Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Realia instalacji gazowej
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Realia instalacji gazowej
Autor Wiadomość
lalek84 




Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 16
Skąd: Chełm



Wysłany: Wto Sty 05, 2010 21:18   [R75] Realia instalacji gazowej
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Kupując mojego R75 w benzynce od razu założyłem instalację gazową, wiadomo na benzynie drogo. Po wstępnych wyliczeniach wyszło mi że bardzo szybko się zwróci. Ale życie życiem...
Okazuje się że nie mając wcześniej do czynienia z instalacją sekwencyjną pominąłem trzy fakty:
- silnik, szczególnie w okresie zimowym przy krótkich trasach pracuje głównie na benzynie
- co pół roku należy wykonać przegląd okresowy żeby utrzymać instalację w dobrym stanie i przede wszystkim nie stracić dwuletniej gwarancji. Przegląd obejmuje wymianę filtrów i czyszczenie wtryskiwaczy gazowych. Niby fajnie, tylko że ta frajda kosztuje 150zł!!
- instalacja posiada komputer, który jest dodatkowym komputerem w aucie i jak to elektronika też czasem potrafi ześwirować (u mnie falowanie na wolnych obrotach) co wymaga przymusowych wizyt w serwisie.

Podsumowując mój wywód, nie twierdze że gaz to zły pomysł bo tankując auto buźka się cieszy, ale jeżeli ktoś rozważa zakup Roverka w benzynie z zamiarem montażu LPG to powinien wziąć te fakty pod uwagę (miła pani w serwisie instalującym gaz na pewno o tym nie wspomni)
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Gru 02, 2010 10:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Sty 05, 2010 21:18   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
timer 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 21 Kwi 2005
Posty: 143
Skąd: okolice Krakowa



Wysłany: Wto Sty 05, 2010 21:25   

ja mam gaz mało znanej firmy agis i nie narzekam .Miałem kilka problemów ale hmmm teraz jak złoto chodzi ja przeglądy robie co 10000 i za taką przyjemność płace 70 zł a jak wtryski sie zatrą to wymieniam na nowe cena ( 150 zł ) jazda na krótkich trasach zgadzam sie mam do pracy 4 km i w połowie przełącza sie na gaz :) paliwo tankowałem przed ostatni raz jakieś 1.5 miesiąca temu bo ostatni teraz i to tylko za 50 zł zawsze :) ja nie narzekam :)
 
 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Wto Sty 05, 2010 21:44   

lalek84, no to jeszcze pochwal się komponentami instalacji.

Bo tego co opisujesz to:

lalek84 napisał/a:
- silnik, szczególnie w okresie zimowym przy krótkich trasach pracuje głównie na benzynie

Za słaby albo źle podłączony parownik LPG.

lalek84 napisał/a:
Przegląd obejmuje wymianę filtrów i czyszczenie wtryskiwaczy gazowych.

Wymianę filtrów rozumiem, ale czyścić wtryski co pół roku? Chyba, że Valteki :lol:

lalek84 napisał/a:
elektronika też czasem potrafi ześwirować (u mnie falowanie na wolnych obrotach) co wymaga przymusowych wizyt w serwisie.

Zakładając, że nie spaprano montażu, to jedna regulacja powinna spokojnie wystarczyć.
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
 
 
Aragorn 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 378
Skąd: Wałbrzych

Rover 75

Wysłany: Wto Sty 05, 2010 22:01   

Ciesze się że ktoś ma podobne zdanie do LPG w KV6 :-) ja wprawdzie kupiłem auto już zagazowane ale jestem na etapie likwidacji LPG o ile silnik pracuje bezproblemowo to z gazem wieczne problemy mimo że instalacja wysokiej klasy ale zaczęła szwankowac a koszt naprawy około 3000zł !! ! :-) Biorąc tez pod uwagę to że auto i tak odpala i chodzi początkowo na benzynie a dodatkowo znajomy mechanik zaleca na 2 tankowania gazu jeden bak paliwa "przepalić" to wolę ją wywalić i mieć spokój :-)
_________________
Pozdrawiam
Rover 75 V6 obecnie Avensis :-)
 
 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Wto Sty 05, 2010 22:04   

Źle zamontowana instalka to faktycznie kłopot.
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
 
 
Aragorn 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 378
Skąd: Wałbrzych

Rover 75

Wysłany: Wto Sty 05, 2010 22:11   

u mnie jest problem z nietypową instalacją(SYSTEM FLYING INJECTION FIRMY BRC) i ponoć drogą w serwisie, więc nie ma co się bawić w reanimację a wymieniać na inną nie chcę bo rocznie robię max 10000 gdyby to było 20000 to bym się jeszcze zastanawiał
_________________
Pozdrawiam
Rover 75 V6 obecnie Avensis :-)
 
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Wto Sty 05, 2010 22:15   

praktis napisał/a:
ale czyścić wtryski co pół roku? Chyba, że Valteki
ja mam valteki te nieszczesne czerwone i smiga jak ta lala, instalacja ma przeszlo rok i niemal 20000 przejechala, filtry wymienie sam, jedynie mape gazowa za 30zl podjade wgrac i tyle, szczelnosc tez umiem sprawdzic i juuu ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Wto Sty 05, 2010 22:24   

faecd napisał/a:
ja mam valteki te nieszczesne czerwone i smiga jak ta lala


Żyjesz w nieświadomości :razz: zmień na matrixy to nie poznasz auta :wink:
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Wto Sty 05, 2010 22:46   

praktis napisał/a:
matrixy
duuuuzzzzooo kosztuja ;)

[ Dodano: Wto Sty 05, 2010 22:46 ]
a tak apropo gdybym teraz chcial sobie zmienic listwe z valteckow na matrixy, to kupuje takiego matrixa? http://www.moto.allegro.p...acze_dysze.html

czyli modem hd 344, i jak podpiac kostke sterujaca? w valtekach sa takie 4 zlaczki http://www.moto.allegro.p..._ohm_f_vat.html ktore sie wpina w czerwone miejsca...

Da sie to podpiac tak po prostu plug and play?


PS i czy taki matrix hd344 dedykowany jest do silnika 111KM oraz instalacji marki AutoGaz??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Wto Sty 05, 2010 22:51   

faecd napisał/a:
duuuuzzzzooo kosztuja


Jakieś 380zł za listwę HD344 to jeszcze nie koniec świata. :smile:

Edit. Spokojnie obrobi 111KM. Centralka powinna je obsłużyć, to dość popularne wtryski, skonsultuj ze swoim gazownikiem. Plug&Play to chyba nie, bez zestrojenia instalki się nie obędzie. I do dokupienia przejściówka Valtek -> Matrix
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
Ostatnio zmieniony przez praktis Wto Sty 05, 2010 22:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Wto Sty 05, 2010 22:57   

no moze nie, ale ten model wyzszy 544 chyba czy jaki on tam, to ponad 500 plus wysylka i 600zl sie robi...

z tym, ze nie wiem czy gra warta jest swieczki wtapiania 400zl (zakladajac, ze wymienie listwe sam) ...co auto osiagnie?

Lepsza dynamike? i tak jest dobra.
Mniejsze spalanie? jezeli tak to o ile pol litra gazu na 100 to byl by sukces jednak tak i siak marny...
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Wto Sty 05, 2010 23:02   

Dopóki Ci dobrze działa to nie ruszaj. A jak coś będzie nie halo to zmienisz na HD344, spokojnie wystarczą. Sprzęcik będzie mniej palił, dynamika się poprawi, stabilniejsze wolne obroty.
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
 
 
badek 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 14 Kwi 2009
Posty: 145



Wysłany: Wto Sty 05, 2010 23:03   

A ja myslalem ze na gazie to jeszcze tylko w Rumunii jezdza :lol: Profanacja auta :głupek2:
_________________
Chyba przesiade sie na MG ale dopiero jak moj klekocik padnie na amen czyli nie szybko :)
 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Wto Sty 05, 2010 23:04   

badek napisał/a:
Profanacja auta


Tak, tak, wiemy gaz to tylko do zapalniczek :roll: dziękujemy Ci za tę wielce merytoryczną wypowiedź :razz:
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
 
 
badek 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 14 Kwi 2009
Posty: 145



Wysłany: Wto Sty 05, 2010 23:10   

:x
_________________
Chyba przesiade sie na MG ale dopiero jak moj klekocik padnie na amen czyli nie szybko :)
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Wto Sty 05, 2010 23:11   

badek, tak samo do diesli sie wrzuca zuzyty olej z frytek i denaturatem zalewa, tez pojedzie;) albo stare kutry wojskowe, wlewasz z 10 l ropy plus 3 opony i 10 kaloszy gumowych i tez pojedzie;) hehe

profanacja to chyba nie odpowiednie slowo, powinienes uzyc slow oszczednosc i ekologia.

praktis, a jezeli mozesz mi powiedziec, slyszalem pi razy drzwi, ze magic jety tez sa spoko a cena znacznie mniejsza bo jedynie 210zl. What do you think about this? :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
lalek84 




Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 16
Skąd: Chełm



Wysłany: Sro Sty 06, 2010 08:12   

Ja mam u siebie instalację polskiej firmy KME ale wtryskiwacze są włoskie, firmy nie wiem. Jak już wspominałem ogólnie silnik pracuje normalnie, ma moc itd, ale czasem przy przełączeniu na gaz potrafi zgasnąć.
Kolega Timer pisze że u niego przegląd kosztuje 70zł, ale to w r25 jest 4 cylindry, a u mnie 6 i za to się buli pieniąchy!
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Sro Sty 06, 2010 09:49   

W moim R jest instalacja komputer zenit + wtryski MagicJet.
Miałem Valteki czerwone, ale sie popsuły a regeneracja mi sie nie opłacała :(

Koszt wymiany wtryskiwaczy z Valtek na Magicjet wyszedł mi ok 300zł,w tym regulacja komputera po zmianie.
Listwe (nową oczywiście na gwarancji) kupiłem na allegro za 200zł. Ogólne z instalacją miałem nieco problemów z tytułu sypiących sie wtrysków i złej regulacji ale teraz jest juz OK.

MagiJety są bardzo chwalone, Tata też ma takie w Omedze V6 z parownikiem Magic i komputerem Stag - śmiga aż miło. Ponoć mają szybkośc porównywalną z matrixami (nawet jeżeli nie to i tak są znacznie szybsze od czerwonych valteków), są z nimi kompatybilne z punktu widzenia komputera gazowego i mało palą.
Na forum Citreona był nawet wątek w którym ludzie wymieniali na MagicJet w celu zmniejszenia spalania i chwalili sie wynikami ;) Moc do 60KM na cylinder więc 2 razy za duża jak na nasze roverki.

Dodatkowo mają złącza typu Valtek więc zmiana z Valteków na MagicJet jest prosta :)

Więc polecam tym bardziej że są tanie i w razie awarii po xx tys km można kupić następne za 200zł, a komplet wtryskiwaczy BRC kosztuje majątek.

PS. Chętnie bym sobie wymienił jeszcze reduktor Alaska na Magic - do 350KM i brak gumowych zużywających się membran. Też kosztuje z 200zł.

PS2. Matrix oczywiście są lepsze od magicjetów ale nie sądze aby na tyle żeby usprawiedliwić różnice w cenie.
 
 
iktorn73 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 530
Skąd: Warszawa/Magdalenka



Wysłany: Sro Sty 06, 2010 11:06   

lalek84 napisał/a:
Ja mam u siebie instalację polskiej firmy KME ale wtryskiwacze są włoskie, firmy nie wiem. Jak już wspominałem ogólnie silnik pracuje normalnie, ma moc itd, ale czasem przy przełączeniu na gaz potrafi zgasnąć.
Kolega Timer pisze że u niego przegląd kosztuje 70zł, ale to w r25 jest 4 cylindry, a u mnie 6 i za to się buli pieniąchy!

To czym prędzej wymień to KME na STAG i po kłopocie. Też miałem w MG KME i to była tragedia a na STAG bez zarzutów. Coś strasznie drogi servis w Twoich okolicach.A co do BRC o której pisał któryś z kolegów to wciąż słyszę na nią narzekania że się sypie a części drogie bardzo.
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Sro Sty 06, 2010 13:14   

Ja kupiłem autko co prawda już zagazowane ale poprzednie wozy które miałem gazowałem sam i na żadną instalację nie narzekam. Miałem i BRC i OMVL i noname i bez zarzutu. Co do wizyt co 1/2 roku w serwisie na płatne przeglądy to sprawdził bym warunki gwarancji bo to jawne zdzieranie kasy i to niemałej. Std przegląd to 50-70PLN a nie 150 (i to niezależnie czy 2 czy 8 cylindrów) Wymiana filtrów to koszt 20 parę zł a we wtryskiwaczach to nie ma czego czyścić szczególnie jak tak często są wymieniane filtry. A co do eksploatacji - jeśli jest dobrze wpięty parownik i ustawione opcje w centralce LPG to autko po 3-4 min na luzie jest na tyle zagrzane, że przełącza sie na gaz. I jeszcze temat elektroniki - jeśli coś nie działa poprawnie i wymaga regulacji to od tego jest gwarancja żeby instalator dokonał poprawek za free a nie pobierał dodatkowe opłaty - w końcu ma tak zrobić i wyregulować instalację żeby takie wizyty nie były potrzebne.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Założenie instalacji LPG
Siwus181 Rover serii 75, MG ZT 3 Wto Maj 04, 2010 23:51
Siwus181
Brak nowych postów [MG ZT]Problem z montażem instalacji LPG
wojtas_77 Rover serii 75, MG ZT 9 Nie Cze 21, 2015 10:22
karol77787
Brak nowych postów [r75]spalanie benzyny przy instalacji LPG
marek501 Rover serii 75, MG ZT 3 Wto Kwi 16, 2019 11:10
cyborg
Brak nowych postów [R75] Smród palonej instalacji elektrycznej
estern Rover serii 75, MG ZT 7 Czw Lut 04, 2016 21:42
MokraWoda
Brak nowych postów [R75] Potrzebny schemat instalacji centralnego i alarmu
r75wiking Rover serii 75, MG ZT 16 Wto Lut 04, 2020 18:36
r75wiking



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink