Zcsy, to tylko informacja o konfiguracji, język musisz zmienić w zegarach.
Pozenic się da, bo glosniczek w zegarach to jest ten od przypominania o zapalonych swiatlach.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lut 25, 2018 09:19 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
ZCS to informacja dla komputera diagnostycznego T4. Dzięki kodom wyposażenia ZCS T4 wie jakie moduły powinny być w aucie i takie pozwala diagnozować oraz w razie programowania do stanu fabrycznego modułów wiec co powinno być wrzucone.
Niczego nie zmienisz w aucie grzebiąc w kodach ZCS.
Myślę, że jakbyś ten wątek od początku przeczytał pewnie byś trafił na to.
Jeśli masz instalacje z 2004 roku a dołożyłeś parktornic od instalacji z głośnikiem w półce, to musisz niestety zmienić moduł PDC na odpowiedni. Powinno ruszyć bez żadnego aktywowania.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Witam Wszystkich. To mój pierwszy post zatem proszę o wyrozumiałość. Opiszę wszytko po kolei. Mam problem ze swoim R75 - diesel 2002 rok polegający na braku: wskazań prędkości, ABS i trakcji, oraz palącej się kontrolce ręcznego. Skoro prędkość to prawy czujnik ABS. Wymieniłem, ale sytuacja bez zmian. Ewentualne uszkodzenia pierścienia magnetycznego eliminuję - kontrolka ABS świeci się non stop - nie gaśnie nawet na moment po przekręceniu kluczyka. Zorientowałem się, że istnieje TOAF więc chciałem go wykorzystać do diagnostyki, żeby w ciemno nie kupować np. pompy czy samego sterownika. I tu zaczął się mój problem. Mianowicie kupiłem polecany przewód i spróbowałem łączenia. Nie chciało nic działać. Kupiłem drugi przewód - http://allegro.pl/polski-...6631364403.html
polski (z zieloną obudową) i tylko łączenie z modułem SRS. Dla sprawdzenia spróbowałem łączyć się przy wyłączonym zapłonie i eureka pięć modułów znalezionych (IKE, EWS, BCU, LCM, SHD). Nawet i IKE zmieniłem sobie język wyświetlacza na angielski. Ale przy próbie łączenie z włączoną stacyjką poprzednie modułu znikają i zostaje tylko SRS. Próbowałem odłączać webasto - nic nie pomaga. Gdyby łączył się z silnikiem uznałbym, że to walnięty moduł ABS, ale z silnikiem też się nie łączy. 7 i 8 połączony. Piny podoginane. Najdziwniejsze jest to, że na wyłączonym zapłonie mogę się łączyć z 5 modułami a jak włączę zapłon to tamtych nie wykrywa tylko sam SRS. Czy może miał ktoś taką sytuację o jakoś ją rozwiązał. Proszę o pomoc. Dzięki.
tuvix,
Jak masz webasto, to jest odłącz na czas testów.
Moduł SRS sygnalizuje Ci problem na desce? W sensie świecą się poduchy?
Możesz spróbować zrobić tak. Wyłącz zapłon, odłącz akumulator. Odczekaj 15 sek., podłącz go ponownie. Następnie włącz stacyjkę, podłącz kabel OBD->USB i połącz się z modułem np. silnika albo zegarów (IKE). Jeśli się połączy, to spróbuj połączyć się później z systemem ABS. Nie rób skanowania modułów tylko ręcznie wybieraj moduł do połączenia.
Opisywany przez Ciebie efekt występuje czasami jak sterownik SRS jest walnięty i sieje głupotami. Kiedy wywoła się w nim diagnostykę później ciężko się połączyć z czymkolwiek innym, zwłaszcza działającym na pinie 7. Możesz też odłączyć sterownik SRS (ale to ciężki dostęp) ew. zabrać mu zasialnie.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Dziękuję za błyskawiczną odpowiedź. Idę zaraz próbować Twojej rady.
Co do webasto - wiedziałem, że może szkodzić - odłączałem i odłączę ponownie. Co do SRS to poduszki gasną. Zdarza się raz na dwa trzy, miesiące, że zapala kontrolka, ale wtedy dotykam wtyczkę pod fotelem i jest OK. Dam znać zaraz po próbach.
Jestem po próbach. Postąpiłem wg Twoich zaleceń. Skutek mizerny. Tzn. nie połączył się z żadnym modułem. We wszystkich poza silnikiem info nie znaleziono modułu lub brak połączenia. Przy próbie połączenia z silnikiem komunika w załączeniu. Jest jeszcze jakaś szansa?
Zrób jeszcze jedno. Połóż się pod pedałami, zaświeć w gniazdo OBD latarką. Weź szpikulec jakiś i zegnij piny w gnieździe OBD. Wszystkie jakie są tam dostępne czyli 16, 8, 7, 4 i 5. Tak je dognij, aby wchodzący wtyk miał bardzo ciasno i dobrze siedział. Następnie spróbuj jeszcze raz - oczywiście zapłon ma być włączony. Ostatnie pytanie - jaki to kabel i czy zlutowane ma piny 8 i 7 ze sobą. Lut powinien być wewnątrz wtyku - jeśli nie masz miernika musiałbyś go rozebrać.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Szczerze to już to próbowałem i nie wiem za bardzo jak to zrobić, żeby nie uszkodzić.
Spróbuję ponownie. 7 i 8 oczywiście połączone (sprawdzone miernikiem i wzrokowo po rozebraniu dla oceny jakości połączenia). Mam pytanie czy komunikat przeze mnie wklejony z TOAF sugeruje właśnie problemy w połączeniu?
Poza tym bardzo mnie dziwi, że jak kluczyk wyłączę to moduły znajduję (niczego nie dotykając, rozłączając itp.), a jak ponownie przekręcę to nic. Czasami nie za pierwszym skanowaniem, ale za drugim lub max 3 wszystkie 5 były znowu dostępne. Może ten mój rover jakiś "oryginalny"?:)
Miałeś nie robić skanowania modułów
Spróbuj zatem najpierw połączyć się z BCU, LSM, EWS... którymś z tych modułów. Jako pierwszy moduł bez skanowania, wybierz któryś z wcześniej wymienionych. Oczywiście zapłon ma być włączony.
Możesz załączyć tutaj zdjęcie interfejsu wewnątrz? Jakie układy itp. itd.
Na którym porcie wykrył Ci się ten kabel i ile portów COMx masz w systemie?
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
możesz tez wyciągnąć bezpiecznik żółty od srs i wtedy spróbować sie połączyć na zapłonie. Jesli sie połączy to srs jest problemem w komunikacji. Tak możesz po kolej eliminować ewentualne moduły które sa problemem
Nieporozumienie. Nie skanowałem. Próbowałem najpierw IKE, potem BCU i dopiero ABS. Wszędzie ten sam komunikat. O skanowaniu wspomniałem z wcześniejszych doświadczeń. Po spodem zdjęcie kabla. Srubokrętem pokazałem, że kale od pina 7 i 8 idzie do jednego lutu. Jest FTDI; 1645-d; htpql.00. Co do portów to wydaje mi się, że jeden i jak gdyby uaktywnia się jak podłączę kabel. Sprawdzałem na 7 i 10 win.
dawidd - ten bezpiecznik jest pod maską czy przed pasażerem.
O kuźwa Jaki ciekawy interfejs Jeśli to jest 7 i 8 na pewno i masz pewność 100%, że nie ma tam niepożądanych zwarć to super. SRS możesz spróbować odłączyć bezpiecznikiem (nad nogami pasażera nr 18), ale jeśli on nadal będzie siał szczątkami po k-line - to musisz go odłaczyć fizycznie od instalacji.
Próbowałeś do tego FTDi ściągnąć najnowszy sterownik ze strony producenta?
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Taki kupiłem . To na pewno PIN 7 i 8. Zwarcia chyba nie ma bo jednak jakoś działa. A nie widać żeby to połączenie mogło być przypadkowe. Co do bezpiecznika (żółtego) to jak go wyjąłem zmieniło się tylko to, że paliła się kontrola poduszek. Łączenie poprzez TOAF bez zmian - poza niełączeniem z SRS. Co do sterowników to próbowałem różnych, z płyty, ze strony FTDI i nic to nie zmienia. PS. A czy to może walnięty moduł ABS, a nie SRS takie rzeczy wyczyniać? BO jak pisałem na początku to ABS mam niesprawny + parę innych rzeczy, które z tego wynikają.
czy to może walnięty moduł ABS, a nie SRS takie rzeczy wyczyniać? BO jak pisałem na początku to ABS mam niesprawny + parę innych rzeczy, które z tego wynikają.
A probowales na odwrot ? odlaczyc ABS i podlaczyc SRS? W sensie - odlaczenie/podlaczenie bezpieczników.
Jedno i drugie działa na jednej lini - więc być może jest to możliwe.
Dokładnie tego co zaproponowałeś to nie zrobiłem. Poszedłem pewnie za daleko i wyjąłem oba bezpieczniki od SRS i ABS w nadziej, że np połączy się z silnikiem i pozostałymi modułami przy włączonym zapłonie. Ale to nie nastąpiło. Jutro spróbuję tego co napisałeś i może jeszcze wtyczkę ze sterownika przy pompie ABS uda mi się wyciągnąć - wtedy na pewno wyeliminuję wpływ modułu ABS. Jeszcze sięgając pamięcią wstecz kojarzę sytuację w której połączyłem się z modułem silnika DD coś tam, ale przy próbie wejścia wyskakiwał taki komunikat jak ten pokazany przeze mnie kilka postów wcześniej. Teraz oczywiście tej sytuacji nie ma. Oczywiście dziękuję Wam za całą dotychczasową pomoc i mam nadzieję, że w końcu mój rover zacznie gadać z TOAF jak należy:)
gdzie mozna zmienic ten jezyk w zegarach, w IKE moge tylko skasowac inspekcje??
jak wchodze w IKE to mam tylko do wyboru opcje:
-bledy
-kontrola
-informacje szczegolowe - tam moge skasowac tylko inspekcje
-kody ZCS
Ostatnio zmieniony przez tomi_zog Sro Mar 21, 2018 23:57, w całości zmieniany 1 raz
tylko napisalem ze w informacjach szczegolowych moge tylko skasowac inspekcje
nie mam wogole opcji kodowania w IKE tylko te co napisalem wyzej (edytowalem)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum