odp. na pytanie 5
musisz zdjąć wysprzęglik inaczej tego nie rozepniesz, za jego metalowym mocowaniem jest taka plastikowa spinka zabezpieczenie, jest widoczna na zdjęciu, wtedy wysprzęglik wyjdzie
odp. na pytanie 6
ja nic nie odpowietrzałem, nie było takiej potrzeby
uważaj tylko żeby z wysprzęglika nie wyszedł ten metalowy trzpień, który ruszą łapą bo wtedy pupa blada
SPAMU¦
Wysłany: Nie Maj 13, 2012 16:05 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
wiesz co ja mam wrażenie że to nie jest sprzęgło(ale mogę się mylić) dziś u mnie wyszła podobna rzecz okazało się że zbiornik paliwa mi się zapowietrza tzn przy biegach (nazwijmy je pędowymi) włącza się tzw muł mechanik mi poradził aby poluzować wlew od paliwa i tak przez jakiś czas jeździć.( bo faktycznie jeździło mi się jakbym miał spadochron z tyłu no i dzisiaj po przejechaniu blisko 40 km wszystko jak ręką odjął). Możesz sprawdzić czy sprzęgło się ślizga ja to zrobiłem po starej szkole czyli:
1. zaciągnąłem ręczny
2. wrzuciłem 3 bieg
3. zacząłem z tego biegu ruszać (dodawając oczywiście więcej gazu i stopniowo popuszczając sprzęgło) tylko pamiętaj aby być przy tym delikatnym bo ja już raz w taki sposób w innym aucie zepsułem ręczny....
Wniosek: jeżeli samochód zgaśnie mimo dodawania gazu (tylko nie za mało) to rzeczywiście sprzęgło
WniosekII jeżeli nie zgaśnie a będzie okazywał wolę walki z ręcznym to sprzęgło jest ok( bynajmniej tak było w moim przypadku)
Nie jestem specjalistą w tym więc najlepiej słuchać się starszych stażem no ale spróbować zawsze można.
hmm, 3, reczny 1800 obrotow i troche sie tylek podniosl i zgasl (3 razy sprawdzalem). sprzeglo czy nie sprzeglo o to jest pytanie. stawiam na sprzeglo :-(
Nie. Sprzęgło na pewno ok.Łapę masz zapieczoną .Jak zimno to Ok pewnie,jak ciepło to zaczyna ciągnąć/skrzypieć.Powtarzam-łapa.Odepnij wysprzęglik a zobaczysz(poczujesz że nie ruszysz ręką łapę sprzęgła).Skrzynia do zrzucenia jak nie pomoże smarowanie zewnętrzne.
Łapa musi się dać poruszyć ręką po odpięciu wysprzeglika.Miałem to samo.200tyś wytrzymuje sprzęgło bez problemu.Nie wiem jaki ty masz przebieg
[ Dodano: Wto Maj 15, 2012 19:37 ]
Dodając.Jest to częsta przypadłość w tym modelu -niestety.
Dodając.Jest to częsta przypadłość w tym modelu -niestety.
Niestety potwierdzam.
Ale co do objawu to u mnie było na odwrót. Piszecie że po nagrzaniu powinno się pogorszać. U mnie problem nasilał się zimą kiedy postał na mrozie. Przecież wtedy obudowa się "kurczy" i otwor na ramię łapy robi sie mniejszy. Czyż nie?
Obawiam się jednak że to będzie problem ze sprzęgłem bo czuł byś chyba że pedał sprzęgła ledwo się cofa. Przynajmniej ja tak miałem jak łapę blokowało.
W razie potrzeby odpowietrzania ja wpadłem na prosty i bardzo skuteczny sposób. W miejscu łączenia wysprzęglika z wężykiem można go obracać. Przekręcasz go tak aby tłoczkiem tym którym wyciska sprzęgło był skierowany w dol i wciskasz, wyciągasz, wciskasz, wyciągasz tłoczek i w ten sposób pogonisz cale powietrze do góry układu. Możesz przy okazji zajrzeć ile masz płynu. Zbiorniczek jest pod plastikowa obudową z bezpiecznikami i przekaźnikami pod maską.
barney79, dokladnie tak, jak jest zimny to jest ok, na goracym slizga. Troche mnie pocieszyles. Przebieg 180k. Czyli znalezc mecha, ktory mi zrzuci skrzynie i zrobi z lapa? Przewidywany koszt (circa).
U mnie problem nasilał się zimą kiedy postał na mrozie
U mnie pojawił się objaw łapy tak że w zimę i wciskając pedał już tak pozostał.Smarowanie pomogło.
Mój post w lutym gdy były duże mrozy.
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=76395
[ Dodano: Sro Maj 16, 2012 05:08 ]
Cytat:
dokladnie tak, jak jest zimny to jest ok, na goracym slizga. Troche mnie pocieszyles. Przebieg 180k. Czyli znalezc mecha, ktory mi zrzuci skrzynie i zrobi z lapa? Przewidywany koszt (circa).
U mnie za wymianę sprzęgła z robocizną w dużej prywatnej firmie 250złotych.
Za samo zwalenie skrzyni przesmarowanie to już musisz się gdzieś popytać
i tak to właśnie jest była zima i wszystko po zimie wychodzi...u mnie dzisiaj wyszło kolejne śmieszne coś, ale spamować nie będę tak więc Barney może mieć 100% rację łapa jak się zapiecze to też coś takiego się zdarza bynajmniej u mojego ojca w volvie takie coś było i wystarczyło wybić i wbić(no tylko że trzeba uważać bo można za "mocno" wybić.
Witajcie,
Skrzynia zrzucona i niestety do wymiany tuleje łapy, łożysko i tarcza. Docisk jeszcze może być. Mech powiedział, że powodem zużycia tarczy była właśnie zapieczona łapa. Byłem przy tym jak wybijał łapę, normalnie tuleje były zapieczone na maksa, a łapę dało się ruszyć dopiero przedłużką ew. młotkiem.
Dobra, wymieniam sprzęgło zatem, rozumiem, że najrozsądniej wymienić komplet z dociskiem.
Pytanie na jakie? LUKAS, National, Valeo, BOrg & Beck, SACHS? Zależy mi na jakości.
Witajcie wlasnie wyciaglem skrzynie biegow i ku mojemu zdziwieniu lapa nie byla zatarta chodzila lekko i luzno dodaje ze kompletne sprzeglo jest nowe.
Czy mozliwe jest ze padl wysprzeglik? a moze to sa tuleje na lapie bo jest delikatny luz na nich i jak je wymienic?
mam jeszcze jedno pytanie jak wybic ten bolec ktory idzie od skrzynki biegow do lewarka?
Do czego sluzy ten bialy plastik na wysprzegliku?.Dzieki i czekam na szybka odpowiedz.
Pomogła: 20 razy Dołączyła: 29 Wrz 2001 Posty: 356 Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie Cze 10, 2012 06:24
redcloud napisał/a:
Pytanie na jakie? LUKAS, National, Valeo, BOrg & Beck, SACHS? Zależy mi na jakości.
Kiedyś w ciemno można było brać LUK, VALEO lub Sachs... ale to było kiedyś. Teraz Valeo szarpie (tak samo jak Borg & Beck). Ja bym wybór ograniczyła do LUK'a, Sachs'a i Nationala (choć na temat Sachsa się nie wypowiem, bo nie mam doświadczenia).
problem mam taki ze na zimnym silniku sprzeglo chodzilo bez problemu a gdy sie tylko zagrzal zaczelo skrzypiec i sie zacieralo do tego stopnia ze pedal sprzegla zostawal na dole w podlodze tak jak pisalem wyciaglem skrzynie biegow i lapa nie byla zatarta moze to wina tych tuleji a moze wysprzeglik sam juz nie wiem? chodzi mi o ten bolec przy skrzyni biegow mam problem z jego wybiciem acha i to jest roverek benzynowy.
Pompa jest przy pedale, razem z nią jest zbiorniczek. Żeby stwierdzić czy to problem z układem wysprzęglania czy gdzieś dalej wystarczyło zwrócić uwagę jak miałeś auto w całości pedał zostawał w podłodze to czy ramię sprzęgła wracało na miejsce.
Ten układ się nie nagrzewa więc nie wydaje mi się aby po nagrzaniu silnika miało się z nim coś dziać.
Witam. To może i ja opowiem swoją historię.
Ten sam problem - sprzęgło po nagrzaniu ciężko chodzi i skrzypi.
Problem występuje tylko w upały, a raczej występował 2 lata temu, rok temu, w tym roku było całe lato dobrze dopóki... nie wymieniliśmy sprzęgła.
Poprzednie sprzęgło (chyba jeszcze oryginał - Borg & Beck) zjechało się do nitów i ślizgało się tak że coraz trudniej było ruszyć z miejsca a wyprzedzanie było bardzo niebezpieczne. Mechanik założył nowy komplet SACHS (swoją drogą - bardzo polecam). Pamiętając o problemach ze skrzypieniem dokładnie wszystko oczyścił, przesmarował itp. itd. a SZCZEGÓLNIE łapę sprzęgła potraktował bardzo dokładnie i starannie i faktycznie pierwsza jazda - sprzęgło chodzi jak nóż w masełko. Ale już po 10 km (słownie: dziesięciu kilometrach!) okropnie ciężko i skrzypi niemiłosiernie, gorzej niż było rok temu i 2 lata temu!
Po kolejnej wizycie zdjął i nasmarował wysprzęglik. Nic, dosłownie nic to nie dało.
Co się mogło stać przy wymianie sprzęgła, że z dnia na dzień zaczęło skrzypieć?? Przecież tylko zdjął skrzynię i zmienił sprzęgło, nic więcej nie rozbierał. Mówi, że wszystkie te wałki, tulejki itp. itd. stan idealny. Łapa nie była zapieczona i leciutko chodzi jak się rusza ręką.
Czy mogło być tak, że w tym roku nie skrzypiało bo sprzęgło się ślizgało? Czy to ma ze sobą coś wspólnego?
Co dalej robić, bo jemu skończyły się już pomysły.
_________________ Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum