Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75/ZT] - TOAF Diagnostic Tool
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75/ZT] - TOAF Diagnostic Tool

Temat dotyczący programu TOAF, narzędzia diagnostycznego dla samochodów marki Rover 75/MG ZT
Autor Wiadomość
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Cze 11, 2017 17:55   

Nie bawcie się w braci Grimm ;)

Jedyne co można spieprzyć wrzucając mapy, to nie trzymać się procedur. Czyli wyłączać zbyt szybko zapłon, albo go nie wyłączyć i próbować odpalać. Złe mapy można wrzucić, wybierając zły sterownik. I tak można zasadzić do przedlifta, mapę poliftową, ale wtedy nie uruchomi się silnik. Jakby transmisja została zakłócona to TOAF się wywali, a nawet jak wrzuci te mapy to silnik się nie uruchomi, bo nie zgodzi się suma kontrolna.

Wrzuć sobie mapę z załącznika, który wrzucam.
To 131KM oryginalna mapa z MG X-Power - manual, bez trakcji.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Cze 11, 2017 17:55   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Nie Cze 11, 2017 22:42   

To mapka w toafie ta 136km jest do polifta? wrzuciłem ją do przedliftach i tak jakby tylko dawki paliwa X3 urosły bo tylko kopcenie i szarpanie, jak wrzucę tą mapkę 131 to dam znać czy pomogło aha i co się dzieje po wgraniu mapy bez trakcji do auta z trakcją?? Bo jest przecież teoretycznie możliwość że trakcję ktoś mógł se wywalić z auta a sterownik silnika z trakcją został
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Cze 11, 2017 22:53   

Wrzucisz mapy bez trakcji to auto bedzie jeździć tylko zapali sie kontrolka od trakcji i nie będzie działać. Tak mapy 136 sa od polifta i maja inne adresy w sterowniku, jesli takie wrzuciles i auto odpaliło to jakies cuda na kiju, ale pewnie stad te kosmiczne wartości w obszarze właściwych map
_________________
75 Red Edition
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Cze 11, 2017 23:46   

Trakcję włącza się i wyłącza jednym bajtem. Teoretycznie można TOAFem zrobić zmianę tylko dwóch bajtów jeden trakcji, drugi dla sumy kontrolnej i tak by mógł działać przycisk włącz/wyłącz trakcję ;)

Jeśli odpalił Ci sterownik po wgraniu mapy ~136 to masz tę od CDTi. Jednak nie mam pewności czy te mapy są dobrze tam rozpisane ;) Dlatego w nowej wersji będzie to już lepiej sprawdzone.

Z tego co pamiętam, to pomiędzy CDTi a CDT różnicy w czasach wtrysków i ciśnieniu na pompie CR nie było. Na pedale gazu różnica, w przepływce i torque limiterze. Więc nie wiem jak widzisz tam X3 dawki paliwa...
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 53 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1055



Wysłany: Nie Cze 11, 2017 23:54   

Jak to działa w TOAFie
Program identyfikuje nr sterownika, i na tej podstawie okresla czy to jest :
a) manual przedlift
b) automat przedlift
c) polift

Dla przedlifta oferowane są mapy oryginalne ( mocy 116 KM) oraz mapy ~130 KM - są to mapy przedliftowe przerobione przez kolegę MaReK i mają być niejako aktualizacją map dla mocy oferowanej przez polift. Jezeli nr sterownika zostanie dobrze odczytany wówczas będziemy nie uda nam się wgrac mapy z automadu do manuala i na odwrót. Mozemy za to wybrać czy pojazd posiada trakcję czy nie.
Wiadomo, wgranie mapy z trakcją nie uruchomi nam jej, jeżeli nie mamy odpowiedniej pompy ABS, wgranie mapy bez trakcji do samochodu z trakcją i wylaczenie przy okazji informacji o niej w liczniku spowoduje niejako ze bedziemy miec R75 bez trakcji.

W przedliftach jest jeden sterownik dla manual/automat, i z tego co pamietam wgranie nawet automatu do manuala nie spowoduje jakis wiekszych problemów. powinien odpalici w miare jechac.. ale moge się mylisc, przedlifta nie "gwalcilem" :)

Jezeli natomaist z jakis przyczyn nie uda sie programowi odczytac odpowienich nr sterownika pokaze nam sie do wyboru kazda dostepna mapa :)

Dodatkowo, o czym nalezy pamietac to : WYŁACZENIE zaplonu na conajmniej 10 sekund po wgraniu mapy. szybsze uruchomienie zaplonu powoduje jakies bledy w tempomacie oraz inne nieoczekiwane.

Natomiast, jezeli po wgraniu mocniejszej mapy do przedlifta silnik chodzi jakos dziwnie, polecam najszyszba zmiane na oryginal oraz kontakt z kolegą MaReK lub Longer86, oni wam naprawde POMOGĄ :)
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Nie Cze 11, 2017 23:55   

Jak się widzi kupę czarnego dymu z tyłu to zaraz myśl - za dużo paliwska leje
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Cze 12, 2017 12:11   

sash997 napisał/a:
Jak się widzi kupę czarnego dymu z tyłu to zaraz myśl - za dużo paliwska leje

Lub niedomaga coś z dopływem powietrza ;)

marcin.misek napisał/a:
W przedliftach jest jeden sterownik dla manual/automat, i z tego co pamietam wgranie nawet automatu do manuala nie spowoduje jakis wiekszych problemów. powinien odpalici w miare jechac.. ale moge się mylisc, przedlifta nie "gwalcilem"

Wszystko dobrze. Ale to w poliftach tak jest :P
W przedliftach akurat komputer do automatu różni się znacząco od manuala i bliżej mu do poliftowego. Ale to nie istotne. Dopóki program wiec co ma podłączone nie da zrobić krzywdy, natomiast jeśli się mu przeszkodzi lub bez pomyślunku wrzuci mapę własną - będzie awaria :)

marcin.misek napisał/a:
Jezeli natomaist z jakis przyczyn nie uda sie programowi odczytac odpowienich nr sterownika pokaze nam sie do wyboru kazda dostepna mapa

W teorii tak powinno być, niestety w wersji oficjalnej nie zawsze jest tak kolorowo.
Często nie chce nam odkryć nawet karty od chiptuningu ;)

marcin.misek napisał/a:
Natomiast, jezeli po wgraniu mocniejszej mapy do przedlifta silnik chodzi jakos dziwnie, polecam najszyszba zmiane na oryginal oraz kontakt z kolegą MaReK lub Longer86, oni wam naprawde POMOGĄ

W poście powyżej macie mapę od CDTi X-power dla manuala bez trakcji ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Pon Cze 12, 2017 22:49   

Ja pierdziele... Nie dość że zbieg okoliczności to jeszcze słabe wyczucie auta przez kolegę z forum, po wgraniu mapy 136KM zwaliło mu rurę z icka, po powrocie do mapy 116KM musiał 30km przejechać aby zauważyć brak poprawy, po uszczelnieniu dolotu i wgraniu mapy 136KM poprawa jest znacząca
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Cze 13, 2017 00:03   

sash997 napisał/a:
po wgraniu mapy 136KM zwaliło mu rurę z icka

MaReK napisał/a:

sash997 napisał/a:
Jak się widzi kupę czarnego dymu z tyłu to zaraz myśl - za dużo paliwska leje

Lub niedomaga coś z dopływem powietrza

:)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Wto Cze 13, 2017 10:21   

prorok normalnie :mrgreen: w normalnych okolicznościach jakby ktoś przyjechał z takim kopceniem to też bym zaczął od dolotu bo też miałem u siebie taki problem :razz:
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
Wuu 



Dołączył: 09 Cze 2017
Posty: 2



Wysłany: Sro Cze 14, 2017 20:14   

Proszę o pomoc, mam problem z instalacją sterowników.

Mam kabel według wskazówek ze strony programu, jest widoczny w menedżerze urządzeń jako BMW USB OBD interface. Przy próbie instalacji sterowników (oczywiście z rozpakowanego RAR-a) dostaję info, że Windows odnalazł sterownik, ale napotkał problem przy próbie instalacji: Wartość skrótu dla pliku jest nieobecna w określonym pliku wykazu. Prawdopodobnie plik został uszkodzony lub naruszony.
Co jest nie tak? (Win 10 64-bit, administrator, USB2 i USB3)

Przy okazji: w komputerach mojego R75 2,0 V6 automat nigdy nie grzebano. Jeśli jakieś pliki mają dla twórców TOAF-a wartość, proszę dać znać, zanim coś pozmieniam (zakładam optymistycznie, że uda mi się zainstalować i połączyć).
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Cze 15, 2017 00:37   

Wuu - TOAF jest na tyle inteligentny, że zanim zapisze zmiany to zapisuje sobie zawartość sterownika więc zawsze jest możliwość cofnięcia zmian (bądź 'przejrzenia' modułu).
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Cze 15, 2017 09:15   

A to jest kabel oparty od FTDI i czy CH340?
Jeśli FTDI ściągnij sterowniki ze strony ftdi http://www.ftdichip.com/

Najważniejsze jest, aby Twój interfejs odnalazł się na wirtualnym porcie szeregowym COMx.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Wuu 



Dołączył: 09 Cze 2017
Posty: 2



Wysłany: Czw Cze 15, 2017 12:55   

Dzięki za pomoc.

Kabel z Allegro wskazany na stronie programu. Pod Win 10 64-bit zadziałał driver z ftdchip.com:
http://www.ftdichip.com/D...20Certified.zip
:cool:
 
 
0L0 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 834
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Czw Cze 22, 2017 11:48   

Po powrocie z Bieszczadów dzisiaj udało mi się ogarnąć bety w pracy i sprawdzić poduchy.

SRS tool działa na XP, tylko trzeba go wyłączać przez menadżera zadań.

Chyba przyciski [Read] i [Clear] są zamienione, bo błędy pojawiły się dopiero po kliknięciu tego drugiego.
Ostatnio zmieniony przez 0L0 Czw Cze 22, 2017 12:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Marcin84 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 370
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Czw Cze 22, 2017 12:01   

longer86 napisał/a:
Wrzucisz mapy bez trakcji to auto bedzie jeździć tylko zapali sie kontrolka od trakcji i nie będzie działać. Tak mapy 136 sa od polifta i maja inne adresy w sterowniku, jesli takie wrzuciles i auto odpaliło to jakies cuda na kiju, ale pewnie stad te kosmiczne wartości w obszarze właściwych map


Hehe to ja mam jakiś cudowny egzemplarz :) Dokładnie rok temu w czerwcu wgrałem do przedlifta z 99 roku TOAFem mapki 136 z TC (takie mi wyświetlał że wgrywa). Auto jeździ naprawdę fajnie, przyrost mocy był bardzo odczuwalny, nie kopci, spalanie od 6,3 do 7,9 zależnie od klimy, webasto, trasa, miasto. Od tej pory nic nie ruszałem. Jedyna sprawa to taka, że od początku niezależnie od wersji TOAFa nie miałem wglądu w Live Data, ale na razie nie było mi to niezbędne więc nic nie kombinowałem. :)
_________________
Rover 600SDi, Rover 75 2.0 CDT, Rover 75 1.8T
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10886
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Cze 22, 2017 23:55   

0L0, napisz jaki masz sprzęt (procesor) bo u mnie nie chciał działać na xp (c2duo grafa intel gma 2gb ram)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
0L0 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 834
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 23, 2017 08:42   

sTERYD napisał/a:
0L0, napisz jaki masz sprzęt (procesor) bo u mnie nie chciał działać na xp (c2duo grafa intel gma 2gb ram)

Kilkuletni netbook MSI U270 (MS-1245)
Procesor - AMD E-350
Grafika - Radeon HD 6300
Win XP Pro sp3
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 53 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1055



Wysłany: Pią Cze 23, 2017 21:54   

SRSTool w zasadzie nie bedzie działał na XP, bo : korzysta on z funkcji systemowej ktora wystepuje dopiero w Windows Vista.
Co za tym nie da sie przeprowadzic poprawnie kalibracji, a także zamknięcie programu jak widac stwarza problemy.
Co do procesu kalibracji , można to ominąć, trzeba tylko do pliku config.ini dopisac coś takiego :
Kod:
[CONFIG]
KWPDelay=23

gdzie 23, moze byc zalezne od sprzętu i nalezało by sprawdzać dla wartości od np 15 do 30..

Co do zamiany Reac/Clear .. jestes pewien ze program działa porpawnie, i odczytane błedy są poprawne ?
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
0L0 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 834
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Sob Cze 24, 2017 20:06   

marcin.misek napisał/a:
Co do zamiany Reac/Clear .. jestes pewien ze program działa porpawnie, i odczytane błedy są poprawne ?


Chyba, że odczyt trochę trwa i pojawił się dopiero po tym jak kliknąłem drugi przycisk.

Co do prawidłowości odczytu to nie mam bladego pojęcia. Błąd poduszek świeci mi się od kilku lat i do tej pory nie było to diagnozowane.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Toaf Tool Chip Tuning - CDT -> CDTI
MATRIXorg Rover serii 75, MG ZT 21 Pon Lut 25, 2019 12:33
MaReK
Brak nowych postów [MG ZT CDTI 2.0 ]PODNIESIENIE MOCY PROGRAMEM TOAF TOOL
88Belfegor Rover serii 75, MG ZT 1 Czw Sty 27, 2022 22:12
MaReK
Brak nowych postów [R75]Toaf
Dargor Rover serii 75, MG ZT 4 Sob Gru 09, 2017 21:06
Dargor
Brak nowych postów [R75]TOAF
grota10 Rover serii 75, MG ZT 6 Sro Sie 09, 2023 20:16
marcin.misek
Brak nowych postów [R75/ZT] Nowy TOAF !!
Propozycje/sugestie nowego TOAF'a
marcin.misek Rover serii 75, MG ZT 34 Nie Kwi 24, 2022 20:45
0L0



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink