Wyjście na wtyczce z ATC sprawdzić możesz zawsze, to Cię nic nie kosztuje, najwyżej później rozbierzesz tą drucianą instalację.
To że się świeci dioda na przycisku grzania, znaczy że ATC chce włączyć grzanie szyby bo wskazanie temperatury zewnętrznej jest poniżej 10 st. C. Jeśli dobrze pamiętam, taki był warunek załączenia grzania automatycznie.
Bezpiecznik F2 odpowiada w naszych dieselkach za ECM (sterownik silnika), branie napięcia z tego miejsca nie wydaje się najlepszym pomysłem.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
SPAMU¦
Wysłany: Pią Lis 06, 2015 17:14 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Doczytałem teraz dokładnie jak to działa. Na pinach z ATC, które Ci wskazałem (przy czym sprawdzasz je osobno, nie zwieraj ich przypadkiem ze sobą) nie będzie raczej ciągłego 12v.
Sygnał z ATC do BCU wysyłany jest przez K-bus, więc nie zarejestrujesz tego miernikiem jako prostego "jest 12v lub nie".
Niemniej przy wciskaniu przycisku "coś" się na mierniku powinno pokazać.
Natomiast sprawdzając wyjście z BCU (14 pin, środkowa wtyczka), które idzie na przekaźnik grzania szyb, tam powinieneś mieć 12v, gdy grzanie jest włączone na ATC.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
wellman, ja się tak udzielam jak juz temat jest to się przyłącze, grzanie szyby zdaje sie jest czasowe i wylaczane po jakimś okresie? Czy od temp szyby? Bo mi sie cos pokickalo i grzeje może z pól minuty, niezależnie czy odpali sie automatycznie czy wlacze recznie
longer86, jak mówi święta księga RAVE, grzanie szyby jest włączane automatycznie, gdy BCU wyczuje włączony silnik, temperaturę otoczenia < 10 st. C i temperaturę płynu < 40 st. C. Wtedy też włączany jest timer, którego wartość zależna jest od temperatury zewnętrznej.
Niemniej to, o czym piszesz wygląda mi trochę na ustawienie BCU w trybie "tranzytowym", ustawianym fabrycznie na czas, gdy auto jest u dealera i przestawianym na tryb "normalny" z chwilą sprzedaży auta klientowi. Może w drodze przeprogramowywania BCU aktywowałeś sobie tę funkcję?
W trybie "tranzytowym" BCU ogranicza czas grzania szyby do 1 min., czas podświetlania kabiny z 16 minut do 1 min., alarm i szyber (jeśli masz) jest wyłączony.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
no moge sie pochwalic z mojego nowego wlacznika, ladnie szyba grzje, nie bylo problemu kiedy jechalem dzisiaj w mgle i momentalnie szyba stala sie przejzysta
Choć z drugiej strony może być ono bardzo krótkie. Jeśli z jakiegoś powodu coś "pyknie" z podgrzewaniem i wywali wspomniany przez Ciebie bezpiecznik F2, do którego się fachowcy podłączyli z Twoim nowym włącznikiem, odetnie też zasilanie ECU i zapewne silnik zgaśnie na środku drogi, a tego byśmy nie chcieli.
Nie to, żebym straszył, czy czarne scenariusze szerzył, ale... pomyśl o tym.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
wiem wiem jest bezpiecznik 40A na szybe, a to do 20A podlaczone, ciekaw jestem czy mozna to przeniesc na inny niz F2,moze ma to znaczenie ze akurat do F2 na ECM podpieli, moze jakis dodatkowy bezpiecznik 15A na srodku tego czerwonego kabelka zamontowac, pomiedzy przekaznikiem a F2, zeby wrazie spalilo te 15A zanim dojdzie na F2? wiem ze zielony kabelek idzie do wlacznika a on pewnie jest podpiety do tego brazowo zielonego co dostarcza 12V do tylu do tego modulu i tyle (chyba) nie wiem dokladnie co oni tam jeszcze porobili nie pytalem
skoro są linie to powinny grzać, ja miałem przerwane 3 linie niby coś tam poprawiłem ale mogę przyjąć, że 1/3 szyby od góry nie grzeje.
PS.
wellman, dziek za trop, człowiek szuka daleko co się stało a najprostsze rozwiązanie do głowy nie przychodzi, faktycznie wyłączało się po minucie i przypadkiem zapodałem "transit mode"
transit mode włączysz T4 lub TOAF'em który jeszcze nie miał oficjalnej premiery a już zmusił angoli do udostępnienia darmowego softu do konfiguracji zegarów
Udostępnili? Gdzie? Przeglądam regularnie the75andzgclub i mg-rover.org, ale chyba coś mi umknęło, a chętnie bym zobaczył, co tam wykoncypowali.
R75, sprawdź przy szybie, po stronie kierowcy, czy wpięte są obydwie takie małe wtyczki przy krawędzi na górze (pewnie będziesz musiał ściągnąć górną część osłony tylnego słupka). Jeśli są, to odepnij i sprawdź, czy na włączonym grzaniu jest tam napięcie (każdą wtyczkę osobno z masą).
Skoro nie grzeje u Ciebie 3 paski od góry to najbardziej interesuje Cię ta wtyczka niżej.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
Udostępnili? Gdzie? Przeglądam regularnie the75andzgclub i mg-rover.org, ale chyba coś mi umknęło, a chętnie bym zobaczył, co tam wykoncypowali.
mało wnikliwie czytasz przestraszyli się tematu o Toafie i nagle Phil-T4 wrzucił programik do edycji ustawień licznika co by angolom zamknąć jadaczki, bo sam sie wysypał że stworzył emulator T4, ale go nie udostępnił bo był by to strzał w kolano a TOAF równie dobrze mógłby nie istnieć, propaganda czyni cuda
a tyle lat niby sie głowili jak to obejść i niewiada.
jak już temat szyby to ktoś ma jakiś sprawdzony sposób na regeneracje ścieżek żeby grzała cała?
Powiem szczerze, szału nie robi. Nawet nie warto się fatygować do garażu z tym. Czekamy na TOAF. longer86, kiedy beta do testów spoza "kręgu wtajemniczonych"?
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
Ostatnio zmieniony przez wellman Wto Lis 10, 2015 18:23, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum