Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 200] Co to za wyciek?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R 200] Co to za wyciek?
Autor Wiadomość
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pią Lip 01, 2011 19:31   

Odepnij linkę od przepustnicy i zdejmij waż od puszki filtra do niej.
Zobacz na motylek przepustnicy, powinien być prostopadle ustawiony. Jeśli tak jest to musisz szukać nieszczelności, gdzieś dostaje Ci się lewe powietrze i to w sporych ilościach.
Jak odpalisz go bez tej gumowej rury na przepustnicy i będziesz miał za wysokie obroty to ręką przytkać wlot do przepustnicy. Jak zacznie przygasać to to znaczy że nieszczelność jest w niej, a nie w kolektorze.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lip 01, 2011 19:31   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
RadZiu7 



Dołączył: 05 Gru 2010
Posty: 76

Rover 200

Wysłany: Pią Lip 01, 2011 22:04   

Motylek? Chodzi o ta "klapke" w przepustnicy? Ona ma calkiem zamykac dolot powietrza czy lekko uchylona? Odlaczylem gume od filtra i linke gazu. Obroty 3 tys. Jak przytkam reka przepustnice to spadaja :o :) Czyli ze co ? :P
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sob Lip 02, 2011 00:48   

Tak, ta klapka to motylek, ma całkiem blokować dolot powietrza.
Jak przygasa to pewnie ten motylek nie domyka się, zobacz co może go blokować.
 
 
 
kalitus84 



Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 57
Skąd: Jelenia Góra



Wysłany: Sob Lip 02, 2011 01:48   

ja tez mialem mokro na polaczeniu glowicy z blokiem i po trasie 100km pusto w zbiorniczku bylo i wiecie co bylo przyczyna walnieta uszczelka kolektora ssacego po wymianie wszystko jest suche moze zaczac od tego i odrazu wywalic zaworek kulowy bo jak sie przytka to jest lipa
 
 
RadZiu7 



Dołączył: 05 Gru 2010
Posty: 76

Rover 200

Wysłany: Sob Lip 02, 2011 20:53   

kalitus84 napisał/a:
ja tez mialem mokro na polaczeniu glowicy z blokiem i po trasie 100km pusto w zbiorniczku bylo i wiecie co bylo przyczyna walnieta uszczelka kolektora ssacego po wymianie wszystko jest suche moze zaczac od tego i odrazu wywalic zaworek kulowy bo jak sie przytka to jest lipa


Juz jestem dawno po wymianie uszczelki pod glowica i wszystkich innych ;) Ale spoko, moze komus innemu sie to przyda.

[ Dodano: Sob Lip 02, 2011 20:53 ]
ADI-mistrzu napisał/a:
Tak, ta klapka to motylek, ma całkiem blokować dolot powietrza.
Jak przygasa to pewnie ten motylek nie domyka się, zobacz co może go blokować.

To bylo to. Ten kawalek metalu trzymajacy linke od gazu blokowal przepustnice i do konca sie nei domykala. Dzieki wielkie <pomogl>

UPDATE:
Teraz mam problem, ze jak wciskam sprzeglo to obroty spadaja mi ponizej 500 i samochod sie dusi, a pozniej sa dwie opcje: 1) Podbija obroty do ~1300 i zaraz ustawia na wlasciwe 2) Gasnie... wtf?
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Nie Lip 03, 2011 10:19   

Przekręć kluczyk na 2 pozycje, wciśnij z 10 razy do oporu gaz i puszczaj maksymalnie, potem cofnij kluczyk i spróbuj odpalić.

Spowoduje to ponowne ustawienie przepustnicy i powinno być już dobrze.
 
 
 
RadZiu7 



Dołączył: 05 Gru 2010
Posty: 76

Rover 200

Wysłany: Nie Lip 03, 2011 19:08   

No wciskalem pedal na maksa, chwile trzymalem, puszczalem i tak z 10x i nic nie dalo. Tzn juz nie gasnie ale dalej obroty spadaja w dol i podskakuja. Probowalem jeszcze raz, ale znow bez efektow.
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Lip 03, 2011 19:09   

RadZiu7, może spróbuj przeczyścić wężyk podciśnienia. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Nie Lip 03, 2011 20:24   

Tzn teraz Ci tylko falują? Czy tak jak by odbijają się? Tzn schodzą nieco za nisku ale zaraz ustawiają się prawidłowo i trzyma obroty jak trzeba?
Jeśli tak to o ile za nisko opadają obroty ?
 
 
 
RadZiu7 



Dołączył: 05 Gru 2010
Posty: 76

Rover 200

Wysłany: Pon Lip 04, 2011 01:11   

ADI-mistrzu napisał/a:
Tzn teraz Ci tylko falują? Czy tak jak by odbijają się? Tzn schodzą nieco za nisku ale zaraz ustawiają się prawidłowo i trzyma obroty jak trzeba?
Jeśli tak to o ile za nisko opadają obroty ?


Odbijaja sie... Schodza chyba nawet ponizej 500, pozniej odbijaja sie na ~1200 i spadaja na nieco ponizej 1000 :)
 
 
ArekL 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 429
Skąd: Legionowo



Wysłany: Pon Lip 04, 2011 11:01   

To "odbijanie" to jest prawidłowa reakcja ECU, problem tylko w tym, że schodzą za nisko. Nie wiem jak jest w przepustnicy w R200, ale w u mnie w Polonezie 1.4 (przepustnica z 2.0 serii T) była taka śrubka, z tego co pamiętam służyła do regulacji obrotów na ciepłym silniku kiedy już nie chodzi ssanie. Po wymianie uszczelki musiałem nią pokręcić.

Swoją drogą to dziwne, chyba każda wymiana uszczelki kończy się problemami z obrotami, których przed wymianą nie było.
_________________
Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu :)
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM :)
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pon Lip 04, 2011 11:04   

Do czyszczenia silnik krokowy, oraz jego przewody gumowe w kolektorze razem z gniazdem.
Do tego przewody podciśnienia.
 
 
 
RadZiu7 



Dołączył: 05 Gru 2010
Posty: 76

Rover 200

Wysłany: Wto Sie 02, 2011 03:12   

Z obrotami juz jakos sie uporalem :) Jednak mam problem z olejem i plynem chlodniczym. W ciagu miesiaca juz 2x dolalem plynu chlodniczego (bo w zbiorniczku bylo zero) i z tego co widze troche oleju mi ubywa. Moze nie zbyt duzo, bo w ciagu 2 miesiecy tylko jeden z 6 "X"-sow na bagnecie ale jednak. Zajrzalem pod spod to poci sie od strony pasazera i na filtrze zbiera sie olej. Jednak biorac pod uwage ze dopeiro co powymienialem wszystkie uszczelki w calym silniku to powinno wszystko byc pieknie i niczego nie ubywac (zadnych wyciekow). Co to moze byc? Oddac "do reklamacji" tam gdzie mi robili uszczelke pod glowica?
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Sie 03, 2011 12:22   

RadZiu7 napisał/a:
Oddac "do reklamacji" tam gdzie mi robili uszczelke pod glowica?

Pewnie. Mi to wygląda na spierdzielona robotę. :/
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
RadZiu7 



Dołączył: 05 Gru 2010
Posty: 76

Rover 200

Wysłany: Sob Wrz 03, 2011 18:46   

leszczu napisał/a:
Pewnie. Mi to wygląda na spierdzielona robotę. :/


Oczywiscie ze tak bylo, ale oczywiste jest tez ze to nie ich wina tylko uszczelki ktora teraz nagle jednak spelnia swoja role. Ale to nie wazne.. :P

Poniewaz nie chce sie z nimi dalej bujac, to kolejny problem, a raczej jego ciag dalszy chce juz sam rozwiazac. Tym problemem sa oczywiscie slawne na calym forum obroty :) U mnie problem wystepuje tylko jak wciskam sprzeglo w momencie gdy obroty znajduja sie ponizej 2 tys. Wtedy auto czasem sie dlawi i gasnie, a czasem spada do 600 i jakos "wstaje". Gdy mam ponad 2 tys. i wcisne sprzeglo obroty zawsze ladnie spadaja. Wyczyscilem silnik krokowy (ta metalowa iglice, gniazdo itd.), przepustnice (wraz z nasmarowaniem jej elementow), wezyki podcisnienia (nie mialem zadnego drutu itp. wiec tyle co przedmuchalem :P ), popuscilem i nasmarowalem linke gazu, poczyscilem wszystkie masy.. i costam pewnie by sie znalazlo. I nic nie pomaga.. Dodam ze silnik krokowy jest juz drugi, a przepustnica metalowa (szczelna, domyka sie). Nie mam juz pomyslow co to moze byc, a wy? Dzis wieczorem zmierze rezystancje na czujniku przepustnicy :)

@UPDATE:
Przy zamknietej przepustnicy 580 Ohm, a przy otwartej 3820 Ohm. Wiec chyba czujnik jest ok? Zauwazylem ze przy zamknietej ten bolec na ktory sie naklada czujnik nie jest idealnie w pionie? Moze przepustnica sie do konca nie domyka (obroty na jalowym 980), czy tak moze byc ? :> Nic nigdzie nie blokuje przepustnicy. Moze pora na nowa? Bedzie pasowac od MG ZR?
Ostatnio zmieniony przez RadZiu7 Sro Wrz 07, 2011 21:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
hertz25 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 538
Skąd: Maków Maz

Rover 200

Wysłany: Wto Wrz 06, 2011 15:26   

jol niewiem czy pomoge ale ostatno w trasie obroty mi sie trzymaly prawie na 2 tys przeczysciłem krokowca ,wyczysciłem przepustnice i dalej to samo ,poruszyłem tymi sprezynkami co sana przepustnicy i je dobrze wyczysciłem i teraz lux obroty sa tak jak trzeba :grin:
_________________
....special stereo system ....
 
 
RadZiu7 



Dołączył: 05 Gru 2010
Posty: 76

Rover 200

Wysłany: Sro Wrz 07, 2011 01:12   

hertz25 napisał/a:
jol niewiem czy pomoge ale ostatno w trasie obroty mi sie trzymaly prawie na 2 tys przeczysciłem krokowca ,wyczysciłem przepustnice i dalej to samo ,poruszyłem tymi sprezynkami co sana przepustnicy i je dobrze wyczysciłem i teraz lux obroty sa tak jak trzeba :grin:


Tez juz je czyscilem i smarowalem i lypa ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [wyciek]
Surwil87 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Sob Cze 18, 2011 08:01
szoso
Brak nowych postów [MG ZR] wyciek
moore715 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Nie Paź 26, 2014 23:20
sTERYD
Brak nowych postów [r.25 2.0 itd] wyciek oleju !!
koleszko1988 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Wto Lut 16, 2010 13:01
DANTE79R
Brak nowych postów [R 200] Wyciek benzyny
Fafnoscie Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Wto Paź 04, 2011 13:55
PTE
Brak nowych postów [MG ZR] wyciek z silnika
cumeel Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Pon Lut 22, 2016 11:11
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink