Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Luzy przekładni kierowniczej
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Luzy przekładni kierowniczej
Autor Wiadomość
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



  Wysłany: Pon Maj 11, 2009 18:40   [R75] Luzy przekładni kierowniczej
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Czy ktoś borykał się już może z wymianą przekładni, ponieważ mam duży dylemat czy kupić regenerowaną, używaną , czy ten typ tak ma i jeździć dalej? Objawy stukania występują podczas jazdy po kostce brukowej lub kamieniach, na prostej drodze nic się nie dzieje gorzej po wjechaniu w dziurę jakby lekko kierownicę wyrywało, ale może to być złudzenie. Wymieniłem wahacze z gumami.
Może znacie dobry warsztat który zregeneruje (oczywiście jeżeli warto)?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Gru 09, 2010 17:49, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Maj 11, 2009 18:40   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pon Maj 11, 2009 18:48   

apples, a może stuka Ci łożysko górne kolumny McPhersona tak jak u mnie.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Maj 11, 2009 19:00   

Jak trzymam drążek w okolicach gumy na przekładni to ewidentnie czuje stukanie, wygląda na maglownice. Chyba że jeszcze łożyska to sz.... chyba mnie trafi.

Jak można sprawdzić czy to łożysko?
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pon Maj 11, 2009 21:05   

apples, jeśli skręcisz kierownicą na maksa i nią poruszasz (na luzie ;) ) to Ci stuka ?? Jak tak to jest to napewno maglownica. Ja tak mam i jestem po wizucie u mechaników. Nie wiem ile kosztują używki (zreszta nie interesuje mnie to) ale regeneracja bodajże już od ~500zł i ja mam w planach na wakacjach to zrobić :)
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Maj 11, 2009 21:20   

Dam-Kam, a jaki masz luz jałowy ( w cm. ) na kole kierownicy przy wyprostowanych kołach :?:
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pon Maj 11, 2009 21:47   

w sensie że kręce a koła się nie ruszają ??
 
 
 
se7en86 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 357
Skąd: Siedlce



Wysłany: Pon Maj 11, 2009 22:19   

Dołączę się do tematu. U siebie mam około 15mm. Jak jest tego przyczyna ?? I czy warto coś z tym zrobić ?? Bo w sumie dobrze mi się z tym jeździ.
 
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Pon Maj 11, 2009 23:31   

Ja u siebie mam na postoju delikatne stukanie jak kręcę (przy zmianie kierunku jest pojedynczy "puk"), to samo przy wolnej jeździe ale jak przyśpieszę to już jest git. Maglownica czy taki urok?
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
KILLERMGZT190 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 44
Skąd: Luton



Wysłany: Wto Maj 12, 2009 01:42   

Ja też miałem podobne objawy ale po wymianie końcówek drążków kierowniczych było ok.
_________________
KILLERMGZT190
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Maj 12, 2009 07:30   

Dam-Kam napisał/a:
w sensie że kręce a koła się nie ruszają
tak,bo jeśli to jest nie więcej niż tzw. 2-3 palce czyli 3-4 cm. to jeszcze OK pod warunkiem,że w chwili pokonania oporu między ruchem jałowym i poruszaniem kół nie pojawiają sie te metaliczne stuki.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Maj 12, 2009 08:11   

U mnie końcówki na pewno są OK. Na wyprostowanych kołach jak ruszam kierownico to luz w poziomie jest też ok. Na dziurach chyba listwa rusza się góra dół i dlatego są te stuki,co potwierdzili w warsztacie. jadę dzisiaj jeszcze na zbieżność i przegląd więc wszystko wyjdzie na 100%.
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Wto Maj 12, 2009 09:34   

ponad 4cm to napewno nie mam a przy ruszaniu na prostych kołach nie pojawiają się żedne stuki :) czyli wnioskuję że regeneracja będzie zbędna na ten czas ;)
Dzięki wielkie SeniorA, gdyby to był mój temat to już poleciałby punkcik dla Ciebie :)

[ Dodano: Wto Maj 12, 2009 20:20 ]
SeniorA, sprawdziłem dziś jaki jest ten luz. Makzynalnie jest to 1cm i kola się ruszaja ale wiesz, to nie jest tak jak w starych samochodach że jest luz jako "pusta przestrzeń". U mnie cały czas jest płynny ruch, nie ma przejścia między luzem a obrotem kół :)
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Maj 12, 2009 21:20   

Dam-Kam napisał/a:
to nie jest tak jak w starych samochodach że jest luz jako "pusta przestrzeń".
no tak , bo jest wspomaganie i ten luz dopuszczalny to 1/35 obwodu koła kierownicy a w starych konstrukcjach 1/20.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Sro Maj 13, 2009 01:02   

KILLERMGZT190 napisał/a:
Ja też miałem podobne objawy ale po wymianie końcówek drążków kierowniczych było ok.

Tylko że ja mojego sprawdzałem na wszelkich możliwych szarpakach i żadne luzy mi nie wyszły.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Maj 26, 2009 10:00   

Odświeżam temat ponawiając pytanie
Czy ktoś może regenerował swoją przekładnię lub wie czy można skasować jakoś luz?
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Wto Maj 26, 2009 13:04   

tam przeważnie siadają drążki , kup za kilka groszy przekładnie od anglika, i poprzekładaj drążki ,bo nowych nie dostaniesz nikt nie produkuje nawet mgrover.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Maj 26, 2009 14:47   

Niestety to nie drążki. Sprawdzone drążki, końcówki i krzyżaki kolumny- wszystko OK. Stuka w miejscu gdzie wchodzi drążek od kolumny do przekładni i porusza listwą. :cry:

[ Dodano: Pon Cze 01, 2009 19:53 ]
Co do drążków to gwinty wew. i zew. pasują od Saaba 95, jeszcze muszę zmierzyć długość :grin:
 
 
domel-x 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 505
Skąd: Inowrocław



Wysłany: Pon Cze 08, 2009 19:57   

PHJOWI napisał/a:
tam przeważnie siadają drążki , kup za kilka groszy przekładnie od anglika, i poprzekładaj drążki ,bo nowych nie dostaniesz nikt nie produkuje nawet mgrover.

mam tez problemik z maglem ,kolego czyli prawy na lewy i lewy na prawy drązek bedzie pasował od angola??
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pon Cze 08, 2009 21:59   

Z tego co mi wiadomo to prawa i lewa strona jest taka sama, czyli mają taką samą długość.
 
 
domel-x 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 505
Skąd: Inowrocław



Wysłany: Pon Cze 08, 2009 22:16   

apples napisał/a:
Z tego co mi wiadomo to prawa i lewa strona jest taka sama, czyli mają taką samą długość.


jak takie same?? nie chodzi mi o końcówki drążków tylko o same drażki,

inaczej.czy jakies bebechy z maglownicy anglika beda pasowały do naszych maglownic?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Luz przy przekładni kierowniczej
trebron Rover serii 75, MG ZT 5 Pon Lis 02, 2009 16:54
apples
Brak nowych postów [R75] Stuki w przekładni kierowniczej / lewa strona
Foczes Rover serii 75, MG ZT 7 Czw Maj 10, 2012 08:03
kacper
Brak nowych postów [R75] Luzy na kolumnie kierowniczej
wschodni Rover serii 75, MG ZT 7 Nie Maj 27, 2012 19:04
wschodni
Brak nowych postów [R75] Wymontowanie przekładni
maras62 Rover serii 75, MG ZT 8 Czw Wrz 02, 2021 08:06
maras62
Brak nowych postów [R75] Przekładnia kierownicza. Ile oleju do przekładni?
apples Rover serii 75, MG ZT 23 Pią Sty 25, 2013 23:47
mondigo



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink