lepsze są folie wylewane lecz nie posiadają kanalików odprowadzania powietrza a więc nie da sie uniknąć pęcherzy które trzeba przebić żeby później nie było problemów po przebiciu pasuje nakleić na nie pojedyncze dzięki którym nie oderwie się cały płat tak samo miejsce którym wylewana łaczy się z lakierem (o ile nie jest nakładana na cały element)
pojedyncze są słabo odporne na myjki ciśnieniowe z bliska wylewanej nie rusza
z wylewaną jest jeden problem POWTARZAJĄCY SIĘ WZÓR co skutkuje brzydkim wyglądem są takie które powtórkę mają po kilku cm, na szyberdach szukałem wylewanej z różnorodnym wzorem okazało się ze i tak się powtarza i widać to na żywo
dość mocno
Ciężko pozbyć się brudu wokół stikerów pojedynczych na wylewanej
atutem wzoru takiego jak mój na masce jest niesamowite tępo usuwania się samochodów z lewego pasa nieraz o mało do wypadków przez to nie dochodzi ludzie uciekają nie patrząc czy czegoś na prawym niema
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Folie wylewane też są w wersji kanalikowej. Kanalikowa ten plus, ze łatwo się nakłada ale słabiej też trzyma. Dobrze położona folia wylewana nie ma prawa się oderwać w miejscu łączenia z lakierem nic nie trzeba na nią przyklejać to samo jeśli powstaną pojedyncze pęcherze odpowiednio zlikwidowany pęcherz nie spowoduje odklejania się folii. Są dwie opcja albo to był jakiś szit a nie folia wylewana albo po prostu źle ją położyłeś.
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
Najpierw polakieruj jak masz polakierować później klej. Nie wiadomo jak zachowa się folia w kontakcie z lakierem i lakier zapewne do foli trzymał się za bardzo nie będzie.
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
To, ze ktoś pomalował to nie znaczy, ze to się będzie trzymało bez problemu przez dłuższy zcas. Po za tym nie widze sensu lakierowania wydruku, który jest pokryty laminatem, a już w ogóle nie widzę odklejenia tego gdyby w przyszłości zaszła potrzeba usunięcia naklejki np gdy ktoś Ci lekko przerysuje oklejony element no ale rób jak uważasz
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
co do lakierowania to lakier żółknie i po czasie odpada zwłaszcza po ciśnieniówce
naklejałem całą folię (wtedy były wyłącznie bez kanalików) i mimo doświadczenia i idealnego wyrównania po kilku godzinach bąbelki po wychodziły może przy dużych warstwach się tak dzieje. Widziałem oryginalnie oklejane samochody foliami (czarny mat, biały mat i carbon ) na prawie wszystkich w niektórych miejscach pojawiły się zadziory folii jeśli ktoś auto traktuje w sposób wystawowy i jeździ tylko po mieście i eleganckich drogach w pogodne dni być może się nie doczeka ale budowy błoto i inne fanaberie życia codziennego dają popalić. We własnej pracy jest jeszcze kilka powodów dla których amatorska robota nie zawsze wychodzi mało kto posiada niemal sterylne i wolne od kurzów i pyłów miejsca w których może oklejać i wystarczającą ilość rąk do pracy.
Jeśli ktoś ma kasę na oddawanie wszystkiego do speców i robienie za grubą kase to niech robi jak chce i wymaga cudów ja tak bym już przekroczył 50koła a tak mam chociaż satysfakcję
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
U nas na firmówce oklejanej 5-6 lat temu nie zrobiły się żadne zadziory na łączeniach foli z lakierem mimo tego, ze nikt za bardzo o to auto nie dba. Jedyne co się zrobiło to folia na głębokich przetłoczeniach się poodklejała. Kwestia dobrej foli, dobrego przygotowania powierzchni i odpowiedniej aplikacji. Niestety spory koszt oklejenia auta to właśnie usługa oklejania ale do tego naprawdę trzeba mieć wprawę i doświadczenie, a obcykanemu "wyklejaczowi" wystarczy jedna para własnych rąk do oklejania auta i to bez sterylnych warunków. Skoro oszczędziłeś na samej usłudze wyklejania 50 koła czyli rozumiem jako 50 000zł to musiałeś wykleić ponad 1500m2 powierzchni. Sporo jeśli przyjmiemy, ze osobówka to koło 10-15m2 a dostawczak 20-25m2
Co do wylewanej kanalikowej to nie wiem kiedy oklejałeś auto ale wylewana kanalikowa dostępna jest od przynajmniej 3 lat czy wcześniej też była nie wiem bo nie siedziałem w temacie. Kwestia tego czy sprzedawcy tych naklejek z allegro mają takie w swojej ofercie bo jeśli nie to specjalnie dla jednego klienta nie będą kupowali roli 50mb
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
Jak gładkie musi być podłoże pod folię wylewaną?
Chodzi mi o czarne plastiki w R200 - listwy boczne, blenda nad tablicą, lotka - można nakładać na "fabrykę" czy bez szlifowania i polerki się nie obejdzie?
Niby na plastiki ze strukturą nie powinno się nakładać i w większości przypadków listwy boczne klamki itp są demontowane ale ostatnio zostawiłem w jednym aucie na słupku i jak na razie się nic nie odkleiło. Wszystko zależy od struktury tworzywa więc jak ma być trwałe to bym je lekko wyrównał.
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
Pływak, właśnie ta struktura (ziarnistość) powierzchni plastików mnie lekko martwi. Miałem do czynienia z foliami, ale na gładkich elementach alu, a sama folia (producenta nie znam) była stosunkowo cienka.
tasior214, bez tego oczywiście bym nawet nie podchodził do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum