie nie jest jakoś bardzo ekstremalne (jeździłem wieloma samochodami ale ten to słabo hamuje).
Przy małych prędkościach blokuje koła a przy dużych (ponad 50km/h) jest ok.

Wykonałem test :mrgreen:

Rozpędziłem się do 140 na równym suchym asfalcie i docisnąłem hamulec zeby nie zablokowało kół a mocno hamowało - rewelacja, ale jak samochód zobaczył 50km/h zablokowały się koła. Nie wiem zupełnie o co chodzi bo wykonałem ten test wielokrotnie i tak samo.

Czy ktoś ma jakąś koncepcję?
_________________
Pozdrawiam Kozik
Ostatnio zmieniony przez sTERYD Wto Lis 23, 2010 09:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Kwi 08, 2007 19:38   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
radekz 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Mar 2007
Posty: 39
Skąd: katowice



Wysłany: Nie Kwi 08, 2007 21:34   

wg mnie to tłoczki, albo pompa hamulcowa. Warto też sprawdzić czy nia masz jakiejś nieszczelności w układzie
_________________
R200 1,4 16V '98 BritishRacingGreen
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10886
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Kwi 08, 2007 21:35   

moje koncepcje są takie:
a)- troszkę pozacierane prowadniczki klocków
b)- sprawdź jeśli możesz czujnikiem pomiarowym tarcze- czy nie są powyginane, lub raczej czy mają równą grubość na całym obwodzie, (jeśli by nie miały to by tłumaczyło nagłe blokowanie kół).

Może ktos jeszcze cos dorzuci :wink:

PozdROVienia
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Nie Kwi 08, 2007 21:41   

Kupilem Roverka dwa miesiące temu. Tarcze jak widziałem (bo sprawdzałem) są nowe i klocki też no chyba że coś rzeczywiście z tymi prowadnicami. Do tej pory myślałem że jest to kwestia opon ale kupilem nowe i szersze (185/60 R14). :mad:
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3631
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Kwi 08, 2007 23:31   

sprawdz przewod podcisnienia ten co idzie do serwa
czy po odpaleniu samochodu z wcisnietym hamulcem, pedal opada ??
byc moze masz zapowietrzony uklad hamulcowy
kiedy byl zmieniany plyn ??
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pon Kwi 09, 2007 10:55   

AndrewS napisał/a:
sprawdz przewod podcisnienia ten co idzie do serwa
czy po odpaleniu samochodu z wcisnietym hamulcem, pedal opada ??
byc moze masz zapowietrzony uklad hamulcowy
kiedy byl zmieniany plyn ??


Pedał opada jak się wciśnie przy odpalaniu. Nie czuć bicia ani na kierownicy ani na pedale.
To jest strasznie dziwne :mad: bo przy dużych prędkościach jest ok.
Czy może to być kwestia tego że jest miękkie zawieszenie?
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3631
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Kwi 09, 2007 14:05   

chyba nie do konca zrozumialem, albo zle przeczytalem Twoj opis

dana sila przy hamowaniu z duzej predkosci nie wystarczy do zablokowania kol, jesli jednak predkosc spada, a sila pozostaje taka sama, to kola przy jakiejs tam predkosci moga zostac zablokowane, w/g mnie to normalne, a moze jedziesz bez pasow i sila bezwladnosci twojego ciala dodatkowo dociska na pedal hamulca :grin:
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
kqba 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 262
Skąd: Żory



Wysłany: Pon Kwi 09, 2007 20:46   

jest też taka kwestia, że przy hamowaniu z dużej prędkości np 140 jak napisałeś, tarcze dostają takiej temperatury, że klocki nie są w stanie ich zatrzymać momentalnie w miejscu - nawet wtedy gdy już prawie stoisz.
Co innego z 50 km/h. Wtedy tarcie jest mniejsze, klocki nie zdążą złapać temperatury i siła zacisku jest w stanie zatrzymać tarcze.

A czy przy takim hamowaniu "na ślad" auto ściąga na jedną stronę?
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Wto Kwi 10, 2007 01:29   

Auto nie ściąga w żadną stronę mogę nawet kierownice puścić.
kqba napisał/a:
jest też taka kwestia, że przy hamowaniu z dużej prędkości np 140 jak napisałeś, tarcze dostają takiej temperatury, że klocki nie są w stanie ich zatrzymać momentalnie w miejscu - nawet wtedy gdy już prawie stoisz

Ale właśnie o to chodzi, że przy hamowaniu od 140 do 0 przy prędkości 50km/h blokuje koła przednie. od 140 do 50 jest ok. Nie rozumiem takie cuda się dzieją :shock:
Dla porównania citroen ax 1,4 duuużo lepiej hamował od 50 do 0. Testowałem też renault Clio z 99r na 155 oponach i również lepiej hamował.
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Kwi 10, 2007 08:55   

Jak kupilem sobie tarcze tajwanskiej produkcji i wlozylem do tego klocki ferrodo to mialem taki efekt, ze samochod nie hamowal tylko zwalnial ;)
Myslalem, ze to efekt tego, ze z tylu mam zjechane okladziny albo jakies wytarte bebny.
Zmienilem szczeki ale nic to nie dalo.

W koncu przyszedl moment zmiany wszystkiego (tarcze, klocki, plyn).
Podczas regulacji wyszlo ze stoi linka ham. recznego (prawa strona).

Teraz kiedy juz wszystko jest jak nalezy to i auto hamuje jak trzeba.
Nie warto czasami oszczedzac na takich strategicznych elementach jak hamulce.

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200] problem z hamulcem ręcznym
basia Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Czw Wrz 17, 2015 10:12
Razbertys
Brak nowych postów [R200] problem z Hamulcem ręcznym
Lewis Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Pią Kwi 24, 2009 17:16
czort
Brak nowych postów [R200] Problem z hamulcem ręcznym
bębny na tyle, lewy ręczny nie łapie
ash Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Nie Kwi 12, 2009 13:36
horbi
Brak nowych postów [R200] problem z hamulcem/pompą vacum
Bart18 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sro Gru 30, 2015 23:01
Aful89



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink