Forum Klubu ROVERki.pl :: [R L-series (Diesle)] podgrzewanie paliwa
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 11:08
[R L-series (Diesle)] podgrzewanie paliwa

Zima sroga, czyli jak podgrzewacz filtr paliwa. Zbieramy tutaj informacje :D
Autor Wiadomość
mi_sza1 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 287
Skąd: Terespol



Wysłany: Czw Sty 28, 2010 19:05   

Remi55 napisał/a:
No płyn chłodniczy tam przepływa przez to i jak dla mniej lepiej to by grzało

Cały czas??? czy lato czy zima?, ogrzewa?. chba musi byc cos co steruje przepływem ciepłego płynu chłodniczego.
A alternator sie nie namęczy bo niektórzy mają ogrzewane fotele które ciagna wiecej od poodgrzewacza paliwa.
Sęk w tym takim ogrzewaniem musi coś sterować.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Sty 28, 2010 19:05   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Sty 28, 2010 19:11   

mi_sza1, Przecież niż złego się nie stanie jak będzie tez grzało w zimie czy w lecie, można zrobić zaworek jak ktoś chce mi to tam w niczym by nie przeszkadzało :wink:

szoso420, :razz: :razz: Chyba jednak może wypróbuje to z PP 839, zamienie za nowego filtra do Rovera na tego 839 :wink: Kupie wężyki i ten zaworek.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
BetJar 
Klubowicz





Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 628
Skąd: Gliwice



Wysłany: Czw Sty 28, 2010 19:13   

Po kilku dniach walki z odpaleniem (od poniedziałku) oraz czytaniu o Waszych problemach postanowiłem wykonać ogrzewacz ropki samodzielnie. Mam na myśli ogrzewacz elektryczny.
Ateraz konkrety bo nie mam weny do pisania.
1. rurka miedziana śr. 8 mm
2. izolator elektryczny nie topliwy; w moim przypadku materiał teflonowy samoprzylepny
3. stara grzałka z suszarki do włosów.
Idea jest prosta, zaizolować rurkę, nawinąć drut oporowy i przetestować bo od niedzieli zapowiadali znów mrozy.
A teraz do roboty.
_________________
ɹɐɾʇǝq ɯɐıʍɐɹpzod
nie ma za co- kliknij POMÓGŁ
R420 Di'97,był
R111 LSi'96,był
R420 Di'97,był
R75 CDT+'02,jest
MG TF '04,jest
Ostatnio zmieniony przez BetJar Czw Sty 28, 2010 19:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mi_sza1 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 287
Skąd: Terespol



Wysłany: Czw Sty 28, 2010 19:15   

Remi55 napisał/a:
mi to tam w niczym by nie przeszkadzało

Tobie nie. Ale silnikowi już moż tak. Nie jestem pewny ale czy to nie pogorszy np. osiągów??? w pompie jest czujnik temp, pewnie tez bedzie coś głupiało.
a zapomiałem,że u Ciebie nie ma masz chyba zwykłą pompe.
3. stara grzałka z suszarki do włosów.
nagrzewa sie przy 12V???
Ostatnio zmieniony przez mi_sza1 Czw Sty 28, 2010 19:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Sty 28, 2010 19:18   

co do tej dojarki to trzeba by było popatrzeć w ETKA jak to jest podłączone w tym Passku

[ Dodano: Czw Sty 28, 2010 19:18 ]
BetJar napisał/a:
od niedzieli zapowiadali znów mrozy

słyszałem i muszę się z tym uwinąć raz dwa
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Sty 28, 2010 19:21   

mi_sza1, Tak ja mam mechaniczna pompę :wink:

Ja swojego czasu kiedyś czytałem ze takie grzanie paliwa w lecie nie jest nic złego i tylko polepsza spalanie oraz obniża kilka małych procent spalanie. :wink:

W Audi to jest jakoś tak zrobione ze jak dopiero się ogrzewanie włączy to tez się podgrzewa filtr paliwa.

[ Dodano: Czw Sty 28, 2010 19:21 ]
szoso420 napisał/a:
słyszałem i muszę się z tym uwinąć raz dwa


Ja tez :mrgreen: Jak masz ETA to luknij proszę jak to wygląda tam.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Sty 28, 2010 19:29   

Remi55 napisał/a:
Jak masz ETA to luknij proszę jak to wygląda tam.

jutro spróbuję się czegoś dowiedzieć na ten temat
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Czw Sty 28, 2010 21:22   

marcin316 napisał/a:
Dogrzewanie paliwa latem jest IMO co najmniej niewskazane


Mogłbym ktos wytłumaczyc dlaczego podgrzewanie paliwa jest niewskazane ??
bo zawsze wydaławało mi sie ze to zaleta niz wada .
co do odbciazania alternatora kolejnym odbiornikami to sadze ze zawsze jakis tam opór postawi ,tak sam jazda na swiatłach całoroczna
Ostatnio zmieniony przez kadzaf Czw Sty 28, 2010 22:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
marcin316 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1066
Skąd: Lublin - okolice



Wysłany: Czw Sty 28, 2010 21:51   

Cytat:
1. rurka miedziana śr. 8 mm


Jak najbardziej, tylko może wykonać spiralę z takiej rurki, aby powierzchnia wymiany ciepła była większa?

Cytat:
3. stara grzałka z suszarki do włosów


Drut oporowy jest dosyć cienki, a jeśli suszarka jest długo używana, to może być również kruchy. Pamiętaj, że R=U/I, czyli jeśli spirala przystosowana jest do 240V, to musisz podzielić ją na 240/12=20 równych kawałków i łączyć je równolegle.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Sty 28, 2010 22:15   

Remi55 wiem już wszystko, ETKA prawdę ci powie :smile:
od samego początku powinniśmy zwrócić uwagę a ty Remi szczególnie boś ty to znalazł, dlaczego jest aż 6 przewodów?
otóż ten kombajn ze zdjęcia podgrzewa jak i chłodzi paliwo, pracuje w dwóch obiegach, do podgrzania korzysta z ciepłego płynu układu chłodzenia silnika natomiast do chłodzenia również korzysta z płynu chłodzącego tyle że jest to obieg zamknięty elektrozaworem(ami) i ten płyn się nie nagrzewa a krąży za pomocą dodatkowej pompy elektrycznej :wink:
dokładnie nie wiem jaką to spełnia rolę i czy dobrze wytłumaczyłem, może jeśli paliwo za bardzo się ogrzeje to wtedy zaczyna je schładzać do określonej temperatury np. podczas lata, pewnie jakaś elektryka dodatkowo tym steruje :roll:
czyli Remi55 zasada jest taka: nigdy nie montować czegoś jeśli nie wiesz jak to działa :wink:
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Czw Sty 28, 2010 22:17   

zwykle takie cuda podgrzewaja gdzies max 20-30C wiec nie jest az tak duzo zeby czujnik wariował
po za tym jak kazda ciecz podgrzewana zwieksza swa objetośc .A jesli załozysz na przewodzie od nagrzewnicy to masz regulacje i da sie zamknac zawór i nie bedzie grzac choc wg mnie lepiej jak cały czas ogrzewa.
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
BetJar 
Klubowicz





Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 628
Skąd: Gliwice



Wysłany: Czw Sty 28, 2010 22:21   

No gotowe. Narazie prowizorka ale jutro po pracy zamontuję i przetestuję.
1. rurka oklejona teflonem
2. nawinięta spirala
3. kabelki + izolacja zewnętrzna
4. prowizoryczna izolacja termiczna (cieńka pianka)
I dodam jeszcze, że po podpięciu do prostownika po minucie rurki nie dało się już trzymać w ręku.
_________________
ɹɐɾʇǝq ɯɐıʍɐɹpzod
nie ma za co- kliknij POMÓGŁ
R420 Di'97,był
R111 LSi'96,był
R420 Di'97,był
R75 CDT+'02,jest
MG TF '04,jest
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Sty 28, 2010 22:33   

szoso420, :razz: Znalazłem jeszcze takie coś do tego :wink:



Faktycznie sa tam dwie pompki ale można by było jak by nawet miał 6 przewodów dwa zatkać żeby tylko grzało :razz: Dorobić zawór kulowy i po sprawie na lato można wyłączyć :wink:

Juz wiem czemu Niemcy na to mówią Chłodnicę paliwa a nie podgrzewacz :mrgreen:

Jutro kupie i tak ten PP 839 bo mniej roboty jest :wink: Dobrze to wytłumaczyłeś chyba tak to działa dziwnie :wink:

[ Dodano: Czw Sty 28, 2010 22:32 ]
BetJar, Dobry patent :mrgreen:

Win32 to by bylo co a la tych mat Artic Foxa, ja bym jak masz dużo tego druta owiną to w kolo filtra paliwa :razz:

hehe.. z tym filtrem PP 839 i BetJar pomysłem mogą mrozy isc :wink: Będę jutro coś grzebał :wink:

[ Dodano: Czw Sty 28, 2010 22:33 ]
Poszukam gdzieś w piwnicy stara grzałkę elektryczna bo była :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Sty 28, 2010 22:37   

z resztą jak paliwo przyłapie na odcinku między bakiem a filtrem paliwa to nie pomoże żaden podgrzewacz zamontowany pod maską, zgadza się :wink:
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Pią Sty 29, 2010 00:24   

no tak ale pierwsze co sie raczej robi to oblepia sie filtr paliwa :>
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
BetJar 
Klubowicz





Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 628
Skąd: Gliwice



Wysłany: Pon Lut 01, 2010 19:24   

Siema, podgrzewacz zdał egzamin testowy (wg. mnie), podłączam go na "krótko"
do aku. na około minutkę przed odpaleniem, po kilku chwilach muszę go odłączyć
bo nie mam pomysła; którędy przeprowadzić kabel do kabiny :?: i tu liczę na waszą pomoc.
Na ścianie grodziowej po str. kierowcy mam dwa otworki z kablami ale na dodatkowy
brak miejsca. Może ktoś z was się oriętuje czy po str. pasażera są jakieś przelotki?
_________________
ɹɐɾʇǝq ɯɐıʍɐɹpzod
nie ma za co- kliknij POMÓGŁ
R420 Di'97,był
R111 LSi'96,był
R420 Di'97,był
R75 CDT+'02,jest
MG TF '04,jest
 
 
chudson 



Pomógł: 31 razy
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 619
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Pon Lut 01, 2010 22:49   

Zrób dziurkę szpikulcem i przepchaj kabel do środka przelotką pod pompą hamulcową . da sie ;) przeprowadziłem tamtędy całą wiązkę około 10 kabli wiec 1 to pikuś
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Lut 04, 2010 00:11   

I to mój filtr z VW gotowy zamontowany :wink: Węzę powrotne na postoju sprawdzałem i sa faktycznie cieplejsze od zasilających :wink:

http://hotfile.com/dl/270...Filter.pdf.html
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Lut 04, 2010 08:32   

Remi55 bardzo ładnie :ok2:
 
 
mi_sza1 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 287
Skąd: Terespol



Wysłany: Czw Lut 04, 2010 09:57   

U mnie link nie działa. Znaczy każe mi coś płacic, a ciekawy bardzo jestem jak wyglada to w praktyce.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R L-series (Diesle)] Rolka paska wieloklinowego
Remigiusz Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 10 Sro Mar 17, 2010 15:10
Remigiusz
Brak nowych postów [All k-series] Diagnostyka pompy paliwa-tansza alternatywa.
keczu Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 2 Nie Sty 23, 2011 15:34
keczu
Brak nowych postów [G-series] Diesel G-series CommonRail
Remigiusz Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 26 Pią Sty 30, 2015 23:43
Remigiusz
Brak nowych postów [diesle] Żywotność i różnice między dieslami
Bobek Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 9 Sro Lut 18, 2015 13:11
irmina30
Brak nowych postów [all diesel] Diesle w Roverach serii 400 oraz 600
BialYY Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 12 Wto Cze 19, 2007 17:11
piter34



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink