Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200] mały problem z niskimi obrotami
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200] mały problem z niskimi obrotami
Autor Wiadomość
grzesiek_96 



Dołączył: 29 Mar 2016
Posty: 39



Wysłany: Sro Mar 29, 2017 16:38   

Noo właśnie wskazowka na wolnych obrotach nie stoi w miejscu tylko tak lekko drży (o 50 obr/min.). Nie wiem czy tak w roverach jest czy nie, ale u mnie tak sie dzieje

[ Dodano: Sro Mar 29, 2017 16:10 ]
Panowie przewody kopulka i palec zmienione, silnik pracuje rowniej, chętniej zbiera sie na obroty ale to nie to...
Dalej szarpie i skacze jak zabka przy takim toczeniu sie nieważne czy na 2 czy na 5 biegu.

Swoja droga kopulka i palec z Lucasa (sklep s-part) za przyzwoite pieniądze i "Made in GB"

[ Dodano: Sro Mar 29, 2017 16:38 ]
Mam pytanko : Panowie nie orientujecie aie czy na terenie Rzeszow-Krosno-Jasło znalazlbym kogoś z oprogramowaniem diagnostycznym do roverka ?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Mar 29, 2017 16:38   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Sro Mar 29, 2017 16:48   

A jak wygląda sprawa z czujnikiem temperatury na komputer ?
Wentylator nie załącza się zaraz po odpaleniu auta ?
Może czujnik się posypał i daje złe wskazania na komputer ale to tylko takie gdybanie.
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
grzesiek_96 



Dołączył: 29 Mar 2016
Posty: 39



Wysłany: Sro Mar 29, 2017 17:50   

Nie wentylator bardzo rzadko mi sie wlacza i auto się ladnie nagrzewa.
A uszkodzenie tego czujnika mogloby powodować takie objawy ?

[ Dodano: Sro Mar 29, 2017 17:00 ]
Jak można zdiagnozować ten czujnik ? Czy wykaze cos jazda probna z odpiera kostka ?

[ Dodano: Sro Mar 29, 2017 17:50 ]
Przed momentem zrobiłem próbę -> czujnik odpinam wentylator sie wlacza i kreci, wpinam, wciskam kostkę wentylator sie wylacza i zminiejszaja sie jalowe obroty silnika z 1100 na 900 obr/min
 
 
seraph 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 404

Rover 200

Wysłany: Sro Mar 29, 2017 22:54   

Czyli komputer na odpięcie czujnika reaguje prawidłowo, ale żeby się przekonać czy bez czujnika chodzi równiej to musisz się przejechać kawałek. Obroty będą wyższe i spalanie, bo dawka paliwa jest awaryjnie uśredniania, ale silnik pracuje normalnie.
 
 
grzesiek_96 



Dołączył: 29 Mar 2016
Posty: 39



Wysłany: Czw Mar 30, 2017 08:06   

Aaaa i po wymianie przewodów i kopulki obrotomierz dalej drży.

Wczoraj odkrecalem tez przepustnice, sprawdzałem uszczelnienie, lewego powietrza tam nie ciągnie, ale za przepustnica w kolektorze jest troszeczkę brunatnej mazi, ale to chyba pozostałości po poprzednim wlascicielu -> jak kupiłem auto miało ta maź pod korkiem wlewu i ciut na bagnecie ale po wymianie oleju zniklo, takze podejrzewam ze gość dluuuugo nie zmienial oleju a auto więcej stalo u niego noc jeździli i to będzie przyczyna.

Zastanawia mnie to ze on przerywa tylko po lekkim musnieciu gazu, jak wcisnę but do końca to idzie normalnie, z praca na wysokich, nawet bardzo wysokich obrotach nie ma problemu (lubię wyprzedzić i pokazac ze na volkswagenach swiat sie nie konczy :D ).

[ Dodano: Czw Mar 30, 2017 08:06 ]
Tak pozatym to moj Rover :
 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Czw Mar 30, 2017 08:51   

Nie masz może gdzieś nieszczelności na wężykach podciśnienia ? Może wężyk idący do MAP sensora jest spękany ? Sprawdziłbym też jak się zachowują wskazania na potencjometrze na przepustnicy czy się np. przy delikatnym przesuwaniu po skali wskazania na chwilę nie gubią.
 
 
grzesiek_96 



Dołączył: 29 Mar 2016
Posty: 39



Wysłany: Pią Mar 31, 2017 08:59   

Wezyki z podciśnienia sprawdzałem, sa ok, jak odpinam wężyk z tego czujnika podciśnienia me podszybiu na moment zdusza silnik, dosłownie ulamek sekundy i zaczyna pracować na lekko podwyższonych obrotach, ale pracuje równo, po podpieciu wężyka sytuacja wraca do normalnej pracy silnika.

Czujnik położenia przepustnicy sprawdzałem multimetrem, plynnie zmienia sie rezystancja od 585 ohm jak pamiętam do ponad 3200ohm przy otwarciu 100%.

[ Dodano: Pią Mar 31, 2017 08:59 ]
Panowie a może to powodują filtry (paliwa i powietrza) ?

Bo w sumie filtr z paliwa ma jeszcze oznaczenia Rovera...
 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Pią Mar 31, 2017 10:50   

Wymienić nie zaszkodzi, choć to raczej nie to. Jeszcze się zastanawiam czy regulator paliwa dobrze pracuje. Jak masz kogoś z okolicy z K16 pod maską to można podmienić na próbę.
 
 
grzesiek_96 



Dołączył: 29 Mar 2016
Posty: 39



Wysłany: Pią Mar 31, 2017 11:25   

Właśnie nie mam nikogo, w promieniu 20 km jest jeden rover 200 ale 2.0 Sdi.

Pogadałem tu i tam i zastanawia mnie cewka zapłonowa. W roverze jest umieszczona w dziwnym miejscu, jak można ja sprawdzić???

Juz cholera mnie z tym autem bierze, fajnie jeździ, wygodnie ale tak mnie wkurza to szarpanie.
 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Pią Mar 31, 2017 11:32   

Najprościej również podmienić. Ewentualnie możesz przemierzyć uzwojenia. Jakie wartości rezystancji mają być to byś musiał doszukać bo nie wiem.
 
 
grzesiek_96 



Dołączył: 29 Mar 2016
Posty: 39



Wysłany: Pią Mar 31, 2017 11:35   

Regulator paliwa jest sterowany podciśnieniem, tym cienkim wężykiem z kolektora tak ?

Tak mysle ze może silnik juz ma swoje lata i podciśnienie jest slabe przy niewielkim otwarciu przepustnicy. Juz sam nie wiem to jest dziwne bo na sluch to auto sie tak zachowuje jakby mu odcinalo i podawalo paliwo i byly to zmiany kilka razy na sekundę.
 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Pią Mar 31, 2017 13:52   

Tak, sterowany jest podciśnieniem tak jak piszesz.

Wiesz ten twój problem to trochę wróżenie i gdybanie. Może się okazać, że gdzieś jakaś kostka czasem słabo łączy i generuje to problemy.

Znam przypadek w Ibizie w dizlu, że czasem chodziła jak zloto, a czasem przerywała. Pół roku właściciel nie był w stanie dojść co jest nie tak. W końcu podpiął oscyloskop i zaczął sprawdzać sygnały. Okazało się że jedna kostka pomiędzy sterownikiem a czujnikiem położenia wału czasem nie stykała i silnik zdychał.

Trzeba po prostu po kolei systematycznie wszystko sprawdzać i eliminowć kolejne punkty które mogą to powodować. Wiem że to ciężkie.
 
 
grzesiek_96 



Dołączył: 29 Mar 2016
Posty: 39



Wysłany: Pią Mar 31, 2017 14:13   

Ciężkie jak ciężkie ale kosztowne, to taka robota ruskiego mechanika -> wymieniaj po kolei aż zmienisz uszkodzona część. Auto warte 2 tyś. takze ta metoda nieoplacalna :D
 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Pią Mar 31, 2017 18:37   

Dlatego czasem lepiej oddać do mechanika ( jak się ma zaufanego). Oni często nie mają problemów z zamówieniem części, podmienieniem na próbę, a jak się okaże, że to nie to, z jej zwrotem :wink:

Ja np. miałem w moim aucie taki problem, że wywalało bład temperatury płynu chłodzącego. W końcu się wnerwiłem, podpiąłem interfejs, włączyłem zapis parametrów i wybrałem się na przejażdżkę. Okazało się, że wraz ze wzrostem temperatury silnika, gdzieś w okolicy 77 stopni następowała zmiana wskazań i pokazywało ujemną temperaturę płynu chłodzącego :mrgreen: a po kolejnym kilometrze wskakiwało już na bodaj 82 stopnie i do końca skali było już ok ;)
 
 
LilJohn 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 62



Wysłany: Pią Mar 31, 2017 22:04   

Jak masz MEMS 1.6/1.9 to kup kabel FTDI na allegro i podłącz do MEMS Diag na Androida. Będzie łatwiej diagnozować. Kolega wyżej dał mi pomysł - też włączę pełen zapis logów i zobaczę co się dzieje podczas żabkowania na 1 i drugim biegu. Trochę podejrzewam krokowca ale po weekendzie spróbuję to zrobić.
 
 
grzesiek_96 



Dołączył: 29 Mar 2016
Posty: 39



Wysłany: Sob Kwi 01, 2017 07:56   

Aaa i jeszcze doszedł chyba termostat bo wskaźnik po 80 kilometrach stoi na dolnym białym polu, górny waz chlodnicy cieply, a dolny zimny i miękki, chlodnica tez dol zimna a gora ciepla...
 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Sob Kwi 01, 2017 09:10   

No więc wymień termostat. Temperatura pracy silnika jest za niska. Jak to ogarniesz, to wtedy zobaczysz, czy się coś nie poprawiło :wink:
 
 
grzesiek_96 



Dołączył: 29 Mar 2016
Posty: 39



Wysłany: Nie Kwi 02, 2017 13:47   

Najlepsze jest to ze najpierw wskaźnik probuje wstawać dochodzi do 1/4 skali i buch leci w dol i juz temperatury nie złapie :D

[ Dodano: Nie Kwi 02, 2017 13:47 ]
Panowie czy takie zachowanie będzie objawem stale otwartego termostatu ??

Dodam ze zimny silnik pali na strzał a cieply odpala mi z gazem, wygląda na to ze ma zbyt bogata mieszankę jak sie nie mylę.
 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Nie Kwi 02, 2017 20:15   

jak sprawny silnik, układ paliwowy, zapłonowy i sterowanie ( czyli czujniki, komp itd) to zawsze powinien palić na strzał, niezależnie od temperatury ...
 
 
grzesiek_96 



Dołączył: 29 Mar 2016
Posty: 39



Wysłany: Wto Kwi 04, 2017 07:18   

Panowie termostat o punkcie otwarcia 88 stopni Celsjusza będzie dobry ? Termostat Vernet.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Brak nowych postów [ r200 ] klimatyzacja aż czt tylko mały problem? :)
Matius Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 43 Sro Sie 25, 2010 18:37
des
Brak nowych postów [R200] Taki mały problem z klimą
zbrojsson Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Wto Sie 31, 2010 13:21
sTERYD
Brak nowych postów [R200] Problem z obrotami
amarant89 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Nie Paź 23, 2011 17:40
colin1983
Brak nowych postów [R200 1.6 16v 99r] problem z obrotami
ran2001 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 20 Sro Maj 12, 2010 17:07
gorgoroth80



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink