Jakby kogoś interesowały całkowite wydatki na ZR'a w moim przypadku. Ok 10tyś km/rok
Wydatki MG ZR 105.xlsx
Inny kolor czcionki w arkuszu to inny miesiąc.
SPAMU¦
Wysłany: Pon Kwi 27, 2015 21:43 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
maxwell96 na podstawie 10kkm chcesz oceniać koszt utrzymania auta phi.....
Mój land zrobił w trzy lata 120kkm i włożyłem w niego około 20tys pln z czego większość w jednym roku jak minąłem 200kkm przebiegu. Przez ostatni rok włożyłem (z dwukrotna zmianą olejów i filtrów w silniku i napędach) 1200 z robocizną mechanika (nie liczę jednej naprawy bo to spieprzył mechanik i mnie naciągnął na kasę) więc wszystko zależy tak jak tronsek napisał.
[ Dodano: Wto Kwi 28, 2015 10:11 ]
ferdek979 napisał/a:
Browar tu chodziło włącznie z kupnem paliwa
Jak z kupnem paliwa to jeszcze sprawdź ile kto jeździ, ja latam obiema moimi autami ok 4000km/miesiąc i na paliwo wydaję ok 1000 miesięcznie więc.......
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 142 razy Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 3960 Skąd: Pieszyce
Wysłany: Wto Kwi 28, 2015 10:47
Ogólnie bardzo smieszna rozkimnka, ja u siebie dużo wymienilem na zapas, alebo zeby cos ulepszyc i tez nijak sie to ma do realnych kosztow, bo wymiana kierownicy na skórzaną to nie jest cos co jest wymagane, albo mapa maffles przy sprawnym przeplywomierzu.
ferdek979, nie obraź się ale czy Ty możesz nam taki pełny obraz ile wydales na auto przez ostatni rok sprezentowac? i ile zaplaciles za OC, bo to przecież tez ważne bardzo, nie?
auto kupiłem niecałe 2 lata temu, koszty:
Ibiza II - 3900zł
Rejstracja - 240 zł ( około)
OC - ojj tu nie pamiętam ale za dużo ze względu na to że nie mam 27lat coś koło 300-400 zł
Naprawy i bzdety :
Wunderbaum bo kto nie ma 5zł
wymiana olei itp /*3 - 80 + 80 + 80 = 240 zł
rozrząd - 150 zł
Oponki - 320 zł
i to tyle przy majstrowaniu w aucie
a koszty paliwa to około 200- 250 zł miesięcznie.
Czyli zliczając wszystkie koszty w sumie od 20 miesięcy + paliwo wychodzi mnie utrzymanie 300- 350 zł miesięcznie.
Pomógł: 142 razy Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 3960 Skąd: Pieszyce
Wysłany: Wto Kwi 28, 2015 15:05
ferdek979, no i ja nie kupuje wunderbauma tylko jakis odświeżacz za 20pln prawie, wiec jednak drogi bedzie ten rover w porownaniu do ibizy w tym wypadku bo zawyzy srednia cene eksploatacji miesiecznej, a na opony wydalem tez dużo wiecej, nie no nie oplaca sie, ibiza tansza
Wiesz, że nie o to chodzi... żeby się czepiać każdej złotówki. Wiem że Ibizka jest strasznie tania w eksploatacji i jestem przygotowany na nieco większe wydatki chodzi mi tylko o to czy będzie mnie stać na utrzymanie mr-ki bo patrząc na ich ilość wyboru innego niż 1.8 160 KM praktycznie nie ma a one lubią sobie spalić, a jako że jest to autko niejako unikatowe na polskich drogach to ceny części też mogą być dość wysokie dlatego chcę się upewnić czy jest to rozsądny wybór
Przy takich kryteriach szukaj czegoś z gazem. Na paliwie oszczędzisz połowę wydatków.
Części poza-eksploatacyjne, części karoserii i wnętrza w kolorze tylko rynek wtórny (przeważnie lichego stanu). Niektóre w ogóle niedostępne. Sprowadzanie z zagranicy nieopłacalne.
Nie licz na to, że pójdziesz do sklepu motoryzacyjnego i kupisz jakąś część eksploatacyjną. Raczej będziesz musiał szukać w ynternetach zamienników i często z innych marek bo pasują.
Auto wymaga rozszerzonej wiedzy o konkretnym modelu. Tutaj pomaga forum.
Często też będziesz musiał podpowiadać mechanikom co i jak zrobić. Tu zaś co bardziej ambitnemu pomoże RAVE.
ferdek979, jak szukasz taniej w eksploatacji wersji to kup rovera 1.4 z gazem a nie 1.8zr vvc
A on ma kopa? zr 160 pali średnio 11 l gazu po mieście a jak jadę dłuższą trasę to schodze do 10. Nie wiem czy taki rover w gazie nie będzie miał podobnego wyniku..
Pomógł: 142 razy Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 3960 Skąd: Pieszyce
Wysłany: Sro Kwi 29, 2015 14:45
browar24 napisał/a:
A on ma kopa?
na poczatku po 60km to bedzie mial, a po jakims czasie...
co do spalania 1.4 bedzie ciut nizsze ale podobne, z dugiej strony jakbym ja jezdzil Zr160 w lpg to pewnie w 16 srednio bym sie miescil
1.4 muli strasznie. musiałbyś jeździć ciągle na między 4 a 6,5k rpm.
Spalanie ZR'a 160 7-9l pb/100 można między bajki wsadzić. Z 10 nie będziesz schodził.
1.4 muli strasznie. musiałbyś jeździć ciągle na między 4 a 6,5k rpm.
Spalanie ZR'a 160 7-9l pb/100 można między bajki wsadzić. Z 10 nie będziesz schodził.
Jak będziesz jezdzil cały czas w przedziale 4-6 tys rpm to na pewno nie zejdziesz...
Pomógł: 17 razy Dołączył: 14 Maj 2013 Posty: 1000 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Sro Kwi 29, 2015 22:39
NoPE napisał/a:
1.4 muli strasznie. musiałbyś jeździć ciągle na między 4 a 6,5k rpm.
Spalanie ZR'a 160 7-9l pb/100 można między bajki wsadzić. Z 10 nie będziesz schodził.
Skąd takie teorie, że nie będzie poniżej 10 schodził??
Chyba, że piszesz o jeżdżeniu w mieście to tak, ciężko zejść poniżej 10L, ale jak się postara to da rade..
Z oficjalnych informacji producenta o spalaniu w mieście.
Podejrzewam, że ferdek rzadko porusza się po autostradach swoją Ibizą (niech sam się wypowie).
A te starania o zejście poniżej 10l to jak? 5-ty bieg i 1600rpm? Łatwo tak zajechać silnik. Dodatkowo im starsze auto tym więcej pali.
Z pewnością nie jest bez sensu jeśli kojarzy się fakty.
Miasto: 10,4l na 100km przy średniej prędkości 19km/h, a maksymalnej 50km/h z kilkoma przyśpieszeniami i pracą jałową. Pomiar spalania bez obciążenia - tylko kierowca.
Kto jeździ 50km/h? Jadąc tyle co drugi kierowca Cię wyprzedzi. By nie zwalniać ruchu jedziesz jak inni nawet nie zdając sobie z tego sprawy.
Spalanie wzrasta zależnie od:
-techniki jazdy
-natężenia ruchu
-rodzaju nawierzchni
-obciążenia pojazdu
-stanu techn. pojazdu
-warunków środowiskowych
Na trasie max. prędkość to 120km/h, średnia 63km/h. Wynik 5,8l/100km. Wynik zadowalający ale u nas można lecieć 140, więc kierowcy latają bez obaw do 150, bo nie grozi to mandatem.
Cykl mieszany jest wyliczony z uśrednionych wartości w/w pomiarów z dodatkowym obciążeniem i wynosi 7.5l/100
j0zek napisał/a:
Na dłuższą metę i tak ciężko utrzymać takie spalanie, ponieważ auto "zaprasza" do agresywniejszej jazdy.
A autorowi wątku właśnie o oszczędności chodzi.
j0zek napisał/a:
Trzeba pojeździć i obliczyć ile wychodzi, a nie patrzeć w katalogi.
Poprawą wartość jest w stanie podać tylko komputer na podstawie właściwych danych zbieranych podczas jazdy. ZR nie ma tej funkcji, a metoda na pełny bak jest tylko orientacyjna i obarczona błędem co najmniej jednego litra.
Ponadto podając takie ogólne spalanie warto dodać w jakim cyklu.
_________________ Jak Kolonko, mówię jak jest.
Ostatnio zmieniony przez NoPE Czw Kwi 30, 2015 00:31, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 17 razy Dołączył: 14 Maj 2013 Posty: 1000 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Czw Kwi 30, 2015 00:25
NoPE przecież to są czyste teorie!
Nie sądzę, aby co drugie auto wyprzedzało w mieście jadąc 50km/h.
Na nielicznych drogach jest ograniczenie powyżej 50 (zleży jeszcze od miasta).
Proponuję pojeździć jakiś czas ZR 1.8 i w praktyce posprawdzać i poobliczać ile litrów wychodzi przy stylu jazdy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum