Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75/ZT] - TOAF Diagnostic Tool
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75/ZT] - TOAF Diagnostic Tool

Temat dotyczący programu TOAF, narzędzia diagnostycznego dla samochodów marki Rover 75/MG ZT
Autor Wiadomość
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10886
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Lut 25, 2018 09:19   

Zcsy, to tylko informacja o konfiguracji, język musisz zmienić w zegarach.
Pozenic się da, bo glosniczek w zegarach to jest ten od przypominania o zapalonych swiatlach.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lut 25, 2018 09:19   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
tomi_zog 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 153
Skąd: Lędziny



Wysłany: Nie Lut 25, 2018 23:04   

zmiana jezyka:
czyli w zcs-ach jest tylko informacja o konfiguracji auta to co zeskanuje Toaf? a zmiana jezyka w kodowaniu w IKE..

PDC:
czyli jak w zcs-ach pozaznaczam w SA 'pdc sounder in IKE' i w VN 'pdc coding index: 03'
to nic nie zmieni w kodowaniu??
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Lut 26, 2018 15:51   

ZCS to informacja dla komputera diagnostycznego T4. Dzięki kodom wyposażenia ZCS T4 wie jakie moduły powinny być w aucie i takie pozwala diagnozować oraz w razie programowania do stanu fabrycznego modułów wiec co powinno być wrzucone.

Niczego nie zmienisz w aucie grzebiąc w kodach ZCS.
Myślę, że jakbyś ten wątek od początku przeczytał pewnie byś trafił na to.

Jeśli masz instalacje z 2004 roku a dołożyłeś parktornic od instalacji z głośnikiem w półce, to musisz niestety zmienić moduł PDC na odpowiedni. Powinno ruszyć bez żadnego aktywowania.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
tuvix 



Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 8
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sro Mar 07, 2018 13:40   Toaf

Witam Wszystkich. To mój pierwszy post zatem proszę o wyrozumiałość. Opiszę wszytko po kolei. Mam problem ze swoim R75 - diesel 2002 rok polegający na braku: wskazań prędkości, ABS i trakcji, oraz palącej się kontrolce ręcznego. Skoro prędkość to prawy czujnik ABS. Wymieniłem, ale sytuacja bez zmian. Ewentualne uszkodzenia pierścienia magnetycznego eliminuję - kontrolka ABS świeci się non stop - nie gaśnie nawet na moment po przekręceniu kluczyka. Zorientowałem się, że istnieje TOAF więc chciałem go wykorzystać do diagnostyki, żeby w ciemno nie kupować np. pompy czy samego sterownika. I tu zaczął się mój problem. Mianowicie kupiłem polecany przewód i spróbowałem łączenia. Nie chciało nic działać. Kupiłem drugi przewód - http://allegro.pl/polski-...6631364403.html
polski (z zieloną obudową) i tylko łączenie z modułem SRS. Dla sprawdzenia spróbowałem łączyć się przy wyłączonym zapłonie i eureka pięć modułów znalezionych (IKE, EWS, BCU, LCM, SHD). Nawet i IKE zmieniłem sobie język wyświetlacza na angielski. Ale przy próbie łączenie z włączoną stacyjką poprzednie modułu znikają i zostaje tylko SRS. Próbowałem odłączać webasto - nic nie pomaga. Gdyby łączył się z silnikiem uznałbym, że to walnięty moduł ABS, ale z silnikiem też się nie łączy. 7 i 8 połączony. Piny podoginane. Najdziwniejsze jest to, że na wyłączonym zapłonie mogę się łączyć z 5 modułami a jak włączę zapłon to tamtych nie wykrywa tylko sam SRS. Czy może miał ktoś taką sytuację o jakoś ją rozwiązał. Proszę o pomoc. Dzięki.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Mar 07, 2018 13:47   

tuvix,
Jak masz webasto, to jest odłącz na czas testów.

Moduł SRS sygnalizuje Ci problem na desce? W sensie świecą się poduchy?

Możesz spróbować zrobić tak. Wyłącz zapłon, odłącz akumulator. Odczekaj 15 sek., podłącz go ponownie. Następnie włącz stacyjkę, podłącz kabel OBD->USB i połącz się z modułem np. silnika albo zegarów (IKE). Jeśli się połączy, to spróbuj połączyć się później z systemem ABS. Nie rób skanowania modułów tylko ręcznie wybieraj moduł do połączenia.

Opisywany przez Ciebie efekt występuje czasami jak sterownik SRS jest walnięty i sieje głupotami. Kiedy wywoła się w nim diagnostykę później ciężko się połączyć z czymkolwiek innym, zwłaszcza działającym na pinie 7. Możesz też odłączyć sterownik SRS (ale to ciężki dostęp) ew. zabrać mu zasialnie.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
tuvix 



Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 8
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sro Mar 07, 2018 14:40   

Dziękuję za błyskawiczną odpowiedź. Idę zaraz próbować Twojej rady.
Co do webasto - wiedziałem, że może szkodzić - odłączałem i odłączę ponownie. Co do SRS to poduszki gasną. Zdarza się raz na dwa trzy, miesiące, że zapala kontrolka, ale wtedy dotykam wtyczkę pod fotelem i jest OK. Dam znać zaraz po próbach.

Jestem po próbach. Postąpiłem wg Twoich zaleceń. Skutek mizerny. Tzn. nie połączył się z żadnym modułem. We wszystkich poza silnikiem info nie znaleziono modułu lub brak połączenia. Przy próbie połączenia z silnikiem komunika w załączeniu. Jest jeszcze jakaś szansa?
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Mar 07, 2018 15:03   

Zrób jeszcze jedno. Połóż się pod pedałami, zaświeć w gniazdo OBD latarką. Weź szpikulec jakiś i zegnij piny w gnieździe OBD. Wszystkie jakie są tam dostępne czyli 16, 8, 7, 4 i 5. Tak je dognij, aby wchodzący wtyk miał bardzo ciasno i dobrze siedział. Następnie spróbuj jeszcze raz - oczywiście zapłon ma być włączony. Ostatnie pytanie - jaki to kabel i czy zlutowane ma piny 8 i 7 ze sobą. Lut powinien być wewnątrz wtyku - jeśli nie masz miernika musiałbyś go rozebrać.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
tuvix 



Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 8
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sro Mar 07, 2018 19:56   

Szczerze to już to próbowałem i nie wiem za bardzo jak to zrobić, żeby nie uszkodzić.
Spróbuję ponownie. 7 i 8 oczywiście połączone (sprawdzone miernikiem i wzrokowo po rozebraniu dla oceny jakości połączenia). Mam pytanie czy komunikat przeze mnie wklejony z TOAF sugeruje właśnie problemy w połączeniu?
Poza tym bardzo mnie dziwi, że jak kluczyk wyłączę to moduły znajduję (niczego nie dotykając, rozłączając itp.), a jak ponownie przekręcę to nic. Czasami nie za pierwszym skanowaniem, ale za drugim lub max 3 wszystkie 5 były znowu dostępne. Może ten mój rover jakiś "oryginalny"?:)
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Mar 08, 2018 02:46   

Miałeś nie robić skanowania modułów :P
Spróbuj zatem najpierw połączyć się z BCU, LSM, EWS... którymś z tych modułów. Jako pierwszy moduł bez skanowania, wybierz któryś z wcześniej wymienionych. Oczywiście zapłon ma być włączony.

Możesz załączyć tutaj zdjęcie interfejsu wewnątrz? Jakie układy itp. itd.
Na którym porcie wykrył Ci się ten kabel i ile portów COMx masz w systemie?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Mar 08, 2018 07:19   

możesz tez wyciągnąć bezpiecznik żółty od srs i wtedy spróbować sie połączyć na zapłonie. Jesli sie połączy to srs jest problemem w komunikacji. Tak możesz po kolej eliminować ewentualne moduły które sa problemem
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
tuvix 



Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 8
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Mar 08, 2018 10:52   

Nieporozumienie. Nie skanowałem. Próbowałem najpierw IKE, potem BCU i dopiero ABS. Wszędzie ten sam komunikat. O skanowaniu wspomniałem z wcześniejszych doświadczeń. Po spodem zdjęcie kabla. Srubokrętem pokazałem, że kale od pina 7 i 8 idzie do jednego lutu. Jest FTDI; 1645-d; htpql.00. Co do portów to wydaje mi się, że jeden i jak gdyby uaktywnia się jak podłączę kabel. Sprawdzałem na 7 i 10 win.

dawidd - ten bezpiecznik jest pod maską czy przed pasażerem.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Mar 08, 2018 17:35   

O kuźwa ;) Jaki ciekawy interfejs ;) Jeśli to jest 7 i 8 na pewno i masz pewność 100%, że nie ma tam niepożądanych zwarć to super. SRS możesz spróbować odłączyć bezpiecznikiem (nad nogami pasażera nr 18), ale jeśli on nadal będzie siał szczątkami po k-line - to musisz go odłaczyć fizycznie od instalacji.

Próbowałeś do tego FTDi ściągnąć najnowszy sterownik ze strony producenta?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
tuvix 



Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 8
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Mar 08, 2018 21:17   

Taki kupiłem :-) . To na pewno PIN 7 i 8. Zwarcia chyba nie ma bo jednak jakoś działa. A nie widać żeby to połączenie mogło być przypadkowe. Co do bezpiecznika (żółtego) to jak go wyjąłem zmieniło się tylko to, że paliła się kontrola poduszek. Łączenie poprzez TOAF bez zmian - poza niełączeniem z SRS. Co do sterowników to próbowałem różnych, z płyty, ze strony FTDI i nic to nie zmienia. PS. A czy to może walnięty moduł ABS, a nie SRS takie rzeczy wyczyniać? BO jak pisałem na początku to ABS mam niesprawny + parę innych rzeczy, które z tego wynikają.
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 53 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1055



Wysłany: Czw Mar 08, 2018 21:28   

tuvix napisał/a:
czy to może walnięty moduł ABS, a nie SRS takie rzeczy wyczyniać? BO jak pisałem na początku to ABS mam niesprawny + parę innych rzeczy, które z tego wynikają.

A probowales na odwrot ? odlaczyc ABS i podlaczyc SRS? W sensie - odlaczenie/podlaczenie bezpieczników.
Jedno i drugie działa na jednej lini - więc być może jest to możliwe.
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
tuvix 



Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 8
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pią Mar 09, 2018 20:21   

Dokładnie tego co zaproponowałeś to nie zrobiłem. Poszedłem pewnie za daleko i wyjąłem oba bezpieczniki od SRS i ABS w nadziej, że np połączy się z silnikiem i pozostałymi modułami przy włączonym zapłonie. Ale to nie nastąpiło. Jutro spróbuję tego co napisałeś i może jeszcze wtyczkę ze sterownika przy pompie ABS uda mi się wyciągnąć - wtedy na pewno wyeliminuję wpływ modułu ABS. Jeszcze sięgając pamięcią wstecz kojarzę sytuację w której połączyłem się z modułem silnika DD coś tam, ale przy próbie wejścia wyskakiwał taki komunikat jak ten pokazany przeze mnie kilka postów wcześniej. Teraz oczywiście tej sytuacji nie ma. Oczywiście dziękuję Wam za całą dotychczasową pomoc i mam nadzieję, że w końcu mój rover zacznie gadać z TOAF jak należy:)
 
 
tomi_zog 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 153
Skąd: Lędziny



Wysłany: Sro Mar 21, 2018 16:49   

gdzie mozna zmienic ten jezyk w zegarach, w IKE moge tylko skasowac inspekcje??
jak wchodze w IKE to mam tylko do wyboru opcje:
-bledy
-kontrola
-informacje szczegolowe - tam moge skasowac tylko inspekcje
-kody ZCS

??
Ostatnio zmieniony przez tomi_zog Sro Mar 21, 2018 23:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 53 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1055



Wysłany: Sro Mar 21, 2018 23:57   

tomi_zog napisał/a:
gdzie mozna zmienic ten jezyk w zegarach,

IKE->Kodowanie
tomi_zog napisał/a:
w IKE moge tylko skasowac inspekcje??

A gdzie jeszcze chcesz kasowac ?
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
tomi_zog 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 153
Skąd: Lędziny



Wysłany: Czw Mar 22, 2018 00:04   

tylko napisalem ze w informacjach szczegolowych moge tylko skasowac inspekcje :p
nie mam wogole opcji kodowania w IKE tylko te co napisalem wyzej (edytowalem)
 
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 53 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1055



Wysłany: Czw Mar 22, 2018 00:06   

pokaż screenshota z informację o module IKE
Albo chociaz powiedz co jest w CI dla modułu IKE (informacje o module)
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
tomi_zog 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 153
Skąd: Lędziny



Wysłany: Czw Mar 22, 2018 00:27   

prosim
https://zapodaj.net/b4e7c41be318a.png.html
https://zapodaj.net/82b43729da7b3.png.html
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Toaf Tool Chip Tuning - CDT -> CDTI
MATRIXorg Rover serii 75, MG ZT 21 Pon Lut 25, 2019 12:33
MaReK
Brak nowych postów [MG ZT CDTI 2.0 ]PODNIESIENIE MOCY PROGRAMEM TOAF TOOL
88Belfegor Rover serii 75, MG ZT 1 Czw Sty 27, 2022 22:12
MaReK
Brak nowych postów [R75]Toaf
Dargor Rover serii 75, MG ZT 4 Sob Gru 09, 2017 21:06
Dargor
Brak nowych postów [R75]TOAF
grota10 Rover serii 75, MG ZT 6 Sro Sie 09, 2023 20:16
marcin.misek
Brak nowych postów [R75] 2.0 cdt problem Toaf !!!
soban666 Rover serii 75, MG ZT 2 Sro Kwi 01, 2020 18:55
MATRIXorg



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink