Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75,MG ZT,MG ZS 2.0 V6 i 2.5 V6] Wada fabryczna pompy oleju
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75,MG ZT,MG ZS 2.0 V6 i 2.5 V6] Wada fabryczna pompy oleju
Autor Wiadomość
dj_darco 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 239
Skąd: Przejdź do mapy

MG ZT

Wysłany: Sob Cze 11, 2016 10:28   [R75,MG ZT,MG ZS 2.0 V6 i 2.5 V6] Wada fabryczna pompy oleju
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie

Dziś odkryłem wadę fabryczną naszych pomp oleju. (prawdopodobnie) Mam na stole dwie i obie mają tą samą wadę odlewniczą pokazaną na FOTO. Silniki pochodzą z różnych roczików (2001 i 2002) i są to różne typy (177 i 190 KM)
Prosiłbym mechaników aby potwierdzili to info. Podczas wymiany rozrządu zalecam inspekcję pompy. Na zamieszczonych zdjęciach jest pokazana gorsza pompa która pochodzi z silnika o przebiegu 100kkm !
Na obudowie utworzyły się dość głębokie rysy między sekcjami które skutecznie osłabiają wydajność pompy. Ponadto na połówce wewnętrznej wytarło się gniazdo zębatki pompy przez co duża część ciśnienia dostaje się nie do magistrali a do skrzyni korbowej. Wg mnie jest to spowodowane błędnym montażem w fabryce (na siłę) lub opiłkami metalu z silnika. Podczas rozbiórki jednego z silników zauważyłem wiele zanieczyszczeń odlewniczych w silniku które nie zostały usunięte a które mogły się dostać do naszej pompy oleju. W każdym razie nie wiadomo czy ta dziura wypadła podczas eksploatacji i narobiła szkód czy jest to po prostu fabryczny defekt który nie ma znaczenia a rysy w pompie spowodowały zanieczyszczenia z silnika ale należy sprawdzić czy nasze pompy są sprawne.
I jeszcze jedna sprawa odnośnie oleju tylko olej 5w40 i 10w40''SYNTETYCZNY'' ewentualnie 5w50 również "Syntetyczny" dobrej jakości (gęstość oleju nie jest wyznacznikiem 15w40 również może być syntetyczny) co 12500 km lub co pół roku.
Chciałem jeszcze dodać że czujniki ciśnienia oleju są wyskalowane na 0.5 Bar a takie ciśnienie to zdecydowanie za mało przy dużych obciążeniach. więc nie będziemy nawet wiedzieć że coś nie gra. Za pierwszy objaw możemy wziąć stukające hydroregulatory luzów zaworowych nawet pojedynczy przypadek.
_________________
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców.
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=92288&postdays=0&postorder=asc&start=40
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Cze 11, 2016 10:28   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Błęd komputera nr 38, CAN - wada fizyczna
MariuszK Rover serii 75, MG ZT 1 Nie Paź 16, 2016 22:15
marcin.misek
Brak nowych postów [R75]płyn w oleju i wyciek na chłodnicy oleju
sknerko Rover serii 75, MG ZT 9 Sro Lut 21, 2018 09:37
sknerko
Brak nowych postów [R75] Numery pompy ABS
jak odczytac numery
grota10 Rover serii 75, MG ZT 12 Czw Maj 13, 2010 23:19
kasjopea
Brak nowych postów [R75] oslabienie po wymianie pompy
tmk752 Rover serii 75, MG ZT 8 Sro Cze 14, 2017 01:24
MaReK
Brak nowych postów [R75]Wymiana pompy wody
phuss Rover serii 75, MG ZT 11 Sro Lip 02, 2014 00:41
AfricaTwin



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink