Mam chyba:
P0480 Cooling Fan Relay 1 Control Circuit
P1647 Driver 1 Line 7
P1672 Low Engine Oil Level Lamp Control Circuit
P1641 Malfunction Indicator Lamp (MIL) Control Circuit
PHJOWI napisał/a:
P0480- obwód przekażnika wentylatora bieg 1
p1672-obwód lampki ciśnienia oleju
p1641 obwód lampki mil
ja sugeruje wyciągnąć licznik i zobaczyć czy coś nie jest podpięte w liczniku , można też zrobić testbook test zegarów
Do weekendu jeszcze troche czasu więc badam temat i sie natknąłem w RAVE na taki opis moich błędów (nawet nie wiedziałem że tam można takie żeczy znaleźć ):
P0480 Failure:Cooling fan 1 control circuit malfunction
Failure type:Engine cooling fan relay low speed - short circuit / line break
Mil activated:No
P1641 Failure:Engine control module - CAN bus off
Failure type:CAN bus - bus off mode
Mil activated:Yes
P1647 Failure:Engine control module - CAN bus missing node - instrument pack
Failure type:CAN bus - frame missing
Mil activated:Yes
P1672 Failure:Engine anti theft signal wrong code received
Failure type:Anti-theft code - wrong computation
Mil activated:No
Podpowiedzcie co można z tego zrozumieć bo to chyba będzie najtrafniejsze rozkodowanie błędów. Według mnie P0480 to wiadomo o co chodzi, P1647 sugeruje uszkodzenie w zegarach a P1672 nie rozumiem wogule, ale ja sie nie znam więc może ktoś pomoże i naprowadzi. No i czy lampka MIL powinna świecić czy nie bo u mnie nie świeci.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
SPAMU¦
Wysłany: Czw Sie 21, 2008 10:01 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Teraz sobie tak przypominam ze ja swoje zegary rozbieralem te co mam w domu i zdejmowalem wskazowki, wiec nie wiem czy tam wsz bedzie ok ale mieszkasz blisko Poznania to sie sprawdzi.Staralem sie ostroznie wszystko robic.Co wyszlo to sie okaze.
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
Ja się nie znam na 75tkach, ale mogę przetłumaczyć
Pierwszy błąd: Uszkodzony wentylator nr 1, zbyt wolny przekaźnik?, zwarcie
Drugi błąd:Komputer pokładowy: odłączona linia CAN, linia CAN wyłączona
Trzeci błąd:Komputer pokładowy: Brakujące ramki w przesyle protokołem CAN
Czwarty błąd: Alarm: odebrano niewlaściwy kod (pewnie z pilota).
Mój komentarz do tego, co do pierwszego błędu-uwalony przekaźnik, co do drugiego, trzeciego i być może czwartego to najprawdopodobiej jakiś kabel który przesyła dane pomiędzy komputerem a innymi podzespołami (np. licznikiem, abs, itd) jest uwalony, albo wtyczka jakaś zaśniedziała. Komunikaty tego typu oznaczają dłuższą (drugi błąd) lub krótkie przerwy (trzeci błąd) w transmisji po szynie CAN.
Ostatnio zmieniony przez pgrad Czw Sie 21, 2008 10:21, w całości zmieniany 1 raz
Pierwszy błąd: Uszkodzony wentylator nr 1, zbyt wolny przekaźnik?, zwarcie
Drugi błąd:Komputer pokładowy: odłączona linia CAN, linia CAN wyłączona
Trzeci błąd:Komputer pokładowy: Brakujące ramki w przesyle protokołem CAN
Czwarty błąd: Alarm: odebrano niewlaściwy kod (pewnie z pilota).
Dla mnie to wyglada jak jakas zwora i leci po kolei dalej.Moze na tym wiatraku??Ten pierwszy blad i zakluca reszte...
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
ale raczej bym szukał na początku przerwy między alarmem a ECU, bo błędy dotyczą właśnie tych podzespołów. Jak widać z opisu rave nie wszystkie błędy powodują świecenie diody! Wg mnie licznik jest sprawny w 100%, chyba że ma komputer w liczniku, no to może wtyczka zaśniedziała. A ten przekaźnik to wymień chyba że chcesz mieć pożar w samochodzie!
Przypomniało mi się że komp ma połączenie na sztywno z alarmem, więc pewnie odebrał zły kod od alarmu. Wg mnie na 99% wina wtyczek przy kompie lub alarmie (przerwy w transmisji), i przekaźnika który robi się gorący (z powodu zwarcia). Możesz sprawdzić jaką temperaturę mają przewody podczas gdy włączony jest wentylator (bliżej wentylatora niż przekaźnika), jeżeli są gorące to może masz uwalony wentylator, ale ja stawiam na przekaźnik.
sknerko z reszta juz chyba pisal ze ma goracy przekaznik ale zmienial na inny i nic nie dalo to moze rzeczywiscie na silniku wentylatora cos.Na T4 pokaze te same numery bledow czy zdjagnozuje odrazu usterke??Jakie to jest madre??
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
Na t4 (tak się domyślam bo tak jest w innych markach), za pomocą szyny można odczytywać aktualne wskazania wszystkich czujników, prędkościomierzy, termometrów, itd, oprócz tego kody błędów z opisami do tego konkretnego modelu. Mówiąc prościej znając kod błędu wiesz tylko gdzie MOŻE być usterka. Mając kompa znasz wskazania uszkodzonego elementu i innych. Czasami jest tak że walnie np. sonda lambda, a komputer pokaże kod błędu zupełnie innego czujnika. Po podłączeniu kompa widać od razu że wskazania są nieprawidłowe dla kilku czujników, komputer jednak interpretuje np złe wskazania jednego czujnika jako spowodowane złym działaniem innego, przez co nie wyświetla informacji na ten temat w postaci kodu błędu.
Ostatnio zmieniony przez pgrad Czw Sie 21, 2008 10:57, w całości zmieniany 1 raz
Mam zegary z komputerem. Co do przekaźnika to ten o którym pisze błąd to będzie raczej ten koło wentylatora i tego nie dotykałem bo chyba każdy posiadacz R75 wie że do wentylatora dostęp po rozebraniu przodu, a podmieniałem ten który jest w skrzynce od bezpieczników pod maską. Podejrzewam że T4 pokaże to samo ale może PHJOWI będzie wiedział gdzie dotknąć żeby ruszyło albo jak odpiąć wentylator bez rozbiórki i zobaczyć w końcu on jest mechanik nie? może coś zaradzimy.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
raczej walnięty jest ten przekaźnik z przodu samochodu niż ten w skrzynce, bo ten w skrzynce to jakby był niesprawny to by w ogóle wentylator nie działał (ma 4, albo 5 styków, nieprawda?) A jeżeli ma tylko pięć (lub cztery) styki to komp zdiagnozuje jego usterkę tylko jeżeli się wentylator w ogóle nie włączy.
Teraz to już znam schemat połączenia wentylatora z RAVE na pamięć i wiem że ten przekaźnik z którym ryłem całkowicie by odłączał wentylator dlatego napisałem że komp raczej pisze o tym na chłodnicy z przodu tylko ni cholery nie moge sie do nich dobrać bez demontażu zderzaka
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Zderzak sie zdejmuje i zaklada w max godzine wiec to chyba nie problem.lampe wyjmowalem jakis czas temu to tylko pierwszy raz jest straszny a pozniej idzie jak po masle
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
Mam ten sam problem , niedzialajacy obrotomierz i wskaznik temperatury a gdy podlaczam komputer to widzi obroty i temperature plynu. a blad jest nastepujacy
program WOW! firmy wurth
kod bledu 13 - Instrument panel - CAN:brak indentyfikatora
Ja sklanialbym sie w strone licznika , ale jednak moj ojciec w tym momencie wyciaga alternator z regulatorem , bo znajomy elektronik powiedzial mu ze moga byc diody na nim walniete, alternator moze ladowac dobrze ale moze wysylac zly sygnal. za kilka godzin bedziemy wiedziec czy alternator jest ok
Byłem u PHJOWI zdiagnozować co go boli.
Zdiagnozowano uszkodzony (na 99% bo nie rozbieraliśmy przodu) przekaźnik biegu pierwszego wentylatora i bardzo możliwe że jest gdzieś przetarty przewód do tego przekaźnika bede szukał sam i napiszę co znalazłem ale ciekawostka jest taka że wgrał mi nowe oprogramowanie silnika i zegary działaja został tylko alarm wyłączonej kontroli trakcji podejrzewam że jak bym uruchomił kilime i wentylator to problem wróci ale na razie nie grzebie bo samochód działa dopuki nie rozbiore przodu to wole żeby tak było jak jest.
A teraz hit największy:UWAGA UWAGA: Została wgrana optymalizacja cokolwiek to znaczy i miało spaść zużycie paliwa. Ponieważ bawie sie tym wskażnikiem spalania w komputerze to wiem mniej więcej ile powinien pokazywać przy jakiej jeździe i wjakich warunkach, po przejechaniu ponad 100 km już widze spalanie o ok litr na 100 mniejsze
A następne co się zmieniło to nie wiem czemu ale auto dostało chyba z 10KM w prezencie bo tak jak teraz przyspiesza to jeszcze nigdy nie przyspieszał i nie jest to jakas autosugestia bo nikt mi nie obiecywał jakichś zmian w tym zakresie i ja się ich nie spodziewałem ale szok przeżyłem jak przy wyprzedzaniu kawałek za Nowym Miastem wjechałbym w kufer komuś przede mną na lewym pasie byłem przyzwyczajony że przy 80km/h to on na 5 biegu nie wyrywa jak wsciekły do przodu a tu nagle jak wystrzelił to najpierw myślałem że mam czwórke wkleszczoną ale nie to była apiątka nie wiem na czym to polega ale jak chip tuning to zadziałało. No i jest jakby troche słabszy poniżej 2000obr ale to jest akurat pryszcz
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Witam, mam problem z moim R75, 2.0 V6, świeci kontrola trakcji, podczas diagnozy wyskoczyły dwa błędy: P1605 i P0553, czy ktoś wie o co chodzi? Szukam też mechanika, który mógłby się tym zająć na terenie Krakowa lub okolic, proszę o pomoc.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Nie Sie 02, 2009 10:50
Raul30, sprawdż najpierw bezpiecznik i czy linka od sterowania TC jest zamocowana dobrze przy przepustnicy i w silniczku/module na podszybiu, bo tam najczęściej się urywa. Przy przepustnicy z lewej strony jest wtyk połączeniowy od TC , skontroluj jego połączenie.Układ TC ma bezpiecznik 30 A. (drugi w pierwszym rzędzie).
P0122 Throttle/Pedal Position Sensor/Switch A Circuit Low Input (generalnie "Niskie napięcie w obwodzie czujnika położenia przepustnicy / pedału przepustnicy")
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum