Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] "EP" na wyświetlaczu auto nie odpala
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] "EP" na wyświetlaczu auto nie odpala
Autor Wiadomość
Aragorn 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 378
Skąd: Wałbrzych

Rover 75

  Wysłany: Czw Wrz 20, 2012 12:43   [R75] "EP" na wyświetlaczu auto nie odpala
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

witam
mam problem z uruchomieniem auta podczas uruchamiania wyświetla się na tablicy "EP" ale tylko w czasie przekręcania zapłonu, pojawiło się to już kolejny raz a zaczęło przy słabym napięciu akumulatora i za każdym razem pomagało "pożyczenie prądu" dziś kolejny raz to samo mimo że akumulator naładowany auto nie startuje, słychać cyknięcie przygasają światła i nic poza tym
...może macie jakieś sugestie?
...to że EP to symbol usterki automatycznej skrzyni to wiem ale ogólnie jak odpali to skrzynia chodzi bezproblemowo (brak szarpnięć itd a EP pojawia się tylko na ułamek sekundy przy przekręcaniu zapłonu następnie gaśnie i już jest "P") myślę że może gdzieś być przerwa na kablach tylko gdzie jej szukać? ...i jaki może to mieć związek ze słabym akumulatorem? (mam wrażenie że odpala jak ma mocne napięcie idące z 2 akumulatorów a na jednym jest lipa :-(
_________________
Pozdrawiam
Rover 75 V6 obecnie Avensis :-)
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Wrz 20, 2012 12:43   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
szpynior 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 891
Skąd: Grudziądz



Wysłany: Czw Wrz 20, 2012 12:58   

Aragorn, z EP CI nie pomogę ale wczoraj jak napięcie na aku miałem 13W to auto nie odpaliło. Po 2 godzinach na prostowniku zapala za każdym razem. Może aku to wymiany ?

A tu masz chyba to o co Ci dokładnie chodzi

http://www.the75andztclub...hread.php?t=573
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Pią Wrz 21, 2012 20:26   

Aragorn, Miałem dokładnie to samo jak u mnie się kończył akumulator. Po wymianie akumulatora wszystkie EP zniknęły a komputer skrzyni miał zapisany błąd komunikacji (ja tłumaczę sobie to jako zanik zasilania)
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Pią Wrz 21, 2012 20:47   

Też obstawiam akumulator
Jak miałem słabawy akumulator to przy rozruchu pojawiła sie na chwileę ikona TC
Przy rozruchu może bardzo spaść napięcie, wtedy takie cyrki moga się dziać z modułami w aucie
Postawiłem akumulator na stół i podłaczyłem pod prostownik z funkcja regeneracji. Regenerowal go prawie dwa dni. Teraz jak ręką odjął, rozrusznik kręci jak szalony i kontrolka się już nie pojawia.
 
 
Aragorn 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 378
Skąd: Wałbrzych

Rover 75

Wysłany: Sob Wrz 22, 2012 18:59   

dukat11 napisał/a:
Aragorn, Miałem dokładnie to samo jak u mnie się kończył akumulator. Po wymianie akumulatora wszystkie EP zniknęły a komputer skrzyni miał zapisany błąd komunikacji (ja tłumaczę sobie to jako zanik zasilania)


...zgadza się po wymianie akumulatora wszystko wróciło do normy :-) ...zaniepokoił mnie właśnie ten komunikat EP ale na sprawnym akumulatorze już się nie pojawił
_________________
Pozdrawiam
Rover 75 V6 obecnie Avensis :-)
 
 
 
ninja28 



Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 28
Skąd: Puławy,Warszawa



Wysłany: Pon Kwi 18, 2016 23:05   

Witam mam ten sam problem rover 75 2cdti 2003 automat.
Na wyświetlaczu pojawia się EP raz jest raz nie ma jak pobawię się kluczykiem to jest ok za chwilę nie ma i tak cały czas .Akumulator wymieniony czujnik ciśnienia prawdopodobnie pompki paliwa chodzą mechanik twierdzi że to wina immo z kluczyka i jest do wymiany. jakieś sugestie
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Wto Kwi 19, 2016 07:09   

Na skrzyni biegów, dokładnie na misce olejowej są 2 wtyczki okrągłe, rozepnij i użyj "kontakt" bądź jakiegokolwiek preparatu oczyszczające styki. Nie wiem jak w dieslu się tam dostać ale w benzynie jest dostęp od góry, sprawdź
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
ninja28 



Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 28
Skąd: Puławy,Warszawa



Wysłany: Wto Kwi 19, 2016 21:29   

ok dobrze sprawdzę oczywiście jak je znajdę .Dzięki

[ Dodano: Wto Kwi 19, 2016 21:29 ]
dzisiaj się jeszcze do tego nie zabrałem ponownie sprawdziłem w grodzi wody nie ma moduł k popsikałem kontaktem ,wszystkie styki i złączki ale to nic nie pomogło.
Czy są gdzieś zdjęcia miski od góry jak widać te wtyczki.
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Wto Kwi 19, 2016 22:31   

możesz jeszcze psiknąć wtyczkę w sterowniku który znajduję się nad schowkiem
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
ninja28 



Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 28
Skąd: Puławy,Warszawa



Wysłany: Wto Kwi 19, 2016 23:11   

chodzi ci o ten metalowy pod schowkiem , to chyba sterownik skrzyni
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 20, 2016 13:57   

ninja28 napisał/a:
chodzi ci o ten metalowy pod schowkiem , to chyba sterownik skrzyni

Tak
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
ninja28 



Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 28
Skąd: Puławy,Warszawa



Wysłany: Sro Kwi 20, 2016 23:00   

Ok. Jak zrobie napisze. Dzieki

[ Dodano: Sro Kwi 20, 2016 23:00 ]
Zrobiłem i też nie pomogło :sad:
Spostrzeżenia są nowe nie muszę już rozbierać kluczyka by nim się w środku pobawić bo i bez tego raz odpala raz nie , zobaczyłem tyle że jak auto ma chęć odpalić to trwa to dłużej jeśli nie to trwa to krócej .Zaczyna się tak po przekręceniu kluczyka słychać pierwszą pompę później drugą w tym samym momencie cyknięcie immo które słychać że pracuje długo jeśli auto nie odpali i nim pokarze na wyświetlaczu EP to słychać pierwszą pompę i cyknięcie immo ale po chwili przestaję chodzić pierwsza pompa tak jak by ją coś odcinało wtedy praktycznie druga pompa nie zaczyna chodzić . Nie wiem o co kaman
co do tych dwóch wtyczek okrągłych na misce olejowej za chiny nie wiem gdzie one są kolego ''rafalmis1''
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Czw Kwi 21, 2016 20:01   

EP jest chyba tylko związane z prądem i... masą
u mnie ze względu na słaby aku zaczęło wyskakiwać ep po kilku odpalaniach na kable doszlo do tego że na nowym też cudów nie było a się okazało że masa trochę przyśniedziała

nowy aku > czyste klemy > czysta dobra masa
brak Energy Problem ;D
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
ninja28 



Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 28
Skąd: Puławy,Warszawa



Wysłany: Czw Kwi 21, 2016 20:56   

no nie wiem wydawało mi się że ,mój aku był dobry ale kupiłem nowy podłączyłem i jest to samo myślę sobie może kupiłem trefny więc kolega dał mi swój i jest to samo to znaczy akumulator jest dobry ,co do masy to podłączałem oddzielnie minus dodatkowym kablem do skrzyni i nic nie pomogło objawy są takie same,EP raz jest raz nie.
Czy masa od aku to jest minus który idzie pewnie do skrzyni lub miski olejowej dobrze rozumie!
dzisiaj jak wczesniej pisałem sam zrobiłem masę dodatkowym kablem z minusa do skrzyni dlatego że nie dostałem się do firmowego podłączenia bo nie wiem gdzie go znaleźć . :cry:
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Kwi 21, 2016 21:50   

ninja28 napisał/a:
co do tych dwóch wtyczek okrągłych na misce olejowej za chiny nie wiem gdzie one są
są zakończeniem przewodów skrzyni
http://allegro.pl/automat...6105385317.html
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
ninja28 



Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 28
Skąd: Puławy,Warszawa



Wysłany: Czw Kwi 21, 2016 22:32   

to są te dwa duże okrągłe wypięte szary i czarny gdzie one wchodzą i czy to te mam sprawdzić wyczyścić i z psikać kontaktem (jak się je odczepia)ten na zdjęciu wpięty jest co ma dużo przewodów kolorowych to taki widzę w aucie od góry pod maską . Możesz mi wyjaśnić dokładniej co z nimi zrobić...
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pią Kwi 22, 2016 11:39   

ninja28 napisał/a:
to są te dwa duże okrągłe wypięte szary i czarny gdzie one wchodzą
one są obie czarne (18 pinowa i 10 ), łączą się z wtyczkami instalacji ECM . Wymontuj obudowę filtra powietrza to dostęp będzie łatwiejszy. Trzeba je rozpiąć obracając pierścień blokujący i popryskać kontaktem, robi się też pomiary między odpowiednimi pinami.

[ Dodano: Pią Kwi 22, 2016 11:39 ]
ninja28 napisał/a:
to taki widzę w aucie od góry pod maską
te na nadkolu, to są od wiązki silnika, a nie skrzyni.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
ninja28 



Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 28
Skąd: Puławy,Warszawa



Wysłany: Pią Kwi 22, 2016 21:29   

te na zdjęciu które wysłałeś widać szarą i czarną wtyczkę okrągłą, u mnie idą od skrzyni i wychodzą po prawej stronie maski obok akumulatora za bezpiecznikami są koloru czarnego 18 i 10 pinów więc je sprawdziłem wyczyściłem z psikałem dodatkowo obok jest masa trzy śruby też je oczyściłem teraz nie wiem bo później napisałeś że są to na nadkolu od silnika a nie od skrzyni za filtrem nic nie widziałem czy piszemy o tym samym silniku 2l diesel.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Kwi 24, 2016 10:50   

ninja28 napisał/a:
u mnie idą od skrzyni i wychodzą po prawej stronie maski obok akumulatora za bezpiecznikami są koloru czarnego 18 i 10 pinów
tak , to są wtyczki od skrzyni .
ninja28 napisał/a:
czy piszemy o tym samym silniku 2l diesel.
przepraszam , ale ja zasugerowałem się początkiem tematu i dlatego myślałem o kV6 w którym są w tym miejscu jeszcze 2 wtyczki od ECM i obudowa filtra .
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
ninja28 



Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 28
Skąd: Puławy,Warszawa



Wysłany: Sro Kwi 27, 2016 23:55   

na dzień dzisiejszy problem w ciąż ten sam. Może macie inne jeszcze uwagi.

[ Dodano: Sro Kwi 27, 2016 23:55 ]
oddałem auto do warsztatu który specjalizuje się w dorabianiu kluczy [przynajmniej tak mi się wydaje] pokasowali błędy ale nie wiem jakie i stwierdzili że komp ecu jest do wymiany bo był kiedyś zalany ,nie wiem jeszcze czy go oglądali czy tak im strzeliło do głowy. Pytanie jest takie co mam z tym fantem zrobić ....zmieniać ecu to na jakie co później pewnie trzeba na kompa to wrzucić co z immo w tej sytuacji :cry:
Do dam tyle ze jak mam problem z odpaleniem czasami pomaga rozebranie kluczyka i smyranie w środku do tykam pestkę i scalak zamykam i w tej chwili przeważnie odpala :?: nie wiem w dalszym ciągu o co chodzi co mam zrobić.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: !! ZASADY KĄCIKA "Porady techniczne" !!
Przeczytaj, zanim napiszesz PIERWSZEGO posta!!!
kasjopea Rover serii 75, MG ZT 0 Czw Lis 18, 2010 02:43
kasjopea
Brak nowych postów [R75] "E" Na wyświetlaczu. Nie odpala
chrummen Rover serii 75, MG ZT 3 Sob Lis 27, 2010 18:23
Gość
Brak nowych postów [R75] komunikat "alarm" na wyświetlaczu co to ozna
mgrzesiekm Rover serii 75, MG ZT 15 Nie Sty 26, 2014 15:19
sew87
Brak nowych postów [Rover 75] Auto "dławi się" przy przyspieszaniu
DeWolf Rover serii 75, MG ZT 5 Sro Kwi 27, 2016 02:56
DeWolf
Brak nowych postów [R75] - "skrzypi" przy ruszaniu, drga powyżej 150k
R75 Rover serii 75, MG ZT 4 Pią Paź 24, 2014 19:25
R75



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink