już pisałem nie pakuj się w żadne chińskie felgi ani włoskie chyba ze OZ... albo fabryczne porządne felgi ( nie koniecznie od R) albo japońskie , ruskie lub niemieckie nawet te z tańszej półki... co do pierścieni chodzi głownie o to żeby naciągnąć równomiernie śruby, żeby felga idealnie przylegała z każdej strony... bez pierścienia jest to niemożliwe.
_________________ Tomcata na części info na PW
SPAMU¦
Wysłany: Wto Gru 29, 2009 16:37 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 63 razy Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 1453 Skąd: Busko-Zdrój
Wysłany: Wto Gru 29, 2009 18:44
dobryziom napisał/a:
co do pierścieni chodzi głownie o to żeby naciągnąć równomiernie śruby, żeby felga idealnie przylegała z każdej strony... bez pierścienia jest to niemożliwe.
A jak pierścień pomaga w diciąganiu felgi do piasty śrubami, bo nie łapię.
Chyba że masz na myśli jakieś dystanse, a nie centrujące...
_________________ >lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
truten23, na chłopski rozum to jak masz za małą dziurkę w feldze to felga będzie opierała się na pieście a co za tym idzie nie dokręcisz jej równo do piasty
ot i filozofia
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
hvil [Usunięty]
Wysłany: Wto Gru 29, 2009 19:05
a jak za duzy, to kolo sie opiera tlyko na srubach a tak kolo opiera sie na perscieniu co rozklada masę dzialającą na sruby.
truten23, na chłopski rozum to jak masz za małą dziurkę w feldze to felga będzie opierała się na pieście a co za tym idzie nie dokręcisz jej równo do piasty
ot i filozofia
Że co, ze niby ktoś by miał zamiar założyć felgi z otworem mniejszym niż piasta? Chciałbym zobaczyć jak to wygląda i wręczyć właścicielowi takiego pojazdu nagrodę darwina
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
Pomógł: 35 razy Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 473 Skąd: Katowice
Wysłany: Wto Gru 29, 2009 19:27
Otwór centrujący ma za zadanie przenosić wzsystkie siły działające w pionie, prawidłowo śruby w tym kierunku są całkowicie nieobciążone. Śruby są obciążone jedynie poziomo, przy czym dużo większa jest siła dociskająca felgę do piasty, niż siła odciągająca (koła po zewnętrzej stronie zakrętu są bardziej obciążone i dociskają się). Niezastosowanie właściwej średnicy w otworze centrującym bardzo naraża na pęknięcie śrub.
Pomógł: 63 razy Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 1453 Skąd: Busko-Zdrój
Wysłany: Wto Gru 29, 2009 19:28
hvil napisał/a:
to kolo sie opiera tlyko na srubach a tak kolo opiera sie na perscieniu co rozklada masę dzialającą na sruby.
Kolego, zwróć uwagę, że to głównie śruby trzymają koło, nakretki masz stożkowe, otwory w feldze również sa stożkowe, co za tym idzie, felga jest centrowana i dociskana do płaszczyzny piasty, ta siła w zupełności wystarczy żeby koło Ci się nie przemieszczało
greg-si napisał/a:
truten23, na chłopski rozum to jak masz za małą dziurkę w feldze to felga będzie opierała się na pieście a co za tym idzie nie dokręcisz jej równo do piasty
ot i filozofia
W takich wypadkach stosuje się pierścienie dystansowe, ale osoba kupująca felgę z mniejszym otworem centrującym, niż jest na pieście, byłaby conajmniej lekkomyślna
_________________ >lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
Że co, ze niby ktoś by miał zamiar założyć felgi z otworem mniejszym niż piasta? Chciałbym zobaczyć jak to wygląda i wręczyć właścicielowi takiego pojazdu nagrodę darwina
Widziałem taką akcję i to w wulkanizacji jak łepek naciągnął opony na nowe felgi zakłada na samochód a tu psikus bo nie chce się dokręcić równo koło
Dopiero kierownik tego całego burdelu mu powiedział o co chodzi
Zatem wiem że można
A ja musiałem czekać aż ktoś kompetentny wyda mi koła do samochodu znajomej.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Pomógł: 44 razy Dołączył: 13 Sie 2009 Posty: 986 Skąd: ..: R-M :..
Wysłany: Wto Gru 29, 2009 22:13
Troszkę się dowiedziałem o tych felgach TSR. Generalnie są one sprowadzane z... Chin No i teraz mam dylemat. Niby jest to dosyć niezła firma i nikt a te felgi się nie skarży, ale jak czytam komentarze dobryzioma, to sam już nie wiem
Tak czy siak zmieniłem zdanie co do rozmiaru. Zamierzam zakupić felgi 16" i do tego opony 205R16/45.
Cały czas w grę wchodzą felgi TSR Pomona (paraketry 7Jx16" ET40) - 1 rok gwarancji
lub, bardzo znane, niemieckie, DOTZ Imola (parametry 6,5Jx16" ET40) - 3 lata gwarancji
lub, również niemieckie, DEZENT V (parametry 7Jx16" ET38) - 3 lata gwarancji
Chyba najlepsze pod względem parametrów były by felgi DOTZ Imola, ale ten wzór - niby ładny, ale strasznie oklepany i sam nie wiem... Jak myślicie? W sumie na "przymiarce" najlepiej wyglądają właśnie (moim zdaniem) Dotzy
Pomógł: 44 razy Dołączył: 13 Sie 2009 Posty: 986 Skąd: ..: R-M :..
Wysłany: Wto Gru 29, 2009 22:38
Właśnie zwory na aucie obejrzała moja żona i stwierdziła, że właśnie Dotzy są najlepsze z uwagi na to, iż są najmniej wyzywające, a co za tym idzie najbardziej pasują wg niej do "R". W sumie jest w tym trochę racji hehe. 1200zł będą mnie kosztowały Dotzy 16" więc cena jest dobra jak na niemieckie wykonanie, a wiem, że akurat ten model, dokładnie ten, jest wytrzymały, bo mój kolega ma identyczne na Vectrze już trzeci sezon i nadal wyglądają jak nowe (a przynajmniej wyglądały w lato).
Pomógł: 35 razy Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 473 Skąd: Katowice
Wysłany: Sro Gru 30, 2009 01:42
PopaY przymierzałeś do zdjęć model na 5 śrub, a felgi 5 ramienne z 4 śrubami wcale ładnie nie wyglądają. Spróbuj poszukać może felg ze śrubami przykrytymi dekielkiem, będzie wyglądać to dużo lepiej.
PopaY przymierzałeś do zdjęć model na 5 śrub, a felgi 5 ramienne z 4 śrubami wcale ładnie nie wyglądają. Spróbuj poszukać może felg ze śrubami przykrytymi dekielkiem, będzie wyglądać to dużo lepiej.
No i teraz mam dylemat. Niby jest to dosyć niezła firma i nikt a te felgi się nie skarży, ale jak czytam komentarze dobryzioma, to sam już nie wiem
Wiesz, generalnie to najlepiej kierować się swoim przekonaniem
PopaY napisał/a:
niby ładny, ale strasznie oklepany i sam nie wiem... Jak myślicie?
oczywiście jeśli chodzi jedynie o kwestie podobania się czy nie felgi bo to ty będziesz na nie codziennie patrzył ale jeżeli chce kupić chińczyki które maja 1 rok gwarancji wiadomo czemu i na dobra sprawę nie wiadomo kto jest dystrybutorem i nie ma jak tego reklamować to warto się posłuchać rady
odnośnie pierścieni widzę ze ci koledzy rozświetlili temat
Pomógł: 44 razy Dołączył: 13 Sie 2009 Posty: 986 Skąd: ..: R-M :..
Wysłany: Sro Gru 30, 2009 10:37
Panowie jestem zdecydowany na 99% na felgi 16"6,5J Dotz IMOLA i do tego opony Yokohama S.drive 205R16/45 w zajebistej cenie 300zł za sztukę - oczywiście nówki! Pozostaje tylko kwestia czy felga 16" wejdzie do mojego "R" pod względem hamulców i tu właśnie stworzę za chwilkę nowy temat
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum