Nie rzadko bywa tak, że szkody na pierwszy rzut oka wydają się nie groźne, a dopiero przy naprawie okazuje się jak wiele elementów uległo uszkodzeniom.
Proponuje ci pooglądać spód auta pod względem ewentualnych wycieków.
Warto jeszcze sprawdzić połączenie przewodów olejowych od skrzyni do chłodnicy.
SPAMU¦
Wysłany: Nie Kwi 10, 2011 11:26 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
dla mnie najważniejsze będzie aby nie uszkodziło się wnętrze skrzyni bo wiadomo jak kosztowne są to naprawy ... sprawdzę czy nic nie cieknie z samochodu ale raczej nie bo byłaby plama pod samochodem w garażu chyba, że zebrało się na razie na osłonie silnika ... a pytanie tego typu czy błąd skrzyni biegów powinien pojawić się na kompie samochodu czy skrzynia ma swój komputer z którego takie błędy się odczytuje ?
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Nie Kwi 10, 2011 14:12
marecki6 napisał/a:
czy błąd skrzyni biegów powinien pojawić się na kompie samochodu czy skrzynia ma swój komputer z którego takie błędy się odczytuje ?
skrzynia ma sterownik EAT ECU zamontowany za skrzynką bezp. w kabinie. EAT ECU zapamietuje te błędy , które są w wykazie błędów do odczytu testbookiem.Jeśli wystąpi usterka wewnętrzna skrzyni lub błąd w komunikacji CAN-BUS ,to wyświetlacz wyświetli komunikat EP i wprowadzi program awaryjny.
Witam.
Posiadam Roverka 75 99' 2.0 benzyna automat. Problem ma ze skrzynią a mianowicie ślizga się. Jeśli stoję w dziurze to jest problem by na wstecznym wyjechać bo się ślizga. Jadąc na D na pierwszym biegu jest ok, przełączy się na drugi i w momencie kiedy powinien przejść na trzeci bieg zaczyna się ślizgać, obroty silnika wzrastają a samochód z trudem jedzie. Gdy znowu dam mu wysokie obroty to gdy przełączy na wyższy bieg to jest szarpnięcie. Wymieniłem olej i nadal jest tak samo. Stary olej był brązowy taki jakiś jakby spalony?
Ma ktoś jakiś pomysł co to może być i jak temu zaradzić??
[ Dodano: Pon Kwi 11, 2011 17:44 ]
Dodatkowo mogę powiedzieć że po włączeniu biegu wstecznego i chyba D słychać dziwne piski dochodzące ze skrzyni i ślizganie się.
Jarek1984, najprawdopodobniej i u Ciebie będą do wymiany tarczki sprzęgła niskiego. Czy "ślizganie" występuje zarówno jak przyspieszasz szybko jak i powoli. Czy jest różnica między ciepłym a zimnym silnikiem?
U mnie są dwie okrągłe wtyczki po stronie kierowcy w okolicy amortyzatora tak jak pisałeś. Pierwsza (bliżej podszybia) jest 10 pinów. W drugiej (bliżej przodu auta) wnioskuje, że w tej o której Ty pisałeś jest 10 pinów z czego 3 są zaślepione. Jak byś mógł mi to tak na chłopski rozum wytłumaczyć jak mam pomierzyć tą oporność. Nie wiem też czy przypadkiem nie różnią się te wtyczki między Rover 75 99' a Land Rover 04'.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Kwi 14, 2011 13:08
Jarek1984, to nie o te wtyczki chodzi , to są przewody od silnika.Dwie wtyczki od automatu , 18 pinowa i 10 pinowa , są na skrzyni biegów pod filtrem powietrza (trzeba go ściągnać).Oporność mierzy się na wyłączonym zapłonie i rozpiętych wtyczkach , między dwoma pinami w gnieździe przewodów idących do skrzyni. .
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Kwi 14, 2011 20:44
dzieju napisał/a:
Jak zmiezyc poziom oleju w skrzyni ...
metodą dolania niewielkiej ilości oleju , uruchomieniu silnika ,powłączaniu wszystkich biegów i odkreceniu na pracujacym silniku śruby w otworze przelewowym.Jak otworem wycieknie ilosć dolana ,to znaczy, że poziom był prawidłowy.Temperatura oleju w czasie sprawdzania powinna być w zakresie 35-45 st.C
Można też odkrecić tylko tą śrubę (na pracujacym silniku) i sprawdzić czy kapie olej.
Witam.
Posiadam Roverka 75 99' 2.0 benzyna automat. Problem ma ze skrzynią a mianowicie ślizga się. Jeśli stoję w dziurze to jest problem by na wstecznym wyjechać bo się ślizga. Jadąc na D na pierwszym biegu jest ok, przełączy się na drugi i w momencie kiedy powinien przejść na trzeci bieg zaczyna się ślizgać, obroty silnika wzrastają a samochód z trudem jedzie. Gdy znowu dam mu wysokie obroty to gdy przełączy na wyższy bieg to jest szarpnięcie. Wymieniłem olej i nadal jest tak samo. Stary olej był brązowy taki jakiś jakby spalony?
Ma ktoś jakiś pomysł co to może być i jak temu zaradzić??
[ Dodano: Pon Kwi 11, 2011 17:44 ]
Dodatkowo mogę powiedzieć że po włączeniu biegu wstecznego i chyba D słychać dziwne piski dochodzące ze skrzyni i ślizganie się.
Wszystko wskazuj na przypalone tarczki i/lub przekładki i/lub taśmę hamulca.
Skrzynia do rozbiórki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum