No płyn chłodniczy tam przepływa przez to i jak dla mniej lepiej to by grzało
Cały czas??? czy lato czy zima?, ogrzewa?. chba musi byc cos co steruje przepływem ciepłego płynu chłodniczego.
A alternator sie nie namęczy bo niektórzy mają ogrzewane fotele które ciagna wiecej od poodgrzewacza paliwa.
Sęk w tym takim ogrzewaniem musi coś sterować.
SPAMU¦
Wysłany: Czw Sty 28, 2010 19:05 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
mi_sza1, Przecież niż złego się nie stanie jak będzie tez grzało w zimie czy w lecie, można zrobić zaworek jak ktoś chce mi to tam w niczym by nie przeszkadzało
szoso420, Chyba jednak może wypróbuje to z PP 839, zamienie za nowego filtra do Rovera na tego 839 Kupie wężyki i ten zaworek.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Pomógł: 22 razy Dołączył: 19 Maj 2008 Posty: 628 Skąd: Gliwice
Wysłany: Czw Sty 28, 2010 19:13
Po kilku dniach walki z odpaleniem (od poniedziałku) oraz czytaniu o Waszych problemach postanowiłem wykonać ogrzewacz ropki samodzielnie. Mam na myśli ogrzewacz elektryczny.
Ateraz konkrety bo nie mam weny do pisania.
1. rurka miedziana śr. 8 mm
2. izolator elektryczny nie topliwy; w moim przypadku materiał teflonowy samoprzylepny
3. stara grzałka z suszarki do włosów.
Idea jest prosta, zaizolować rurkę, nawinąć drut oporowy i przetestować bo od niedzieli zapowiadali znów mrozy.
A teraz do roboty.
_________________ ɹɐɾʇǝq ɯɐıʍɐɹpzod
nie ma za co- kliknij POMÓGŁ
R420 Di'97,był
R111 LSi'96,był
R420 Di'97,był
R75 CDT+'02,jest
MG TF '04,jest
Ostatnio zmieniony przez BetJar Czw Sty 28, 2010 19:16, w całości zmieniany 1 raz
Tobie nie. Ale silnikowi już moż tak. Nie jestem pewny ale czy to nie pogorszy np. osiągów??? w pompie jest czujnik temp, pewnie tez bedzie coś głupiało.
a zapomiałem,że u Ciebie nie ma masz chyba zwykłą pompe.
3. stara grzałka z suszarki do włosów.
nagrzewa sie przy 12V???
Ostatnio zmieniony przez mi_sza1 Czw Sty 28, 2010 19:17, w całości zmieniany 1 raz
Ja swojego czasu kiedyś czytałem ze takie grzanie paliwa w lecie nie jest nic złego i tylko polepsza spalanie oraz obniża kilka małych procent spalanie.
W Audi to jest jakoś tak zrobione ze jak dopiero się ogrzewanie włączy to tez się podgrzewa filtr paliwa.
[ Dodano: Czw Sty 28, 2010 19:21 ]
szoso420 napisał/a:
słyszałem i muszę się z tym uwinąć raz dwa
Ja tez Jak masz ETA to luknij proszę jak to wygląda tam.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Czw Sty 28, 2010 21:22
marcin316 napisał/a:
Dogrzewanie paliwa latem jest IMO co najmniej niewskazane
Mogłbym ktos wytłumaczyc dlaczego podgrzewanie paliwa jest niewskazane
bo zawsze wydaławało mi sie ze to zaleta niz wada .
co do odbciazania alternatora kolejnym odbiornikami to sadze ze zawsze jakis tam opór postawi ,tak sam jazda na swiatłach całoroczna
Ostatnio zmieniony przez kadzaf Czw Sty 28, 2010 22:00, w całości zmieniany 1 raz
Jak najbardziej, tylko może wykonać spiralę z takiej rurki, aby powierzchnia wymiany ciepła była większa?
Cytat:
3. stara grzałka z suszarki do włosów
Drut oporowy jest dosyć cienki, a jeśli suszarka jest długo używana, to może być również kruchy. Pamiętaj, że R=U/I, czyli jeśli spirala przystosowana jest do 240V, to musisz podzielić ją na 240/12=20 równych kawałków i łączyć je równolegle.
Remi55 wiem już wszystko, ETKA prawdę ci powie
od samego początku powinniśmy zwrócić uwagę a ty Remi szczególnie boś ty to znalazł, dlaczego jest aż 6 przewodów?
otóż ten kombajn ze zdjęcia podgrzewa jak i chłodzi paliwo, pracuje w dwóch obiegach, do podgrzania korzysta z ciepłego płynu układu chłodzenia silnika natomiast do chłodzenia również korzysta z płynu chłodzącego tyle że jest to obieg zamknięty elektrozaworem(ami) i ten płyn się nie nagrzewa a krąży za pomocą dodatkowej pompy elektrycznej
dokładnie nie wiem jaką to spełnia rolę i czy dobrze wytłumaczyłem, może jeśli paliwo za bardzo się ogrzeje to wtedy zaczyna je schładzać do określonej temperatury np. podczas lata, pewnie jakaś elektryka dodatkowo tym steruje
czyli Remi55 zasada jest taka: nigdy nie montować czegoś jeśli nie wiesz jak to działa
Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Czw Sty 28, 2010 22:17
zwykle takie cuda podgrzewaja gdzies max 20-30C wiec nie jest az tak duzo zeby czujnik wariował
po za tym jak kazda ciecz podgrzewana zwieksza swa objetośc .A jesli załozysz na przewodzie od nagrzewnicy to masz regulacje i da sie zamknac zawór i nie bedzie grzac choc wg mnie lepiej jak cały czas ogrzewa.
Pomógł: 22 razy Dołączył: 19 Maj 2008 Posty: 628 Skąd: Gliwice
Wysłany: Czw Sty 28, 2010 22:21
No gotowe. Narazie prowizorka ale jutro po pracy zamontuję i przetestuję.
1. rurka oklejona teflonem
2. nawinięta spirala
3. kabelki + izolacja zewnętrzna
4. prowizoryczna izolacja termiczna (cieńka pianka)
I dodam jeszcze, że po podpięciu do prostownika po minucie rurki nie dało się już trzymać w ręku.
_________________ ɹɐɾʇǝq ɯɐıʍɐɹpzod
nie ma za co- kliknij POMÓGŁ
R420 Di'97,był
R111 LSi'96,był
R420 Di'97,był
R75 CDT+'02,jest
MG TF '04,jest
Faktycznie sa tam dwie pompki ale można by było jak by nawet miał 6 przewodów dwa zatkać żeby tylko grzało Dorobić zawór kulowy i po sprawie na lato można wyłączyć
Juz wiem czemu Niemcy na to mówią Chłodnicę paliwa a nie podgrzewacz
Jutro kupie i tak ten PP 839 bo mniej roboty jest Dobrze to wytłumaczyłeś chyba tak to działa dziwnie
Pomógł: 22 razy Dołączył: 19 Maj 2008 Posty: 628 Skąd: Gliwice
Wysłany: Pon Lut 01, 2010 19:24
Siema, podgrzewacz zdał egzamin testowy (wg. mnie), podłączam go na "krótko"
do aku. na około minutkę przed odpaleniem, po kilku chwilach muszę go odłączyć
bo nie mam pomysła; którędy przeprowadzić kabel do kabiny i tu liczę na waszą pomoc.
Na ścianie grodziowej po str. kierowcy mam dwa otworki z kablami ale na dodatkowy
brak miejsca. Może ktoś z was się oriętuje czy po str. pasażera są jakieś przelotki?
_________________ ɹɐɾʇǝq ɯɐıʍɐɹpzod
nie ma za co- kliknij POMÓGŁ
R420 Di'97,był
R111 LSi'96,był
R420 Di'97,był
R75 CDT+'02,jest
MG TF '04,jest
Zrób dziurkę szpikulcem i przepchaj kabel do środka przelotką pod pompą hamulcową . da sie przeprowadziłem tamtędy całą wiązkę około 10 kabli wiec 1 to pikuś
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum