Forum Klubu ROVERki.pl :: [220 Coupe Turbo] Problem z układem chłodzenia
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[220 Coupe Turbo] Problem z układem chłodzenia
Autor Wiadomość
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

  Wysłany: Sro Gru 09, 2015 11:09   [220 Coupe Turbo] Problem z układem chłodzenia
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997

Witam.

Mam pewien problem z układem chłodzenia w moim Tomcacie.

Ale od początku. Problem występuje w zasadzie od samego początku, to znaczy od zakończenia swapu. Na początku płyn gotowało na postoju, podczas normalnej jazdy, a nawet pałowania temperatura była w normie i nic się nie działo, problem pojawiał się kiedy zostawiłem auto na wolnych obrotach, temp rosła w górę, ale nie az do czerwonego pola, i gotowało płyn, dodatkowo mocno puchł przewód górny chłodnicy, bardzo mocno powiedział bym.

Zacząłem grzebać i wyszło że nie ma termostatu, ja wiem że to głupie bo wcześniej rozbierałem to wszystko do swapa, ale sam nie wiem dlaczego nie zauważyłem że w wężu brakuje termostatu, taka gafa z mojej strony :D

Zbyt mocne grzania na wolnych obrotach zwaliłem na kiepską chłodnicę, stara miedziana i bardzo już skorodowana, miedziane blaszki dosłownie wysypywały się przy każdym dotknięciu.

Zamontowałem nowy termostat, problem pozostał. Zmieniłem korek zbiorniczka wyrównawczego i problem znikł, to znaczy przestały puchnąć węże. Pozostał problem grzania się na postoju, ale tyko wtedy jak już wcześniej pisałem.

Zakupiłem więc nową chłodnicę, zamontowałem i znów pojawił się problem.

Podczas normalnej jazdy, temperatura na wskaźniku rośnie normalnie jak trzeba i utrzymuje się dokładnie na środku, ale co jakiś czas gwałtownie spada, wskaźnik co jakiś czas opada o kilka mm, potem normalnie dochodzi do połowy i za jakiś czas znów opada. Zacząłem drążyć i na wolnych obrotach znów wąż za termostatem robi się twardy, ale już nie tak bardzo jak przedtem, wtedy temperatura także rośnie ponad połowę, znów rzecz dzieje się tylko na postoju. Do tego na postoju znika ogrzewania w kabinie na obrotach jałowych, po dodaniu gazu wraca.

Wymontowałem termostat, złożyłem, dolałem płyn i odpowietrzyłem i jest git, wąż nie twardnieje, auto nie grzeje się na postoju. Ale nie mogę przecież śmigać bez termostatu, zwłaszcza teraz.

Termostat wsadziłem do garnka i zagotowałem w domu i otwiera się książkowo przy 82 stopniach ok 90 jest już całkowicie otwarty, czyli wychodzi że działa prawidłowo.

Co jest do cholery grane?
Czy układ zapowietrza się gdzieś po drodze?
Czy może to być wina pompy wody?


Sprawdziłem wszystkie połączenia, i wygląda wszystko na szczelne, nigdzie płyn nie ucieka, ze zbiorniczka także nie ubywa płynu. O usterce silnika nie myślę puki co, płyn jest czysty, tak samo olej, płyn nie śmierdzi spalinami :D

Dodam, że górny wąż chłodnicy jest obecnie zesztukowany z dwóch, raz bo trzeba go było nieco przedłożyć, a dwa to skitrany był OEM odpowietrznik i połączyłem te dwa kawałki przewodu kawałkiem OEM rurki z k serii, tej z odpowietrznikiem, także jest tak teraz odpowietrznik z k serii, może on przepuszcza? Jak sprawdzić układ pod tym względem?

Ktoś coś?
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Gru 09, 2015 11:09   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Harry 


Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Sro Gru 09, 2015 12:27   

Problem może być w wężach chłodzących. Np. kiedy są zamienione. lub pompa wody.
W masterze się spotkałem, że jak były przewody zamienione to auto na postoju temp. prawidłowa, a kiedy samochód jechał spadała
 
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Sro Gru 09, 2015 12:34   

Węże sprawdzałem już z 10 razy, ale wydrukuje schemat i popatrzę raz jeszcze.

[ Dodano: Sro Gru 09, 2015 12:34 ]
Harry, A co tam u Ciebie było zamienione, bo w sumie u nas za bardzo nie ma co popitolić
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
Harry 


Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Sro Gru 09, 2015 12:39   

nie u mnie tylko w Renault Master. 2 spotkałem się z takim przypadkiem

[ Dodano: Sro Gru 09, 2015 12:37 ]
może problem w tym, że sztukowałeś przewody ? spr. schemat jeszcze raz

[ Dodano: Sro Gru 09, 2015 12:39 ]
a masz możliwość włożenia innego termostatu ?
 
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Sro Gru 09, 2015 12:41   

Przedłużone są tylko lekko węże do nagrzewnicy i ten górny chłodnicy, ale to nie powinno mieć wpływu, połączenia są szczelne, przekrój zachowany. Podmienię jeszcze termostat z drugiego auta.
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Gru 09, 2015 12:42   

Bardzo możliwe, że to wina pompy. Kiedyś jeden użytkownik k -series miał podobne problemy i okazało się, że wirnik w pompie dosłownie się rozleciał.
Może to być również pęknięta głowica. Przydałoby się zrobić test na spaliny w układzie chłodzenia.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Sro Gru 09, 2015 12:47   

leszczu napisał/a:
Przydałoby się zrobić test na spaliny w układzie chłodzenia.
Mogę gdzieś takowy kupić
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
Harry 


Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Sro Gru 09, 2015 13:13   

pompę masz na wierzchu, więc warto ją sprawdzić
http://allegro.pl/tester-...5815135691.html
 
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Sro Gru 09, 2015 13:23   

Tak wiem pompa na wierzchu, sprawdzę, test tez zrobię, Tylko pogoda nie zachęca :D
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Gru 09, 2015 14:24   

Harry napisał/a:
http://allegro.pl/tester-...5815135691.html

Nie wiem czy taki najtańszy tester będzie dokładny. :neutral:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Gru 09, 2015 16:26   

Jesli w 620ti przed swapem motor śmigał ok, to nie problem z silnikiem. Motor siedzi w mniejszej i gorzej wentylowanej komorze = większy problem z odprowadzaniem ciepła. Moim zdaniem to jest kwestia, o której rozmawialiśmy - termostat. Wymień na nowy albo podmień z 620ti. Podejrzewam, że problem zniknie ;)jakbyś nie mógł dostać termostatu to Ci załatwię nówke ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1744
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Sro Gru 09, 2015 18:41   

ja zapytam, pamietasz jakiej firmy termostat wlozyles?

generalnie po objawach - termostat :)
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3631
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sro Gru 09, 2015 20:00   

W/g mnie jest problem z przepływem płynu na wolnych obrotach, co sugeruje np. pompe, tak jak pisał leszczu, moze walek swoje, a wirnik swoje ?, albo coś innego zaburza prawidłowy przepływ płynu, zwężki itp. :roll:

slax napisał/a:
Zacząłem grzebać i wyszło że nie ma termostatu


a to definitywnie przecież wyklucza termostat, bo bez niego byly te same objawy :!:
samochód bez termostatu nie ma prawa sie zagotować, chyba że nie ma przepływu płynu przez chłodnicę
Można jeszcze porównać różnicę temp płynu wpływającego do chłodnicy i wypływającego, jeśli różnica będzie, to sugeruje wolny przepływ, tylko najpierw dla porównania pasowałoby sprawdzić jakie temperatury są w sprawnym samochodzie
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Gru 09, 2015 20:27   

Ja bym tez raczej obstawiaj pompe wody skoro to wystpeuje tylko a wolnych. Mozesz dolozyc elektryczna pompe obiegowa jak masz i zrobic test wlaczycz tylko na wolnych niech tloczy wode :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Sro Gru 09, 2015 21:37   

flapjck1 napisał/a:
ja zapytam, pamietasz jakiej firmy termostat wlozyles?
VERNET inne u mnie nie dostepne...

AndrewS napisał/a:
albo coś innego zaburza prawidłowy przepływ płynu, zwężki itp.
przewody do nagrzewnicy połączone są tulejkami, ale tulejki uciąłem z króćców po starej nagrzewnicy także ich przekrój jest taki jak przy nagrzewnicy i to raczej nie miało by wpływu?

AndrewS napisał/a:
a to definitywnie przecież wyklucza termostat, bo bez niego byly te same objawy
Albo źle zrozumiałeś, albo źle się wyraziłem. Historia z brakiem termostatu to sam początek, wtedy problemem były bardzo twarde węże, - winny okazał się korek zbiorniczka. teraz wyjąłem termostat na próbę jest wszystko git, węże nie puchną, ani auto się nie gotuje. Zachowuje się tak jak powinno bez termostatu, czyli długo się nagrzewa, podczas szybszej jazdy spada temperatura i słabnie grzanie w kabinie. Problem w tym, ze sprawdziłem w domu termostat i w "garnku" działa książkowo.

Generalnie w weekend jak nie będzie padało, to zdemontuje pompę, bo dojście jest dobre, i może podmienię termostat z drugiego auta.

Jak by coś komuś jeszcze przyszło do głowy, to proszę śmiało pisać :D

dzięki i pozdrawiam
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1744
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Sro Gru 09, 2015 23:42   

Jak mialem 400tke to verneta wymienialem co chwile, tandeta straszna, upolowalem potem walthera i mialem spokoj
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Czw Gru 10, 2015 08:21   

Hetnie kupił bym inny, ale nie potrafię znaleźć niestety
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
Harry 


Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Czw Gru 10, 2015 08:41   

http://www.iparts.pl/czes...88j-720700.html
tutaj masz inne zamienniki
 
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Czw Gru 10, 2015 10:50   

Harry napisał/a:
p://www.iparts.pl/czes...88j-720700.html
tutaj masz inne zamienniki


To nie ten Harry, taki potrzebuje http://www.iparts.pl/czes...-21-820077.html

Zamienniki są w katalogu owszem, ale wszystko niedostępne, gdzie wysyłam zapytanie to nie mają...
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Gru 10, 2015 11:14   

Wysylasz w zle miejsca :P
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: [r216] kupie zderzak coupe
filipo1992 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
13 Czw Mar 02, 2017 12:10
filipo1992
Brak nowych postów [Rover 216 Coupe 96']problem z układem chłodzenia? HGF?
Markzo Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
39 Czw Sty 13, 2011 10:44
Gość
Brak nowych postów [216 coup] nietypowy problem z układem chłodzenia
patryk199390 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
1 Nie Paź 04, 2015 17:17
filip9519
Brak nowych postów [R 220 turbo coupe] Problem z hamulcami
Pyros Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
3 Nie Wrz 12, 2010 12:48
Pyros
Brak nowych postów [R 220 coupe 2.0 turbo 94r] problem z instalacją elektryczną
desperado67 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
3 Czw Gru 31, 2009 20:27
dobryziom



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink