Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Skrzynia automatyczna - nieprawidłowa praca
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Skrzynia automatyczna - nieprawidłowa praca
Autor Wiadomość
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Nie Kwi 10, 2011 11:26   

Nie rzadko bywa tak, że szkody na pierwszy rzut oka wydają się nie groźne, a dopiero przy naprawie okazuje się jak wiele elementów uległo uszkodzeniom.
Proponuje ci pooglądać spód auta pod względem ewentualnych wycieków.
Warto jeszcze sprawdzić połączenie przewodów olejowych od skrzyni do chłodnicy.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Kwi 10, 2011 11:26   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
marecki6 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 270
Skąd: Wrocław



Wysłany: Nie Kwi 10, 2011 12:17   

dla mnie najważniejsze będzie aby nie uszkodziło się wnętrze skrzyni bo wiadomo jak kosztowne są to naprawy ... sprawdzę czy nic nie cieknie z samochodu ale raczej nie bo byłaby plama pod samochodem w garażu chyba, że zebrało się na razie na osłonie silnika ... a pytanie tego typu czy błąd skrzyni biegów powinien pojawić się na kompie samochodu czy skrzynia ma swój komputer z którego takie błędy się odczytuje ?
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Nie Kwi 10, 2011 13:19   

Na pewno skrzynia musi posiadać swój sterownik z którego da się sczytać pamięć błędów.
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Kwi 10, 2011 14:12   

marecki6 napisał/a:
czy błąd skrzyni biegów powinien pojawić się na kompie samochodu czy skrzynia ma swój komputer z którego takie błędy się odczytuje ?
skrzynia ma sterownik EAT ECU zamontowany za skrzynką bezp. w kabinie. EAT ECU zapamietuje te błędy , które są w wykazie błędów do odczytu testbookiem.Jeśli wystąpi usterka wewnętrzna skrzyni lub błąd w komunikacji CAN-BUS ,to wyświetlacz wyświetli komunikat EP i wprowadzi program awaryjny.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Jarek1984 



Dołączył: 09 Paź 2010
Posty: 7
Skąd: Szczecin



Wysłany: Pon Kwi 11, 2011 17:44   Automatyczna Skrzynia Biegów Rover 75

Witam.
Posiadam Roverka 75 99' 2.0 benzyna automat. Problem ma ze skrzynią a mianowicie ślizga się. Jeśli stoję w dziurze to jest problem by na wstecznym wyjechać bo się ślizga. Jadąc na D na pierwszym biegu jest ok, przełączy się na drugi i w momencie kiedy powinien przejść na trzeci bieg zaczyna się ślizgać, obroty silnika wzrastają a samochód z trudem jedzie. Gdy znowu dam mu wysokie obroty to gdy przełączy na wyższy bieg to jest szarpnięcie. Wymieniłem olej i nadal jest tak samo. Stary olej był brązowy taki jakiś jakby spalony?
Ma ktoś jakiś pomysł co to może być i jak temu zaradzić??

[ Dodano: Pon Kwi 11, 2011 17:44 ]
Dodatkowo mogę powiedzieć że po włączeniu biegu wstecznego i chyba D słychać dziwne piski dochodzące ze skrzyni i ślizganie się.
 
 
 
Wizard_gp 




Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 425
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pon Kwi 11, 2011 19:19   

Jarek1984, najprawdopodobniej i u Ciebie będą do wymiany tarczki sprzęgła niskiego. Czy "ślizganie" występuje zarówno jak przyspieszasz szybko jak i powoli. Czy jest różnica między ciepłym a zimnym silnikiem?
_________________
http://wizardonboard.pl/
 
 
01000001 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 19
Skąd: polska



Wysłany: Sro Kwi 13, 2011 20:16   

Zapraszam Tu Mialem to samo okazal sie walniety selenoid
 
 
Jarek1984 



Dołączył: 09 Paź 2010
Posty: 7
Skąd: Szczecin



Wysłany: Czw Kwi 14, 2011 11:34   

U mnie są dwie okrągłe wtyczki po stronie kierowcy w okolicy amortyzatora tak jak pisałeś. Pierwsza (bliżej podszybia) jest 10 pinów. W drugiej (bliżej przodu auta) wnioskuje, że w tej o której Ty pisałeś jest 10 pinów z czego 3 są zaślepione. Jak byś mógł mi to tak na chłopski rozum wytłumaczyć jak mam pomierzyć tą oporność. Nie wiem też czy przypadkiem nie różnią się te wtyczki między Rover 75 99' a Land Rover 04'.
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Kwi 14, 2011 13:08   

Jarek1984, to nie o te wtyczki chodzi , to są przewody od silnika.Dwie wtyczki od automatu , 18 pinowa i 10 pinowa , są na skrzyni biegów pod filtrem powietrza (trzeba go ściągnać).Oporność mierzy się na wyłączonym zapłonie i rozpiętych wtyczkach , między dwoma pinami w gnieździe przewodów idących do skrzyni. .
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
dzieju 
Instytucja wspierająca




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 874
Skąd: Częstochowa

Rover 75

Wysłany: Czw Kwi 14, 2011 19:42   

Jak zmiezyc poziom oleju w skrzyni ...
_________________
Naprawa VIS - brak mocy i duze spalanie w silnikach V6
http://forum.roverki.eu/v...p=648924#648924
You tube
http://www.youtube.com/user/dzieju80
http://www.facebook.com/grzegorz.ciekot
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Kwi 14, 2011 20:44   

dzieju napisał/a:
Jak zmiezyc poziom oleju w skrzyni ...
metodą dolania niewielkiej ilości oleju , uruchomieniu silnika ,powłączaniu wszystkich biegów i odkreceniu na pracujacym silniku śruby w otworze przelewowym.Jak otworem wycieknie ilosć dolana ,to znaczy, że poziom był prawidłowy.Temperatura oleju w czasie sprawdzania powinna być w zakresie 35-45 st.C
Można też odkrecić tylko tą śrubę (na pracujacym silniku) i sprawdzić czy kapie olej.

http://forum.roverki.eu/v...p=471342#471342
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Jarek1984 



Dołączył: 09 Paź 2010
Posty: 7
Skąd: Szczecin



Wysłany: Pią Kwi 15, 2011 16:00   

Witam.
Znalazłem tą wtyczkę i sprawdziłem oporność między pinami
1 a 2 - 553 Ohm
3 a 4 - 545 Ohm
5 a 6 - 548 Ohm
18 a 9 - 17 Ohm
18 a 10 - 16,8 Ohm
18 a 11 - 17 Ohm
18 a 12 - 17 Ohm
18 a 13 - 16,8 Ohm
18 a 14 - 17 Ohm
18 a 15 - 3,7 Ohm
18 a 16 - 3,8 Ohm
18 a 17 - 13,3 Ohm
 
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Wto Kwi 26, 2011 19:31   Re: Automatyczna Skrzynia Biegów Rover 75

Jarek1984 napisał/a:
Witam.
Posiadam Roverka 75 99' 2.0 benzyna automat. Problem ma ze skrzynią a mianowicie ślizga się. Jeśli stoję w dziurze to jest problem by na wstecznym wyjechać bo się ślizga. Jadąc na D na pierwszym biegu jest ok, przełączy się na drugi i w momencie kiedy powinien przejść na trzeci bieg zaczyna się ślizgać, obroty silnika wzrastają a samochód z trudem jedzie. Gdy znowu dam mu wysokie obroty to gdy przełączy na wyższy bieg to jest szarpnięcie. Wymieniłem olej i nadal jest tak samo. Stary olej był brązowy taki jakiś jakby spalony?
Ma ktoś jakiś pomysł co to może być i jak temu zaradzić??

[ Dodano: Pon Kwi 11, 2011 17:44 ]
Dodatkowo mogę powiedzieć że po włączeniu biegu wstecznego i chyba D słychać dziwne piski dochodzące ze skrzyni i ślizganie się.


Wszystko wskazuj na przypalone tarczki i/lub przekładki i/lub taśmę hamulca.
Skrzynia do rozbiórki.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Automatyczna skrzynia
tom56 Rover serii 75, MG ZT 1 Czw Cze 06, 2013 20:04
AdaskoC
Brak nowych postów [R75] Automatyczna skrzynia biegów
niqel Rover serii 75, MG ZT 7 Sob Kwi 10, 2010 21:28
SeniorA
Brak nowych postów [R 75 2.0 V6] problem ze skrzynia automatyczna
ddobry Rover serii 75, MG ZT 8 Nie Sty 31, 2016 11:44
AdaskoC
Brak nowych postów [R75] Problem ze skrzynią automatyczną
skrzynia automatyczna
plonex25 Rover serii 75, MG ZT 3 Nie Paź 25, 2009 11:56
dukat11
Brak nowych postów [R75] Automatyczna skrzynia biegów
Jarek1984 Rover serii 75, MG ZT 25 Czw Sty 26, 2017 21:32
SeniorA



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink