Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75/ZT] - TOAF Diagnostic Tool
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75/ZT] - TOAF Diagnostic Tool

Temat dotyczący programu TOAF, narzędzia diagnostycznego dla samochodów marki Rover 75/MG ZT
Autor Wiadomość
adam_26 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 1001
Skąd: Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 06, 2016 17:37   

to jest wersja twojego BCU YWC000760 a do otwierania pilotem bagażnika potrzeba YWC 001522 lub YWC 001521. Poczytaj sobie temat otwierania bagażnika -> https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=910120
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Kwi 06, 2016 17:37   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3424
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Kwi 06, 2016 18:01   

Dziekiadam_26, już kapuje
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
fredup 



Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 32



Wysłany: Sro Kwi 06, 2016 18:24   

Would it be possible to have the cruise control centre console button activate everytime I start the car.Like the rear window demister does in winter?
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3424
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Kwi 06, 2016 19:39   

A co to jest suprelock i superlock z pilota?

już dogrzebałem się ze to ryglowanie zamkow
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
Ostatnio zmieniony przez dawidd Sro Kwi 06, 2016 21:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
klimasonor 



Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 32
Skąd: Maszewo



Wysłany: Sro Kwi 06, 2016 20:23   

Może mi ktoś wytłumaczyć:
1. Co to jest DDE/DME i dlaczego niema tam żadnych odczytów.
2. BCU i EWS ma inny Vin, bcu (ma poprawny)
3. czy w IKE da się zmienić przebieg bo zmieniałem licznik

_________________
Wcześniej Rover 416Si 1996r. (przez 7 lat)
Teraz Rover 75 1.8 2000r. (od sierpień 2015)
 
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Sro Kwi 06, 2016 20:36   

2. Został zmieniony EWS

3. Da sie, ale trzeba licznik rozebrać :-)
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10885
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Kwi 06, 2016 21:44   

DDE to sterownik silnika diesla. Pewnie masz nie aktywny,, bo masz benzynę ;)

Superlock, to dodatkowa blokada w zamkach (ten drugi silniczek w zamku), która uniemożliwia odhaczenie zamka m in. klamką od wewnątrz po zamknięciu ja ustawiłem sobie na dwa razy to mam zapas silniczków w razie W ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Kwi 06, 2016 23:56   

klimasonor, ponieważ masz 1.8, które ma problemy ze sterownikami silnika, to znając najprostsze rozwiązania jakie wymyślają mechanicy - wymieniono Ci komputer. Ponieważ nie każdy wie jak zrobić backup i przerzucić zawartość do innego ECU, ktoś zastosował inny zestaw startowy. Nie wiem dlaczego program nie łączy się prawidłowo ze sterownikiem silnika.

Kolejna sprawa - ktoś wymienił BCU na inne, w którym był pilot lub dwa - nie wiem ile masz ;) Pewnie dlatego, że to pochodzące od w/w zestawu startowego powodowało np. wycie alarmu, może było od anglika itp. itd.

W IKE da się zmienić przebieg ale warto jeszcze w Twoim przypadku zmienić VIN :)
Niestety nie zrobisz tego przez OBD. Najpierw trzeba zestaw wskaźników (IPK) rozłożyć i zaprogramować od nowa.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3424
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Kwi 07, 2016 12:30   

toaf znalazł mi taki błąd: C7
Błąd wraca po skasowaniu i jedyny opis do niego jaki znalazłem to:
C7 lever-type sensor 1
Wie ktos co on oznacza?

_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Czw Kwi 07, 2016 13:16   

dawidd napisał/a:
toaf znalazł mi taki błąd: C7
Błąd wraca po skasowaniu i jedyny opis do niego jaki znalazłem to:
C7 lever-type sensor 1
Wie ktos co on oznacza?

[url=https://naforum.zapodaj.net/thumbs/fc5d4cbdd060.jpg]Obrazek[/url]


Mam ten sam problem.
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Czw Kwi 07, 2016 13:24   

To zdaje się jest błąd jednego z potencjometrów poziomu paliw a zbiorniku.
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3424
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Kwi 07, 2016 14:04   

niedawno wymieniałem pompę i ten potencjometr przy pompie rozbierałem i czyściłem, szlifując ścieżki i sam ślizgacz. Sprawdzałem tez go i rezystancje zmieniałem sie ok. Chyba ze to chodzi o ten drugi potencjometr, ale generalnie wskazówka od paliwa działa normalnie. A u ciebie cin1391, jak wskazówka od paliwa, działa ok?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Kwi 07, 2016 15:05   

Masz dwa czujniki zdaje się.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Czw Kwi 07, 2016 15:13   

dawidd, u mnie też działa ok.
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3424
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Kwi 07, 2016 15:51   

ja robiłem tylko ten od strony pasażera, tego od strony kierowcy nie ruszałem, ale skoro u mnie i u cin1391, wskazania paliwa dzialaja ok, to możne to może C7 nie oznacza błędu czujnika paliwa
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Czw Kwi 07, 2016 16:42   

dawidd, czujniki mamy dwa, ale połączone w szereg.

Może nie jest od razu zepsuty, ale po prostu się "zacina" i stąd błąd, a wskazania mniej-więcej dobre.
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Czw Kwi 07, 2016 17:04   

Ja także mam błąd C7 - Lever-type czujnik 1 :) Z tym że u mnie był przez jakis czas problem z czujnikiem poziomu paliwa ale jak się samoistnie ujawnił tak tez samoistnie zniknął, po czym ponownie sie uwidocznił i po 2-3 miesiącach znowu samoistnie się wszystko naprawiło - przynajmniej wizualnie :) Toaf po skasowaniu tego błędu wyłapuje go więc coś jest na rzeczy ...

Po skasowaniu wszystkich błędów niektóre powracają jak np.:

BF - Błąd pamięci eeprom w module IKE
87 - Szyna K (zwarcie do masy)
3505 - Świeca żarowa, przekaźnik świecy żarowej
 
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Kwi 07, 2016 19:17   

No i u mnie też ten sam błąd - Lever-type 1. A wskaźnik działa jak ta lala (IPK twierdzi tak samo :P ).
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10885
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Kwi 07, 2016 20:17   

ale przecież to jest od czujnika położenia przedniego wahacza. Wiem, bo mam uwalony.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3424
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Kwi 07, 2016 21:57   

sTERYD napisał/a:
ale przecież to jest od czujnika położenia przedniego wahacza. Wiem, bo mam uwalony.
na 100%? u mnie pozycjonowanie xenonow tez działa, a przy uszkodzonym czujniku xenony powinny iść max w dol.

[ Dodano: Czw Kwi 07, 2016 21:57 ]
Mam jeszcze pytanie dotyczące czujnika cofania PDC. Czujnik mam dokładany, ale wiązka do zegarów była oryginalna. Teraz mam w czarnej wtyczce od czujnika cofanie rozłączony kable zielony z czerwonym paskiem(chyba dobrze zapamiętałem) i podpięty pod głośniczek, ale wolałbym żeby zamiast z tylu z dokładanego głośniczka, dźwięk leciał z licznika. Jeśli odłączę kabel od głośniczka i połączę tak jak był oryginalnie to zamiast dźwięku z zegarów miga mi kontrolka od tylnych przeciwmgielnych (zegary tez mam zmienione na trochę starszy model niż był oryginalnie, tylko z przełożona pamięcią ze starych).
Próbowałem w toaf'ie aktywować PDC Sounder, ale nic to nie zmieniło. Dezaktywacja tej opcji tez na nic u mnie nie wpłynęła. Czy da sie to jakoś przeskoczyć? Czy może winne są temu zegary - wymienione chyba pochodzą 99r a auto mam z 2002/2003
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Toaf Tool Chip Tuning - CDT -> CDTI
MATRIXorg Rover serii 75, MG ZT 21 Pon Lut 25, 2019 12:33
MaReK
Brak nowych postów [MG ZT CDTI 2.0 ]PODNIESIENIE MOCY PROGRAMEM TOAF TOOL
88Belfegor Rover serii 75, MG ZT 1 Czw Sty 27, 2022 22:12
MaReK
Brak nowych postów [R75]Toaf
Dargor Rover serii 75, MG ZT 4 Sob Gru 09, 2017 21:06
Dargor
Brak nowych postów [R75]TOAF
grota10 Rover serii 75, MG ZT 6 Sro Sie 09, 2023 20:16
marcin.misek
Brak nowych postów [R75] Pomoc z Toaf'em
itemek48 Rover serii 75, MG ZT 34 Sro Mar 23, 2022 23:58
MaReK



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink