Forum Klubu ROVERki.pl :: Rover 25 czy ZR ?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Rover 25 czy ZR ?
Autor Wiadomość
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Pon Kwi 27, 2015 21:43   

Jakby kogoś interesowały całkowite wydatki na ZR'a w moim przypadku. Ok 10tyś km/rok
Wydatki MG ZR 105.xlsx
Inny kolor czcionki w arkuszu to inny miesiąc.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Kwi 27, 2015 21:43   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
ferdek979 



Dołączył: 26 Kwi 2015
Posty: 9



Wysłany: Pon Kwi 27, 2015 22:20   

Browar tu chodziło włącznie z kupnem paliwa :P
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Kwi 28, 2015 10:11   

maxwell96 na podstawie 10kkm chcesz oceniać koszt utrzymania auta phi.....
Mój land zrobił w trzy lata 120kkm i włożyłem w niego około 20tys pln z czego większość w jednym roku jak minąłem 200kkm przebiegu. Przez ostatni rok włożyłem (z dwukrotna zmianą olejów i filtrów w silniku i napędach) 1200 z robocizną mechanika (nie liczę jednej naprawy bo to spieprzył mechanik i mnie naciągnął na kasę) więc wszystko zależy tak jak tronsek napisał.

[ Dodano: Wto Kwi 28, 2015 10:11 ]
ferdek979 napisał/a:
Browar tu chodziło włącznie z kupnem paliwa

Jak z kupnem paliwa to jeszcze sprawdź ile kto jeździ, ja latam obiema moimi autami ok 4000km/miesiąc i na paliwo wydaję ok 1000 miesięcznie więc.......
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Wto Kwi 28, 2015 10:47   

Ogólnie bardzo smieszna rozkimnka, ja u siebie dużo wymienilem na zapas, alebo zeby cos ulepszyc i tez nijak sie to ma do realnych kosztow, bo wymiana kierownicy na skórzaną to nie jest cos co jest wymagane, albo mapa maffles przy sprawnym przeplywomierzu.
ferdek979, nie obraź się ale czy Ty możesz nam taki pełny obraz ile wydales na auto przez ostatni rok sprezentowac? i ile zaplaciles za OC, bo to przecież tez ważne bardzo, nie?
 
 
 
ferdek979 



Dołączył: 26 Kwi 2015
Posty: 9



Wysłany: Wto Kwi 28, 2015 14:59   

auto kupiłem niecałe 2 lata temu, koszty:
Ibiza II - 3900zł
Rejstracja - 240 zł ( około)
OC - ojj tu nie pamiętam ale za dużo ze względu na to że nie mam 27lat coś koło 300-400 zł
Naprawy i bzdety :
Wunderbaum bo kto nie ma :) 5zł
wymiana olei itp /*3 - 80 + 80 + 80 = 240 zł
rozrząd - 150 zł
Oponki - 320 zł
i to tyle przy majstrowaniu w aucie
a koszty paliwa to około 200- 250 zł miesięcznie.
Czyli zliczając wszystkie koszty w sumie od 20 miesięcy + paliwo wychodzi mnie utrzymanie 300- 350 zł miesięcznie.
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Wto Kwi 28, 2015 15:05   

ferdek979, no i ja nie kupuje wunderbauma tylko jakis odświeżacz za 20pln prawie, wiec jednak drogi bedzie ten rover w porownaniu do ibizy w tym wypadku bo zawyzy srednia cene eksploatacji miesiecznej, a na opony wydalem tez dużo wiecej, nie no nie oplaca sie, ibiza tansza ;p
 
 
 
ferdek979 



Dołączył: 26 Kwi 2015
Posty: 9



Wysłany: Wto Kwi 28, 2015 21:25   

Wiesz, że nie o to chodzi... żeby się czepiać każdej złotówki. Wiem że Ibizka jest strasznie tania w eksploatacji i jestem przygotowany na nieco większe wydatki chodzi mi tylko o to czy będzie mnie stać na utrzymanie mr-ki bo patrząc na ich ilość wyboru innego niż 1.8 160 KM praktycznie nie ma a one lubią sobie spalić, a jako że jest to autko niejako unikatowe na polskich drogach to ceny części też mogą być dość wysokie dlatego chcę się upewnić czy jest to rozsądny wybór :P
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Wto Kwi 28, 2015 22:40   

Przy takich kryteriach szukaj czegoś z gazem. Na paliwie oszczędzisz połowę wydatków.
Części poza-eksploatacyjne, części karoserii i wnętrza w kolorze tylko rynek wtórny (przeważnie lichego stanu). Niektóre w ogóle niedostępne. Sprowadzanie z zagranicy nieopłacalne.
Nie licz na to, że pójdziesz do sklepu motoryzacyjnego i kupisz jakąś część eksploatacyjną. Raczej będziesz musiał szukać w ynternetach zamienników i często z innych marek bo pasują.
Auto wymaga rozszerzonej wiedzy o konkretnym modelu. Tutaj pomaga forum.
Często też będziesz musiał podpowiadać mechanikom co i jak zrobić. Tu zaś co bardziej ambitnemu pomoże RAVE.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Sro Kwi 29, 2015 09:31   

ferdek979, jak szukasz taniej w eksploatacji wersji to kup rovera 1.4 z gazem a nie 1.8zr vvc ;p
 
 
 
browar24 




Dołączył: 21 Paź 2014
Posty: 75

MG ZR

Wysłany: Sro Kwi 29, 2015 14:06   

bociannielot napisał/a:
ferdek979, jak szukasz taniej w eksploatacji wersji to kup rovera 1.4 z gazem a nie 1.8zr vvc ;p


A on ma kopa? ;) zr 160 pali średnio 11 l gazu po mieście a jak jadę dłuższą trasę to schodze do 10. Nie wiem czy taki rover w gazie nie będzie miał podobnego wyniku..
_________________
Mój garaż:
https://forum.roverki.eu/garage.php?mode=view_own_vehicle&CID=14421
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Sro Kwi 29, 2015 14:45   

browar24 napisał/a:
A on ma kopa?
na poczatku po 60km to bedzie mial, a po jakims czasie... ;-)
co do spalania 1.4 bedzie ciut nizsze ale podobne, z dugiej strony jakbym ja jezdzil Zr160 w lpg to pewnie w 16 srednio bym sie miescil :)
 
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Sro Kwi 29, 2015 17:00   

1.4 muli strasznie. musiałbyś jeździć ciągle na między 4 a 6,5k rpm.
Spalanie ZR'a 160 7-9l pb/100 można między bajki wsadzić. Z 10 nie będziesz schodził.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
browar24 




Dołączył: 21 Paź 2014
Posty: 75

MG ZR

Wysłany: Sro Kwi 29, 2015 18:01   

NoPE napisał/a:
1.4 muli strasznie. musiałbyś jeździć ciągle na między 4 a 6,5k rpm.
Spalanie ZR'a 160 7-9l pb/100 można między bajki wsadzić. Z 10 nie będziesz schodził.


Jak będziesz jezdzil cały czas w przedziale 4-6 tys rpm to na pewno nie zejdziesz...
_________________
Mój garaż:
https://forum.roverki.eu/garage.php?mode=view_own_vehicle&CID=14421
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Sro Kwi 29, 2015 18:07   

A do 1,5 tyś pewnie i do 3l można zejść.
Nadmienię tylko, że kropka kończy zdanie :P
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
j0zek 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 1000
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sro Kwi 29, 2015 22:39   

NoPE napisał/a:
1.4 muli strasznie. musiałbyś jeździć ciągle na między 4 a 6,5k rpm.
Spalanie ZR'a 160 7-9l pb/100 można między bajki wsadzić. Z 10 nie będziesz schodził.


Skąd takie teorie, że nie będzie poniżej 10 schodził??
Chyba, że piszesz o jeżdżeniu w mieście to tak, ciężko zejść poniżej 10L, ale jak się postara to da rade..

7,5L na trasie spokojnie.
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Sro Kwi 29, 2015 22:51   

Z oficjalnych informacji producenta o spalaniu w mieście.
Podejrzewam, że ferdek rzadko porusza się po autostradach swoją Ibizą (niech sam się wypowie).
A te starania o zejście poniżej 10l to jak? 5-ty bieg i 1600rpm? Łatwo tak zajechać silnik. Dodatkowo im starsze auto tym więcej pali.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
j0zek 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 1000
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sro Kwi 29, 2015 23:56   

Ze strony producenta...

Bez sensu takie teoretyzowanie. Trzeba pojeździć i obliczyć ile wychodzi, a nie patrzeć w katalogi.

Swego czasu miałem 9,5 w mieście i nie przypominam sobie, abym jeździł na 5 biegu..

Na dłuższą metę i tak ciężko utrzymać takie spalanie, ponieważ auto "zaprasza" do agresywniejszej jazdy.
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Czw Kwi 30, 2015 00:19   

Z pewnością nie jest bez sensu jeśli kojarzy się fakty.
Miasto: 10,4l na 100km przy średniej prędkości 19km/h, a maksymalnej 50km/h z kilkoma przyśpieszeniami i pracą jałową. Pomiar spalania bez obciążenia - tylko kierowca.
Kto jeździ 50km/h? Jadąc tyle co drugi kierowca Cię wyprzedzi. By nie zwalniać ruchu jedziesz jak inni nawet nie zdając sobie z tego sprawy.
Spalanie wzrasta zależnie od:
-techniki jazdy
-natężenia ruchu
-rodzaju nawierzchni
-obciążenia pojazdu
-stanu techn. pojazdu
-warunków środowiskowych

Na trasie max. prędkość to 120km/h, średnia 63km/h. Wynik 5,8l/100km. Wynik zadowalający ale u nas można lecieć 140, więc kierowcy latają bez obaw do 150, bo nie grozi to mandatem.

Cykl mieszany jest wyliczony z uśrednionych wartości w/w pomiarów z dodatkowym obciążeniem i wynosi 7.5l/100

j0zek napisał/a:
Na dłuższą metę i tak ciężko utrzymać takie spalanie, ponieważ auto "zaprasza" do agresywniejszej jazdy.

A autorowi wątku właśnie o oszczędności chodzi.
j0zek napisał/a:
Trzeba pojeździć i obliczyć ile wychodzi, a nie patrzeć w katalogi.

Poprawą wartość jest w stanie podać tylko komputer na podstawie właściwych danych zbieranych podczas jazdy. ZR nie ma tej funkcji, a metoda na pełny bak jest tylko orientacyjna i obarczona błędem co najmniej jednego litra.
Ponadto podając takie ogólne spalanie warto dodać w jakim cyklu.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
Ostatnio zmieniony przez NoPE Czw Kwi 30, 2015 00:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
j0zek 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 1000
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Kwi 30, 2015 00:25   

NoPE przecież to są czyste teorie!
Nie sądzę, aby co drugie auto wyprzedzało w mieście jadąc 50km/h.
Na nielicznych drogach jest ograniczenie powyżej 50 (zleży jeszcze od miasta).

Proponuję pojeździć jakiś czas ZR 1.8 i w praktyce posprawdzać i poobliczać ile litrów wychodzi przy stylu jazdy.
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Czw Kwi 30, 2015 00:37   

j0zek napisał/a:
NoPE przecież to są czyste teorie!

To są wyliczenia producenta.
Dodane przeze mnie z życia wzięte praktyki tylko świadczą o wyższym spalaniu.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: ROVER - PORADY DOTYCZĄCE KUPNA
Zdjęcia nagich kobiet !!! + na co zwracać uwagę, kupując ROVERka ;-)
piter34 Chcę kupić ROVERka 6 Wto Maj 15, 2012 15:18
szoso
Brak nowych postów [Rover 45] Proszę o pomoc przy wstępnej ocenie - Rover 45
sirus25 Chcę kupić ROVERka 9 Pią Maj 27, 2011 12:52
borek88
Brak nowych postów [Rover 75] Rover 75 do 20 tysięcy złotych - proszę o opinię
DanWro Chcę kupić ROVERka 1 Wto Lut 14, 2012 18:49
haszczyc
Brak nowych postów [Rover 75]CHCE KUPIC ROVER-a PROSZE O OPINIE
dzienix21 Chcę kupić ROVERka 2 Pon Lip 12, 2010 18:57
apples
Brak nowych postów Rover 75 2.0 benzyna automat versus Rover 75 2.0 diesel
RobertGrym Chcę kupić ROVERka 2 Pią Lis 15, 2019 10:31
iktorn73



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink