Forum Klubu ROVERki.pl :: Jak uzyskać dodatkowe 30 koni z silnika 2,5 v6
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Jak uzyskać dodatkowe 30 koni z silnika 2,5 v6
Autor Wiadomość
luzmagister 




Dołączył: 24 Maj 2008
Posty: 7
Skąd: bielsko - biała



Wysłany: Nie Sie 10, 2008 01:19   Jak uzyskać dodatkowe 30 koni z silnika 2,5 v6

Witam Wszystkich
Mam Roverka 75 2,5 v6 z 2000 roku o przebiegu 190000 km, czy jest bezpieczny sposób, żeby dołożyć około 30, 40 koni i nie "zajechać" auta, no i żeby to nie kosztowało 10000.
Pozdrawiam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Sie 10, 2008 01:19   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Nie Sie 10, 2008 09:30   

Na początek proponuje:

-Dolot
-Kolektory
-Wydech
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
luzmagister 




Dołączył: 24 Maj 2008
Posty: 7
Skąd: bielsko - biała



Wysłany: Nie Sie 10, 2008 11:17   

Witam
Co zrobić z tym dolotem? no i jak sie orientujesz to ile by to wszystko kosztowało i ile mocy mi przez to przybędzie?
Pozdrawiam
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Nie Sie 10, 2008 11:21   

wejdź sobie tutaj

http://www.el-tec.pl/

zawsze możesz zadzwonić i się dogadać co i jak :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Nie Sie 10, 2008 11:40   

robic dolot i wydech + obróbka głowicy (dwóch) bedzie lekko kosztowac z 5k pln... Robiac dolot samemu i wydech samemu to przybedzie z 4-5KM i tez nie bedzie tanie...
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Nie Sie 10, 2008 11:52   Re: Jak uzyskać dodatkowe 30 koni z silnika 2,5 v6

luzmagister napisał/a:
Witam Wszystkich
Mam Roverka 75 2,5 v6 z 2000 roku o przebiegu 190000 km, czy jest bezpieczny sposób, żeby dołożyć około 30, 40 koni i nie "zajechać" auta, no i żeby to nie kosztowało 10000.
Pozdrawiam


Silniki te fabrycznie mają zdaje się 170 koni. Np opel z tej pojemności i też przy rozwiązaniu V6 wyciągnął mniej. Generalnie te silniki, czy to 2.0 - 150 KM, czy 2.5 - 170 KM są już w zasadzie wysilone i dalsze krzesanie z nich większej mocy może pociągnąć jakiś kłopocik.
Generalnie, żeby sprawę tanio obejść, to wg mnie, najlepiej byłoby lekko, z rozsądkiem, doprężyć silnik. Ale wypadałoby sprawdzić, czy to się da. Z tego, co pamiętam, to tłoki rovera mają już na denku wgłębienia na zawory, tak więc zdaje się, że nie ma już możliwości dalej przybliżyć głowicę do bloku, do się zawory z tłokami spotkają.
Ale może jakieś tam skromne 0,5 mm się da.

Pewnie dałoby się go też elektronicznie podkręcić na większą moc - dłuższe czasy otwarcia wtrysków, większe ciśnienie paliwa, itd.. oczywiście kosztem większego zużycia paliwa i zamknięcia oczu na "ekologiczność" tego silnika, czytaj - katalizator out, itd.
Ale to już zabawa z wyższej półki.

Na pewno da się og podkręcić do magicznej liczby 200 KM, ale trzeba to przemyśleć, jakim sposobem, czy mechanicznie, czy elektronicznie, czy jedno i drugie. 30 koni to 1/6 mocy tego silnka, taki przypływ powinien jeszcze wytrzymać.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Sie 10, 2008 13:07   

w serii to on ma 177KM:) a silnik z MG ZT 2.5 V6 ma przeciez 190KM :) ja mysle ze to jest tak jak z silnikem opla 2.5V6, w serii170KM a firma irmscher poprzez załozenie innych wałkow, podstawy kolektora, wydechu i porgramowi uzyskala 194KM:) tzreba rozkinic schematy z rave'a czym sie rozni silnik z 75 od ZT:)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
luzmagister 




Dołączył: 24 Maj 2008
Posty: 7
Skąd: bielsko - biała



Wysłany: Nie Sie 10, 2008 14:36   

Właśnie sie nad tym zastanawiałem czy nie powymieniać troche gratów z MG ZT tylko co poza wałkami i czy czeba przeprogramować komputer?
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Nie Sie 10, 2008 20:05   

napisałeś ze ma nie przekroczyć 10K zabawa w porządne NA i zwiększenie mocy o 30-40% dopiero zaczyna sie od tej sumy...

PS. zabawa w samodzielne robienie wydechu i dolotu w V6 bym nie proponował bo bez dobrej znajomości tematu więcej popsujesz niż poprawisz...
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Sie 10, 2008 21:27   

samemu bez know-how nie ma co sie za to zabierac:) tzreba poszukac moze na angielskich forach, czym sie te motory roznia i co trzeba zmienic;) mysle ze dla jakiegos fachowca bedzie to zabawa w p&p:)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Sie 10, 2008 22:07   

http://www.sprintex.com.a...harger_Kits.asp
 
 
luzmagister 




Dołączył: 24 Maj 2008
Posty: 7
Skąd: bielsko - biała



Wysłany: Nie Sie 10, 2008 23:52   

Dzieki Marrkus za ten link, ale najbliszy zakład z tej listy jest w Holandi no i trochę za drogo dla mnie te 6000 funtów:(
pozdrawiam
 
 
kamil_luczak 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 567
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Sie 11, 2008 00:07   

Jesli nie chcesz wydawac 10tys zl a chcesz 30-40KM to sobie odpusc. Nie zrobisz takiej mocy bez wiekszej ilosci gotowki. Zmiana walkow + dobry dolor + dobry wydech od samego silnia do konca + jakies inne przypadlosci + strojenie tego to wydatek wlasnie okolo 10tys zl. Sam wydech 3tys zl. Walki mysle ze z 2k.

Zawsze mozeszw ywalic z fury wszystko co jest w srodku i bedzie lezej i szybciej najtanszym kosztem


Ewentualnie mozesz wsadzis jakis soft turbo w 10tys zl powinnienes sie zmiescic.
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Sie 11, 2008 08:31   

tylko w tym problem ze tu musi byc bi-turbo :razz:
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pon Sie 11, 2008 09:31   

niby czemu bi turbo?
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Sie 11, 2008 09:56   

przecież tam jest V6:) to nie lepiej jednak wsadzić 2 turbiny?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pon Sie 11, 2008 10:19   

Oczywiście że można tylko że to 2x więcej kasy i pracy a łatwiej jest walnąć tam dużego Holseta polecam projekt Omega Turbo na SR

http://www.streetracing.p...oku-t53242.html

widziałem na żywo robi wrażenie :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Sie 11, 2008 12:01   

widzialem ten projekt, duzo czytam sr:) ale tam jest rzedowa 6, tutaj V, jak to zrobic 1 turbina?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pon Sie 11, 2008 12:28   

Słuszna uwaga Markzo :) faktycznie zastosowanie bi turbo będzie prostsze pod względem technicznym.

Tylko koszta nie zamkną sie w 10k :(
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Sie 11, 2008 13:10   

ale da sie wogle V6 na jednym turbie zrobic?? bo turbo jest napedzane spalinami tak? w v6 sa 2 kolektory wydechowe czyli 1 turbo musialoby byc albo przy jednym albo przy 2 kolku....zreszta chyba efekt nie byl by wporst poroporcjonalny do włozonych pieniedzy i pracy:)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Jak uzyskać podany dzwięk samochodu?
NN93 Tuning mechaniczny 4 Wto Paź 11, 2011 19:58
Adrian
Brak nowych postów [R620ti] chip- ile można uzyskać?
takeda666 Tuning mechaniczny 17 Czw Sty 20, 2011 22:37
takeda666
Brak nowych postów [MG ZR 160 2002r.] Zawias KONI SPORT
mg85 Tuning mechaniczny 60 Sro Mar 04, 2009 10:33
rodi_
Brak nowych postów [R420Di '96] Wykres, mało koni na serii
szoso Tuning mechaniczny 17 Pią Lis 04, 2011 21:49
Remigiusz
Brak nowych postów Czy ktoś zna/montował Koni przód 8641-1233 tył 8041-1344
spider666 Tuning mechaniczny 5 Czw Cze 10, 2010 12:55
spider666



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink