Dołączył: 27 Maj 2008 Posty: 98 Skąd: Poznań/Wybrzeże
Wysłany: Czw Lip 30, 2009 16:39
Temat umarł, a był naprawdę interesujący.
kompot, może powiesz coś więcej, co do efektów, może zapodasz mapy.
Ciekawi mnie czy ktoś może próbował z Megasquirt przy tuningu rovera, i co można osiągnąć bez większych modyfikacji w silniku. Pozdrawiam
Temat nie umarl, spokojnie:)
Tj. moze i na forum, ale w rzeczywistosci prace beda ciagniete dalej!
Powod przerwy jest prozaiczny-wakacje.
Dalsze rzeczy, ktore napisalem ostatnich dwoch dlugich postach beda robione we wrzesniu.
Pozniej pozostanie jedynie modelowanie map pod paliwo E85.
Jak beda informacje, to je zamieszcze, pozdrawiam!
Niestety wystąpiła awaria hamulca Schnecka na hamowni i niemożliwe było przeprowadzenie prób.
Na chwilę obecną urządzenie jest w 100% podłączone, paliwo jest kupione, 60 litrów E85 z niemieckiej stacji, czekamy tylko na usunięcie awarii.
Obiecuję zamieścić relację tuz po naprawie hamulca, niestety są z tym poważne problemy.
Wiem, że to się przeciąga i przeciąga, pewnie niewiele osób wierzy w ten projekt, ale będzie on dokończony, wierzcie mi, potrzeba tylko jeszcze trochę czasu
[ Dodano: Wto Mar 23, 2010 00:02 ]
Witam.
Wiecie może jaka jest wydajność zastosowanych w tym silniku wtryskiwaczy?
Na jakim ciśnieniu paliwa chodzą one standardowo?
Etanol jest niestety małokalorycznym paliwem w porównaniu do benzyny tradycyjnej.
w mini tbi jest wtrysk MJY100460, on ma wydajnosc troszke wieksza niz roverkowe a mianowicie 480 ccm/min, byl on tez uzywany w ktoryms dwulitrowym turbo
znalazlem info ze prawie blizniaczy MJY10023 mial wydajnosc 380 ccm
po kolei
w k serii
do 2000 roku bylo MJY100430
po 2000 bylo MJY100640
vvi chyba w pozniejszych tylko MJY100580 - wydajnosc 200 ccm ( za http://www.injectorcleaning.co.uk/flow.htm )
Witam ponownie, znowu po długiej przerwie. Niestety to nie było ode mnie zależne, ale teraz pracujemy już ostro, szkoda, ze mam czas tylko w poniedzialki i wtorki.
Z ostatnich dni:
-świeca z indykowaniem na pierwszym cylindrze plus dodatkowy czujnik położenia wału korbowego, aby uzyskać wykresy indykatorowe silnika
-przepływomierz przed przepustnicą z wyjściem na zewnętrzy woltomierz z wyświetlaczem dla pomiarów współczynnika napełnienia
Ogólnie bawiłem się lutownicą jakieś 3 godziny
Oprócz tego podmiana ECU(było zastosowane drugie, seryjne), sprawdzenie kablologii, ponowne podłączenia, opanowanie softwareu od nowa, sprawdzenie czy wszystko działa, ponowne podpięcie sondy szerokopasmowej i skalibrowanie z ECUMasterem. Tyle narazie.
Nowe zdjęcia w załączniku.
Co do kolegi od SMT6-niestety tą świnką nie będziesz mógł wyprzedzać zapłonu w Poldoroverze, co sprawia, że cała instalacja jest bez sensu, bo opóźnianie jest bezcelowe, a podlanie wolnossącego silnika paliwem praktycznie nic nie da. Sprzedaj i kup ECUMastera, dostaniesz świetny support, soft do Poldorovera producent napisał specjalnie dla mnie(!) a dodatkowo takie rzeczy jak interpolacja w mapach! SMT6 jej nie ma, co jest bardzo słabe.. Tak więc kupuj ECUMastera DET II albo DET III - niedawno wyszła nowa wersja. Wiecej znajdziesz w google na stronie producenta. W razie czego pytaj, spróbuję pomóc.
kompot, zapomnialem dodac, ze ja mam kompa od 2.0 Rovera serii T i posiadam czujnik spalania stukowego. Moze obecnosc tego czujnika sprawi, ze i na SMT6 bede mogl regulowac zaplon w obie strony
[ Dodano: Pią Cze 11, 2010 08:14 ]
a bylbys w stanie wytlumaczyc mi łopatologicznie schemat podlaczenia SMT6 pod Poldrovera
Rok wcześniej niż ja zacząłem, dwóch kolesi podpięło pod ten silnik SMT6 i nic z tego nie wyniknęło. Nie mogli cofać zapłonu. Z tego co słyszałem problemem jest sygnał z CKP, nie było mnie przy tym aczkolwiek z dużym prawdopodobieństwem nie da się tego zrobić, co sprawia, że podpinanie tego mija się z celem.
Nie znam się na SMT, ale z tego co widzę na stronie producenta to zasilanie z ECU chyba 31 pod 13 w SMT, masa zaleznie od modelu z ECU 29 lub 14 pod SMT 1, TPS z 9 pod 7, MAP jest w środku ECU zapewne, pod 18 w SMT. Nie wiem co z zapłonem, nie jestem specem od tego urządzenia i zalecam, żebyś powyższe podłączenie jeszcze skonsultował. Z tego co widzę w manualu, może i jest szansa ustawienia tego zapłonu, ale ciężko mi uwierzyć, że nie mogli sobie z tym poradzić moi poprzednicy.
Powodzenia.
UPDATE!
Witam!
Jakiego testera potrzebuję, żeby móc odczytywać aktualny kąt wyprzedzenia zapłonu?
Dowiedziałem się dzwoniąc po serwisach, że Testbook T4 i jakiś IDM(?).
Właśnie przeczytałem, że dawniej stacje ASO miały coś okrojonego do Poldoroverów. PILNE!
W jakimś ex-ASO FSO właśnie podano mi nazwę Microcheck. Szukam, ale ciężko znaleźć. Wiecie coś o dostępności tego?
Jestem w posiadaniu kompa do diagnostyki silnikow rovera, ale niestety przy MEMS 1.6 jaki ma poldorover niemozliwe jest czytanie aktualnego wyprzedzenia zaplonu. Mozliwe jest to dopiero przy
MEMS 1.9. Mysle ze Testbook powinien sobie poradzic.
_________________ Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum