siema. ja mam pełen komplet walkera (środkowy i końcowy) za 450 zl przywieziony do domu. złożyłem na pastę. Nie buczy jest git. Stary oryginalny jeździł od 99r. ale to już bylo totalne pruchno
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Sie 2007 Posty: 125 Skąd: Krak-uff
Wysłany: Czw Lis 22, 2012 22:04
Jeżdżę od dwóch dni na Izawicie (tłumik końcowy 250zł+montaż), poprzednio miałem oryginał, który ostatnio się całkiem 'posypał' i odpadła dolna skorupa.
Spostrzeżenia na szybko:
- Izawit jest głośniejszy niż oryginał, głównie na niskich obrotach <2000rpm, małych prędkościach lub na jałowym biegu, słychać basowe "burczenie"
- przy wyższych prędkościach lub obrotach głośność podobna do "łatanego" oryginału
- w kombi lepiej się zaopatrzyć w oryginalne "tutki", bo tłumik Izawita fabrycznie przychodzi z krótkimi zagiętymi w dół jak w sedanie dieslu
Właśnie zmówiłem komplet tłumików firmy Izawit - tłumik końcowy + środkowy (z tego co zrozumiałem to te 2 'puszki' tj. tłumik środkowy + ta druga puszka). Za całość z przesyłką mam zapłacić 372 pln
generalnie bajka auto jest ciche, tylko w zakresie obrotów 1- ok. 2.5 delikatne buczenie słychać, ale to jest raczej urok v6
jedyny problem na który mechanik natknął się przy wymianie to za duża średnica kielicha, który powinien być nałożony na oryginalną rurę przy katalizatorze i dokręcony obejmą. Ale ucinając ten kołnierz, rura od nowego układu weszła w środek oryginalnej rury przy katalizatorze. - koszt całego układu (tylny tłumik + 2 środkowe z rurami) to 377 pln.
Teraz pozostał jeszcze jeden problem - mianowicie w zakresie niskich obrotów + jak auto jest zimne, to słychać jakieś dzwonienie, możliwe że jest to z katalizatora albo gdzieś.. ale wkurza i trzeba będzie tego poszukać..
potrzebuje kupić pierwszy, środkowy i ostatni tłumik. Czy ktoś jest w stanie dać namiar na bardzo dobrej jakości zamienniki. Nie chce kupić Izawit-a jak kolega wyżej.
Może być również z Anglii
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
a robił już ktoś układ tak aby z prawej strony mieć też tłumik. bardzo mnie interesuje zrobienie tego, ale chciałbym się poradzić kogoś, kto takową rzecz zrobił. jakieś fotki jak to mocowane i gdzie wspawana jest rura z dojściem na tłumik z prawej strony.
Zauważam w nim problem natury jazdy w trasie przy prędkości ok. 90km/h obroty są na poziomie 2k - czyt. na tych kiedy najbardziej 'buczy'.
z czasem w trasie mnie to denerwuje.. zobaczymy ile wytrzymam z tym wydechem.
W mieście i przy wyższych prędkościach - pow. 100km/h jest ok.
mój tłumik też się posypał i wymieniłem na tłumik z "WM SPORT" z owalną końcówką i nie mam żadnego problemu z hałasem w aucie więcej słyszę silnik jak zdarzy się pociągnąć po obrotach, a na zewnątrz pięknie brzmi
poczytałem trochę ten temat i chyba wtrącę swoję 3 grosze.
mianowicie,
w moim 75 jest tłumik Bosal, nie wiem ile kosztował, ale daje przyjemny dźwięk, nie jest to w żadnym stopniu męczące, ale delikatnie go słychać. Silnik 2,0 CDT
I mnie dopadł problem z tłumikiem końcowym. Mój oryginalny jest już w połowie w środku pusty buczy jak wariat. Byłem w warsztacie który naprawia tłumiki to powiedzieli mi że tego już się nie da naprawić.
Walkera nie kupię to wiem... ale na rynku nic innego nie ma:/
Bosal jeśli już się znajdzie to nie będzie on budowy skorupowej tylko owal... ale nie o kształt mi chodzi tylko o cisze.
Skontaktowałem się z firmą Proex która robi tłumiki dedykowane do aut. Powiedzieli mi że zrobią koszt 400pln. Jest to tłumik do wspawania bez elementów montażowych.
Sam nie wiem co o tym myśleć. Ktoś już zamontował ten tłumik do R75?
Oryginalną używkę też ze świecą szukać. Próbuję codziennie gdzie indziej się kontaktować czy mają... ale odbijam się o ścianę
Jeśli ktoś dba o swoje zdrowie (i fizyczne i psychiczne) to szerokim łukiem omijać tłumiki IZAWIT (przynajmniej do R75 1,8 benzyna). Wymieniono mi cały wydech (na ten syf) łącznie z łącznikiem elastycznym i powiem tylko tyle, że na zgnitym Bosalu było 3 razy ciszej. Zapłaciłem niewiele - ok 500 z robotą, opaskami itd., ale nie warto. Teraz to chyba bym wolał kupić zardzewiałą używkę, niż nowy badziew. Na oryginalnym i na Bosalu auto chodziło jak elektryczne. Na tym syfie chodzi jak stary polonez... Nawet jeden tłumik nie pasował do drugiego - obydwa od Izawit i musieli rurę ciąć i spawać, bo średnice nie pasowały!!! PORAŻKA!
xROnx, ja będę zamawial u nich tłumik. Tylko jeszcze nie wiem czy za 2 tygodnie czy może trochę później. Nie ukrywam ze chciałbym za 2.
Mi powiedzieli 450 zł
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Udało mi się znaleźc tłumik Bosala - kształt owalny. Cena 547pln ze wszystkimi elementami montażowymi. Jest na miejscu więc na dniach będę go miał u siebie. Nawet udało się załatwic tak że jeśli tłumik nie będzie mi pasował pod względem dźwięku to mogę go zwrócic bez problemu
[ Dodano: Sro Maj 22, 2013 09:33 ]
Mało tego: znalazłem info że oryginalne tłumiki w R75 skorupowe były robione przez właśnie Bosala.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum