Z racji większej ilości wolnego czasu (i nabycia auta zastępczego ) zdecydowałem się na operację podmiany softu. Zczytanie starych map (jako backup) oraz wrzucenie nowych poszło wzorowo. Auto śmiga duuuuużo lepiej. Uważam ze operacja obowiązkowa dla wszystkich posiadaczy wersji CDT. Dla zespołu TOAF duże podziękowania, na pewno wyląduje u was jakieś fizyczne piwo lub flaszeczka.
SPAMU¦
Wysłany: Pią Lis 02, 2018 09:33 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Jestem nowym użytkownikiem TOAFa.
Moj samochód wykazywał objawy mogące wskazywać na awarie ECU.
Zainstalowałem toafa i uzyskuje rezultaty pomiarów nieco zaskakujące.
Poniżej jeden z logów.
Samochód pracuje na biegu jałowym.
Mam jeszcze głupsze logi.
Zapala kiedy chce ( ostatnio zwykle nie chce). Najlepiej jak kilka dni postoi.
Jeżeli chodzi o błędy w module silnika to wyskakują błędy kilku wtryskiwaczy jednocześnie, po akcji nieudanego rozruchu,: Injector cilinder 6,1,3,5 ( czasem mniejsza ilość) i glow device ( ale to chyba standard).
Czy ktoś spotkał się z podobna sytuacja?
Mam jeszcze pytanie czy toaf poradzi sobie w przypadku gdy zakupie tylko używany moduł ECU?
Mam na myśli czy uda się ten nowy moduł zsynchronizować z istniejącym EWS i z pilotem z kluczyka?
Accelelator pedal position 0.00 %
Battery voltage 14.31 V
Fuel low pressure 3.46 bar
Coolant temperature 79.36 ° C
Real air mass 508.50 mg/Hub Luft
Required air mass 250.00 mg/Hub Luft
Engine RPM 780.00 1/min
Sampling rate - Rail pressure control valve 16.78 %
Sampling rate - Boost pressure plate 0.00 %
Sampling rate - Engine mounting 100.00 %
Actual air pressure 40448.00 mbar
Actual rail pressure 225.18 bar
Required rail pressure 0.00 bar
Raw data - capacitor voltage for cilinder 1,2,3 0.02 V
Raw data - capacitor voltage for cilinder 4,5,6 0.00 V
Atmospheres pressure 6.00 mbar
Rail pressure 0.00 bar
Air temperature -268.34 ° C
Capacitor voltage for cilinder 1,2,3 243.24 V
Capacitor voltage for cilinder 4,5,6 263.98 V
Voltage - Atmospheres pressure 107.61 V
Voltage - Capacitor 1 121.48 V
Voltage - Capacitor 2 0.00 V
gdzieś to było kiedyś omawiane i jeśli dobrze pamiętam to nie zawsze cap 1 i 2 sa takie same. U mnie obie wartosci maja chyba po 70v a u innych bywało ileś tam i 0 i tez było wszystko dobrze. Z tego co pamiętam to od wersji ecu to zależało
No właśnie ja kojarzę że było pisane na ten temat, ale właśnie że napięcie 0 V jest niepoprawne.
Niestety nie mogę tego znaleźć. Dlatego nie bede się upierał jak ma być na prawdę.
Tak. To zależy od wersji ECU. W polfitach jest różnica, ale nie pamiętam czy to 0. Musi sprawdzić ktoś kto ma taki sterownik
[ Dodano: Nie Lis 18, 2018 17:33 ] jeykey, za dużo parametrów na raz mierzysz i dlatego uzyskujesz głupoty.
Rób po kilka. Wtryskiwacze i cylindry w osobnej grupie jako osobne pomiary.
w grupie 1 daj:
- pozycja pedału gazu
- obroty silnika
- cisnienie paliwa wstępne
- przeplyw powietrza bieżący
- przeplyw powietrza wymagany
- ciśnienie paliwa na CR
ew. ciśnienie doładowania.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Mam pytanie odnosnie EWS, dla sterownikow 1.8 i 1.8T. Marcin i Marek, wiecie jak usunac je z wsadu ecu? Mam zgrany caly wsad, 256kb, chcialbym wywalic ews zeby moc modzic rozne ecu bez ciaglego przewalania zestawu ews i pestki.
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Nie wiem czy z EWSem jest tak prosto. Możesz sobie robić wsad VIRIGIN ale wtedy to i tak wymaga sparowania jednostki. Najlepszym sposobem jaki wydaje mi się najrozsądniejszy jest zrobienie EWS Emulatora. Wtedy w wiązkę komputera podajesz emulator i jego programujesz odpowiednim kluczem ISN. No i możesz wtedy sobie wachlować kompami.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Witam, mam problem w zarestrowaniem się na stronie (TOAF.roverki.eu) - nie działa wysłanie emaila do właścicieli strony ani nawet logowanie.. Dla tego napiszę pytanie tutaj. Jestem posiadaczem Rovera 75 2005 (rok produkcyjny 2004) lift. W ubezpieczeniu wpisane R75 2.0 CDT classic, jednak jest to zapewne CDTi connoisseur SE przynajmniej tak jest napisane "w samochodzie"; w kilku miejscach tak też wynika z WIN. 96Kw czyli 130km mocy. Mam pytanie, ile kosztuje "MAPA" oprogramowania zwiększająca moc? Jak duży przyrost mocy jestem w stanie uzyskać ? Słyszałem ze "spokojnie" może być to 160km w tym przede wszystkim zmiana charakterystyki pracy silnika; który "jedzie" od niższych obrotów bardzo by mi na tym zależało. Właśnie kupiłem na "znanym portalu aukcyjnym" przewód do łączenia się z samochodem - pewnie jestem to w stanie sam ogarnąć; ale ile kosztuje taka mapa? Czy ewentualnie polecacie podjechać do któregoś z guru całego projektu i zrobić to na momencie. Przepraszam jeśli to się już pojawiało milion razy; ale nie mogę dotrzeć do konkretnych informacji zwłaszcza że strona tak działa jak działa. Pozdrawiam.
Nie ma rejestracji na tej stronie. Maila możesz popchnąć z formularza Chyba nawet bez Captchy bo nie mam czasu zrobić i Twój e-mail może wylądować pośród tryliona wiadomości o kredycie u Ruskich czy powiększeniu pikadora.
damiaanp napisał/a:
Mam pytanie, ile kosztuje "MAPA" oprogramowania zwiększająca moc?
Takie rzeczy dzisiaj? Publicznie
Zapraszam na PW albo FB TOAF'a
damiaanp napisał/a:
Czy ewentualnie polecacie podjechać do któregoś z guru całego projektu i zrobić to na momencie
Jak masz blisko. To zapraszamy. A jak nie, zawsze możemy pomierzyć parametry zdalnie. Przez np. program ANYDESK.
damiaanp napisał/a:
ale nie mogę dotrzeć do konkretnych informacji zwłaszcza że strona tak działa jak działa.
Strona działa poprawnie Przekazuje informacje najważniejsze odwiedzającym
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Na wstępie proszę - nie bijcie. Auto mam w sumie od niedawna, a z podłączaniem komputera do samochodu nie miałem nigdy do czynienia. A ponieważ wykorzystując komputer do różnych celów miałem do czynienia z różnymi programami i różnym ich działaniem, to nie wiem jak pewne rzeczy tu zadziałają. Udało mi się jakiś czas temu na laptopie uruchomić program Toaf oraz połączyć z komputerem auta. Widzę sporo opcji konfiguracji, testowania i innych. Naprawdę fajna sprawa. Mam jednak kilka pytań. Postanowiłem tu je zadać. Wątek ma bowiem już niemal 100 stron, więc trudno to wszystko przewertować, po za tym nie zawsze na każde pytanie na forach jest odpowiedź. Oto pytania:
1 - W British Cars wymieniono mi moduł BCU na lepszy, umożliwiający otwieranie bagażnika z pilota. Ale ponoć gdy ta opcja jest ustawiona, to nie da się zrobić czegoś takiego, że po włączeniu alarmu z pilota same domkną się otwarte okna. Prawda to?
2 - Czy bawiąc się programem, jest ryzyko że ustawię coś na tyle źle, że zepsuję auto? A jeśli tak, to jakich kategorii lepiej bym nie ruszał?
3 - Gdy w programie wybiorę jakąś z kategorii po lewej i u góry wybiorę zakładkę umożliwiająca wprowadzanie zmian w parametrach, to czy po zatwierdzeniu czegoś zmienia się tylko ta jedna zmieniona przeze mnie rzecz, czy wszystkie rzeczy z listy rozwijanej zmienią ustawienie na to pokazane po wejściu w daną rzecz?
4 - A tak w ogóle, to po wejściu w daną rzecz, zaznaczone tam ustawienie jest wybrane bo tak samochód ma obecnie ustawione, czy tam dowolna rzecz może być wybrana? Inaczej mówiąc, czy program bierze zaznaczone parametry z komputera samochodu, czy też zaznacza sobie to jakoś dowolnie. Bo obecnie nie wiem, czy to co jest zaznaczone odzwierciedla to co jest ustawione faktyczne, czy też program zaznacza sobie dowolnie co chce.
5 - Od czasu wymiany modułu BCU zmieniło mi się działanie przycisków do blokowania drzwi wewnątrz kabiny. Lewy do odblokowywania nie działa wcale, a prawy blokuje i odblokowuje drzwi przy kolejnych wciśnięciach. Czy można to przywrócić do oryginalnego działania, a jak tak, to którą opcją w programie? Bo popatrzyłem po różnych, ale jakoś żadna mi nie pasowała do tego.
6 - Widziałem opcje włączenia funkcji załączenia się sygnału dźwiękowego przy nie zapiętych pasach, oraz blokowania drzwi po ruszeniu auta. Czy faktycznie funkcje te da się włączyć i będą działać? Mówiono mi bowiem, że tego w tym aucie nie da się włączyć.
7 - Czy programem tym można sobie sprawdzić na żywo wypadanie zapłonów?
1 - W British Cars wymieniono mi moduł BCU na lepszy, umożliwiający otwieranie bagażnika z pilota. Ale ponoć gdy ta opcja jest ustawiona, to nie da się zrobić czegoś takiego, że po włączeniu alarmu z pilota same domkną się otwarte okna. Prawda to?
W przedliftowym, i poliftowym BCU ( te ktore teraz masz ) nie było takiej opcji - więc nie wiem gdzie to uslyszałeś/wyczytałes.
CoCu napisał/a:
2 - Czy bawiąc się programem, jest ryzyko że ustawię coś na tyle źle, że zepsuję auto? A jeśli tak, to jakich kategorii lepiej bym nie ruszał?
Można np usunąć sobie piloty - ale program jest tak zrobiony że robi za każdym razem kopię zapasową ustawień, i mozesz ją zrobić ręcznie. Wiec zanim coś ruszysz zrób kopie zapasową, a potem się baw. W razie czego, przywrócisz sobie swoje oryginalne ustawienia.
CoCu napisał/a:
3 - Gdy w programie wybiorę jakąś z kategorii po lewej i u góry wybiorę zakładkę umożliwiająca wprowadzanie zmian w parametrach, to czy po zatwierdzeniu czegoś zmienia się tylko ta jedna zmieniona przeze mnie rzecz, czy wszystkie rzeczy z listy rozwijanej zmienią ustawienie na to pokazane po wejściu w daną rzecz?
Dopóki nie wisniesz zapisz nic sie nie zmieni. Program zapisuje całość konfiguracji, ale jesli jakies opcji nie zmienisz, to pozostanie ona taka jaka była.
CoCu napisał/a:
4 - A tak w ogóle, to po wejściu w daną rzecz, zaznaczone tam ustawienie jest wybrane bo tak samochód ma obecnie ustawione, czy tam dowolna rzecz może być wybrana? Inaczej mówiąc, czy program bierze zaznaczone parametry z komputera samochodu, czy też zaznacza sobie to jakoś dowolnie. Bo obecnie nie wiem, czy to co jest zaznaczone odzwierciedla to co jest ustawione faktyczne, czy też program zaznacza sobie dowolnie co chce.
Nie no, gdyby program zaznaczał sobie co chce - to jaki to byłby sens tego ?
Program odczytuje stan rzeczywistu i pozwala ustawić co się chce - w przeciwieństwie do T4 które nie pozwala na takie operacje bez zmiany kodów ZCS w wiekszosci przypadków.
CoCu napisał/a:
5 - Od czasu wymiany modułu BCU zmieniło mi się działanie przycisków do blokowania drzwi wewnątrz kabiny. Lewy do odblokowywania nie działa wcale, a prawy blokuje i odblokowuje drzwi przy kolejnych wciśnięciach. Czy można to przywrócić do oryginalnego działania, a jak tak, to którą opcją w programie? Bo popatrzyłem po różnych, ale jakoś żadna mi nie pasowała do tego.
W poliftowym modelu różnił sie też guzik do otwierania ,wiec chcesz zeby bylo jak nalezy w 100% nalezeło by go też wymienić. Programowo tego nie da się zmienic.
CoCu napisał/a:
6 - Widziałem opcje włączenia funkcji załączenia się sygnału dźwiękowego przy nie zapiętych pasach, oraz blokowania drzwi po ruszeniu auta. Czy faktycznie funkcje te da się włączyć i będą działać? Mówiono mi bowiem, że tego w tym aucie nie da się włączyć.
Działa, przynajmniej u mnie. Ale jest to irytujące więc zdecydowana wiekszośćma to wyłączone.
Przy czym do niezapiętych pasów potrzebujesz czujnika w napinaczu - a napinacz z czujnikiem zapięcia pasów to rarytas na rynku wtórnym. Ponadto zapewne i tak nie masz wtyczki do tego
CoCu napisał/a:
7 - Czy programem tym można sobie sprawdzić na żywo wypadanie zapłonów?
Program nie obsługuje Live Data w silnikach benzynowych.
Na wstępie, dziękuję za poświęcony czas.
1 - W British Cars tak mi tłumaczono. Ale może coś się źle zrozumieliśmy. Ogólnie szkoda w takim razie, że nie ma takiej funkcji, bo mimo iż okien niemal nigdy nie otwieram, to ale raz już mi się zdarzyło zostawić auto na parkingu z zupełnie opuszczoną szybą. Fajnie gdyby się same zamykały po włączeniu alarmu.
2 - Zrobię jak radzisz. Dzięki.
4 - Czemu o to pytałem? Na co dzień w wolnym czasie zajmuję się modelarstwem. I znam przypadek urządzenia służącego do programowania cyfrowych dekoderów do modeli, które ukazują nie faktycznie ustawiony parametr danej zmiennej, ale w zasadzie dowolną liczbę. Stanowi to zawsze problem dla nowych użytkowników takiego urządzenia, bo nie rozumieją, że może ono pokazywać cokolwiek, a nie to co faktycznie jest ustawione.
Swoją drogą, to przeglądając różne pozycje w programie Toaf, przy niektórych mi się wydawało, że chyba auto w ogóle nie ma takiej opcji, więc nawet jak pokazuje co jest aktualnie ustawione to nie ma to znaczenia.
5 - To wszystko wyjaśnia. Nie wiedziałem o tym. Czyli przycisk poliftowy nie ma w guziku osobnych przełączników dla zamykania i otwierania, a tylko jeden na zmianę dający zamykanie i otwieranie?
6 - To jak będę się bawił programem, to sprawdzę to.
Na koniec jeszcze spytam o dwie rzeczy. Jak coś zmienię i zapiszę nową konfigurację, to nie muszę odłączać laptopa i interfejsu by sprawdzić działanie danej rzeczy? Nie ma to znaczenia? Oraz, czy gdzieś można pobrać jakiś opis wszystkich funkcji programu? Chociażby po angielsku. Wtedy bym może wiedział, czego się spodziewać w niektórych przypadkach gdy coś włączę czy wyłączę. Bo niektóre opcje nic mi nie mówią.
Jako ciekawostkę dodam, że kumpel ma Merolka 190-tkę. Kocha to auto i niemal wszystko robi w nim sam. Jak mu pokazałem działanie Toaf-u, przyznał że fajna sprawa i że u niego takich bajerów nie ma. A wystarczyło że ze stojącego na masce laptopa uruchomiłem test fotela i zaczął on sam jechać do przodu.
W przedliftowym, i poliftowym BCU ( te ktore teraz masz ) nie było takiej opcji - więc nie wiem gdzie to uslyszałeś/wyczytałes.
Ja tylko dodam, że jest opcja zamykania i otwierania wszystkich okien po przekręceniu kluczka w zamku kierowcy (o ile zamek jest prawidłowy dla wersji EU/EN). Ale nie ma to nic wspólnego z pilotem.
marcin.misek napisał/a:
W razie czego, przywrócisz sobie swoje oryginalne ustawienia.
Oprócz modułu PDC, bo tam niestety przywracanie nie działa
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Witam,
czy z użyciem programu TOAF będę w stanie dopisać używane ECU do samochodu? Po jego podłączeniu (ECU) mam m.in. błąd incorrect security code.
Chciałem przepisać VIN z EWSa do EMS(sterownik silnika w Rover 75 2.5 V6) jednak ta operacja się nie udała. Używałem programu w wersji 0.5.00.51 pobranego ze strony www oraz kabelka z INPY.
Jak przerzuciłem całą zawartość flasha (am29f200bb) ze starego ECU do nowego to mam błąd sumy kontrolnej w ECU więc wnioskuję, że taka operacja jest niemożliwa bo suma jest zapisane również w innym miejscu i sterownik używany trzeba dopisać do EWSa.
Ja tylko dodam, że jest opcja zamykania i otwierania wszystkich okien po przekręceniu kluczka w zamku kierowcy (o ile zamek jest prawidłowy dla wersji EU/EN). Ale nie ma to nic wspólnego z pilotem.
Wiesz które piny na wtyczce BCU sa od mikroswitchy w zamku które to sa od otwierania i zamykania szyb? Kiedyś szukałem w ravie ale nie mogę tego znaleźć
Wiesz które piny na wtyczce BCU sa od mikroswitchy w zamku które to sa od otwierania i zamykania szyb?
nie ma dedykowanych przewodów do tego. Maszp przewody od zamknij/otworz zamek.
To ze przy przytrzymaniu sie zamykaja/otwierają szyby zalezy juz od BCU - to on interpretuje ten sygnał. tak samo jak drugie przekrecenie aktywuje SuperLock.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum