Forum Klubu ROVERki.pl :: Końska dwuseta - zapowiedź czegoś nowego
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Końska dwuseta - zapowiedź czegoś nowego
Autor Wiadomość
Khonju 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Mar 2014
Posty: 90
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 200

Wysłany: Sro Mar 19, 2014 23:11   Końska dwuseta - zapowiedź czegoś nowego

Witam was!!!

A mianowicie z datą 17 marca 2014 roku nabyłem "pojazd osobowy" (to określenie zawsze mnie powala na łopatki :D ) marki Rover 200 z silnikiem wolnossący o pojemności 1396ccm, rocznik 2000.
Dobra, a teraz na poważnie :)

Wyposażenie owego auta:
- klimatyzacja
- el. szyby
- centralny zamek
- "skórzane fotele podgrzewane"
- 16 calowe alufelgi
- radio cd/sd/usb MP3
- 2 poduszki powietrzne

Wyszczególnie tutaj wszystko po kolei co jest do zrobienia, a co już zrobiłem. W miarę postępu prac pierwszy post będę edytować.

A więc tak:

Do zrobienia:

1. Zmiana kolektora ssącego na alu
2. Przegubów złe początki
3. Ogarnięcie linki ręcznego oraz tylnych hebli do końca
4. Przeszczep hebla z przodu na wentylowany
5. Zmiana wnętrza na R25/ZR
6. Zmiana blendy na ZR
7. Przyciemnienie szyb piecowo
8. Zmiana lusterek na ZR
9. Ogarnięcie zabudowy subwoofera we wnęce bagażnika
10. Ogarniecie elektryki w desce rozdzielczej
11. Swap na 1.8 ze słupka od wersji turbo
12. Blacharka i lakier
13. Jakieś turbo, albo sprężarka.


Zrobione:

1. Ogarnięte przełączniki zespolone
2. Ogarnięte audio w aucie
3. Zmienione lusterko lewe na oryginał
4. Ogarnięta instalacja w aucie
5. Zmieniony materiał na podsufitce
6. Zmiana silników wycieraczek z przodu i z tyłu (w końcu działają czasowe)
7. Zmiana paru dupereli we wnętrzu.
8. Próba z folią karbon
9. Zawieszenie ogarnięte do końca
10. Zmiana żarówek w lampach na OSRAM
11. Zmiana żarówek w podświetleniu

Zdjęcia:



Pozdrawiam :)
Ostatnio zmieniony przez Khonju Wto Wrz 19, 2017 09:53, w całości zmieniany 8 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Mar 19, 2014 23:11   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Harry 


Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Sro Mar 19, 2014 23:23   

Khonju napisał/a:
- sprawdzenie bezpieczników (pali mi po włączeniu zapłonu nr 15 - wentylator chłodnicy/wycieraczka i spryskiwacz szyby tylnej)

wiązka tylnej klapy
a przypadkiem nie masz jakiś pokrowcow na fotele założonych ?
 
 
 
Khonju 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Mar 2014
Posty: 90
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 200

Wysłany: Sro Mar 19, 2014 23:27   

Powiem ci, że to tak wygląda, że się odpruły od dołu, bo kanapa jest prima. Wiązka to typowy przypadek?
 
 
toksyn 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 388
Skąd: Gdańsk

MG ZR

Wysłany: Pią Mar 21, 2014 20:19   

Khonju, wiązka to częsta usterka :) poszukaj, na pewno gdzieś znajdziesz artykuł jak się z tym uporać:)

Masz śmieszne, fajne lusterka :D bezawaryjności życzę i dbaj o niego :) fajny egzemplarz :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Khonju 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Mar 2014
Posty: 90
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 200

Wysłany: Pią Mar 21, 2014 20:59   

Zdjęcia zaktualizowane na stan z wczoraj :)

Lusterka są przednie. Lewe już zmienione na ori. Zostało jeszcze prawe. Myślę, że pomału dojdę do miarodajnego stanu zewnętrznego i mechanicznego.

Tematu szukałem i nie mogę się dokopać. Chyba, że źle szukam to mnie poprawcie :)
_________________
Nie sprzęt, lecz technika czyni z ciebie zawodnika.
 
 
Inttruz 




Dołączył: 17 Sty 2013
Posty: 34
Skąd: Przejdź do mapy

Rover Cabriolet

Wysłany: Sob Mar 22, 2014 17:16   

https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=8103&highlight=wiazka+tylnej+klapy
Tu masz opisane w którym miejscu idzie wiązka i gdzie ona jest.

Piekna sztuka, ciekawe fotele :D No i ta fela jest po prostu przepiękna.
Bezawaryjnego użytkowania życze :)
 
 
Khonju 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Mar 2014
Posty: 90
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 200

Wysłany: Sob Mar 22, 2014 20:50   

Dzięki za info :) Mam nadzieje się kiedyś zgadamy w Słubicach.
_________________
Nie sprzęt, lecz technika czyni z ciebie zawodnika.
 
 
Harry 


Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Nie Mar 23, 2014 21:59   

fotele wygladaja na oryginaly. bedziesz musial tylko skórę naciagnąc
 
 
 
Khonju 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Mar 2014
Posty: 90
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 200

Wysłany: Pon Cze 01, 2015 08:43   

Na szczęście mam znajomego tapicera, który tą robotę (podszycie obicia, impregnacja, sprawdzenie stanu gąbek) zrobi za dwie dobre flaszki, więc cena jest bardziej niż okazyjna :)

[ Dodano: Pią Kwi 11, 2014 19:49 ]
Samochodzik już się cieszy :)



[ Dodano: Nie Paź 05, 2014 17:29 ]
Witajcie!

Jakiś czas nie zaglądałem, ale mogę powiedzieć, że na Roverku zrobione pierwsze 10.000km i czas na drugą zmianę oleju. Od siebie mogę powiedzieć, że w moim przypadku Castrol sprawdził się bardzo słabo. Zmieniam na Mobil'a i zobaczymy tym razem co będzie. Przy okazji wymiany uszczelniam silnik, bo wywaliło uszczelkę pod miską. Na dodatek alternator wyzionął ducha - drugi już jedzie do mnie.

Mam jeszcze do was pytanie: chcę sobie maznąć farbą VHT pokrywę na czerwono. Czy to dobry pomysł?

[ Dodano: Pon Cze 01, 2015 08:43 ]
Witam was po dłuższej przerwie. Kontynuując moją egzystencję z dwusetką miałem z nią w tym roku parę gorszych momentów.

W marcu wywaliło mi uszczelkę pod głowicą przy przebiegu 172 000km. Przy zdejmowaniu pokrywy wałków okazało się, że jest ona pęknięta w dwóch miejscach i nadawała się do wymiany. Po zdjęciu czapy wyjaśniło się dlaczego mi auto sapało na wolnych obrotach. Ktoś kto robił tę uszczelkę powinien zostać chyba powieszony za j**a!!!. Do komory spalania 4 cylindra dostawał się olej i płyn chłodniczy z wyraźną przewagą tego pierwszego.

Uszczelką po głowicę Elringa. Do tego przy okazji doszły nowe 4 uszczelniacze na wałki od Payena i uszczelka pod kolektor ssący Victor Reinz. Wydechowa była w stanie wręcz idealnym i po odczyszczeniu nadawała się do ponownego założenia.
Głowica skręcona na sposób mojego dziadka, a mianowicie:

Skręciłem ją na stary klucz wyhyłkowy jescze z komuny na jednostki kgm.
Około 6 prób z rozpoczęcie na 10nm (1kgm) i tak do około 60nm. Przejażdżka 20km i sprawdzenie. Poprawienie 2 śrub. I znowu przejażdżka. Sprawdzenie czy wszystko ok i efekt jest następujący:

Auto nie sapie, momentami na banie lecę w 5 osób po 180 i nic się nie dzieje.
Płyn stan, olej stan, w dodatku ładny i czysty.

Drugą nieprzyjemną niespodzianką był Wielki Czwartek, sami zobaczcie:



Póki co jakoś to ogarnięte, ale czeka mnie już ingerencja w nadwozie, więc lakiernik i blacharz. Myślę, że niedługo fundusze na to się znajdą.

Pozdrawiam
_________________
Nie sprzęt, lecz technika czyni z ciebie zawodnika.
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Cze 01, 2015 10:18   

Z olejami Castrola chyba coś sie popsuło bo w moich 2 autach Castrol zaszkodził silnikowi.
Ty tak doprawiłeś autko? czy ktoś ci łupnął?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Khonju 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Mar 2014
Posty: 90
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 200

Wysłany: Sro Cze 03, 2015 09:00   

Dostałem strzał w dupę, przed pasami. Łepek miał bardzo ciepło...

Co do oleju to faktycznie myślałem, że Castrol jest coś wart, ale do tego silnika gdzie jego temperatura wynosi ponad 100 stopni robi się jakaś woda. Krótko mówiąc jest
"cienki jak sik węża".

Co wymianę szukam dobrego oleju. GM'a miałem zaraz po Castrolu i nie narzekałem.

Ale chyba najlepszy na obecną chwilę z trzech jakiem miałem był Lotos 10W-40. Auto w moim odczuciu lepiej go znosi. Inna kultura pracy. Szczególnie efekt widoczny na zimnym silniku.

Jeśli ktoś ma doświadczenie z olejem to prosiłbym o pomoc, bo naprawdę szlag trafia. Co do filtra oleju to zawsze Bosch'a (krótki, niby oryginał).

Teraz sprawa co do silnika. Coś jest jeszcze na rzeczy niby, auto chodzi ok, trzyma obroty i nie sapie. Problem jest, że przy większym dodaniu gazu nie przepala benzyny i od razu z marszu jest zamulony. Ja rozumiem, że to jest normalny objaw, ale w tym przypadku, aż zbyt duży.

Układ zapłonowy zmieniony cały oprócz cewki. Nawet świece z Lotusa założyłem.
Prosiłbym o jakieś sugestie.
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Cze 03, 2015 09:40   

Przepustnicę bym sprawdził czy czysta, czy się domyka, itd. bo czasem potrafi takie objawy wywołać.
Zrób sobie adaptację przepustnicy: przekręć kluczyk w pozycje druga aż zapalą sie lampki 7-10 razy spokojnie wciśnij pedał gazu do dechy i kluczyk spowrotem wyłącz po tym można odpalać i może pomóc. w Landku często to trzeba robić niestety.
Co do olejów miałem w poldasie lotosa i złego słowa nie powiem. W landku latałem na castrolu ,GM, i na mobil super 2000 10W40 i mobil jest najlepszy z nich. W R75 miałem Castrol ale jak w Landku mi się silnik rozszczelnił od Castrola to zalałem też mobil ale full syntetyk.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Khonju 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Mar 2014
Posty: 90
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 200

Wysłany: Sob Cze 13, 2015 08:49   

Ostatnio szukałem nowej skóry do mojego R, bo bordowa już mi się znudziła i zamontowałbym środek z MG ZR na półskórze. Kwestia tego rodzaju, że chciałbym przełożyć cały środek. Czytałem, że przednie boczki się tylko różnią.

Więc tu jest pytanie. Czy nie lepiej zamontować drzwi z R25? Przecie to chyba takie same mocowanie. Resztę jak elektrykę i inne pierdoły powinny pasować z dwusetki.

I dodatkowo pytanie czy ktoś wie kto ma coś takiego w dobrych pieniądzach.
_________________
Nie sprzęt, lecz technika czyni z ciebie zawodnika.
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Cze 14, 2015 10:41   

Khonju napisał/a:
Czy nie lepiej zamontować drzwi z R25?

Kolor ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Khonju 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Mar 2014
Posty: 90
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 200

Wysłany: Pon Lut 22, 2016 22:10   

Dzisiaj wpadło nowe koło na nowy sezon.
Podpowiem, że znana włoska firma.

Kto zgadnie co za marka?
_________________
Nie sprzęt, lecz technika czyni z ciebie zawodnika.
 
 
Dominoz 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Wrz 2015
Posty: 680
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Lut 22, 2016 22:13   

Khonju, organizujesz jakiś teleturniej, czy co? :hurra:
 
 
Khonju 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Mar 2014
Posty: 90
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 200

Wysłany: Pon Lut 22, 2016 22:17   

Prezentuje koło na nowy sezon: MOMO Corse TORQUE 3000 17"x7" ET42



 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Lut 24, 2016 20:37   

całkiem spoko ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Khonju 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Mar 2014
Posty: 90
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 200

Wysłany: Sro Lut 24, 2016 20:57   

Markzo napisał/a:
całkiem spoko ;)


Mareczku, powiem ci, że na żywo, szczególnie w dzisiejszym słońcu prezentowało się zacnie.

Tylko nie wiem dlaczego zdjęcia cyfrówką wychodzą mi gorzej, jak innym z mikrofalki :)
_________________
Nie sprzęt, lecz technika czyni z ciebie zawodnika.
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 25, 2016 00:10   

Khonju, jest calkiem ok, lepiej bylo by je widac gdybyś strzelił fotkę bardziej z perspektywy gruntu. ;)
_________________
75 Red Edition
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink