czyli za słabe nawinęli. A jakie miałes objawy przed regeneracją?
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lis 26, 2012 15:52 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Sprawdziłem wiązki - kable są spoko, niepopękane, niesparciałe. ZA radą Grega-si sprawdziłem oporność kabla zasilającego i masowego (od wiatraka) - jest w porzadku.
Czego się czepić? moze faktycznie skitrali ten altek? regulator napięcia, diody i szczotki były ok więc ich nie ruszali.
a ma ten altek tabliczkę znamionową tam powinny być ampery napisane, może kiedyś ktoś wymienił alternator na jakiś słabszy albo coś
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Markzo, Pisałeś że tam na wiatraku rezystor masz a to jest auto z 1999 i wtedy chyba jeszcze nie było wiatraków z rezystorem, sam mam z roku 2000 i mam bez rezystora więc myślę sobie ze może ktoś przeróbkę spartaczył i dlatego wiatrak tak mocno obciąża.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
ale teraz całośc jest nowa... nowy wiatrak, silnik, smigło, obudowa, wtyczki i cała wiązka do nich... Zresztą i na starym i na nowym jest dokładnie to samo jutro zakładam inny altek u Tomiego i sie okaze...
cała wiązka znaczy na jakim odcinku wiązka jest wymieniona bo ja wiem jak ona idzie do nadkola i jakoś nie chce mi sie wierzyć że ktoś to rozbebeszył i wymieniał przewody aż do wtyki w nadkolu.
A jak masz wymieniony tylko kawałek od skrzyneczki przy chłodnicy do wiatraka to taka wymianę można o kant d... roztrzasnąć bo trzeba przeróbkę skrzyneczki na chłodnicy zrobić i tam węszę feler.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
od wiatraka do jego wtyczek. Od wtyczek dalej w auto sprawdziłem ile mogłem, nikt tego nigdy nie dotykał, wszystko w bdb stanie. Sprawdziłem oporności kabli, są OK. Co jeszcze sprawdzić? jaką przeróbkę? skoro jest wszystko od nowego wiatraka?
To co jest opisane tutaj http://www.roverki.pl/zro...roverku-75.html i posiłkować sie rave bo jak swój naprawiałem to wyczaiłem ze są tam różnice w stosunku do diesla CDT. Niestety nie pamiętam co i jak dokładnie tam było. To jest właśnie ta skrzyneczka na obudowie chłodnicy
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
sknerko, wydaje mi sie ze wina lezy po stronie alternatora, gdyz ja mialem 2 roverki z takim przypadkiem i wentylatorami z rezystorem.
na 1 biegu bylo ok lecz gdy wlaczal sie 2 bieg napiecie spadalo i zaczynaly sie problemy z niedoladowaniem a za to odpowiada altek...
przewody z wentylatora sprawdzalem w poprzednim roverku i bylo ok.
a wam do jakiego poziomu spada napiecie przy 2 biegu wentylatora?
_________________ Był R75 CDT 2.0 2001r. automat sedan, jest R75 Tourer CDT 2.0 , 2001r.
założyłem używanego altka... na początku pokazywał (z klimą) 14,1V, potem spadło na 13,5 i tak się trzymało (ok 80km) teraz w domu pokazuje 12,5... nie kumam nic... oczywiscie na wolnych obrotach, lekkie dotknięcie gazu i jest 14,3.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pią Lis 30, 2012 18:24
Markzo napisał/a:
czyli szukać uszkodzonych kabli?
nie , to jest normalny objaw ładowania w różnych temperaturach pracy układu ładowania , różnica między zimnym a zagrzanym może dochodzić do 0.3 V. W R75 , układ ładowania to nie tylko alternator i aku , ale jeszcze EMS (system sterowania silnikiem ), który wpływa na wartość ładowania w zależności np. od obciążenia prądowego i stanu naładowania baterii. Procedura testu układu ładowania w R75, wymaga sprawdzenia napięcia na wolnych obrotach, a po włączeniu odbiorników na podwyższonych obrotach i w obu przypadkach to napięcie ma zawierać się na jakimś ustalonym poziomie między 13.2 i 14.8V. Pomiaru dokonuje się na zaciskach aku ( nie na wyświetlaczu komputera diagnostycznego bo to jest różnica ).
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sob Gru 01, 2012 11:56
Cytat:
Czyli, skoro po zwiększeniu obrotów mam ~14,3V to nie ma co szukać?
tak, pisałem już o tym wcześniej i wszyscy tak mają z różnicą +/- 0,3 V w zależności od temperatury alternatora w czasie pomiaru, temperatury aku i jego stanu naładowania i pojemności znamionowej. Z charakterystyki I = f ( n ) alternatora wynika ,że na wolnych obrotach silnika natężenie prądu alternatora ma wartość niespełna 1/3 natężenia nominalnego i nie jest wstanie pokryć zapotrzebowania mocy rzędu 600-700 W, do tego potrzebne są obroty alternatora w granicach 3 tyś , a to ponad 1.5 tyś. dla silnika.
_________________ Andrzej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez SeniorA Nie Gru 02, 2012 08:19, w całości zmieniany 1 raz
nie jest wstanie pokryć zapotrzebowania mocy rzędu 600-700 W
Jakie 700W Markzo włacza wentylator bez pozostałych odbiorników i napięcie siada poniżej 13V, gdzie tu widzisz takie waty. U mnie jak patrzyłem na wyświetlaczu nigdy poniżej 13V nie schodziło i było to latem jak było bardzo gorąco i zawsze mam światła z automatu włączone, dla mnie jest coś nie tak z kablami zasilającymi wentylator.
U mnie kiedyś był przetarty przewód na wejściu z instalacji do puszki z przekaźnikami na chłodnicy i też wariował aż wreszcie umarł całkiem (w prawdzie u mnie wtedy nie dotyczyło to ładowania a objawem były martwe zegary ale problem w był na kablach które Markzo powinien sprawdzić ) po naprawie wszystko działa jak w nowym.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pisze już któryś raz...puszka na chłodnicy jest NOWA, kable są ok. Od wtyczek w kierunku auta też sprawdziłem kable zasilające, są ok. Oporność maja w porzadku.
Markzo, Masz tą puszkę do wentylatora z rezystorem czy do wentylatora starego typu?
Jak masz do wentylatora z rezystorem to instalacje przed puszką trzeba przerobić bo raczej fabrycznie miałeś 3 biegowy, jak spojrzysz w Rave od twojego rocznika samochodu to się dowiesz że każdy typ silnika ma inne podłączenie wentylatora i inną puszkę przekaźników. Mało tego, pisałem wcześniej, że w Rave są błędy bo mój miał to inaczej trochę rozwiązane jak w Rave a mam stan fabryczny wentylator mam 3 biegowy. Mierzenie oporności przewodów gówno mówi o ich stanie moje miały przejście na całej długości a przetarła się izolacja i przewód zwierał do masy i to tylko czasami, więc się nie napinaj tylko porządnie sprawdź jak masz rozwiązane elektrycznie podłączenie wiatraka w aucie. Niestety ale trzeba rozbebeszyć do tego cały przód. Ktoś to kiedyś pewnie przerobił i nic wtedy oczywiste nie jest. jak ci śie przewody ze sobą gdzieś zewrą albo do obudowy to będą przejście miały a w zależności jak bedziesz mierzył możesz nie wykryć że zwierają.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum