Forum Klubu ROVERki.pl :: [i][R25] czy [MG ZR] ( dla nowego kierowcy)[i]
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Sob Paź 03, 2015 18:24
[i][R25] czy [MG ZR] ( dla nowego kierowcy)[i]
Autor Wiadomość
azii666 



Dołączył: 02 Paź 2015
Posty: 3



  Wysłany: Pią Paź 02, 2015 17:32   [i][R25] czy [MG ZR] ( dla nowego kierowcy)[i]
Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie

Witam, czekam na odbiór prawka więc już pora żeby rozejrzeć się za jakims samochodem.
Do gustu przypadł mi właśnie Rover 25 ale jeszcze bardziej podoba mi się ZR :D
I tutaj moje pytanie do was:
- Który model jest mniej awaryjny i jakiej wersji silnikowej szukać
- który jest tańszy w utrzymaniu
- Czy w tym MG ZR ciężko o części eksploatacyjne ?
- Co najczęściej pada w tych modelach
- Gdybym kupił jeden z nich, to co należy wymienić obowiązkowo na samym poczatku i jakie są tego koszty
- Czy auto nadaje się dla swieżego kierowcy?

Auto będzie eksploatowane codziennie - dojazd do pracy ( 20km dziennie + jakieś swoje wyjazdy)
Dodam, że na zakup samochodu mogę wydać około 10tyś lecz w tej cenie wliczone muszą być pakiety startowe i ubezpieczenia.
Liczę na waszą pomoc i z góry dzięki :D
Ostatnio zmieniony przez azii666 Sob Paź 03, 2015 16:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Paź 02, 2015 17:32   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Sob Paź 03, 2015 09:13   

sTERYD, i jeszcze w sumie nie do końca ten dział ;p
azii666, :
-jeden pies jesli chodzi o koszta i awaryjnosc, w zR moga byc minimalnie wieksze,
-obowiazkowo wymiania sie rozrzad po zakupie, w kazdym uzywanym to samo
-dla swiezego kierowcy kazde auto sie nadaje tylko trzeba miec odrobine rozsadku w glowie ;p
 
 
 
azii666 



Dołączył: 02 Paź 2015
Posty: 3



Wysłany: Sob Paź 03, 2015 16:29   

A jak wypada MG zr względem awaryjności do innych aut? Czytałem o HGF i w sumie tego się boje przed zakupem tego auta, R25 również posiada tę usterkę ?


Ps. SteryD czy mógłbyś przenieść to do odpowiedniego działu? Teraz tak patrze, że zamieściłem ten temat nie tam gdzie trzeba. / Dzięki
 
 
j0zek 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 1000
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sob Paź 03, 2015 19:02   

A tam takie gadanie, nawet jesli dopadnie Cie hgf to pewnie w 1000-1200 max z robocizną się zamknie naprawa i co to za koszty biorąc pod uwagę, że to w sumie jedna z droższych napraw w aucie.
Części eksploatacyjne w cenie jak inne auta tego segmentu. Grunt to znaleźć dobrego mechanika, który nie będzie ściemy walił, że to egzotyka.

Dużo frajdy z jazdy i wyróżniasz się na drodze (w pozytywnym znaczeniu). Mowie akurat o ZR.

HGF posiada seria K. czyli silniki 1.4 i 1.8.
Szukaj ZR 1.8 vvc
 
 
azii666 



Dołączył: 02 Paź 2015
Posty: 3



Wysłany: Sob Paź 03, 2015 21:43   

A co sądzicie o wersji diesel ? Może lepiej brać diesla ?
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Sob Paź 03, 2015 22:57   

- Który model jest mniej awaryjny i jakiej wersji silnikowej szukać
Seria L (diesel) jest pozbawiona HGF. O awaryjności jednostek można pisać elaboraty, a i tak wiele zależy od samego podejścia właściciela do auta. Szukaj zadbanego ZR'a 160VVC. Nie słuchaj innych (rodziców, kolegów) że za mocny jak na pierwsze auto.
- który jest tańszy w utrzymaniu
Koszta porównywalne (25 vs ZR - silniki benzynowe serii K 1.4 i 1.8VVC). Dla młodego kierowcy i tak najdroższe jest OC.
- Czy w tym MG ZR ciężko o części eksploatacyjne ?
O podstawowe łatwo (tarcze, klocki, filtry, paski, pompa wody). Reszta części trudniej dostępna i przez to często droższe. W dużej mierze (o ile nie tylko) rynek wtórny.
- Co najczęściej pada w tych modelach
Czujniki i łatwe to opanowania elektryczne incydenty.
- Gdybym kupił jeden z nich, to co należy wymienić obowiązkowo na samym poczatku i jakie są tego koszty
Jeśli pewne źródło* to WunderBaum za 4zł
- Czy auto nadaje się dla swieżego kierowcy?
Jak najbardziej.



* - klubowicz, sympatyk z forum ze "znaną historią"

[ Dodano: Sob Paź 03, 2015 22:57 ]
j0zek napisał/a:
hgf [...] to w sumie jedna z droższych napraw w aucie.

Druga to klimatyzacja. 1300zł w moim przypadku.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
j0zek 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 1000
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sob Paź 03, 2015 23:15   

Cytat:
Druga to klimatyzacja. 1300zł w moim przypadku.


Z niesprawną klimą można jeździć, aż spokojnie się uzbiera groszy, z HGFem już gorzej :P
 
 
toksyn 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 388
Skąd: Gdańsk

MG ZR

Wysłany: Nie Paź 04, 2015 08:46   

Ja jako pierwsze auto miałem R200, bardzo miło wspominam przez co po 2 latach nastąpił powrót do marki, padło na ZR160 żółtego :) Nie ma nic fajniejszego jak gdy podjeżdzasz na stacje ludzie się patrzą, jedziesz po mieście - ludzie się patrzą. A jeżeli o moc chodzi to nie ma się czego bać - a przy wyprzedzaniu zawsze jest jakaś rezerwa :)

Z tego co słyszałem to 1.8VVC są mocniejsze konstrukcyjnie więc i bardziej odporne na HGF. Poprzednio też miałem k-serie i z uszczelką było wszystko OK. Także naprawdę nie ma się czego bać. O HGFie to najwięcej do powiedzenia mają posiadacze l-serii (silnik dizlowski).Najważniejsza zasada to nie pałować na zimnym - max 3000 obr i będzie jeździł o ile nie kupisz go już z wydymaną uszczeleczką :) k-seria ma to do siebie, że się bardzo szybko nagrzewa więc to też jest duży plus :)

tak jak koledzy wyżej, szukaj ZR 1.8VVC za tą kase spokojnie kupisz :)

Pozdro :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Nie Paź 04, 2015 10:08   

toksyn napisał/a:
Najważniejsza zasada to nie pałować na zimnym - max 3000 obr

Dodam, że do zagrzania oleju, a nie wzrostu wskazówki do połowy skali, co następuje o wiele wcześniej ;p
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Nie Paź 04, 2015 11:20   

Kupic auto z klimą która działą i nie bedzie drogo w naprawianiu :ok: . Diesel jest spoko i za kilkaset zł można ogarnąc go do 140-150km a spalanie nie przeraża jak przy wcisnietym gazie w VVC.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZR 1.8] Opinia dla nowego
Szarmant Chcę kupić ROVERka 3 Wto Cze 13, 2017 15:33
Szarmant
Brak nowych postów Kupno nowego roverka.
Sk133 Chcę kupić ROVERka 3 Sro Maj 03, 2017 19:42
marek501
Brak nowych postów MG ZS okolice Nowego Dworu (mazowieckie)
Vigoslaw Chcę kupić ROVERka 16 Pon Wrz 02, 2013 07:32
ADI-mistrzu
Brak nowych postów [MG ZR 160]Proszę o opinie szukam nowego auta
Majki_89 Chcę kupić ROVERka 17 Pon Maj 04, 2015 19:46
Majki_89



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink