Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Fotele - podgrzewanie foteli
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Fotele - podgrzewanie foteli
Autor Wiadomość
geffi 



Dołączył: 08 Gru 2012
Posty: 68



Wysłany: Wto Lut 04, 2014 13:17   

wiec sprawdziłem.
jak zwieram mase do masy (dla potwierdzenia) - to jest wszystko ok, mam 0V niezależnie od kluczyka itp.

jak zwieram bialo-pomaranczowy do masy, to mam niezaleznie czy guzik jest wcisniety czy nie 11,9V gdy silnik jest wyłączony (i 14,3 gdy silnik jest włączony- ale to pewnie alternator swoje robi).

Postaram sie jeszcze wymienic guzik, moze on coś brudzi.

Poproszę o dalsze wsparcie, gdzie teraz grzebać by znaleźć czemu mam napięcie na zoltym kablu?

T
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lut 04, 2014 13:17   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
damiwr 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 575
Skąd: Mińsk Mazowiecki



Wysłany: Wto Lut 04, 2014 13:39   

geffi napisał/a:
jak zwieram bialo-pomaranczowy do masy, to mam niezaleznie czy guzik jest wcisniety czy nie 11,9V gdy silnik jest wyłączony (i 14,3 gdy silnik jest włączony- ale to pewnie alternator swoje robi).


prawidłowo

poczytaj co napisałem w poprzednim poście

prąd ma być wg schematu n a kablu pomarańczowo-baiłym ( po przekręceniu kluczyka na II)

żółtym leci z powrotem do włącznika

zamknięcie obwodu=odpalenie mat czyli wciśnięcie przycisku
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
geffi 



Dołączył: 08 Gru 2012
Posty: 68



Wysłany: Wto Lut 04, 2014 16:05   

no tak, ale czemu pomiędzy pin1 i pin2 jak guzik nie jest wciśnięty to i tak mam napięcie 8V (lub wiecej jak wlacze silnik) -

przeciez jak guzik nie jest wcisniety, to obwod nie jest zamkniety i powinno pomiedzy pinami byc 0V, mam racje?

Tomek
 
 
damiwr 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 575
Skąd: Mińsk Mazowiecki



Wysłany: Wto Lut 04, 2014 16:42   

geffi napisał/a:
przeciez jak guzik nie jest wcisniety, to obwod nie jest zamkniety i powinno pomiedzy pinami byc 0V, mam racje?


też tak myślałem ale to nie jest prawda, jak wprowadziłem w błąd to przepraszam, bo prąd jest i powinien być.

na schemacie napięcie leci od stacyjki bezpośrednio do maty ale stacyjka musi być na II

geffi napisał/a:
pomiędzy pin1 i pin2


którą kostkę mierzysz ? są dwie jedna 8 pinów druga już do mat 2 piny ?

jeżeli mierzysz na kablu pomarańcz biel ale musisz mierzyć z masą a nie z drugim pinem !


geffi napisał/a:
to i tak mam napięcie 8V


nie wiem skąd te 8V powinno być ok 12 po przekręceniu kluczyka na II a ok 14 przy pracy silnika alternator ładuje akumulator.Chyba że robisz błąd i mierzysz kostkę 2 piny miernikiem a powinieneś mierzyć pin + do masy a nie do pinu w kostce.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
geffi 



Dołączył: 08 Gru 2012
Posty: 68



Wysłany: Wto Lut 04, 2014 17:46   

Mierze tylko na kostce 8pinowej, z pinem 2 i po przekreceniu kluczyka mam tam caly czas napiecie, co oznacza ze przez maty caly czas plynie prad i caly czas grzeja?..przeciez maty sa podlaczone tylko do pin1i2 w tej kostce. Jak zwieram do masy w karoserii to jest 12 i 14.

Wyjalem nawet guzik do wlaczania podgrzewania i jak wsadzam voltomierz miedzy pin1 i pin 2 to mialem tam ok 8v ( sracyjka w pozycji II) ale przeciez obwod nie jest zamkniety, bo nie ma guzika, wiec czy powinienem wnioskowac, mam gdzies przebicie do masy pomiedzy zoltym kablem z kostki, a guzikiem?

Co ciekawe dla obu foteli jest identycznie, mimo braku guzikow jak zewre pin 1i2(duza czarna) to voltomierz pomiedzy tymi pinami pokazuje ok 5_8v

a moglbys prosze sprawdzic ile u Ciebie pokazuje, jak masz kluczyk na II i wylaczony guzik na dyzej kostce pomiedzy pin1i2, bo moim zdaniem powinno byc 0, inaczej maty by caly czas grzaly.
Jeszcze raz dzieki za chec pomocy.
 
 
damiwr 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 575
Skąd: Mińsk Mazowiecki



Wysłany: Wto Lut 04, 2014 18:01   

geffi napisał/a:
voltomierz miedzy pin1 i pin 2


jakie to kolory kabli ? i czy jesteś pewnie że te dwa piny są od grzania fotela ?

po za tym pisałem żebyś nie mierzył pin 1 z 2 tylko pin + z masą auta.

geffi napisał/a:
a moglbys prosze sprawdzic ile u Ciebie pokazuje


nie mam nawet instalacji będę to robił w poniedziałek od początku do końca :)

geffi napisał/a:
Jeszcze raz dzieki za chec pomocy.


staram się bo J.W. sam będę grzebał i chce mieć wiedzę co może być nie tak.

[ Dodano: Wto Lut 04, 2014 18:01 ]
Cytat:
Mierze tylko na kostce 8pinowej, z pinem 2 i po przekreceniu kluczyka mam tam caly czas napiecie, co oznacza ze przez maty caly czas plynie prad i caly czas grzeja?..przeciez maty sa podlaczone tylko do pin1i2 w tej kostce. Jak zwieram do masy w karoserii to jest 12 i 14.


tak ma właśnie być !! !

maty nie grzeją bo dopiero przycisk daje masę do mat i dopiero wtedy zamyka się obwód i zaczunają grzać

podłącz matę włącz grzanie po 3 min powinne być ciepłe :D
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
geffi 



Dołączył: 08 Gru 2012
Posty: 68



Wysłany: Wto Lut 04, 2014 18:08   

To moge pomoc z rozbieraniem krzesel :)

Wszystko ladnie i pieknie, tylko jednej rzeczy nie rozumiem
Jak pisales, jak nie ma masy, bo guzik jest wyjety i wsadzam voltomierz pomiedzy pin1i2 na duzej czarnej, to przeciez tam powinno byc 0V, mam racje?
 
 
damiwr 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 575
Skąd: Mińsk Mazowiecki



Wysłany: Wto Lut 04, 2014 21:50   

Cytat:
To moge pomoc z rozbieraniem krzesel :)


zapraszam do Gołdapi ;) poniedziałek 8:00 :D

geffi napisał/a:
to przeciez tam powinno byc 0V, mam racje?


widziałeś schemat ze strony nr 2 ?

jak nie będzie napięcia to jak ma działać ?? skoro wg schematu + leci od stacyjki właśnie do tej kostki bezpośrednio ? musi być 12v po przekręceniu stacyjki na II pomiar do masy

masę od tego plusa masz dopiero za włącznikiem od przełącznika idzie masa, układ zamyka się czyli uruchamia zaczyna grzań dopiero po włączeniu przycisku.

Inaczej bo to wygląda jak bym sam sobie tłumaczył ale jak masz baterię i weźmiesz miernik masz napięcie ? jak sprawdzić + jeden koniec - drugi koniec będziesz miał napięcie baterii. jeżeli pomiędzy - a miernikiem wstawisz wyłącznik na 0 to na mierniku nie będziesz miał napięcia choć faktycznie ono jest na + przełączasz przełącznik i miernik pokaże napięcie baterii.

jeszcze inaczej takie fajne wytłumaczenie ;) dla mnie odpowiednie w kranie jest woda, leci tylko jak się odkręci kran, prąd to swobodny przepływ elektronów napięcie będzie na przewodzie ale nie oznacza że ono płynie, popłynie jak podłączysz MINUS :D inaczej odkręcisz kran.

ma nadzieję że nie namotałem :mrgreen:

chyba proste. dlatego jak mierzysz do masy masz 12 jak mierzysz na kostce powinno być 0. ( przy wyłączonym przełączniku)(mata nie grzeje) przy włączonym powinno być 12(mata grzeje)

skąd masz 8 ? nie wiem ale pewnie ma to coś wspólnego z przełącznikiem

aczkolwiek wszystkie moje słowa można uznać za dziwactwa :oops: i nie brać ich na poważnie bo jak każdy człowiek (nawet z doktoratem) mogę się mylić :)

a teraz już naprawdę na koniec jak podłączyłeś maty grzeją czy nie ? bo zrobiłem takiego offtopa że aż szkoda gadać ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Lut 04, 2014 23:06   

fiu fiu.... zamotany temat przez chwilę, a wydaje się takie proste, jest schemat, są przyciski, ogarnąłem to i wsio cacy działa... generalnie istotne było dla mnie żeby auto się nie spaliło, a było ciepło w pupę, koniec końców fotele grzeją po przekręceniu stacyjki w pozycję 2 i wciśnięciu przycisku, wyłączają się same jak się nagrzeją, akumulator się nie rozładowuje, auto 2 lata się nie spaliło i nie zadręczam się czy gdzieś tam jest 8 v czy ich nie ma.... działa jak należy ;) trzymać się schematu i będzie dobrze, ja robiłem całą instalację od skrzynki bezpieczników, kupowałem przyciski z przekonaniem ze będą z wtyczkami tak jak na zdjęciu, ale ich nie dostałem więc wyrzeźbiłem. Po przeczytaniu tego tematu myślę że jest w nim zawarte wszystko co do grzania jest potrzebne, a mój przedmówca posiada wiedzę jakby montował ogrzewanie w n'tym 75 :P
_________________
75 Red Edition
 
 
PD 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 270
Skąd: Rybnik



Wysłany: Wto Lut 04, 2014 23:27   

geffi chyba juz wszystko lopatologicznie wytlumaczyl ci damiwr
nie patrz na to ze jest tam 8v
jezeli chcesz byc pewny to ustaw na mierniku sygnal dzwiekowy do sprawdzania przejsc albo daj na 200 Ohm i dotknij pinu masowego w 8pinowej kostce, a drugi przewod do metalowego elementu karoseri, wskazanie powinno byc bliskie zeru jezeli masz zaplon wlaczony (pozycja II stacyjki) i włączony przycisk grzania, jezeli go wyłaczysz wskazanie powinno zniknac...
_________________
Był R75 CDT 2.0 2001r. automat sedan, jest R75 Tourer CDT 2.0 , 2001r.
 
 
 
damiwr 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 575
Skąd: Mińsk Mazowiecki



Wysłany: Wto Lut 04, 2014 23:30   

longer86 napisał/a:
a mój przedmówca posiada wiedzę jakby montował ogrzewanie w n'tym 75 :P


hehe ;) w żadnym jeszcze nie miałem przyjemności ale w poniedziałek wieczorem będę miał pełen przekrój ;) też muszę od bezpieczników ciągnąć ;)

myślę że geffi, ma obawy by właśnie nie spalić sobie instalacji choć zawsze trzeba pamiętać, że są bezpieczniki :D ktoś myślał przy projektowaniu że będzie taki damiwr grzebał :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Lut 04, 2014 23:41   

jak co postaram się pomóc, ale widzę że chyba nie będzie potrzeby ;) pozostaje radość że posiada się wiedzę przynajmniej równą inżynierom rovera :P powodzenia przy robocie
_________________
75 Red Edition
 
 
geffi 



Dołączył: 08 Gru 2012
Posty: 68



Wysłany: Sro Lut 05, 2014 10:47   

[quote="damiwr"]
Cytat:

chyba proste. dlatego jak mierzysz do masy masz 12 jak mierzysz na kostce powinno być 0. ( przy wyłączonym przełączniku)(mata nie grzeje) przy włączonym powinno być 12(mata grzeje)


i mi tylko o to chodzi, - mam wyjety/wylaczony guzik, wsadzam voltomierz miedzy pin 1ipin2 i jak napisales, powinno być 0V, a ja tu mam znacznie wiecej (niewazne czy 3 czy 8 ..wazne ze wiecej powyżej 0), co oznacza ze moje maty w takim wypadku beda grzaly zawsze. Dalej idac guzik w moim przypadku nie rozlacza obwodu, bo pewnie gdzes mam przebicie do masy i tu pytanie jak go szukać

tak samo mam dla 2 foteli :(
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Lut 05, 2014 11:16   

instalację miałeś? czy robiłeś? dobrze przyciski podłączone?
_________________
75 Red Edition
 
 
damiwr 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 575
Skąd: Mińsk Mazowiecki



Wysłany: Sro Lut 05, 2014 11:21   

a ja zapytam jeszcze tak czy masz oryginał kostki w przyciskach ? i czy masz oryginał kostki na kablach ?

geffi napisał/a:
tak samo mam dla 2 foteli :(


ja na twoim miejscu podłączył bym matę i sprawdził czy będzie grzała. bez włączonego przycisku ;)

a sprawdzić pobór prądu to musiał byś wpiąć matę i miernik na omomierz w układ.

będziesz miał pewność czy pobiera czy nie.

[ Dodano: Sro Lut 05, 2014 11:21 ]
longer86 napisał/a:
instalację miałeś? czy robiłeś? dobrze przyciski podłączone?


szybszy jesteś ale tak samo myślimy :P
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
geffi 



Dołączył: 08 Gru 2012
Posty: 68



Wysłany: Sro Lut 05, 2014 13:17   

instalacje cala mialem, dolozylem jedynie oryginalne guziki on/off oraz maty.

Z kablem doprowadzajacym napiecie do kostki wszystko ok, wiec problem jest pewnie pomiedzy pinem1 z duzej czarnej kostki (zolty-masa), a guzikiem on/off. Ciekawe ze dla obu foteli jest identycznie :(

guzik tez jest ok, wiec wypadaloby sprawdzic jak biegnie sobie dalej zolty kabel. Duzo zabawy z dokopywaniem sie do wiazki?

(troche poza tematem, ale tylko troche: z mat wychodza 2 kabeli, brazowy i zielono-fioletowy). Ktory podlaczyc pod pin1 (zolty) a ktory pod pin 2 (bialopomaranczowy) w duzej kostce?

Dzieki
Tomek
 
 
damiwr 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 575
Skąd: Mińsk Mazowiecki



Wysłany: Sro Lut 05, 2014 14:24   

geffi napisał/a:
pomiedzy pinem1 z duzej czarnej kostki (zolty-masa), a guzikiem on/off


sprawdź omomierzem albo beeperem

kable są pod wykładziną i chyba lecą jeszcze wentylacji

geffi napisał/a:
(troche poza tematem, ale tylko troche: z mat wychodza 2 kabeli, brazowy i zielono-fioletowy). Ktory podlaczyc pod pin1 (zolty) a ktory pod pin 2 (bialopomaranczowy) w duzej kostce?


nie mam pojęcia nie mam tej przełączki z dużej na mała kostkę jutro ją będę miał wtedy będę mógł powiedzieć
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
geffi 



Dołączył: 08 Gru 2012
Posty: 68



Wysłany: Sro Lut 05, 2014 16:36   

nie mam pijecia jak to jest zrobione ale dziala. jak wpinam maty (i guzik jest wylaczony to na kablach od mat jest 0v, jak wlacze guzik to jest 12) i wszystko dziala, jednak spokoju mi nie daje:

czemu jak mam voltomierz w pin1-pin2 w grubej wtyczce i mam wyjety guzik (przerwany obwód), to na voltomierzu pokazuje mi i tak napiecie.

co do mat, to teraz najwiekszy problem - ze zdjecia ponizej, ktora czesc idze na siedzisko,a ktora na oparcie - pasuja w obie strony :D
 
 
damiwr 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 575
Skąd: Mińsk Mazowiecki



Wysłany: Sro Lut 05, 2014 17:06   

geffi napisał/a:
czemu jak mam voltomierz w pin1-pin2 w grubej wtyczce i mam wyjety guzik (przerwany obwód), to na voltomierzu pokazuje mi i tak napiecie.


starałem się tobie to wyjaśnić na zasadzie kranu masz w nim wodę czy nie ? to że jest nie znaczy że płynie :D

geffi napisał/a:
co do mat, to teraz najwiekszy problem - ze zdjecia ponizej, ktora czesc idze na siedzisko,a ktora na oparcie - pasuja w obie strony :D


większa część grzeje w pupę :) (ta po prawej na foto)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Lut 05, 2014 18:50   

widzę że ostatecznie woda popłynęła :P
_________________
75 Red Edition
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Podgrzewanie foteli
trawis25 Rover serii 75, MG ZT 2 Wto Lip 29, 2008 21:36
christopher7
Brak nowych postów [R75] Włączniki - podgrzewanie foteli
longer86 Rover serii 75, MG ZT 6 Czw Lut 17, 2011 22:10
VMatas
Brak nowych postów [R75] Podgrzewanie foteli nie działa
arczi220 Rover serii 75, MG ZT 11 Sro Lis 29, 2017 07:50
arczi220
Brak nowych postów [R75] Podgrzewanie foteli - zrób to sam
Kris Rover serii 75, MG ZT 28 Sob Lut 01, 2014 22:52
geffi
Brak nowych postów [R75] Nie działa fotel pasażera i podgrzewanie obu foteli
SzymionMaster Rover serii 75, MG ZT 7 Pią Sty 13, 2017 17:49
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink