Forum Klubu ROVERki.pl :: [Polonez 1.4MPI]Dodatkowy sterownik silnika ECUmaster DET2
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 12:08
[Polonez 1.4MPI]Dodatkowy sterownik silnika ECUmaster DET2
Autor Wiadomość
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Sro Cze 03, 2009 18:13   

nie wiem jaka wiarygodnosc ale zawsze cos wiecej :
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Cze 03, 2009 18:13   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kompot 




Dołączył: 28 Paź 2008
Posty: 40



Wysłany: Sro Cze 03, 2009 18:19   

Wlasnie do tegi potrzebuje danych:)
Dziekuje i czekam na info z innych zrodel.
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Sro Cze 03, 2009 19:25   

kompot napisał/a:
Wlasnie do tegi potrzebuje danych:)
Dziekuje i czekam na info z innych zrodel.

podaj maila wysle ci pare ksiazek w pdf
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
kompot 




Dołączył: 28 Paź 2008
Posty: 40



Wysłany: Sro Cze 03, 2009 19:27   

kompot1@wp.pl
Dzieki!
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Sro Cze 03, 2009 20:17   

mam wszystko :D niestety ksiazka wazy 40mb wiec na maila nie da rady :/ jak cos to pisz. Jesli bedzie bardzo potrzebna moge wrzocic na server
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
kompot 




Dołączył: 28 Paź 2008
Posty: 40



Wysłany: Czw Cze 04, 2009 09:57   

Wieeelkie dzieki!
Lece do laboratorium :)
 
 
Heju 



Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 98
Skąd: Poznań/Wybrzeże



Wysłany: Czw Lip 30, 2009 16:39   

Temat umarł, a był naprawdę interesujący.
kompot, może powiesz coś więcej, co do efektów, może zapodasz mapy.
Ciekawi mnie czy ktoś może próbował z Megasquirt przy tuningu rovera, i co można osiągnąć bez większych modyfikacji w silniku. Pozdrawiam
_________________
http://www.youtube.com/us...s/0/BpQYd6zm-Ws
http://www.streetforce.fora.pl/
 
 
 
kompot 




Dołączył: 28 Paź 2008
Posty: 40



Wysłany: Czw Lip 30, 2009 17:59   

Temat nie umarl, spokojnie:)
Tj. moze i na forum, ale w rzeczywistosci prace beda ciagniete dalej!
Powod przerwy jest prozaiczny-wakacje.
Dalsze rzeczy, ktore napisalem ostatnich dwoch dlugich postach beda robione we wrzesniu.
Pozniej pozostanie jedynie modelowanie map pod paliwo E85.

Jak beda informacje, to je zamieszcze, pozdrawiam!
 
 
Heju 



Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 98
Skąd: Poznań/Wybrzeże



Wysłany: Czw Lip 30, 2009 18:17   

kompot, w takim razie czekam :] miłego wypoczynku. PZDR
_________________
http://www.youtube.com/us...s/0/BpQYd6zm-Ws
http://www.streetforce.fora.pl/
 
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Wto Mar 09, 2010 23:13   

Odkopie trupa. Kompot jak tam potoczyly sie losy roverka na ecumasterze?
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
kompot 




Dołączył: 28 Paź 2008
Posty: 40



Wysłany: Wto Mar 23, 2010 00:02   

Fajnie, że ktokolwiek się interesuje!

Niestety wystąpiła awaria hamulca Schnecka na hamowni i niemożliwe było przeprowadzenie prób.
Na chwilę obecną urządzenie jest w 100% podłączone, paliwo jest kupione, 60 litrów E85 z niemieckiej stacji, czekamy tylko na usunięcie awarii.
Obiecuję zamieścić relację tuz po naprawie hamulca, niestety są z tym poważne problemy.

Wiem, że to się przeciąga i przeciąga, pewnie niewiele osób wierzy w ten projekt, ale będzie on dokończony, wierzcie mi, potrzeba tylko jeszcze trochę czasu :)

[ Dodano: Wto Mar 23, 2010 00:02 ]
Witam.

Wiecie może jaka jest wydajność zastosowanych w tym silniku wtryskiwaczy?
Na jakim ciśnieniu paliwa chodzą one standardowo?
Etanol jest niestety małokalorycznym paliwem w porównaniu do benzyny tradycyjnej.
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Wto Mar 23, 2010 00:19   

seria wtryski maja chyba 300 cm ale bylo kilka modeli z rozna wydajnoscia - w nr seryjnym jest zakodowana wydajnosc :)
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
kompot 




Dołączył: 28 Paź 2008
Posty: 40



Wysłany: Wto Mar 23, 2010 00:26   

Zakodowana czy zapisana bez kodowania? :)
No i na jakim ciśnieniu chodzi układ? 3 bary?
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Wto Mar 23, 2010 02:13   

momento
cos namieszalem

w mini tbi jest wtrysk MJY100460, on ma wydajnosc troszke wieksza niz roverkowe a mianowicie 480 ccm/min, byl on tez uzywany w ktoryms dwulitrowym turbo

znalazlem info ze prawie blizniaczy MJY10023 mial wydajnosc 380 ccm

po kolei

w k serii
do 2000 roku bylo MJY100430
po 2000 bylo MJY100640
vvi chyba w pozniejszych tylko MJY100580 - wydajnosc 200 ccm ( za http://www.injectorcleaning.co.uk/flow.htm )

cisnienie 3 bary

co do wtryskow to znalazlem na www.turbominis.co.uk takie zestawienie

00/400
=> 92 (M series) MYJ10011
92=>96 (T nasp) MJY10029
92=>96(T Turbo) MJY10023

600
=>AM246796 (T Turbo) MJY10023
BM246797=> (T Turbo wasted spark?) MJY100460

800
91=>AM152056 (T nasp) MJY10011
AM152057=>230966 (T nasp) MJY10029
91=>230966 (T turbo) MJY10023
96(230967)=>(T Turbo + nasp) MJY100460

MJY100460 also fits
MPI Mini
RT420 T nasp

z ciekawostek

http://www.fiveomotorspor...fuel-injectors/
http://www.rceng.com/technical.aspx
http://users.erols.com/srweiss/tableifc.htm
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Czw Mar 25, 2010 23:05   

W silniku 1.4 wtryski sa o wydajnosci 149cc/min, a pracuja przy cisnieniu 3 bary
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
mlodyolek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 70
Skąd: Wołomin



Wysłany: Czw Cze 10, 2010 23:13   

Hallo hallo. Jak tam ten projekcik sie ma :?: Jaki efekt koncowy :?: Kompot jestes w stanie mi pomoc przy podpieciu SMT6 pod kompa od Poldrovera :?:
 
 
kompot 




Dołączył: 28 Paź 2008
Posty: 40



Wysłany: Pią Cze 11, 2010 00:13   

Witam ponownie, znowu po długiej przerwie. Niestety to nie było ode mnie zależne, ale teraz pracujemy już ostro, szkoda, ze mam czas tylko w poniedzialki i wtorki.
Z ostatnich dni:
-świeca z indykowaniem na pierwszym cylindrze plus dodatkowy czujnik położenia wału korbowego, aby uzyskać wykresy indykatorowe silnika
-przepływomierz przed przepustnicą z wyjściem na zewnętrzy woltomierz z wyświetlaczem dla pomiarów współczynnika napełnienia
Ogólnie bawiłem się lutownicą jakieś 3 godziny :)
Oprócz tego podmiana ECU(było zastosowane drugie, seryjne), sprawdzenie kablologii, ponowne podłączenia, opanowanie softwareu od nowa, sprawdzenie czy wszystko działa, ponowne podpięcie sondy szerokopasmowej i skalibrowanie z ECUMasterem. Tyle narazie.
Nowe zdjęcia w załączniku.

Co do kolegi od SMT6-niestety tą świnką nie będziesz mógł wyprzedzać zapłonu w Poldoroverze, co sprawia, że cała instalacja jest bez sensu, bo opóźnianie jest bezcelowe, a podlanie wolnossącego silnika paliwem praktycznie nic nie da. Sprzedaj i kup ECUMastera, dostaniesz świetny support, soft do Poldorovera producent napisał specjalnie dla mnie(!) a dodatkowo takie rzeczy jak interpolacja w mapach! SMT6 jej nie ma, co jest bardzo słabe.. Tak więc kupuj ECUMastera DET II albo DET III - niedawno wyszła nowa wersja. Wiecej znajdziesz w google na stronie producenta. W razie czego pytaj, spróbuję pomóc.

Pozdrawiam :)
 
 
mlodyolek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 70
Skąd: Wołomin



Wysłany: Pią Cze 11, 2010 08:14   

kompot, zapomnialem dodac, ze ja mam kompa od 2.0 Rovera serii T i posiadam czujnik spalania stukowego. Moze obecnosc tego czujnika sprawi, ze i na SMT6 bede mogl regulowac zaplon w obie strony :?:

[ Dodano: Pią Cze 11, 2010 08:14 ]
a bylbys w stanie wytlumaczyc mi łopatologicznie schemat podlaczenia SMT6 pod Poldrovera :?:
 
 
kompot 




Dołączył: 28 Paź 2008
Posty: 40



Wysłany: Pon Cze 14, 2010 10:53   

Rok wcześniej niż ja zacząłem, dwóch kolesi podpięło pod ten silnik SMT6 i nic z tego nie wyniknęło. Nie mogli cofać zapłonu. Z tego co słyszałem problemem jest sygnał z CKP, nie było mnie przy tym aczkolwiek z dużym prawdopodobieństwem nie da się tego zrobić, co sprawia, że podpinanie tego mija się z celem.
Nie znam się na SMT, ale z tego co widzę na stronie producenta to zasilanie z ECU chyba 31 pod 13 w SMT, masa zaleznie od modelu z ECU 29 lub 14 pod SMT 1, TPS z 9 pod 7, MAP jest w środku ECU zapewne, pod 18 w SMT. Nie wiem co z zapłonem, nie jestem specem od tego urządzenia i zalecam, żebyś powyższe podłączenie jeszcze skonsultował. Z tego co widzę w manualu, może i jest szansa ustawienia tego zapłonu, ale ciężko mi uwierzyć, że nie mogli sobie z tym poradzić moi poprzednicy.
Powodzenia.

UPDATE!

Witam!
Jakiego testera potrzebuję, żeby móc odczytywać aktualny kąt wyprzedzenia zapłonu?
Dowiedziałem się dzwoniąc po serwisach, że Testbook T4 i jakiś IDM(?).
Właśnie przeczytałem, że dawniej stacje ASO miały coś okrojonego do Poldoroverów. PILNE!

W jakimś ex-ASO FSO właśnie podano mi nazwę Microcheck. Szukam, ale ciężko znaleźć. Wiecie coś o dostępności tego?
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Pon Cze 14, 2010 17:16   

Jestem w posiadaniu kompa do diagnostyki silnikow rovera, ale niestety przy MEMS 1.6 jaki ma poldorover niemozliwe jest czytanie aktualnego wyprzedzenia zaplonu. Mozliwe jest to dopiero przy
MEMS 1.9. Mysle ze Testbook powinien sobie poradzic.
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Polonez] Silnik krokowy z PN 1.4 pod sterownik 1.8
miniex Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 7 Wto Maj 24, 2016 19:59
chudy86044
Brak nowych postów [Polonez 1.4] swap silnika tylko na co????
stachu57 Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 26 Sro Sty 05, 2011 19:14
polofix
Brak nowych postów [Polonez 1.4 16v] problem z nagrzaniem silnika
mike Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 6 Sob Paź 05, 2013 17:06
mike
Brak nowych postów [Polonez 1.4] Rozrusznik Polonez 1.4 vs Rover 1.4
goorsky Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 4 Sro Sty 11, 2017 22:11
goorsky
Brak nowych postów [Polonez] Brak Cut-off'a
fsomr88 Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 10 Pon Kwi 13, 2015 10:47
szczur50a



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink