Jedyne co można spieprzyć wrzucając mapy, to nie trzymać się procedur. Czyli wyłączać zbyt szybko zapłon, albo go nie wyłączyć i próbować odpalać. Złe mapy można wrzucić, wybierając zły sterownik. I tak można zasadzić do przedlifta, mapę poliftową, ale wtedy nie uruchomi się silnik. Jakby transmisja została zakłócona to TOAF się wywali, a nawet jak wrzuci te mapy to silnik się nie uruchomi, bo nie zgodzi się suma kontrolna.
Wrzuć sobie mapę z załącznika, który wrzucam.
To 131KM oryginalna mapa z MG X-Power - manual, bez trakcji.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Nie Cze 11, 2017 22:42
To mapka w toafie ta 136km jest do polifta? wrzuciłem ją do przedliftach i tak jakby tylko dawki paliwa X3 urosły bo tylko kopcenie i szarpanie, jak wrzucę tą mapkę 131 to dam znać czy pomogło aha i co się dzieje po wgraniu mapy bez trakcji do auta z trakcją?? Bo jest przecież teoretycznie możliwość że trakcję ktoś mógł se wywalić z auta a sterownik silnika z trakcją został
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Wrzucisz mapy bez trakcji to auto bedzie jeździć tylko zapali sie kontrolka od trakcji i nie będzie działać. Tak mapy 136 sa od polifta i maja inne adresy w sterowniku, jesli takie wrzuciles i auto odpaliło to jakies cuda na kiju, ale pewnie stad te kosmiczne wartości w obszarze właściwych map
Trakcję włącza się i wyłącza jednym bajtem. Teoretycznie można TOAFem zrobić zmianę tylko dwóch bajtów jeden trakcji, drugi dla sumy kontrolnej i tak by mógł działać przycisk włącz/wyłącz trakcję
Jeśli odpalił Ci sterownik po wgraniu mapy ~136 to masz tę od CDTi. Jednak nie mam pewności czy te mapy są dobrze tam rozpisane Dlatego w nowej wersji będzie to już lepiej sprawdzone.
Z tego co pamiętam, to pomiędzy CDTi a CDT różnicy w czasach wtrysków i ciśnieniu na pompie CR nie było. Na pedale gazu różnica, w przepływce i torque limiterze. Więc nie wiem jak widzisz tam X3 dawki paliwa...
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Jak to działa w TOAFie
Program identyfikuje nr sterownika, i na tej podstawie okresla czy to jest :
a) manual przedlift
b) automat przedlift
c) polift
Dla przedlifta oferowane są mapy oryginalne ( mocy 116 KM) oraz mapy ~130 KM - są to mapy przedliftowe przerobione przez kolegę MaReK i mają być niejako aktualizacją map dla mocy oferowanej przez polift. Jezeli nr sterownika zostanie dobrze odczytany wówczas będziemy nie uda nam się wgrac mapy z automadu do manuala i na odwrót. Mozemy za to wybrać czy pojazd posiada trakcję czy nie.
Wiadomo, wgranie mapy z trakcją nie uruchomi nam jej, jeżeli nie mamy odpowiedniej pompy ABS, wgranie mapy bez trakcji do samochodu z trakcją i wylaczenie przy okazji informacji o niej w liczniku spowoduje niejako ze bedziemy miec R75 bez trakcji.
W przedliftach jest jeden sterownik dla manual/automat, i z tego co pamietam wgranie nawet automatu do manuala nie spowoduje jakis wiekszych problemów. powinien odpalici w miare jechac.. ale moge się mylisc, przedlifta nie "gwalcilem"
Jezeli natomaist z jakis przyczyn nie uda sie programowi odczytac odpowienich nr sterownika pokaze nam sie do wyboru kazda dostepna mapa
Dodatkowo, o czym nalezy pamietac to : WYŁACZENIE zaplonu na conajmniej 10 sekund po wgraniu mapy. szybsze uruchomienie zaplonu powoduje jakies bledy w tempomacie oraz inne nieoczekiwane.
Natomiast, jezeli po wgraniu mocniejszej mapy do przedlifta silnik chodzi jakos dziwnie, polecam najszyszba zmiane na oryginal oraz kontakt z kolegą MaReK lub Longer86, oni wam naprawde POMOGĄ
Jak się widzi kupę czarnego dymu z tyłu to zaraz myśl - za dużo paliwska leje
Lub niedomaga coś z dopływem powietrza
marcin.misek napisał/a:
W przedliftach jest jeden sterownik dla manual/automat, i z tego co pamietam wgranie nawet automatu do manuala nie spowoduje jakis wiekszych problemów. powinien odpalici w miare jechac.. ale moge się mylisc, przedlifta nie "gwalcilem"
Wszystko dobrze. Ale to w poliftach tak jest
W przedliftach akurat komputer do automatu różni się znacząco od manuala i bliżej mu do poliftowego. Ale to nie istotne. Dopóki program wiec co ma podłączone nie da zrobić krzywdy, natomiast jeśli się mu przeszkodzi lub bez pomyślunku wrzuci mapę własną - będzie awaria
marcin.misek napisał/a:
Jezeli natomaist z jakis przyczyn nie uda sie programowi odczytac odpowienich nr sterownika pokaze nam sie do wyboru kazda dostepna mapa
W teorii tak powinno być, niestety w wersji oficjalnej nie zawsze jest tak kolorowo.
Często nie chce nam odkryć nawet karty od chiptuningu
marcin.misek napisał/a:
Natomiast, jezeli po wgraniu mocniejszej mapy do przedlifta silnik chodzi jakos dziwnie, polecam najszyszba zmiane na oryginal oraz kontakt z kolegą MaReK lub Longer86, oni wam naprawde POMOGĄ
W poście powyżej macie mapę od CDTi X-power dla manuala bez trakcji
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Pon Cze 12, 2017 22:49
Ja pierdziele... Nie dość że zbieg okoliczności to jeszcze słabe wyczucie auta przez kolegę z forum, po wgraniu mapy 136KM zwaliło mu rurę z icka, po powrocie do mapy 116KM musiał 30km przejechać aby zauważyć brak poprawy, po uszczelnieniu dolotu i wgraniu mapy 136KM poprawa jest znacząca
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Proszę o pomoc, mam problem z instalacją sterowników.
Mam kabel według wskazówek ze strony programu, jest widoczny w menedżerze urządzeń jako BMW USB OBD interface. Przy próbie instalacji sterowników (oczywiście z rozpakowanego RAR-a) dostaję info, że Windows odnalazł sterownik, ale napotkał problem przy próbie instalacji: Wartość skrótu dla pliku jest nieobecna w określonym pliku wykazu. Prawdopodobnie plik został uszkodzony lub naruszony.
Co jest nie tak? (Win 10 64-bit, administrator, USB2 i USB3)
Przy okazji: w komputerach mojego R75 2,0 V6 automat nigdy nie grzebano. Jeśli jakieś pliki mają dla twórców TOAF-a wartość, proszę dać znać, zanim coś pozmieniam (zakładam optymistycznie, że uda mi się zainstalować i połączyć).
Wuu - TOAF jest na tyle inteligentny, że zanim zapisze zmiany to zapisuje sobie zawartość sterownika więc zawsze jest możliwość cofnięcia zmian (bądź 'przejrzenia' modułu).
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Mar 2013 Posty: 370 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Czw Cze 22, 2017 12:01
longer86 napisał/a:
Wrzucisz mapy bez trakcji to auto bedzie jeździć tylko zapali sie kontrolka od trakcji i nie będzie działać. Tak mapy 136 sa od polifta i maja inne adresy w sterowniku, jesli takie wrzuciles i auto odpaliło to jakies cuda na kiju, ale pewnie stad te kosmiczne wartości w obszarze właściwych map
Hehe to ja mam jakiś cudowny egzemplarz Dokładnie rok temu w czerwcu wgrałem do przedlifta z 99 roku TOAFem mapki 136 z TC (takie mi wyświetlał że wgrywa). Auto jeździ naprawdę fajnie, przyrost mocy był bardzo odczuwalny, nie kopci, spalanie od 6,3 do 7,9 zależnie od klimy, webasto, trasa, miasto. Od tej pory nic nie ruszałem. Jedyna sprawa to taka, że od początku niezależnie od wersji TOAFa nie miałem wglądu w Live Data, ale na razie nie było mi to niezbędne więc nic nie kombinowałem.
SRSTool w zasadzie nie bedzie działał na XP, bo : korzysta on z funkcji systemowej ktora wystepuje dopiero w Windows Vista.
Co za tym nie da sie przeprowadzic poprawnie kalibracji, a także zamknięcie programu jak widac stwarza problemy.
Co do procesu kalibracji , można to ominąć, trzeba tylko do pliku config.ini dopisac coś takiego :
Kod:
[CONFIG]
KWPDelay=23
gdzie 23, moze byc zalezne od sprzętu i nalezało by sprawdzać dla wartości od np 15 do 30..
Co do zamiany Reac/Clear .. jestes pewien ze program działa porpawnie, i odczytane błedy są poprawne ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum