Forum Klubu ROVERki.pl :: [r45] zimny nawiem a temperatura
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r45] zimny nawiem a temperatura
Autor Wiadomość
panwilli 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 174
Skąd: Ełk



Wysłany: Czw Gru 30, 2010 22:04   [r45] zimny nawiem a temperatura
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000

mam takja sytuacje

jak mam nawiew przełączony na ciepły nawet nie dmucham w sensie dmuchawa na 0 biegu to mi temperatura trzyma się poniżej połowy, a jak przekręce na zimny (niebieski) to mi po 4 km skacze temperatura do 3/4 a nawet wyżej co może być tego przyczyna

termostat wymieniony uszczelka też i czy taka sytuacja jest normalna i przy jakiej temp. włącza się wiatrak podajcie w skali np. 3/4 bo wiem że przy 92 stopni ale ile to jest na skali
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Gru 30, 2010 22:04   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Czw Gru 30, 2010 22:07   

To nie jest normalne zachowanie. Na początek spróbuj odpowietrzyć układ i porównaj, czy przy wymianie termostatu dobrze zostały połączone przewody. Może są gdzieś zamienione.

Wiatrak włącza się przy 102 stopniach. Na wskaźniku jest to położenie mniej więcej w połowie.
 
 
 
marcin316 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1066
Skąd: Lublin - okolice



Wysłany: Czw Gru 30, 2010 22:34   

Mnie to wygląda na problem z termostatem. Jak masz pokrętło od ustawiania temperatury nawiewu na czerwonym to część ciepła z silnika odbiera nagrzewnica, nawet gdy nie dmuchasz do kabiny. Gdy ustawisz na niebieski to zamykasz obwód nagrzewnicy i jeśli płyn ma problem z poruszaniem się w dużym obiegu (termostat zamknięty bądź jakaś inna niedrożność) to silnik się będzie przegrzewał.
 
 
panwilli 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 174
Skąd: Ełk



Wysłany: Pią Gru 31, 2010 07:02   

przewody sa dobrze połączone a mozliwe ze nowy termostat jest do niczego??
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Pią Gru 31, 2010 07:34   

Jest to możliwe. Warto sprawdzać termostat przed założeniem (do gara z gorącą wodą go wrzucić).
 
 
 
panwilli 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 174
Skąd: Ełk



Wysłany: Sob Sty 01, 2011 16:12   

a mozliwe ze to przez korek od zbiorniczka wyrownawczego nie ma cisnienie i woda nei chce krążyć
 
 
zdenek 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 121
Skąd: Gliwice



Wysłany: Nie Sty 02, 2011 07:44   

Woda będzie krążyć w dużym obiegu (przez chłodnicę) nawet jak odkręcisz korek, zainteresuj się zaworkiem na dużym obiegu, prawdopodobnie jest stale zamknięty.
 
 
panwilli 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 174
Skąd: Ełk



Wysłany: Nie Sty 02, 2011 13:37   

a gdzie moge znalesc ten zaworek??
 
 
zdenek 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 121
Skąd: Gliwice



Wysłany: Nie Sty 02, 2011 14:55   

Mój błąd, zaworek czyli termostat, taki skrót myślowy. Pisałeś że termostat wymieniłeś ale to nie oznacza że jest sprawny.
 
 
panwilli 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 174
Skąd: Ełk



Wysłany: Nie Sty 02, 2011 21:45   

a komu sie zdarzylo kupic nowy termostat i nie działał??
 
 
zdenek 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 121
Skąd: Gliwice



Wysłany: Pon Sty 03, 2011 00:37   

Np. tutaj ludzie pisali - http://forum.roverki.eu/v...light=termostat
 
 
panwilli 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 174
Skąd: Ełk



Wysłany: Sob Sty 22, 2011 17:23   

Żeby nie zakłądać nowego tematu to ten uaktualnie

Poczytałem trochę na forum na temat klimy i jej wiatraka i mam pytanie po jakim czasie powinien włączyć się wiatrak od klimy ??

I jaku może być powód nie włączanie się wiatraka od chlodnicy temperatura 3/4 i wiatrak się nie włącza?? Możliwe że jest to czujnik temperatury jak tak to który mam sprawdzić i jak??
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Sob Sty 22, 2011 17:35   

jeśli dobrze pamiętam, wentylator od klimy powinien włączyć się zawsze wtedy kiedy załączysz sobie klimę
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Sob Sty 22, 2011 18:53   

panwilli,
Żeby go wstępnie sprawdzić, wystarczy w czasie pracy silnika odłączyć od niego wtyczkę. Wtedy wentylator powinien się włączyć w trybie awaryjnym na drugim biegu.

Doszedłeś do ładu ze swoim Roverkiem? Wymieniłeś korek i sprawdziłeś nowy termostat?
 
 
 
panwilli 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 174
Skąd: Ełk



Wysłany: Sob Sty 22, 2011 21:37   

No właśnie nie do końca przez całą zimę jezdziłem i było wszystko okej ostatnio tylko za mocno sobie nagrzałem w samochodzie i włączyłem zimny nawiew i mi temperatura podskoczyła do koća korek nowy termostat też.

Tylko dla mnie to trochę dziwne wzkazówko pokazywała no tak z 5/7 skali i jak raptownie przełączyłem na gorący nawiew 5 bieg to w 2-3 sekundy wskazówka znowu wróciła do normy, tylko dziwi mnie czemu wentylator się nie załączył

Jutro sprawdzę wiatrak jak będzie działał wymienie czujnik temperatury wyniesie mnie taniej miż sprawdzenie komputerowo czy jest dobry ( badanie 100 czujnik 70zł)

Aha i wyczytałem jeszcze że jak wiatrak klimy jest zepsuty to od chłodnicy wody też się nie będzię załaczał czy to prawda??
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Sob Sty 22, 2011 22:12   

Przy obecnych temperaturach, to sprawny układ powinien sobie poradzić w czasie jazdy i bez wentylatora.
Widzę (patrząc w historię Twoich postów), że pompę wody miałeś wymienianą. Zatem ją możemy wykluczyć. Z szalejącym na zakrętach wskaźnikiem temperatury sobie poradziłeś?
Ja bym się jeszcze dokładnie sprawdził podłączenie węży (porównaj ze schematem - może jak robili Ci uszczelkę, to coś źle podłączyli).
 
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Sob Sty 22, 2011 22:26   

Ja jeszcze bym sprawdzil zawor nagrzewnicy. Uklad jest tak zaprojektowany ze termostat sterowany jest przeplywem plynu przez przewod "bypassu". Nie ma przeplywu przez wlasnie ten obieg to termostat sie nie otworzy bo woskowy element sterujacy otwarciem termostatu nie jest po stronie naplywajacego plynu z chlodnicy. Bypass jest poprowadzony przez nagrzewnice ,a przeplywem kieruje zawor, jak jest na max cieplo to plyn plynie przez nagrzwnice i dopiero kierowany jest na termostat, jesli na max zimno zawor przekierowuje bezposrednio na termostat. Jesli zawor jest uszkodzony w taki sposob ze pozwala na przeplyw tylko przez nagrzewnice ,a blokuje jesli wlaczy sie na zimno to beda sie dzialy takie rzeczy , termostat sie bedzie nie otwieral chocby silnik sie gotowal.
Zawor nr 9.
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID003140

[ Dodano: Sob Sty 22, 2011 22:26 ]
AdrianWWL, Jak zaczalem pisac to jeszcze nie bylo Twojego :wink:
Schemat jeszcze lepszy niz ten co ja wrzucilem ( w sumie od 200-tki ,ale bardziej obrazowy) , zawor na nim nr 13. jakby co. Pozdr.
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Sob Sty 22, 2011 22:45   

keczu,
Przy zamkniętym zaworze nagrzewnicy płyn idzie na termostat przez tą opaskę łączącą rury nagrzewnicy (na moim rysunku nr 12). Tam jest zrobiona w niej dziurka. Wyciągałem ją kiedyś i sprawdzałem. Zdarzało się już na Forum, że mechaniory rozcinali tą rurę i zatykali bypass i później były jaja... Przy okazji panwilli, sprawdź czy termostat masz w dobrą stronę zamontowany. Powinien być włożony sprężyną w stronę rozrządu... To też może być przyczyną dziwnych zachowań układu chłodzenia.
 
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Sob Sty 22, 2011 23:04   

AdrianWWL napisał/a:
Powinien być włożony sprężyną w stronę rozrządu...

Akurat nie da sie wsadzic odwrotnie ,nie ma miejsca w obudowie termostatu.

[ Dodano: Sob Sty 22, 2011 23:04 ]
AdrianWWL napisał/a:
Przy zamkniętym zaworze nagrzewnicy płyn idzie na termostat przez tą opaskę łączącą rury nagrzewnicy (na moim rysunku nr 12).

Ok to trzeba sprawdzic droznosc tego polaczenia. Myslalem ze to tylko opaska trzymajaca "weze" :oops:
 
 
orric 




Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 37
Skąd: Staszów

Rover 45

Wysłany: Nie Sty 23, 2011 03:37   

Ja wymienilem termostat a po tygodniu zaczol sie zacinac wymienilem czujnik temperatury wczoraj i go przegrzalem i znowu padl wiec tez bedziesz mial ta sama opcje co ja wlasnie bede szukal o tym co zrobic zeby nie wieszal sie termostat moi mechanicy mowili zeby przewiercic go tak np 5-6 wiertlem i moze to cos da na zacinajace sie termostaty ile w tym prawdy to nie wiem ale napewno wymien sobie czujnik temperatury chyba ze wiatrak gdzies tak jak masz w polowie wlacza Ci sie bez problemu. :)

a to zdjecia:
http://orric.pxd.pl/album/29081/1/uklad-chlodzenia
Ostatnio zmieniony przez orric Sob Sty 29, 2011 11:57, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] Wymiana żarówek w konsoli sterowania nawiem
Cherman Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Wto Sie 28, 2007 16:48
sTERYD
Brak nowych postów [R 45] Zimny się dławi
marchos87 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 15 Wto Mar 07, 2017 19:55
witkacy8
Brak nowych postów [R400] Jak zimny to kopci..
danielp Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 20 Sob Maj 03, 2008 16:31
danielp
Brak nowych postów [R400] Dławi się gdy zimny
PiotrekD Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Czw Lut 14, 2008 09:32
PiotrekD
Brak nowych postów [R416Si + LPG] zimny silnik
lleewwyy Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sro Paź 31, 2012 20:35
truten23



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink