A i owszem. Jechałem sobie we wtorek i stojąc w stołecznym korku wiesz jak jest - bawiłem się włączniczkami Jak tylko spróbowałem załączyć przeciwmgielne zapaliła się informacja komputera o spalonej żarówce - ktoś skasował błędy dlatego nie świeciła jak kupowałem - tzn nie ktoś tylko człowiek z polecanego przez forum - British Cars w Morach. Tam dbano o ten egzemplarz - ku mojej radości. Wymienię dziś żarówki i będziemy się wtedy zastanawiać. Wymienię jeżeli będę wiedział jak Ale na forum widziałem odpowiedni post, no i jest jeszcze instrukcja.
SPAMU¦
Wysłany: Czw Mar 06, 2014 11:09 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Witaj!
Fajny kolorek. Dbaj o niego to odwdzięczy Ci się tym samym.
No i do zobaczenia na warszawskim spocie
_________________ Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
A i owszem. Jechałem sobie we wtorek i stojąc w stołecznym korku wiesz jak jest - bawiłem się włączniczkami Jak tylko spróbowałem załączyć przeciwmgielne zapaliła się informacja komputera o spalonej żarówce - ktoś skasował błędy dlatego nie świeciła jak kupowałem - tzn nie ktoś tylko człowiek z polecanego przez forum - British Cars w Morach. Tam dbano o ten egzemplarz - ku mojej radości. Wymienię dziś żarówki i będziemy się wtedy zastanawiać. Wymienię jeżeli będę wiedział jak Ale na forum widziałem odpowiedni post, no i jest jeszcze instrukcja.
Powodzenia
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Witaj!
Fajny kolorek. Dbaj o niego to odwdzięczy Ci się tym samym.
No i do zobaczenia na warszawskim spocie
Kolorek też mi się podoba, zresztą już wszystko mi się podoba. A co do spotkania na spocie - nie mogę się doczekać.
Na marginesie - jeżdżąc po Warszawie, ku swojej radości stwierdziłem, że Rover to marka ekskluzywna rzadko spotykana - a u mnie pod klatką - wspomnę że to bardzo mały blok - zamknięta społeczność - a parkują 3 Rovery. Mój, granatowa 416Si i jeszcze coś.
A i przypomniałem sobie jest coś co nieco mnie zawiodło. Zgadnie ktoś ? Radio mnie zawiodło. Pomijam głośniki, nawet moc radia pomijam, nie ma konkretnej anteny i mam wrażenie, że może to troszkę przeszkadzać - zresztą zdarzyły mi się szumy w środku miasta na lokalnej stacji. O tym coś będę musiał w niedalekiej przyszłości pomyśleć.
Sprawdź czy sklep TomaTeam nie ma jeszcze dedykowanych stacji z dużym TV i innymi bajerami
_________________ Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
ak tylko spróbowałem załączyć przeciwmgielne zapaliła się informacja komputera o spalonej żarówce - ktoś skasował błędy dlatego nie świeciła jak kupowałem - tzn nie ktoś tylko człowiek z polecanego przez forum - British Cars w Morach
To nie do końca tak Nie trzeba kasować tych błędów. Informacja o żarówkach przeciwmgielnych nie jest weryfikowana na starcie. Po włączeniu dopiero zaświeci się komunikat, jeśli taka żarówka jest przepalona. Wymiana jej jest dziecinnie prosta
Po wymianie również nie trzeba kasować błędu komputerem, bo wystarczy załączyć przednie fogi i błąd zniknie. Zostanie w pamięci sterownika, ale nie będzie wyświetlał się na desce.
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
ak tylko spróbowałem załączyć przeciwmgielne zapaliła się informacja komputera o spalonej żarówce - ktoś skasował błędy dlatego nie świeciła jak kupowałem - tzn nie ktoś tylko człowiek z polecanego przez forum - British Cars w Morach
To nie do końca tak Nie trzeba kasować tych błędów. Informacja o żarówkach przeciwmgielnych nie jest weryfikowana na starcie. Po włączeniu dopiero zaświeci się komunikat, jeśli taka żarówka jest przepalona. Wymiana jej jest dziecinnie prosta
Po wymianie również nie trzeba kasować błędu komputerem, bo wystarczy załączyć przednie fogi i błąd zniknie. Zostanie w pamięci sterownika, ale nie będzie wyświetlał się na desce.
Pozdrawiam,
Bardzo dziękuję za odpowiedź. Ja wiem - żartowałem sobie z tym komputerem Skasował czy nie to nie ma znaczenia. Gdybyś podpowiedział coś innego - pisałem o tym wcześniej. Włączając fogi - już nie pamiętam które, chyba tył - zapala się kontrolka. Masz wyżej zdjęcie - zielona, przedstawiająca dziecko w foteliku. Na logikę to informacja o wyłączeniu poduszki pasażera, ale nie mam jej nigdzie opisanej. No i dlaczego włącza się włącznikiem przeciwmgielnych ?
Gdybyś podpowiedział coś innego - pisałem o tym wcześniej. Włączając fogi - już nie pamiętam które, chyba tył - zapala się kontrolka. Masz wyżej zdjęcie - zielona, przedstawiająca dziecko w foteliku. Na logikę to informacja o wyłączeniu poduszki pasażera, ale nie mam jej nigdzie opisanej. No i dlaczego włącza się włącznikiem przeciwmgielnych ?
Zacząłem temat czytać od drugiej strony Sorry.
Myślę, że jest jakiś konflikt w konfiguracji LSM (włącznik świateł), a zegary (IPK).
W Twoich zegarach powinna ikonka zarówno świateł tylnych jak i przednich - przeciwmgielnych - pokazywać się na centralnym wyświetlaczu LCD. Tak się nie dzieje, dlaczego? Trudno mi ze szklanej kuli to odczytać. Należałoby się podpiąć pod komputer i sprawdzić co jest co. Możliwość kombinacji jest szeroka. Mógł ktoś zmienić panel IPK (np. martwe linie) i kupić jakiś pierwszy lepszy z brzegu z dobrym wyświetlaczem, ale dla wersji z możliwością wyłączenia poduszki powietrznej... Jeśli nie masz takiego wyłącznika, najprawdopodobniej tak było... Myślę, że wystarczy tylko i wyłącznie zmienić cyferblaty, które są dostępne praktycznie w każdej "zwykłej" R75 z centralnym LCD, przeznaczonej na części.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
No i widzisz - bez szklanej kuli bardzo pomogłeś Tego nie wziąłem pod uwagę - tzn podpowiedź była, ale jakoś nie zastanowiłem się nad tym do końca. A dokładnie nad tym, że ten wskaźnik świeci w momencie włączenia świateł przeciwmgielnych - tzn zapala się zamiast prawidłowej i uruchamiają się światła - oczywiście, gdy są sprawne - w moim przypadku zapewne żarówki są do wymiany.
To, że inny wskaźnik działa w zastępstwie to żaden problem. A ze światłami coś może uda mi się zdziałać.
Jeszcze raz dziękuję.
PS. Widzę, że lubisz spać tak jak ja za dwie godziny wstaje do pracy.
Od razu powiedziałeś o zegarach to prawda. Żarówek jeszcze nie wymieniłem, więc wiele nie powiem nowego - mam nadzieje, że dziś uda mi się kupić żarówki i temat nieco rozjaśnić
Nie prawda W nocy miałem robotę przy komputerze - program pocztowy powiadamiał mnie o nowych wpisach, a teraz jestem w pracy również przy komputerze. Czytam i odpisuje cichaczem
Ostatnio zmieniony przez redbaron Pią Mar 07, 2014 11:27, w całości zmieniany 1 raz
[ Dodano: Sob Mar 08, 2014 16:15 ]
No i dobra. Światła z tyłu przeciwmgielne świecą. Była spalona tak naprawdę żarówka od mijania, i ktoś sobie pożyczył przeciwmgielną 21W i założył ją w gniazdo na żarówkę od świateł mijania. Żaróweczka wymieniona i wszystko wróciło na swoje miejsce. Oczywiście prostuje, że fotelik zapala się po wciśnięciu włącznika świateł przeciwmgielnych przednich, a z przodu to naprawdę nie wiem czy mam i ewentualnie gdzie mieszczą się światła przeciwmgielne
A co do wymiany żarówek. Przyznaję 120% racji - tak wygodnej i prostej wymiany żarówek jeszcze w żadnym samochodzie nie spotkałem, a trochę ich było. Pamiętam jak zatrzymała mnie pod Radomiem policja w nocy, w pożyczonym z wypożyczalni Punciaku. No i musiałem ściemniać, że wiem jak się wymienia przepaloną żarówkę z tyłu. Pogrzebałem, pogrzebałem oni pojechali i ja również z przepaloną żarówką.
A tutaj - super. Rachu, ciachu i po strachu.
No to temat świateł zakończony. Jeszcze troszkę drażnią mnie strasznie przykopcone aż żółte reflektory, ale podejrzewam, że poza wymianą nic się nie da zrobić, a co to oznacza dalej - nic na razie z tym nie zrobię
Dzięki za wsparcie.
Widzisz to nie żarówki, to klosze niestety są ostro przypalone. Przepalone bym powiedział. Ktoś pewnie próbował czyścić reflektory, ale wiem, że prędzej czy później i tak się skończy wymianą.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum