Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400 SDI 1998] zapowietrza się?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 13:12
[R400 SDI 1998] zapowietrza się?
Autor Wiadomość
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Kwi 07, 2010 13:20   

ja wymieniasz filtr paliwa to dokręcasz ten korek spustowy na dole?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Kwi 07, 2010 13:20   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
damiansz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 272
Skąd: Kraków/Radom



Wysłany: Sro Kwi 07, 2010 15:34   

tak, dokręcony był na maxa. zwróciłem na to szczególną uwagę.

[ Dodano: Sro Kwi 07, 2010 15:34 ]
w międzyczasie chciałem wymienić tą odmę, tylko zastanawiam się czy model:
http://www.tomateam.pl/sk..._dzial=-&c=1500
to jest to samo co:
http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=&c=1501
??

bo tego LLN100140L mogę dość tanio kupić i jest dostępny, a z tym LLN100140 jest problem. z tego co widzę to chyba jest to samo, tylko producent jednego to MG Rover a drugiego Land Rover.

czy ktoś mial styczność z tego typu produktami?
_________________
ach ten roverek.. ciągle trzeba coś przy nim pogrzebać.. :-(
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sro Kwi 07, 2010 16:08   

damiansz napisał/a:
w międzyczasie chciałem wymienić tą odmę, tylko zastanawiam się czy model:
http://www.tomateam.pl/sk..._dzial=-&c=1500
to jest to samo co:
http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=&c=1501
??

bo tego LLN100140L mogę dość tanio kupić i jest dostępny, a z tym LLN100140 jest problem. z tego co widzę to chyba jest to samo, tylko producent jednego to MG Rover a drugiego Land Rover.

czy ktoś mial styczność z tego typu produktami?
To są takie same elementy, tyle, że jeden sygnowany przez R a drugi przez LR.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Kwi 07, 2010 17:29   

damiansz napisał/a:
czy ktoś mial styczność z tego typu produktami?

dzisiaj mi przyszedł LLN100140L za 83,69zł z Land Rovera
tak jak thef napisał, to jest to samo
te L to jest tylko na opakowaniu bo na części jest numer LLN100140
 
 
damiansz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 272
Skąd: Kraków/Radom



Wysłany: Sro Kwi 07, 2010 18:06   

mowisz o tym sklepie nie? http://landstore.pl/catal.../?q=LLN100140L+
_________________
ach ten roverek.. ciągle trzeba coś przy nim pogrzebać.. :-(
 
 
GRZYBEK82 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 81
Skąd: KOS



Wysłany: Sro Kwi 07, 2010 18:24   

A co do grzania świec to u mnie jeszcze chwile grzeją po odpaleniu a na dużym mrozie dopiero po ~1km jazdy dopiero przestawały grzać chociaż kontrolka normalnie po chwili gasła. sprawdzałem to poprzez podpięcie żarówki do świec, no i trzeba było zrobić wyłącznik i wyłączać zaraz po odpaleniu .
nie wiem czy tak ma być ,może ze względu na ekologie jest tak zrobione że dogrzewa.
_________________
Nie mogłem naprawić hamulców więc pogłośniłem klakson. KUPIĘ HAKA DO R200 GG8360883
 
 
 
damiansz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 272
Skąd: Kraków/Radom



Wysłany: Sro Kwi 07, 2010 18:40   

GRZYBEK82 napisał/a:
A co do grzania świec to u mnie jeszcze chwile grzeją po odpaleniu a na dużym mrozie dopiero po ~1km jazdy dopiero przestawały grzać chociaż kontrolka normalnie po chwili gasła. sprawdzałem to poprzez podpięcie żarówki do świec, no i trzeba było zrobić wyłącznik i wyłączać zaraz po odpaleniu .
nie wiem czy tak ma być ,może ze względu na ekologie jest tak zrobione że dogrzewa.


moim zdaniem przekaźnik masz uszkodzony.. kup nowy - kilka groszy w większości sklepów i sprawdź czy nadal jest to samo..
_________________
ach ten roverek.. ciągle trzeba coś przy nim pogrzebać.. :-(
 
 
maras83 




Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 117
Skąd: Sokolnik/Poznań



Wysłany: Sro Kwi 07, 2010 18:45   

tak ma być, świece grzeją jeszcze jakiś czas po odpaleniu pomimo,ze kontrolka już nie świeci, nawet w rave jest to opisane
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
damiansz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 272
Skąd: Kraków/Radom



Wysłany: Sro Kwi 07, 2010 18:46   

no tak, grzeją po zgaśnięciu kontrolki, ale przez około 8- do 10 sekund.. a potem "pyka" przekaźnik..
_________________
ach ten roverek.. ciągle trzeba coś przy nim pogrzebać.. :-(
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Kwi 07, 2010 20:46   

damiansz napisał/a:
mowisz o tym sklepie nie? http://landstore.pl/catal.../?q=LLN100140L+

tak o tym
wczoraj zamówiłem a dzisiaj już przyszło
 
 
maras83 




Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 117
Skąd: Sokolnik/Poznań



Wysłany: Sro Kwi 07, 2010 21:40   

a po uruchomieniu silnika znowu się załączają, czytaj:
After the glow plug pre-start heating time, the ECM
extinguishes the glow plug warning lamp to indicate
the engine is ready to start. When the engine
cranks, the fuel injection pump distributes
pressurised fuel to the injectors to start and run the
engine. After the post-start heating time, the ECM
de-energises the glow plug relay to stop heating the
glow plugs. Pre-start and post-start heating times for
the glow plugs are determined by the ECM from the
engine coolant temperature.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
damiansz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 272
Skąd: Kraków/Radom



Wysłany: Czw Kwi 08, 2010 20:58   

szoso420 napisał/a:
damiansz napisał/a:
mowisz o tym sklepie nie? http://landstore.pl/catal.../?q=LLN100140L+

tak o tym
wczoraj zamówiłem a dzisiaj już przyszło


i to się nazywa sklep, też sobie zamówię, tylko wcześniej sprawdzę u dealera może będą mieli w przystępnej cenie. Podejrzewam ze nie musiałeś pisać maili, smsów, wydzwaniać itd.. jak to w przypadku tomateam, ale to tak na marginesie (niemiłe doświadczenia mam)

[ Dodano: Sro Kwi 07, 2010 21:58 ]
maras83 napisał/a:
a po uruchomieniu silnika znowu się załączają, czytaj:
After the (...).


fakt, przyznaję rację, ale TY masz IDT, a my Di - u nas może być inaczej.

[ Dodano: Sro Kwi 07, 2010 22:06 ]
zauważyłem że po wymianie filtra paliwa, po napompowaniu gruszką (bezpośrednio przed odpaleniem) lepiej, dużo lepiej odpala. co prawda nie przeprowadziłem wielu prób, bo tylko dwie - po 7 rano (samochod stał całą noc) i po 16 (samochod stał od 8 rano). wcześniej za każdym razem były problemy.. przeprowadzę jeszcze kilka prób ale zaczynam się utwierdzać w przekonaniu że to jednak zapowietrzanie a nie świece czy coś innego..

[ Dodano: Czw Kwi 08, 2010 20:58 ]
witam ponownie.. przeprowadziłem kolejne próby, rano po 7 pompowałem - odpalił prawie od strzała, po 8 godzinach stania, po godz. 16 bez pompowania - strasznie się męczył żeby odpalić, trzeba było dłuugo kręcić..
napiszcie więc proszę czy zacząć od tego zaworu zwrotnego na pompie wtryskowej czy może być inna przyczyna?
_________________
ach ten roverek.. ciągle trzeba coś przy nim pogrzebać.. :-(
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Czw Kwi 08, 2010 21:01   

damiansz napisał/a:
napiszcie więc proszę czy zacząć od tego zaworu zwrotnego na pompie wtryskowej czy może być inna przyczyna?
Wymień na początek wszystkie węże paliwowe i gruszkę (wystarczy ją zastąpić przewodem paliwowym) i sprawdź opaski mocujące. Sprawdź również czy po odkręceniu korka wlewu paliwa następuje gwałtowne wyrównywanie się ciśnień (dość głośny syk). Jeśli tak, to przeczyść odpowietrzenie.
 
 
damiansz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 272
Skąd: Kraków/Radom



Wysłany: Czw Kwi 08, 2010 21:10   

gruszkę mam nową, wymieniałem w połowie marca. z tego co pamiętam to nie syczy powietrze po odkręceniu korka wlewu paliwa, ale na wszelki wypadek przeczyszczę odpowietrzenie, tylko.. :?: gdzie ono jest?

węże paliwowe postaram się wymienić w sobotę albo w przyszłym tygodniu..
_________________
ach ten roverek.. ciągle trzeba coś przy nim pogrzebać.. :-(
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Czw Kwi 08, 2010 21:36   

damiansz napisał/a:
gdzie ono jest?
Chodzi o to pod korkiem wlewu paliwa. Jest tam mały otwór. Aha, dla świętego spokoju możesz również wymienić wężyki przelewowe wtryskiwaczy.
 
 
damiansz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 272
Skąd: Kraków/Radom



Wysłany: Czw Kwi 08, 2010 21:52   

wężyki przelewowe wtryskiwaczy - chodzi o te metalowe? zaznaczony czerwoną strzałką, zdjęcie nie mojej pompy, bo nie miałem pod ręką..
_________________
ach ten roverek.. ciągle trzeba coś przy nim pogrzebać.. :-(
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Kwi 08, 2010 22:00   

nie ... te takie w oplocie materialowym pomiedzy wtryskiaczami :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
damiansz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 272
Skąd: Kraków/Radom



Wysłany: Sob Kwi 24, 2010 21:06   

1. podciśnienie w baku mi się nie robi, dokładnie się przysłuchałem podczas odkręcania baku i nie było nawet najdelikatniejszego syknięcia
2. wężyki przelewowe - nie mam w oplocie materiałowym, mam gumowe (widoczne na poniższym zdjęciu)
3. wczoraj się męczyłem ze ściągnięciem węża paliwowego odprowadzającego paliwo od pompy... przy pompie poszło bez problemu, ale tam od dołu nie dało rady w ogóle.. polewałem wrzątkiem, ciągnąłem kombinerkami, kręciłem i nic nie dawało rady.. czy macie może jakiś pomysł jak to ściągnąć? (oczywiście nie rozcinając bo tylko to mi do głowy jeszcze przychodzi).

[ Dodano: Nie Kwi 11, 2010 00:30 ]
jeszcze jedna sprawa.. znalazłem taki kabelek który sobie po prostu wisi.. do czego on może służyć? może podczas któregoś z remontów jakiś mechanik go nie podpiął tam gdzie trzeba..

[ Dodano: Nie Kwi 11, 2010 00:33 ]
kabel ten wchodzi w taki dość gruby peszel z innymi kablami - na zdjęciu.

[ Dodano: Wto Kwi 13, 2010 23:59 ]
szoso420 napisał/a:
damiansz napisał/a:
mowisz o tym sklepie nie? http://landstore.pl/catal.../?q=LLN100140L+

tak o tym
wczoraj zamówiłem a dzisiaj już przyszło


hey.. i jak tam? zamontowałeś ten filtr odmy? nie ma już oleju w rurze od IC?

[ Dodano: Sob Kwi 24, 2010 21:06 ]
wymieniłem kilka dni temu świece - co prawda dwie bo jedna się urwała, a druga za pompą i mechanik nie poradził.. ale nie ma żadnej różnicy w odpalaniu silnika. jak było tak jest.. co do kompresji powiedział że jakby była słaba to bym w ogóle nie odpalił..

wymyśliłem teorię na podstawie wypowiedzi innych użytkowników:
zmontowałem wężyk zawinięty do góry (żeby grawitacyjnie paliwo nie uciekało) na wyjściu paliwa z pompy, potem wstawiłem zaworek zwrotny - oczywiście zgodnie z kierunkiem oddawania paliwa, ale zawsze coś tam będzie trzymać lepiej to paliwo no i dziś po całej nocy podgrzałem świece i zaraz po zgaśnięciu kontrolki odpalił prawie bez żadnych problemów (co wcześniej było nie do pomyślenia nawet).. więc moja diagnoza jest taka że trzeba wymienić zawór zwrotny pompy wtryskowej. moze uda mi sie to wymienic po niedzieli to jeszcze dam znać.. .
_________________
ach ten roverek.. ciągle trzeba coś przy nim pogrzebać.. :-(
 
 
pgrad 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 499
Skąd: Łódź

MG ZR

Wysłany: Nie Kwi 22, 2012 12:00   

U mnie też był taki kabelek. Kurcze nie mogę sobie przypomnieć do czego to było. W każdym razie nie było to fabryczne. Co do problemów z odpalaniem- jeżeli po zamontowaniu tego zaworka zwrotnego i wymianie przewodów paliwowych dalej nie będzie odpalać to podmień akumulator. Podobny problem miał kolega w swojej 25. Wymieniliśmy wszystkie przewody paliwowe, gruszkę, filtr, opaski, świece żarowe, przekaźnik, bezpiecznik świec, przeczyściliśmy mocowanie przewodu masowego i dalej samochód nie chciał rano odpalać. Odpalał troszkę lepiej, ale nadal trzeba było zakręcić z 10-15 razy. Akumulator wykluczyliśmy na samym początku bo rozrusznik dobrze kręcił i pomiar wykazywał, że jest ok. Na szczęście padł po kilku miesiącach, wtedy usterka została rozwiązana.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400] Wyrzuca płyn i zapowietrza układ
greg-si Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 39 Pon Lis 01, 2010 18:13
ArekL
Brak nowych postów [R400 SDI 1998] jak zresetować komputer?
damiansz Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 14 Sro Cze 16, 2010 15:41
TrAViShOn
Brak nowych postów [R400 SDI 1998] wentylator chłodnicy
damiansz Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 14 Sob Cze 12, 2010 20:29
bizon
Brak nowych postów [R400]rok 1998 Nawiew, klima - 2.0 SDi
Czyli problemy problemu problemy
Drill Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Nie Sty 31, 2010 11:51
Haidi
Brak nowych postów [R400 1.6 1998] Naprawa HGF - gdzie w Lublinie? Mam i ja ;)
Squid Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Pią Mar 11, 2011 22:15
polofix



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink