Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Kontrolka smarowania silnika - CDT/CDTi
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Kontrolka smarowania silnika - CDT/CDTi
Autor Wiadomość
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Sro Sie 31, 2011 23:08   [R75] Kontrolka smarowania silnika - CDT/CDTi
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Siema ziomale :)
Zastanawiam się nad kontrolką smarowania silnika w R75 CDT
Otóż, po uruchomieniu zimnego silnika gaśnie po około sekundzie dwóch, przy odpalaniu nagrzanego silnika gaśnie szybciej.

Czy ta kontrolka nie powinna gasnąć już w momencie, gdy silnik kręci jeszcze na rozruszniku - podczas odpalania?

Czy mam się już zacząć martwić pompą olejową? jak jest u Was z tą kontrolką?
Ostatnio zmieniony przez apples Czw Wrz 01, 2011 11:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sie 31, 2011 23:08   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Sro Sie 31, 2011 23:29   

po dluzszym odpaleniu pompa musi wytworzyc cisnienie w układzie ;) u mnie jest tak samo ;)

[ Dodano: Sro Sie 31, 2011 23:29 ]
Oczywiscie dla pewnosci wypadało by sprawdzic poziom oleju ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
21matys 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 457
Skąd: bytom



Wysłany: Czw Wrz 01, 2011 10:23   

u mnie też to samo, oleju tyle ile trzeba wiec uważam tez ze tak powino być
_________________
kupiłem, pojeździłem, popsułem, naprawiłem..... i to wszystko dzięki wam:):)
 
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Czw Wrz 01, 2011 22:32   

można też uważać, że pompa olejowa już nie pierwszej młodości, lub, że silnik już traci kompresję, chociaż z drugiej strony to takie szukanie dziury w całym...
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Nie Wrz 04, 2011 04:11   

a na jakim oleju samochód pomyka.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
dziki1971 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 35
Skąd: rzeszow



Wysłany: Nie Wrz 04, 2011 10:45   

Witam umnie tez tak gasnie olej Valvoline max life pzdr
 
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Nie Wrz 04, 2011 23:15   

Ja zalewam silnik Mobilem 10W/40 półsyntetykiem
 
 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Pon Wrz 05, 2011 13:15   

Miałem tak kiedyś w ducato.Po wymianie czujnika (na gwarancji) gasło od razu.Chyba kwestia kalibrowania czujnika,albo gęstości oleju.
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Pon Wrz 26, 2011 19:59   

użytkownicy rovera 75 z silnikiem diesla
po odpaleniu zimnego silnika po jakim czasie gaśnie Wam kontrolka ciśnienia oleju? od razu? czy po około 2 sekundach? oraz jaki macie zalany olej sytetyk/półsyntetyk/mineralny?

ja mam olej półsyntetyczny i po odpaleniu zimnego silnika lampka gaśnie po 2 sekundach, dla porównania inne auta, benzynowe też lampka ta potrafi zgasnąć już przy odpalniu silnika
 
 
 
VMatas 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 609
Skąd: Pszów

Rover 75

Wysłany: Pon Wrz 26, 2011 20:41   

Przy odpalaniu. Syntetyk.
_________________
Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
 
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Pon Wrz 26, 2011 20:50   

VMatas napisał/a:
Przy odpalaniu. Syntetyk.


tak samo
 
 
21matys 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 457
Skąd: bytom



Wysłany: Pon Wrz 26, 2011 21:07   

półsyntetyk elf 10w40 po 1s
_________________
kupiłem, pojeździłem, popsułem, naprawiłem..... i to wszystko dzięki wam:):)
 
 
 
instal20 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 65
Skąd: KRAKÓW



Wysłany: Pon Wrz 26, 2011 21:10   

tak samo czyli zimny to gasnie z opuzinieniem a zalany jest castrol edge 5w30
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Wrz 26, 2011 21:24   

Przy odpalaniu.

Półsyntetyk.
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Pon Wrz 26, 2011 22:27   

to co, mam się martwić o stan pompy olejowej?
kolega w hondzie z silnikiem z VTEC miał podobnie i zatarła się panewka mimo iż kontrolka gasła to silnik nie miał wystarczającego smarowania
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Wrz 26, 2011 22:40   

ja napiszę tak: po nocy na dworze w chwili obecnej rano przy pierwszym odpaleniu gaśnie po około sekundzie, potem przez cały dzień gaśnie praktycznie równo z odpaleniem, czyżby wpływ temperatury na gęstość oleju?
_________________
75 Red Edition
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Pon Wrz 26, 2011 22:45   

longer86 napisał/a:
czyżby wpływ temperatury na gęstość oleju?
nie no, wpływ taki, że zimny olej to gęściejszy jest od tego rozgrzanego, stąd różnica czasowa w gaśnięciu lampki na zimnym i na rozgrzanym silniku.
Ale mnie zastanawia dlaczego na zimnym silniku u każdego kto się wypowiedział jest inaczej, rozumiem, że inna lepkość oleju, to inaczej trzeba na to patrzeć, ale przykładowo apples ma półsyntetyk i gaśnie mu na zimnym silniku od razu a u mnie po 2 sekundach także przy oleju półsyntetycznym.
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Wrz 26, 2011 22:54   

a może apples ma ogrzewany garaż, a Twój pod chmurką ;)
_________________
75 Red Edition
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Wto Wrz 27, 2011 20:53   

longer86 napisał/a:
a może apples ma ogrzewany garaż, a Twój pod chmurką ;)

nie rób se jaj :)
to poważny temat, nie chcę sobie zatrzeć silnika, już raz silnik wymieniałem i nie chcę po raz kolejny
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Wrz 27, 2011 21:18   

dobra juz nie będę :mrgreen:

Z dwojga złego hmmm nie przejmuje sie tym bo bym spać nie mógł... i lepiej żeby nic sie nie dział, silnik jest duży, a jak olej gęsty to mija chwilka zanim ciśnienie go wszędzie rozprowadzi
_________________
75 Red Edition
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Remont silnika - CDT/CDTi
damianz11 Rover serii 75, MG ZT 27 Sro Lut 23, 2011 09:26
kris-tofer
Brak nowych postów [Szarpanie silnika 2.0 CDTi]
elclipse Rover serii 75, MG ZT 0 Sob Wrz 08, 2018 15:14
elclipse
Brak nowych postów [R75] Wymiana silnika - CDT/CDTi
kristohuliciu Rover serii 75, MG ZT 21 Czw Maj 07, 2009 21:07
kristohuliciu
Brak nowych postów [R75] Zamiana silnika z 2.0 cdt na cdti
Szkieletor Rover serii 75, MG ZT 13 Sro Lis 09, 2016 07:13
AdaskoC
Brak nowych postów [CDTI]Poduszki silnika
grota10 Rover serii 75, MG ZT 4 Sob Lis 20, 2021 18:32
grota10



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink