Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 1.6 1998] wyciekający płyn chłodniczy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 13:14
[R200 1.6 1998] wyciekający płyn chłodniczy
Autor Wiadomość
goliat 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 84
Skąd: Anglia southampton



Wysłany: Sro Sty 27, 2010 00:40   

Chłopaki pomuszcie koledze z naprawa HGF albo doradzcie co ma robić,bo kłucicie sie jak dzieci na tym forum,o to,kto leprze ma "żołnierzyki"

Jak jestescie tacy dobrzy w tym co robicie i chcielibyscie zarobic na hgf nie 250 nie 700zł tylko 500funtów to zapraszam,mozemy zrobic interes w anglij...
_________________
Veni, vidi, vici.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sty 27, 2010 00:40   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Kruchy 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Sie 2001
Posty: 469
Skąd: Ząbki



Wysłany: Sro Sty 27, 2010 00:47   

Płyn najprawdopodobnije wycieka przez uszczelkę głowicy w prawym rogu stojąc przed silnikiem. Olej będzie w normalnym stanie, bo płyn leci na zewnątrz, a nie do silnika.
 
 
offrover 



Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 16
Skąd: Szczekociny



Wysłany: Sro Sty 27, 2010 08:38   

PHJOWI nie za bardzo nadążam o co ci chodzi. napisałem że robie silnik za 700. ty odpisałeś że to drogo itd i naprawa kosztuje ok.500zł a ja jestem naciągaczem. w odpowiedzi wypisałem części które wymieniam podczas naprawy. ty napisałeś dumnie, że nie wymieniłem tej najważniejszej, a potem że sam koszt tych części to prawie 700zł i pewnie są bylejakie i Ciebie nie da się oszukac bo się znasz na rzeczy. Zaproponowałem ci współpracę skoro kupujesz tak drogo części a ty uniosłeś się honorem. może masz renomę i tego nie kwestionuje. zastanawiam się tylko jak jesteś w stanie naprawić silnik za 500zł skoro 250 to Twoja robota a 250 płacisz za części w sklepie i obróbkę głowicy. obaj wiemy, że części potrzebne do prawidłowo przeprowadzonej naprawy i zapewnienia bezawaryjnej pracy to te które wymieniłem a ty płacisz za nie w sklepie prawie 700zł!!!??? odpowiedź jest prosta. większość części pozostawiasz bez wymiany, a to nie idzie w parze w zasadami prawidłowej obsługi jakiegokolwiek silnika, nie tylko Rovera. nie wiem jaki masz warsztat i jaką ma renomę. wiem jedno - mnie nie budzą w środku nocy telefonu od klientów którym naprawiałem auto. nie mam też w warsztacie tubki z silikonem bo składanie silnika na stare uszczelki, to tak jak smarowanie łysej opony klejem i tu niestety będziesz musiał się chyba ze mną zgodzić. kalkulacja jest prosta. szlif głowicy kosztuje ok. 30-60zł. uszczelka W SKLEPIE ok.120zł a śruby 170-200zł, to już daje więcej niż 250 a gdzie reszta części które wymieniłem w swoim poście??? klientowi możesz wmówić wszystko. ja wkładam mu stare części do bagażnika w opakowaniach po nowych częściach i daję pisemną gwarancję że moja robota została zrobiona fachowo i dokładnie. zapewne każdy Twój klient również posiada taki dokument wyjeżdząjąc z warsztatu. uważam polemikę za niepotrzebną. każdy coś tam wie i z czegoś żyje. zakładanie z góry że ktoś kto jest tańszy musi być gorszy lub jest oszustem, jest co najmniej nieeleganckie. nadal zapraszam do współpracy i serdecznie pozdrawiam kończąc tą jałową dyskusję

[ Dodano: Sro Sty 27, 2010 08:38 ]
Kruchy napisał/a:
offrover napisał/a:
Do każdej naprawy daję nowe, śruby, uszczelkę głwicy, uszczelka dekla, czujnik temperatury, korek, uszczelki obu kolektorów, termostat, płukam układ, nowy płyn chłodzący i filtr oleju

A co z rozrządem ?? :roll:



rozrząd zostaje bo on nie ma żadnego związku z HGF ale w sumie w zależności od przebiegu można się pokusić. zawsze to taniej
 
 
Kruchy 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Sie 2001
Posty: 469
Skąd: Ząbki



Wysłany: Sro Sty 27, 2010 09:10   

ZTCW po zdjęciu paska, który ma więcej niż 5-10 kkm zakłada się nowy.
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Sro Sty 27, 2010 09:16   

śruby głowicy 200zł
uszczelka pod głowice 119zl
uszczelka pokrywy 50zł
czujnik temepratury ecu'60zł
korek 15zł
uszczelka ssacego 9-20zl
uszczelka wydechu 10zł
termostat 30zł
płyn 25zł
olej 50zł
filtr oleju 30zł

razem 606zł

i nadmienie że w Twojej wylicznce zabrakło magistrali olejowej która też powinna być wymieniana jeśli zakładasz uszczelke nowego typu a miska olejowa jest z aluminium.
koszt magistrali 220zł czyli wyszło by 826zł plus Twoja robota. Ceny zaporzyczyłem od Tomiego ponieważ ma on jedne z niższych cen!

NIc dodać nic ująć chyba

[ Dodano: Sro Sty 27, 2010 09:16 ]
a jak doliczyć pasek rozrządu to plus jakieś 80 zł
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Kruchy 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Sie 2001
Posty: 469
Skąd: Ząbki



Wysłany: Sro Sty 27, 2010 09:24   

Jeżeli pasek, to i pompa wody, napinacz, uszczelniacze wałków rozrzadu, uszczelniacz wału... ;) Pozatym, głowica oprócz szlifu, powinna być sprawdzona pod względem szczelności. Tak wygląda kompletnie, dobrze zrobiony HGF :P
I dlatego u niektórych kosztuje to ponad 1k zł :)
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Sro Sty 27, 2010 09:31   

bez przesady jesli miales stosunkowo nie dawno robiony rozrząd to sam pasek sie wymienia
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Kruchy 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Sie 2001
Posty: 469
Skąd: Ząbki



Wysłany: Sro Sty 27, 2010 09:42   

Oczywiście, że można sam pasek, wszystko zależy od czasu, kiedy był wymieniany komplet.
 
 
offrover 



Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 16
Skąd: Szczekociny



Wysłany: Sro Sty 27, 2010 09:55   

Vesper416 napisał/a:
śruby głowicy 200zł
uszczelka pod głowice 119zl
uszczelka pokrywy 50zł
czujnik temepratury ecu'60zł
korek 15zł
uszczelka ssacego 9-20zl
uszczelka wydechu 10zł
termostat 30zł
płyn 25zł
olej 50zł
filtr oleju 30zł

razem 606zł

i nadmienie że w Twojej wylicznce zabrakło magistrali olejowej która też powinna być wymieniana jeśli zakładasz uszczelke nowego typu a miska olejowa jest z aluminium.
koszt magistrali 220zł czyli wyszło by 826zł plus Twoja robota. Ceny zaporzyczyłem od Tomiego ponieważ ma on jedne z niższych cen!

NIc dodać nic ująć chyba

[ Dodano: Sro Sty 27, 2010 09:16 ]
a jak doliczyć pasek rozrządu to plus jakieś 80 zł



Panowie, to są ceny detaliczne i nie mają nic wspólnego z cenami hurtowymi które są zupełnie inne. nie musze chyba tłumaczyć jak to działa. dodam dla przykładu że sklep motoryzacyjny w małym miasteczku który nie ma oszałamiających obrotów, w hurtowni uszczelkę głowicy starego typu kupuje za ok.80zł a sprzedaje za 120. nowy typ kosztuje ok.90zł. hurtownia kupuje je w więszej hurtowni która zarabia na niej 20zł itd. serek w mleczarni też ma inną cenę niż w osiedlowym sklepiku.

[ Dodano: Sro Sty 27, 2010 09:55 ]
moim zdaniem pasek powinno się wymienić jeżeli na jego gładkiej stronie są już widoczne fałdy od zębów. jeżeli powierzchnia jest gładka, może jeszcze popracować
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Sro Sty 27, 2010 10:25   

albo gościu nie umiesz czytać albo co , 500zł koleś powinien się zmieścić jak sam będzie robił , pozatym klient u mnie także dostaje papier i części do bagażnika , po drugie robisz za 100zł to się wogóle tutaj ośmieszyłeś , po trzecie do każdej uszczelki trzeba podejść indywidualnie , po czwarte na cholerę wkładasz tyle części jak najważniejszej nie wymienisz i tak hgf może przyjść tylko nie po pół roku a po 8 miesiącach , jak magistrala będzie krzywa to nic nie da wymiana tych śrub , po 5 biorąc w sklepie części mam podpisaną umowę o gwarancji na te części , mnie tutaj nie będziesz podważał .

[ Dodano: Sro Sty 27, 2010 10:14 ]
CZY JA NAPISAŁEM ŻE DZWONIĄ DO MNIE KLIENCI KTÓRZY U MNIE ROBILI AUTA !! ,

NIE DZWONIĄ LUDZIE Z DRUGIEJ STRONY POLSKI KTÓRZY DO NAS NIE MOGĄ DOJECHAĆ , I MAJĄ FAJFUSÓW MECHANIKÓW . JA IM POMAGAM PRZEZ TELEFON NIE WIDZĄĆ AUTA , I MAM Z TEGO SATYSFAKCJĘ PONIEWAŻ WTEDY JUŻ NIKT NIE PLUJE NA ROVERA , TYLKO WIEDZĄ ŻE NIEKTÓRZY MECHANICY TO DURNIE.

a poza tym pasek po 40 tyś km od wymiany jest u mnie wymieniany na nowy.

[ Dodano: Sro Sty 27, 2010 10:19 ]
byliśmy na szkoleniach w anglii w centrali rovera, pracowaliśmy tyle lat w największym serwisie rovera w belgii , także napewno nikt mi nie zarzuci partactwa , a silikon to schowaj między bajki,

[ Dodano: Sro Sty 27, 2010 10:25 ]
o już są ostatnie słowa w tym temacie , bo szkoda moich palcy do stukania w klawiaturę ,FIN
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
offrover 



Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 16
Skąd: Szczekociny



Wysłany: Sro Sty 27, 2010 10:29   

PHJOWI napisał/a:
albo gościu nie umiesz czytać albo co , 500zł koleś powinien się zmieścić jak sam będzie robił , pozatym klient u mnie także dostaje papier i części do bagażnika , po drugie robisz za 100zł to się wogóle tutaj ośmieszyłeś , po trzecie do każdej uszczelki trzeba podejść indywidualnie , po czwarte na cholerę wkładasz tyle części jak najważniejszej nie wymienisz i tak hgf może przyjść tylko nie po pół roku a po 8 miesiącach , jak magistrala będzie krzywa to nic nie da wymiana tych śrub , po 5 biorąc w sklepie części mam podpisaną umowę o gwarancji na te części , mnie tutaj nie będziesz podważał .

[ Dodano: Sro Sty 27, 2010 10:14 ]
CZY JA NAPISAŁEM ŻE DZWONIĄ DO MNIE KLIENCI KTÓRZY U MNIE ROBILI AUTA !! ,

NIE DZWONIĄ LUDZIE Z DRUGIEJ STRONY POLSKI KTÓRZY DO NAS NIE MOGĄ DOJECHAĆ , I MAJĄ FAJFUSÓW MECHANIKÓW . JA IM POMAGAM PRZEZ TELEFON NIE WIDZĄĆ AUTA , I MAM Z TEGO SATYSFAKCJĘ PONIEWAŻ WTEDY JUŻ NIKT NIE PLUJE NA ROVERA , TYLKO WIEDZĄ ŻE NIEKTÓRZY MECHANICY TO DURNIE.

a poza tym pasek po 40 tyś km od wymiany jest u mnie wymieniany na nowy.



z magistralami też jestem zaprzyjaźniony mimo, że nie wspomniałem. z pokrętłem od nawiewu też :mrgreen: a czy ja też mogę podpisać z tym sklepem umowę na gwarancję na części? to jakaś nowa forma sprzedaży bo sam kupuje czasem u Stachury czy w Harcie i nigdy żadnej umowy o gwarancje nie podpisywałem :shock: nigdy też nie zdarzyło mi się że jakaś część nawaliła i musiałem reklamować. ponownie zapraszam do współpracy. też daję gwarancję na części i o wiele niższe ceny przy zakupie hurtowym :rotfl:
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Sro Sty 27, 2010 10:33   Re: [R200] 1.6 1998 wyciekający płyn chłodniczy

DragonCRX napisał/a:
Witam jak w temacie wycieka płyn chłodniczy z przodu leje się na kolektor chyba to uszczelka czy wiecie jaki koszt naprawy?bo słyszałem ze są z tym problemy ze jakies śruby przez cały silnik,pomocy:(



kolego wracając do tematu , tak jak koledzy piszą sprawdz tą uszczelkę kolektora , oblukaj też opaskę na samym wężyku, a najlepiej to wywal kolektor i w kolektorze masz taki zaworek w którym jest kuleczka ona czasami się zatyka i też wodę wywala kolektorem , dmuchni kompresorem w nią , najgorsza opcja to blok się wycisnął na zakończeniach uszczelki , ale najpierw zaczni od tych wyżej wymienionych.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Sty 27, 2010 10:58   

Kruchy napisał/a:
po zdjęciu paska, który ma więcej niż 5-10 kkm zakłada się nowy.

wiem, temat o benzyniakach a ja mam diesla ale chodzi mi o pasek
jak zmieniałem uszczelniacz wałka rozrządu to pasek miał nie więcej niż około 10.000km i założyliśmy go z powrotem i nie widzę w tym nic złego dlaczego nie mielibyśmy go założyć
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Sro Sty 27, 2010 15:16   

offrover napisał/a:
zrób taniej to zaczne robić u ciebie bo sam się nie wyrabiam


Nie chce sie za bardzo wdawac w dyskusje, ale skoro sie nie wyrabiasz to po co sie tak reklamujesz na forum?
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
goliat 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 84
Skąd: Anglia southampton



Wysłany: Sro Sty 27, 2010 18:36   

Perez, Wiesz ze to samo mialem napisac?? :mrgreen:
_________________
Veni, vidi, vici.
 
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Sro Sty 27, 2010 19:49   

Bo Ci klienci są "wirtualni"

Koleś oblukał forum zapisał się poczytał i udaje wielkiego mechanika a my jesteśmy głupkami którzy nie wiedzą ile kosztują części w hurtowni.

Co do tematu ja od początku pisałem o kolektorze ale autor coś ucichł!!!
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
goliat 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 84
Skąd: Anglia southampton



Wysłany: Sro Sty 27, 2010 19:55   

Pewnie czyta i okłada sie ze smiechu.. :)
_________________
Veni, vidi, vici.
 
 
 
pawel4580 



Dołączył: 22 Lut 2010
Posty: 45
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pon Lut 22, 2010 16:01   

Witam!
Ponad 1,5 roku walczyłem z ubytkiem płynu chłodniczego w R214i. Czytałem na internecie, sprawdzałem objawy uszczelki głowicy, dociskałem opaski na wszystkich wężach, termostat, pompa, nagrzewnica itd. Dolałem uszczelniacz w płynie do chłodnic oraz w proszku, mimo to płyn ubywał nawet co 20 km dolewałem 0,5 litra a wycieków płynu nigdzie nie było widać a jednak gdzieś znikał. Zimą było gorzej. Pomyślałem korek od zbiorniczka wyrównawczego, tylko został. Nie mogłem dostać w żadnym sklepie motoryzacyjnym takiego korka ani w hurtowni mimo, że pracuje w motoryzacji. Znalazłem korek na internecie przypadkiem,zamówiłem koszt 41 zł nowiutki założyłem i już miesiąc poziom płynu nie ulega zmianie. Korek ma zaworek i zaworek nie trzymał już ciśnienia to była przyczyna. Wycieków nie było widac ponieważ płyn odparowuje. Wcześniej oczyscilem zbiorniczek z syfu szczykawką przydałoby sie odpowietrzyc, ale nie koniecznie. Podstawa to korek mało kto wie, że to on jest w 99% sprawcą ubytku płynu. Zanim zaczniesz wymieniać uszczelke wymień korek! Podaje nr korka można wpisać w google i zamówić ze strony: NR korka PCD100160 strona http://www.englishcars.pl/?productID=1544 Myśle że wielu osobom pomoże. Pozdrawiam
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10908
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Lut 22, 2010 18:57   

rozumiemy, że się cieszysz, że udało Ci się rozwiązać swój problem, ale nie musisz tego pisać wszędzie, gdzie się da ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
rarar76 



Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 5
Skąd: Wrocław



Wysłany: Czw Kwi 08, 2010 22:18   Rover 400 sedan 98r 1,4 103km ubywajacy plyn + maslo

Ja mam podobny problem, plyn ubywa, musze dolewac okolo 100ml co dwa tygodnie. Pod korkiem maslo. Tester CO2 wykazal ze to hgf, jesli mozna w niego wierzyc. Dodam ze test ten zostal zrobiony dwa lata temu jak auto mialo 136k km przebiegu. Obecnie ma 195k km dolewam i jezdze i zastanawiam sie czy preparat do uszczelniania ukladow chlodniczych moze mnie jeszcze uratowac. Jaki najlepiej preparat zastosowac, macie jakas propozycje?
Czy plukanie i wymiana plynu chlodniczego na nowy cos zmieni?
Z gory dziekuje za porady.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Brak nowych postów [R214Si 1.4 16V '97r] Wyciekający płyn chłodniczy POMOCY!!!
leje jak z kranu
barti101 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Czw Kwi 29, 2010 09:21
pawel4580
Brak nowych postów [rover 216 si 96 r] obroty wyciekający płyn chłodniczy
Siwy_028 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 13 Pon Gru 14, 2009 15:30
Siwy_028
Brak nowych postów [R200 ALL] Płyn chłodniczy...
izeK Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 15 Sob Sty 02, 2010 21:52
filo
Brak nowych postów [R200 1.4 16v 99']Jaki płyn chłodniczy?
duklos Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Czw Paź 30, 2008 18:42
blue827



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink