Forum Klubu ROVERki.pl :: Rover 25 czy ZR ?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Rover 25 czy ZR ?
Autor Wiadomość
j0zek 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 1000
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Kwi 30, 2015 20:40   

tronsek napisał/a:
ferdek979 napisał/a:
Diesla wolę unikać bo naprawy silników wychodzą drogo
Akurat diesel ROVER'a jest sporo tańszy w utrzymaniu (naprawach) niż jednostki benzynowe.


racja

a co do Sknerko - może miałeś akurat pecha w swoim egzemplarzu i pociągnął za koszty :/
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Kwi 30, 2015 20:40   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Pawkaz 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 1664
Skąd: Warszawa

Rover 600

Wysłany: Czw Kwi 30, 2015 21:06   

sknerko napisał/a:
No nie wiem..... miałem diesla i już nie kupię więcej.

Zależy czy mówimy o poczciwej L serii czy o silnikach z R 75
Co do 1.5 Dci to loteria, tak jak z Laguną II :mrgreen:
_________________
Był R 216 Gti, później R 600 SDI, a teraz Opel Vectra C :D
 
 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Czw Kwi 30, 2015 21:12   

Pawkaz, jeśli pijesz do CDT to szybko się odstosunkuj :twisted:
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Kwi 30, 2015 21:14   

Popieram, sam silnik nie jest awaryjna konstrukcja, najdroższe co może sie przydarzyć to nieszczęsny dwumas. Ale tu nie o tym ;)
_________________
75 Red Edition
 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Czw Kwi 30, 2015 21:25   

L-seria w moim odczuciu to jest czołg. Stara, sprawdzona konstrukcja. Jak się dobrze zadba (olej na czas, nie pałować na zimnym, studzenie turbo) to to przejeździ spokojnie z pół miliona km ;) No i to klasyczne klekotanie.. ;) brakuje mi tego trochę.
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
ferdek979 



Dołączył: 26 Kwi 2015
Posty: 9



Wysłany: Pią Maj 01, 2015 01:05   

Już sam nie wiem czego szukam :P ale ogólnie post się zrobił ogólno dyskusyjny :P a tak poważnie dieslowa wersja jest ok ?
 
 
j0zek 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 1000
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pią Maj 01, 2015 12:59   

ferdek979 napisał/a:
Już sam nie wiem czego szukam :P ale ogólnie post się zrobił ogólno dyskusyjny :P a tak poważnie dieslowa wersja jest ok ?


Jak najbardziej, jeśli znajdziesz zadbany egzemplarz to będziesz cieszyć się bezawaryjną jazdą za nieduże pieniądze.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Maj 01, 2015 13:26   

Jak chce 25 i to stosunkowo młode to L-seria będzie już z nieszczęsna pompą VP-ileśtam więc zapytajcie kolegów np. Jugola ile jest z nią problemów. Ja miałem ze stara pompą i w miarę zadbany a i tak generował koszt nieporównywalny do kosztu obsługi K-serii w Landku. Oba silniki kulały tyle samo km na miesiąc i wydatki na utrzymanie L-serii na rok były jakieś 40% wyższe

[ Dodano: Pią Maj 01, 2015 13:20 ]
i naprawdę wiem co mówię bo kulam tymi autami po 35kkm na roK minimum i L-seria zrobiła u mnie coś ok 80kkm a K-seria w Landku 120kkm i nadal jeździ.

[ Dodano: Pią Maj 01, 2015 13:26 ]
j0zek napisał/a:
Jak najbardziej, jeśli znajdziesz zadbany egzemplarz to będziesz cieszyć się bezawaryjną jazdą za nieduże pieniądze.
Kluczowym jest zadbany i jeszcze pod warunkiem że za każdym odpaleniem zdąży sie rozgrzać zanim go zgasi bo L-seria zima wskazówkę ma w połowie po ok 15-20km hehe nawet z zatkanym wlotem powietrza na chłodnicę, ajak będzie latał na zimnym to się okaże że pali więcej niż czołg. Mój jak latał "w koło komina" to palił nawet 9-10l ropy a Land 1.8 rozgrzany jest po 5km (latem i zimą) i jak za dużo palił to mu założyłem gaz i jeżdżę za połowę ceny tego co dieslem.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Maj 01, 2015 13:37   

problem w tym żę większość diesli ma większą sprawność i nagrzewają się wolniej.
_________________
75 Red Edition
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Pią Maj 01, 2015 15:38   

sknerko napisał/a:
L-seria będzie już z nieszczęsna pompą VP-ileśtam więc zapytajcie kolegów np. Jugola ile jest z nią problemów.
Za to K-series ma często powracający problem z uszczelką pod głowicą, (można zapytać kolegi pelson91, mastersik i wielu wielu innych). Nie jednokrotnie kończy się to wymianą głowicy lub nawet całego silnika, bo nigdy nie wiadomo ile razy HGF był robiony i jak był robiony.
Załapanie HGF-a w K-series jest wielokrotnie bardziej prawdopodobne, niż awaria pompy w L-series. Wystarczy popatrzeć na tematy w dziale technicznym.
Ja L-series przejechałem już ponad 175kkm i z poważnych awarii to tylko "choroba szalonych dieseli", gdzie po wymianie turbiny i oleju silnik dalej śmiga jak należy.

sknerko napisał/a:
wydatki na utrzymanie L-serii na rok były jakieś 40% wyższe
Tak z ciekawości, a co Ci się w tym silniku psuło, że aż takie wydatki miałeś?

sknerko napisał/a:
L-seria zima wskazówkę ma w połowie po ok 15-20km
Tak, ale przy mrozach sięgających minus 20stC. Bo przy temperaturach bliżej zera ten dystans jest dużo mniejszy.

sknerko napisał/a:
Mój jak latał "w koło komina" to palił nawet 9-10l ropy .
Odniesienie spalania Landka do R25 nie jest zbyt właściwe, ze względu na całkiem inną konstrukcję przeniesienia napędu. Landek zawsze będzie trochę więcej palił.

sknerko napisał/a:
a Land 1.8 rozgrzany jest po 5km (latem i zimą) i jak za dużo palił to mu założyłem gaz i jeżdżę za połowę ceny tego co dieslem.
Tyle, że założenie dobrej instalacji LPG też kosztuje i potrzeba co najmniej kilkunastu tys. km aby inwestycja się zwróciła, więc nie będzie to połowa kosztów tego co dieselem.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Maj 01, 2015 16:16   

Oj tronsek możemy się spierać jak o święta Bożego narodzenia i Wielkanocy :)
W dieslu psuł się osprzęt silnika i to te same rzeczy parę razy a wykręcenie świec kosztowało majątek. Tak coś mi sie wydaje ze awaria pompy (która wcale tak rzadko nie występuje) kosztuje tyle co 3 HGF. Regeneracja turbiny też swoje z portfela wyciągnie.
tronsek napisał/a:
Tak, ale przy mrozach sięgających minus 20stC. Bo przy temperaturach bliżej zera ten dystans jest dużo mniejszy.

I to bede sie spierał bo mój R200 przy -3, -5 potrzebował minimum 10km żeby się rozgrzać ale jeszcze i tak ciepłym do kabiny nie dmuchał, oczywiście termostat założony nowy nic nie pomógł (kolejny koszt :) )
tronsek napisał/a:
Odniesienie spalania Landka do R25 nie jest zbyt właściwe, ze względu na całkiem inną konstrukcję przeniesienia napędu. Landek zawsze będzie trochę więcej palił.

9-10l ropy palił R200 diesel regularnie jak jeździł na krótkich odcinkach a Land nawet jak jeździ w koło komina to nigdy nie wyszedł ponad 11l PB lub 14l LPG i zdarza mu się to bardzo rzadko zimą mimo wiekszej wagi i 4x4. I niestety do diesla gazu nie założysz żeby za pare tyś km sie zwrócił, jak również nie sadze żebyś znalazł w zakupie diesla z gazem ;) a rovera K-series znajdziesz z LPG i odchodzi ci koszt założenia instalacji i będzie dużo bardziej ekonomiczny jak diesel nawet jak złapie HGF. Nawet HGF w najgorszym przypadku z wymiana silnika na inny to koszt maź 1800-2000pln czyji zdaje się taniej jak naprawa dziadowskiej pompy diesla a jeżdżąc na LPG zaoszczedzisz tyle że opłaci się naprawić ewentualny HGF. Poza tym będąc świadomym przypadłości K-serii można zniwelować ten problem wymiana termostatu na PRT i wywaleniem zaworka w kolektorze i przynajmniej mój freel zrobił 120kkm Na LPG bez kłopotu z uszczelką.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Sob Maj 02, 2015 10:46   

sknerko napisał/a:
Tak coś mi sie wydaje ze awaria pompy (która wcale tak rzadko nie występuje) kosztuje tyle co 3 HGF
to Ci się sknero wydaje tylko :ok:
Nie znam też nikogo kto by regenerował turbinę, choc kolega tronsek musiał ją niestety wymieniac, tylko że jego przebieg był ogromny gdy turbo zdechło, z pewnoscią wiele k-serri go nie doczekało.
sknerko napisał/a:
9-10l ropy palił R200 diesel regularnie jak jeździł na krótkich odcinkach

to to już w ogóle liczba z kosmosu jakas, jezdze na regularnie krotkich odcinkach to nawet zima sie nagrzewa na 10km, a tankuje pod korek wiec dokladnie sprawdzam spalanie i w zyciu 9-10 nie mialem, lacznie mialem 3x l-seria i nic z tego co napisales nie jest prawdą, chyba ze miales jakis dojechany motor co rzygał paliwem po nieszczelnej pompie a nie do silnika :ok:
 
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Maj 02, 2015 12:04   

bociannielot napisał/a:
to Ci się sknero wydaje tylko

Ciekawe znam osobiście 2 osoby którym pompa klękła a do tego na forum było ich co najmniej kolejnych kilka ile jest takich co o tym nie piszą w necie? Nie znam człowieka osobiście ale rozmawiałem z kolesiem w gumiarni i miał dwa diesle w których pompę szlag trafił i powiedział nigdy więcej rovera. Może u was lepszy klimat jest jak w Wielkopolsce?
bociannielot napisał/a:
Nie znam też nikogo kto by regenerował turbinę, choc kolega tronsek musiał ją niestety wymieniac,
I znowu, ja znam 2 osoby osobiście (tronsek jest trzeci) i z kilkoma rozmawiałem bo z forum do mnie dzwonili lub pisali na GG (nie znam ich) i mieli problemy z turbiną.
Ja nie piszę o tym ze diesel jest bee bo go nie lubię tylko ostrzegam że takie rzeczy są, tak samo jak w benzyniakach HGF czy inne przypadłości. Osobiście miałem do czynienia z 3 1.4 PB i jednym 1.8 i wszystkie były do bólu bezawaryjne choć w 1.8 dwa razy zdejmowałem głowicę na przestrzeni 120kkm a 1.4 w jednym HGF nie stwierdzono przez 270kkm, w drugim wysypał się przez przerdzewiałą rurkę od chłodziwa przy 220kkm, a w trzecim przy 160kkm ktoś zaniedbał dolanie płynu. Poza tym w 1.8 krokowy a w pozostałych nic więcej z silnikiem i osprzętem poza standardową eksploatacją świece, kable, itp.
eeee tam nie chce mi się pisać ostrzegłem i tyle wybór należy do użytkownika

[ Dodano: Sob Maj 02, 2015 12:04 ]
bociannielot napisał/a:
lacznie mialem 3x l-seria i nic z tego co napisales nie jest prawdą,

To jest prawda, a że ciebie nie spotkało to nie znaczy że tego nie ma. Generalnie nie lubię jak mnie ktoś kłamca nazywa.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Sob Maj 02, 2015 12:11   

sknerko, to nie kłam, mi klękła pompa zmiesciłem się w 1200zł z wymianą na nowszą, smiga aż miło, gdzie tu masz koszt 3x HGF-a?, regeneracja z pisemna gwarancją 1300 + wymiana ze 300, wciąż jakbyś nei liczył do 3x hgf daleko :ok:
sknerko napisał/a:
Może u was lepszy klimat jest jak w Wielkopolsce?
no bardzo rzeczowa dyskusja :ok: :roll:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: ROVER - PORADY DOTYCZĄCE KUPNA
Zdjęcia nagich kobiet !!! + na co zwracać uwagę, kupując ROVERka ;-)
piter34 Chcę kupić ROVERka 6 Wto Maj 15, 2012 15:18
szoso
Brak nowych postów [Rover 45] Proszę o pomoc przy wstępnej ocenie - Rover 45
sirus25 Chcę kupić ROVERka 9 Pią Maj 27, 2011 12:52
borek88
Brak nowych postów [Rover 75] Rover 75 do 20 tysięcy złotych - proszę o opinię
DanWro Chcę kupić ROVERka 1 Wto Lut 14, 2012 18:49
haszczyc
Brak nowych postów [Rover 75]CHCE KUPIC ROVER-a PROSZE O OPINIE
dzienix21 Chcę kupić ROVERka 2 Pon Lip 12, 2010 18:57
apples
Brak nowych postów Rover 75 2.0 benzyna automat versus Rover 75 2.0 diesel
RobertGrym Chcę kupić ROVERka 2 Pią Lis 15, 2019 10:31
iktorn73



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink