Forum Klubu ROVERki.pl :: [200 1,4SI] Gdzie znika płyn?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[200 1,4SI] Gdzie znika płyn?
Autor Wiadomość
Khonju 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Mar 2014
Posty: 90
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 24, 2016 16:12   [200 1,4SI] Gdzie znika płyn?
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2000

Przyjechałem przed chwilą do domu i od razu mnie zaciekawiło, że silnik zaczął dziwnie chodzić. Ja pod macha, a w zbiorniczku od płynu echo. Na węże - no niby płyn jest w nich. Nagrzewnica grzeje. Dolny wąż też ciepły. Olej czysty, na korku też szlamu nie ma. Szukałem wycieku - wszystko suche. Uszczelka raczej odpada, bo raptem 30 000 zrobione. Ciekawi mnie tylko, bo wentylator mi się nie załącza, choć fizycznie działa. Zmieniony był czujnik od ECU, ten od deski jeszcze nie - tymbardziej, że nie pokazywał mi objawu przegrzewania. Co to możę być?
_________________
Nie sprzęt, lecz technika czyni z ciebie zawodnika.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Mar 24, 2016 16:12   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
R-200 



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 744
Skąd: Ostrów



Wysłany: Czw Mar 24, 2016 16:36   

Uszczelka pod głowicą. :roll:
_________________
Pozdrowienia Piotr.
 
 
MateuszR25 




Dołączył: 18 Lip 2015
Posty: 20

Rover 25

Wysłany: Czw Mar 24, 2016 17:05   

Możesz sprawdzić termostat, znaczy obudowę jest tam taki gumowy oring może się wyrobił i przepuszcza.
 
 
Khonju 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Mar 2014
Posty: 90
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 24, 2016 17:16   

Wy te swoje teorie z uszczelkami schowajcie do kieszeni. Pierwszy objaw już opisałem. Termostat prawie, że nowy (może z pół roku ma) z ciaśniejszym oringiem, bo ten ori to słabizna była. Podejrzewam, że jest jakaś dziurka i pod ciśnieniem puszcza, a że jest tak mała to płyn zdąży odparować zanim był to zobaczył.

Cóż jutro rozbieram auto - na pierwszy ogień chłodnica i wszystkie węże. Wszystko na nowe opaski. Zobaczymy co będzie dalej, choć jak najbardziej proszę o jakieś sugestie.
_________________
Nie sprzęt, lecz technika czyni z ciebie zawodnika.
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Mar 24, 2016 19:32   

kolektor ssący zrzuć najpierw i sprawdź uszczelkę przy okazji wywal kulkę z zaworu co by HGF oddalić jeszcze bardziej. Niestety ale u mnie kilkadziesiąt tys. kilometrów po HGFie pekła głowica nad zaworem wydechowym i płyn uciekał bezpośrednio w kolektor wydechowy i nie było widać wycieku nie dymił nadmiernie żadnych objawów i dopiero jak pęknięcie się powiększyło to zaczął na biało lekko dymić. jeździłem tak ponad rok dolewając i szukając gdzie mi płyn spieprza.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Khonju 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Mar 2014
Posty: 90
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 24, 2016 19:39   

Jak robiłem uszczelnienia (tak całkiem niedawno), to chyba kulki już nie było, aczkolwiek sprawdzę to. Uszczelka pod kolektorem ssącym wymieniona na VR, więc chyba nie takie barachło. Aczkolwiek wezmę się za rozbieranie, to może cyfrówą trochę zdjęć pstryknę i się zobaczy na forum.

Wracając do dymienia to też tam lekkawo dymi, nie powiem, ale z tego co wiem to lekko powinien. Jeśli się mylę to mnie poprawcie.
Ciekawe to jeszcze jest dla mnie z tego względu, że płyn wciągnął i wentylator się nie załączył. Dla pewności zamówiłem jeszcze czujnik od licznika. Czy on też ma wpływ na włączenie wiatraka?
_________________
Nie sprzęt, lecz technika czyni z ciebie zawodnika.
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Mar 24, 2016 19:43   

lekko może dymić dlatego ja też nie przeczuwałem pęknięcia głowicy. spróbuj przyłożyć rękę do rury i zobacz czy nie będziesz miał lekko wilgotnej dłoni od dymu i przy tym słodkawej w smaku tak mi kumpel mechanik zdiagnozował pęknięcie głowicy ale mu nie uwierzyłem
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Khonju 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Mar 2014
Posty: 90
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 24, 2016 20:42   

Pomysł dobry - wypróbuje.

[ Dodano: Czw Mar 24, 2016 20:42 ]
Przed chwilą skończyłem małą próbę. Dolałem płyn. Poczekałem, aż złapie temperaturę. Dolny wąż się nagrzał, więc uznałem, że termostat raczej się otworzył. Niestety nic nie ubyło. Co gorsza na zamkniętym korku węże mogę sobie zginać jak chce. Dla mnie to wygląda, że gdzieś się zapowietrza i nie trzyma ciśnienia. Tymbardziej, że wskaźnik temperatury po przejażdżce pokazywał cały czas 1/4. Po powrocie dolny wąż lekko ciepły. Czyżby już termostat wysiadł? Problem chyba rozwiążę jeszcze ewentualną zmianą chłodnicy na nową, gdyż w starej w paru miejscach posypały się żeberka.
_________________
Nie sprzęt, lecz technika czyni z ciebie zawodnika.
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Mar 24, 2016 21:16   

z termostatem może byc dobry trop bo jak teśc miał poldasa jak ja 1.4 to też 3 nowe termostaty padły jak muchy a dopiero taki z freelandera zadziałał na długo
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Pią Mar 25, 2016 18:01   

Gdzieś czytałem że na termostaty vernet jest dużo reklamacji.
Czujnik temp. na zegary nie ma nic wspólnego z załączaniem wentylatora.

[ Dodano: Pią Mar 25, 2016 18:01 ]
Khonju napisał/a:
na zamkniętym korku węże mogę sobie zginać jak chce. Dla mnie to wygląda, że gdzieś się zapowietrza i nie trzyma ciśnienia.

Korek zbiorniczka ?
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
Khonju 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Mar 2014
Posty: 90
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 200

Wysłany: Pią Mar 25, 2016 21:59   

Termostat Gates. Korek dzisiaj zakupiłem, do tego jeszcze jest czujnik na deske FACET. Okazało się, że i chłodnica do zmiany, bo moja nie dość, że od dołu skorodowana to 1/3 była już bez żeberek. Przyczynę chyba znalazłem. Na górnym wężu chłodnicy od strony głowicy było rozcięcie pod samą opaską. To już zrobione ale teraz mam lepszego news'a.

Kupiłem chłodnie i oglądnąłem pobieżnie - no ta sama. Założyłem, wlewam płyn i zaraz patrze a tu leje się z pod auta. Ja zaglądam czy może jakiś wąż nie zakręcony, a tam się okazuje, że w chłodnicy są jakieś dwie dziury z boku od strony górnego węża. Co to może być? Już jestem bezsilny. Nie wiem co robić.
_________________
Nie sprzęt, lecz technika czyni z ciebie zawodnika.
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Sob Mar 26, 2016 17:47   

Te dziury to pewnie otwory na jakieś czujniki czy coś w tym stylu.
Kiedyś była o tym mowa na forum o ile dobrze pamiętam to chyba chłodnica do wersji z klimą. Ta chłodnica nie będzie pasowała.
Chyba że by zaślepić szczelnie te otwory ale jak ?
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
Khonju 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Mar 2014
Posty: 90
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 200

Wysłany: Sob Mar 26, 2016 19:03   

No wiesz ja mam wersje z klimą i co najlepsze do klimy jest osobna chłodnica. Więc jakiej cholery to wymyślili to ja pojęcia nie mam. Założyłem póki co starą i musi tak być. Mam jeszcze pytanie czy ktoś się orientuje jak z dostępnością gumowych węży od chłodzenia. U mnie niestety już czas na wymiane wszystkich węży.
_________________
Nie sprzęt, lecz technika czyni z ciebie zawodnika.
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Sob Mar 26, 2016 19:55   

Nie mam dobrych wiadomości. Z dostępnością węży jest ciężko. Nie ma uniwersalnych bo każde auto jak i rover ma swoje długości zakręty łączenia itd.... rozumiesz.
Może używane w dobrym stanie.
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
Khonju 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Mar 2014
Posty: 90
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 200

Wysłany: Nie Mar 27, 2016 09:41   

No cóż, trzeba będzie sprowadzać. Dobrze by było jakby zrobić zakup grupowy. Wtedy jest szansa na lepszą cenę.
_________________
Nie sprzęt, lecz technika czyni z ciebie zawodnika.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214i ??r] płyn chłodniczy znika !!
Elutka Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Pią Mar 06, 2009 14:07
emo
Brak nowych postów [R200] układ chłodzenia, znika płyn
thansen Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Pią Wrz 23, 2011 20:48
pgrad
Brak nowych postów [R214 97r] Po naprawie HGF nadal znika płyn chłodniczy
duzy102 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 38 Sob Sty 17, 2009 12:16
oprawca_1978
Brak nowych postów [R25 1.4] Po dłuższym postoju znika/ubywa płyn chłodniczy
Nicekovsky Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 41 Czw Mar 31, 2022 18:49
Malignus
Brak nowych postów [214 Si] Gdzie wlewać płyn do spryskiwacy? :)
Raga Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pon Kwi 22, 2013 19:53
tuners



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink