Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214/ALL] Trafiło koło na kamień
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R214/ALL] Trafiło koło na kamień
Autor Wiadomość
violinerpl 



Dołączył: 02 Sty 2013
Posty: 140



Wysłany: Sro Sty 27, 2016 10:47   [R214/ALL] Trafiło koło na kamień
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1999

Witam. Właśnie zaliczyłem niemiłą przygodę. Otóż jadąc 30-40 km/h przejechałem obydwoma lewymi kołami (jak się potem okazało) po kawałku betonu, dosyć kanciastym, mniej więcej o wielkości dużej bułki.
Gdy zaparkowałem zauważyłem, że w przednim lewym kole kołpak trochę wyszedł z jednej strony tak na 3 cm z felgi, a przy skręcaniu z tyłu dobiega takie uderzenie , jakby coś spadało, takie stuknięcie.
Co mogło się stać? Powiedzcie, bo ja już widzę jak wydaję kilkaset złotych u mechanika.
Dzięki
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sty 27, 2016 10:47   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
MD 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 946
Skąd: Krzepice

Rover 75

Wysłany: Sro Sty 27, 2016 15:43   

violinerpl, ja ostatnio przyładowałem bokiem w krawężnik. Skończyło się na wymianie felgi, tylnej piasty i jeszcze łożysko z przodu oberwało, więc muszę to zmienić.

Na pewno stuki dochodzą z tyłu? Nie zgięło łącznika stabilizatora (przód) i dźwięk się nie niesie po podłodze? Rover 200 posiada z tyłu belkę skrętną, dwie piasty i amortyzator ze sprężyną, konstrukcja do bólu prosta.

Najlepiej podjedź do mechanika, trzeba przede wszystkim sprawdzić felgi, bo skoro klocek był kanciasty, to pewnie się pogięły. Później niech mechanik obejrzy zawieszenie - czy wahacze z przodu nie pogięte, czy właśnie łącznik nie dostał no i przede wszystkim - co z belką z tyłu. Dwusetką nie jeżdżę od roku ale pamiętam, że dość toporne było wszystko z tyłu - śruba raczej nie miałaby szans tam pęknąć i czegoś poluzować.

Ewentualnie jeszcze amortyzator można sprawdzić czy choćby piastę.

Kilkaset złotych? W limuzynie - nowa alufelga, dwie piasty, geometria... nie tak drogo, ale fakt, szkoda mi było. :D Podejrzewam, że u Ciebie też drogo nie będzie.

Nie martw się i każ to sprawdzić dobremu diagnoście/mechanikowi.
_________________
Jam jest MD, władca Dinożaurów
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Rovery] Jak odkręcić koło bez nasadki na śruby Częstochowa
bizon9ek Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 19 Pon Lip 29, 2013 06:57
lutek777
Brak nowych postów [R buggy] Skrzynia diesel a zwrotnice R214
rovek Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 10 Pią Mar 29, 2013 16:58
Kozik
Brak nowych postów [R214 i inne R] Kilka słów o odpalaniu na pych
gwoli ostrzeżenia
tomirek Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 10 Sob Mar 06, 2010 13:33
keczu
Brak nowych postów [ R214 Si 103 kM 1998] Brak wskaz. na kokpicie temp.silnika
remikwiat Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 3 Sro Mar 23, 2011 21:04
leszczu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink