Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75/ZT] - TOAF Diagnostic Tool
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75/ZT] - TOAF Diagnostic Tool

Temat dotyczący programu TOAF, narzędzia diagnostycznego dla samochodów marki Rover 75/MG ZT
Autor Wiadomość
cyborg 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2018
Posty: 91



Wysłany: Pon Lip 23, 2018 22:32   

A ja mam pytanie, czy dla silnika 1,8 jest podgląd wartości rzeczywistych? Mam problem z obrotami silnika na zimno, po odpaleniu spadają poniżej 500 i samochód potrafi zgasnąć, po rozgrzaniu jest dobrze, choć kilka razy podczas jazdy zawiesiły się na ok 1500, po zgaszeniu i odpaleniu było już ok. Chciałbym podejrzeć wartości czujników temperatury. Toaf podaje mi też 2 błędy które po skasowaniu wracają, mianowicie błąd czujnika położenia wałka rozrządu oraz otwarty obwód podgrzewania sondy lambda, sondę dziś sprawdzałem i obwód grzałki jest ok, nie wiem czy są gdzieś przetarte przewody? A czy da się sprawdzić jakoś ten czujnik?
_________________
Chrysler Voyager, Chrysler Stratus, VW T5, Citroen Xsara
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lip 23, 2018 22:32   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Wto Lip 24, 2018 23:12   

Cyborg, niestety dla 1.8 i 1.8turbo nie ma live data. Wieszanie obrotów to najczęściej linka i tps, często pomaga poluzowanie linki w mocowaniu wprzepustnicy a na tps pomaga adaptacja.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
cyborg 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2018
Posty: 91



Wysłany: Pią Lip 27, 2018 16:45   

Linka się nie wiesza, to sprawdziłem na początku. Teraz notorycznie obroty mam za niskie a nie za wysokie i tu jest problem
_________________
Chrysler Voyager, Chrysler Stratus, VW T5, Citroen Xsara
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Lip 27, 2018 23:32   

livan,
Did you changed any settings in the airbag module?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
livan 



Dołączył: 14 Lip 2018
Posty: 2
Skąd: Madrid



Wysłany: Nie Lip 29, 2018 14:32   

MaReK napisał/a:
livan,
Did you changed any settings in the airbag module?


Hello Friend
Thank you
The problem has been solved.
effectively, one day I will configure something that my car does not have,
thank you very much
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Czw Sie 02, 2018 03:49   

V6 ECU kontrola coś pomieszane z listą, silniczek krokowy jest sprawdzany w pozycji - reset wartości adaptacyjnych sond lambda
-throtlle actuator (chyba z kontroli trakcji i tempomatu0 uruchamia kontrole zaworka przewietrzania zbiornika paliwa
- reset wszystkich wartości adaptacyjnych powoduje prawdopodobnie skasowanie mapy silnika niemożliwość ustawienia wolnych obrotów (obroty ustalają się na poziomie 1400-1700) dodatkowo włączenie luzu kiedy auto się toczy powoduje wzrost obrotów do 2500 do czasu zatrzymania, wtedy obroty spadają do 1400-1700.

PDC nie grzebać nie wchodzić w kodowanie nie zapisuje kodowania( coś już pisał o tym wszechmogący) mimo ustawień przy których parktronik działa. Wystarczy wyłączyć wsteczny by po ponownym włączeniu już nie działał
_________________
rom
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Sie 02, 2018 17:02   

automechanik, lepiej nie dotykać TOAFem sterownika silnika w benzynach ;)

livan, I thought so :P
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Czw Sie 02, 2018 17:53   

MaReK, przekonałem się o tym dość boleśnie według odczytów z boschowskiego KTS-a
wszystko jest w porządku
Silniczek krokowy - wartość wymagana i rzeczywista ta sama
sondy pracuja w pętli zamkniętej obydwie prawidłowo tzn. wzbogacanie, zubażanie
MAP sensor pokazuje wartość wynikającą z obrotów silnika, bo nie jest to wartość właściwa dla wolnych obrotów.
wymagane obroty biegu jałowego po zagrzaniu wykazuje 750
rzeczywiste w tym momencie są dwukrotnie wyższe.

Wygląda to tak jakby przy sygnale z czujnika przepustnicy o położeniu biegu jałowego
dawka wtrysku była za wysoka i sondy odczytując bogatą mieszankę otwierały silnik krokowy na zbyty dużą ilość kroków.
Przy obrotach 1400 mam 44 kroki a przy obr. jałowych powinno być góra 6-10 lub nawet mniej

W rezultacie nie wiem czy to wywalona mapa czy uszkodzony sterownik.
Zastanawia mnie te podniesienie obrotów w czasie jazdy po wciśnięciu pedału sprzęgła, zachowuje się tak jak mapa do automatycznej skrzyni biegów jakby przygotowanie do zmiany biegu na niższy
_________________
rom
 
 
Dzela1993 




Dołączył: 30 Kwi 2018
Posty: 23



Wysłany: Czw Sie 30, 2018 12:53   

Witam
Pilnie potrzebuje zainstalować TOAF na swoim komputerze jednak oficjalna strona nie działa (wyskakuje informacja że "Ta witryna jest nieosiągalna"). Bardzo bym prosił kogoś kto ma na komputerze instalke aplikacji oraz sterownika o wrzucenie ich na jakiś inny serwer lub podesłanie mi na e-mail gabrysbroz@onet.eu
 
 
MarcinLitwa 



Dołączył: 22 Paź 2016
Posty: 25



Wysłany: Czw Sie 30, 2018 13:52   

Włożyłem na gryzonia https://chomikuj.pl/MALIT/TOAF
 
 
lempo 



Dołączył: 28 Lip 2018
Posty: 8



Wysłany: Czw Wrz 06, 2018 17:54   błąd przekaźnika zaworu

Witam

Mam prośbę związaną z diagnozą TOAF. Niedawno zacząłem pracę z TOAF'em, wyskoczyła mi kontrolka ABS, która zapala się po przejechaniu kilku metrów więc podpiąłem samochód pod kompa i wyświetlił mi komunikat:
ABS/ASC ID SRB101145 HW 51 SW 01 CI 01błąd przekaźnika zaworu.
Czy ktoś mógłby mi powiedzieć jak zlokalizować ten przekaźnik i pytanie czy to musi być walnięty przekaźnik czy może to być jeszcze coś innego?
Szperałem trochę, ale nie udało mi się ani znaleźć informacji
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Wrz 17, 2018 22:00   

Masz auto z kontrolą [a]trakcji ?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
viking 



Dołączył: 11 Kwi 2017
Posty: 20



Wysłany: Pon Wrz 24, 2018 22:01   

mam problem nie mogę odpalić auta po podłączeniu auta do Rovera po tym jak z ciekawości zrobiłem !@!$# tuning teraz auto nie pali a kod usterki to 1DF5 - system immobilisera EWS
mroszę o pomoc pilną
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10886
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Wrz 25, 2018 00:23   

nie pamiętam gdzie, chyba w EWS, jest coś jak synchronizacja immobilajzera.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
viking 



Dołączył: 11 Kwi 2017
Posty: 20



Wysłany: Wto Wrz 25, 2018 01:12   

No sprawdze to jutro w sumie to dziś ale czemu mi samo zgubilo z czytanie kulczyka? Czego dokładnie szukać żeby przywrócić czytanie kulczyka żeby auto odpalalo? A i świeci mi na licznikach że mam wyłączona trakcję od chwili straty imobilajzera
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 53 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1055



Wysłany: Wto Wrz 25, 2018 05:48   

Wgrałes złą mapę. Wgraj odpowiednią.
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
viking 



Dołączył: 11 Kwi 2017
Posty: 20



Wysłany: Wto Wrz 25, 2018 13:39   

Próbował wczoraj i nic to nie dawało nawet kopie co mam w zapasie swoją ide teraz walczyć dalej spróbuje jeszcze raz mapę wgrać. Tylko ciekawe jaką wygrać bo mam 2.0 cdti 131 km i takie mapy próbowałem bez żadnego rezultatu auto kręci ale nie odpala i na zegarach mi świeci ikona od wyłączonej kontroli trakcji
 
 
Gawith 



Dołączył: 25 Wrz 2018
Posty: 1



Wysłany: Wto Wrz 25, 2018 15:22   

Witam jest to mój pierwszy post. Mam Roverka 75 2.0 CDT
Panowie mogę prosić o małą pomoc mam TOAF kabel od inpa
Po skanie samochodu łączy mi tylko z poduszkami i silnikiem.
Próbowałem również zrobić mapę na CDTI w dziale chip tuning wciskam odczytaj mapę i pojawia się ma sekundę okno ładowania i znika nie można wcisnąć zapisz.
Coś robię nie tak. Toafa mam z chomika udostepnionego od MarcinLitwa
 
 
viking 



Dołączył: 11 Kwi 2017
Posty: 20



Wysłany: Wto Wrz 25, 2018 15:31   

Nie stety wygrywanie mapy nic nie dało dalej nie idzie odpalić auta w IKE mam błąd F8, F6, F7, BF a w ABS/ASC błąd 3B -CAN błąd DMER1 a w silniku błąd 1DF5- System immobilisera (EWS) co tu robić żeby auto odpaliło??? Ktoś coś pomoże?? Jak coś to proszę o kontakt tel 535350498
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 53 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1055



Wysłany: Wto Wrz 25, 2018 15:57   

To zrób synchronizacne DDE-EWS, o ile mapa na pewno jest prawidlowa. najlepiej wgraj oryginał - o ile zrobiles backup.
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Toaf Tool Chip Tuning - CDT -> CDTI
MATRIXorg Rover serii 75, MG ZT 21 Pon Lut 25, 2019 12:33
MaReK
Brak nowych postów [MG ZT CDTI 2.0 ]PODNIESIENIE MOCY PROGRAMEM TOAF TOOL
88Belfegor Rover serii 75, MG ZT 1 Czw Sty 27, 2022 22:12
MaReK
Brak nowych postów [R75]Toaf
Dargor Rover serii 75, MG ZT 4 Sob Gru 09, 2017 21:06
Dargor
Brak nowych postów [R75]TOAF
grota10 Rover serii 75, MG ZT 6 Sro Sie 09, 2023 20:16
marcin.misek
Brak nowych postów [R75] Pomoc z Toaf'em
itemek48 Rover serii 75, MG ZT 34 Sro Mar 23, 2022 23:58
MaReK



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink