Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Przepływomierz, moc silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Przepływomierz, moc silnika
Autor Wiadomość
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sob Mar 13, 2010 13:56   

apples napisał/a:
GRATULUJĘ :grin: Jak tak długo wytrzymałeś na forum z takimi ludzi np. jak ja :rotfl:

Ty to niecały rok tu jesteś.... :mrgreen:
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Mar 13, 2010 13:56   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Klaun_Szyderca 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 99
Skąd: Kraków



Wysłany: Sob Mar 13, 2010 14:21   

apples napisał/a:
GRATULUJĘ :grin: Jak tak długo wytrzymałeś na forum z takimi ludzi np. jak ja :rotfl:


Czyli, "nic nie zrobili", a skasowali. "Wasz" chip kosztował chyba 700zł i macie ok 140KM, a kolega serie tylko lepiej ciągnie od dołu?


phuss Ja mam sprawną, ale korci mnie aby tez wywiercić :grin:
Chyba pasują moje :/ Jutro jak wrócę do domu to sprawdzę. Dałeś mi teraz do myślenia :o


Panowie nie mogę z wami. Napisałem przecież wyraźnie, że do 1800 samochód zachowuje się jak seryjny (czyt. dużo lepiej niż poprzednio(!)), a powyżej mam zrobiony pełnoprawny chip tuning. Dzięki takiemu rozwiązaniu samochód po mieście pali mi normalnie, a jeździ lepiej. Natomiast jak potrzebuję wyprzedzić to idzie jak burza i moment obrotowy pomiędzy 2200 a 3000 obrotów wciska mnie w fotel. Dokładnie czegoś takiego chciałem od chiptuningu i to dostałem.

A kompensacja przepływomierza nie musi wcale polegać na dodaniu stałej wartości otrzymywanej z czujnika masy powietrza. Bias może być aproksymowany dowolną funkcją np. kwadratową i nie jest to równoznaczne z dodaniem stałej wartości do sygnału z mafa.
Dodatkowo zaznaczyłem wielokrotnie, że gość poprawił błędy w logice sterownika regułowego stosowanego w silnikach M47 R, a które objawiają się wyraźną turbodziurą w niskim zakresie obrotów.

Kiedyś była tu dyskusja dotycząca chiptuningu tych CDT i ile można uzyskać. Jakiś facet zamieszczał nawet wykresy, na których te samochody do 1800 zachowywały się tak samo jak przed modyfikacją (czyli gorzej niż w serii), a dopiero wyżej następował wyraźny wzrost momentu obrotowego.

A co do tego Pierburga to faktycznie potrzebny jest czujnik, bo bez tego ECU odczytuje temp. jako maksymalną czyli 73 st. C. Wniosek z tego - inwestować w miarę dobre używki lub podpiąć dodatkowy czujnik.
 
 
 
phuss 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 393
Skąd: KUJ-POM



Wysłany: Sob Mar 13, 2010 14:26   

Panowie proszę o szybką odp.
Jak odepnę przepływkę to jazda próbna ma być z założoną obudową filtra czy może być bez obudowy??
dzięki i pozdro
_________________
szkoda mi go będzie
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Mar 13, 2010 14:30   

Tylko i wyłącznie z założoną :!: Jak wpadnie coś do turbiny to ją rozwalisz.
Kable odpięte, a nie przepływomierz odkręcony. :!: Rury założone do Turbo.

Klaun_Szyderca teraz zrozumiałem. Gdybyś napisał tak od początku to by był OK :grin:

Czyli dobrze myślę z dodatkowym czujnikiem?
 
 
phuss 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 393
Skąd: KUJ-POM



Wysłany: Sob Mar 13, 2010 14:34   

ok.
odpiąłem ją i się przejechałem bez obudowy ale kawałeczek, wielkiej róznicy nie czuję, może jak nie ma obudowy to ma za dużo powietrza, czy to nie gra roli?
_________________
szkoda mi go będzie
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Mar 13, 2010 14:36   

Powinien nawet lepiej iść.
 
 
phuss 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 393
Skąd: KUJ-POM



Wysłany: Sob Mar 13, 2010 14:38   

Zabieram się za wykręcenie wkładu, ale śruby wymyślili niech ich.....
Jak wyciągnę to wiercę dziurę, co będzie to będzie :mrgreen:
_________________
szkoda mi go będzie
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Mar 13, 2010 14:41   

Tylko delikatnie, abyś nie wpadł w czujnik. :orety:
Myślę że zmiana przyjdzie po paru kilometrach jak komputer się "dostroi".
 
 
phuss 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 393
Skąd: KUJ-POM



Wysłany: Sob Mar 13, 2010 15:00   

Mam wkład na wierzchu, kombinerkami odkręciłem , teraz muszę oblukać w którym miejscu jest ta dziurka
_________________
szkoda mi go będzie
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Mar 13, 2010 15:02   

Dziurka ma być z drugiej strony oryginalnego wlotu.
 
 
Klaun_Szyderca 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 99
Skąd: Kraków



Wysłany: Sob Mar 13, 2010 15:23   

apples napisał/a:
Tylko i wyłącznie z założoną :!: Jak wpadnie coś do turbiny to ją rozwalisz.
Kable odpięte, a nie przepływomierz odkręcony. :!: Rury założone do Turbo.

Klaun_Szyderca teraz zrozumiałem. Gdybyś napisał tak od początku to by był OK :grin:

Czyli dobrze myślę z dodatkowym czujnikiem?


Hm...właśnie się zastanawiam czy ten czujnik nie dałoby się olać. Zobacz ten link:
http://tuning-diesels.com/75Zt/R75maf.htm

Na samym dole jest tabela porównawcza wartości z mafa dla przepływomierza Bosha i Pierburga bez mafama (czyli bez pomiaru temperatury). Wyraźnie widać, że przepływomierz Pierburga działa poprawnie, ale daje za niskie odczyty. Ten czujnik temperatury jest prawdopodobnie konieczny do odpowiedniej kompensacji zaniżonych sygnałów z czujnika.
Podejrzewam, że dałoby się to obejść programowo w ECU, ale nie wiem jak długo te Pierburgi trzymają specyfikacje. Mogłoby się zdarzyć, że np po 2 latach użytkowania odczyty z tego przepływomierza jeszcze bardziej spadną i trzeba będzie ponownie modyfikować nastawy regulatora w ECU.

Pozdro
 
 
 
phuss 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 393
Skąd: KUJ-POM



Wysłany: Sob Mar 13, 2010 16:11   

Zrobione :grin:
Jest trochę lepiej, auto szybciej wkręca się na obrotyi jakby dynamiczniejsze jest już od ok 1500rpm.
Ta ścianka w której wierci się dziurę ma ok 2mm grubości(dla nastęców)
Ja wywierciłem wiertłem 3,5mm.
Zapomniałem spisać nr. z wkładu przepływki, ktoś chyba chciał, zrobiłem foto , ale z jakością nie bardzo, sorry.
_________________
szkoda mi go będzie
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Mar 13, 2010 18:26   

Lepiej czy jakby lepiej?
Bo jak lepiej to ja tez wiercę. Ciekawe jak będzie spalanie.
Jak wyciągnąłeś opiłki ze środka?

2000 post :oops:
 
 
phuss 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 393
Skąd: KUJ-POM



Wysłany: Sob Mar 13, 2010 22:09   

Odrobinę lepiej, a może tylko mi się wydaje. Nie ma jakiejś kolosalnej różnicy. Jak odpiąłem przepływkę też jakiejś zauważalnej róznicy nie było.Ten mój roverek nie jest mułem, potrafi trochę wcisnąć w fotel. Operacja"dziura" napewno nie zaszkodziła, bo gorzej nie jest. Muszę się przejechać innym roverem dla porównania,może jest wszystko ok. czy ja jestem przeczulony. Pewnie przepływka jest sprawna. Wierciłem bardzo powoli bardzo ostrym wiertłem, te plastikowe wióry szły po wiertle (oplatały się, musiałem je rwać jak były zbyt długie). Myślę, że nic nie wpadło, ale jak coś to jest dziura na wylot, dmuchnąłem z jednej i drugiej strony i jak coś było to napewno wyleciało. Pojeżdżę trochę i się wezmę za: http://forum.roverki.eu/v...ight=freelander
Czy ktoś może zapodać link ,jakie i gdzie mogę kupić uszczelki potrzebne do tej operacji.
_________________
szkoda mi go będzie
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Mar 13, 2010 22:13   

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=51438

Mój tez nie jest mułem ale chyba dziurkę zrobię. :grin:
 
 
phuss 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 393
Skąd: KUJ-POM



Wysłany: Sob Mar 13, 2010 22:42   

apples napisał/a:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=51438

Mój tez nie jest mułem ale chyba dziurkę zrobię. :grin:


Tak, to wiem , czytałem, bardziej mi chodzi o to gdzie je kupić, jak wpiszę uszczelki w alledrogo to mi wyskakują jakieś komplety po 700zł.
pozdro
_________________
szkoda mi go będzie
Ostatnio zmieniony przez phuss Sob Mar 13, 2010 22:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Mar 13, 2010 22:42   

http://www.google.pl/sear...f&aqi=&aql=&oq=

http://www.google.pl/sear...f&aqi=&aql=&oq=
 
 
phuss 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 393
Skąd: KUJ-POM



Wysłany: Sob Mar 13, 2010 22:45   

Chyba znalazłem.
http://www.moto.allegro.p...mw_7_5_3_6.html

Tylko co gość uważa za komplet, tych prostokątnych to potrzebnych jest chyba 4 a tych okrągłych ile?
_________________
szkoda mi go będzie
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Mar 13, 2010 22:47   

4 i 4
 
 
phuss 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 393
Skąd: KUJ-POM



Wysłany: Sob Mar 13, 2010 22:52   

Dzięki.
Czy jeszcze w jakieś inne trzeba się zaopatrzyć?
_________________
szkoda mi go będzie
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Przepływomierz
occrew Rover serii 75, MG ZT 1 Sro Sie 29, 2012 12:21
szpynior
Brak nowych postów [R75] Przepływomierz
Miras31 Rover serii 75, MG ZT 4 Pon Sie 31, 2009 10:59
dukat11
Brak nowych postów [R75] Przepływomierz
Wroblo Rover serii 75, MG ZT 16 Wto Sie 13, 2013 12:58
sqiddy25
Brak nowych postów [R75] Przepływomierz
kristohuliciu Rover serii 75, MG ZT 67 Czw Wrz 04, 2014 16:31
dawidd
Brak nowych postów [R75] Przepływomierz
darekkojak1 Rover serii 75, MG ZT 9 Czw Wrz 12, 2013 19:36
0L0



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink