Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZT lampy bi-xenon]
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZT lampy bi-xenon]
Autor Wiadomość
dj_darco 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 239
Skąd: Przejdź do mapy

MG ZT

Wysłany: Nie Cze 05, 2016 13:58   [MG ZT lampy bi-xenon]
Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie

Temat moich lamp jest ciągle otwarty dlatego zakładam ten temat na forum
Mam taki projekt żeby przerobić moje ksenony na bi ksenon i teraz wchodzi kwestia podłączenia tego ustrojstwa tak żeby nie wywalało błędu na kompie. Druga sprawa co sądzicie o ringach do jazdy dziennej takich jak na foto?
Ogólnie jest taki plan żeby ringi działały tylko na postojówkach a na światłach mijania będą wyłączone.

[ Dodano: Nie Cze 05, 2016 13:58 ]
Soczewki z przesłonami są typu D1S ale odbłyśniki założę moje regenerowane
_________________
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców.
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=92288&postdays=0&postorder=asc&start=40
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Cze 05, 2016 13:58   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Cze 05, 2016 14:06   

Brak homologacji lampy i jeżeli nie diagnosta to przy nie daj Boże kolizji jak ktoś się dopatrzy płacisz za wszystko z własnej kieszeni a jak będzie ogarnięty policjant to dowód tez ci poleci.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
dj_darco 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 239
Skąd: Przejdź do mapy

MG ZT

Wysłany: Nie Cze 05, 2016 14:35   

piszesz o ringach czy o soczewkach bixenon? bo moje lampy są xenonowe a ja po prostu zmieniam tylko przesłony
_________________
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców.
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=92288&postdays=0&postorder=asc&start=40
 
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Cze 05, 2016 15:16   

o soczewce twoje lustro nie jest homologowane na bixenon

[ Dodano: Nie Cze 05, 2016 15:14 ]
poza tym cała lampa nie jest homologowana na taki rodzaj światła jak chcesz zrobić. mam diagnostę po drugiej stronie ulicy i sie z nim przyjaźnię i jeździłem długo na hidach w zwykłej lampie (na własna odpowiedzialność) dlatego troche ten temat znam

[ Dodano: Nie Cze 05, 2016 15:16 ]
aha ringi możesz sobie dołożyć dowolnie jedynie nie za bardzo możesz wykorzystywać jako dzienne bo na lampie musiało by być wygrawerowane DRL
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
dj_darco 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 239
Skąd: Przejdź do mapy

MG ZT

Wysłany: Nie Cze 05, 2016 15:49   

My się chhyba nie zrozumieliśmy :mrgreen: ja mam lampy oryginalne ksenonowe. Jedyną mofyfikacją jaka chce przeprowadzić to zamiana przesłon
_________________
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców.
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=92288&postdays=0&postorder=asc&start=40
 
 
 
tomii620si 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1159
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Nie Cze 05, 2016 15:53   

dj_darco, pod bixenon jest inna homologacja na lampie..
Ale prawde mówiąc jakbys wsadził soczewki powiedzmy z audi S4 (tak jak ja miałem w bmw e34) to nikt sie ni dowali jesli masz ustawione zgodnie z linia odciecia itd.. a kupiłes chińskie soczewki z ringami które sa wątpliwej jakości jesli chodzi o odciecie i ten ring sie bedzie tak rzucał w oczy, ze ktos szybko sie domysli ze cos przy lampie grzebaleś i moga byc problemy bo homologacje masz pod xenon a nie bixenon
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> BMW E38
735iA -> Mazda 6 3.0 V6 -> E46 ///M330Ci -> E38 750iA
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Cze 05, 2016 15:55   

Uważasz, że diagnosta nie będzie dociekał po co jest wewnetrzna czesc lampy... Skoro mijania i drogowe masz na 1 żarówce/żarniku?
_________________
75 Red Edition
 
 
dj_darco 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 239
Skąd: Przejdź do mapy

MG ZT

Wysłany: Nie Cze 05, 2016 16:07   

Jeśli chodzi o soczewki, odbłyśniki wszystko jest identyczne wiem to z autopsji, u nas w Rover-MG występuje uniwersalny Odbłyśnik i soczewka typu Hella Classic który jest stosowany w Reflektorach ksenonowych i biksenonowych Do wielu Marek samochodów m.in BMW e39 Audi A6 etc.

[ Dodano: Nie Cze 05, 2016 15:59 ]
Światła wewnętrzne można śmiało traktować jako te Do jazdy dziennej

[ Dodano: Nie Cze 05, 2016 16:07 ]
Ogólnie ringi to tylko koncept. Biksen pochodzi z jakiegoś Bmw więc nie powinno być problemu ze światło-cieniem. Ogólnie biksenon będzie na dodatkowym przełączniku jak będę składał lampki to wrzuce kilka fotek
_________________
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców.
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=92288&postdays=0&postorder=asc&start=40
 
 
 
tomii620si 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1159
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Nie Cze 05, 2016 16:20   

Jezu robicie burdel z prostego jak drut tematu...
Podpinasz silniczek przeslony bixenon do przewodów od długich i w tym samym momencie opada przesłona i po problemie..

99% diagnostów i policjantów sie nie doczepi bixenonu szczególnie gdy ori przetwornica itd od xenonu bedzie w aucie a nie HID które zna wiekszośc policjantów.. Nie oszukujmy sie.. R75 zabytkiem nie jest i nikt nie bedzie nawet myślał o tym czy ori był xenon czy bixenon..
Co nie zmienia faktu ze na lampie masz wybitą DC a nie DC/R i defakto wedlug prawa twoje lampy nie maja homologacji i jesli trafi sie ten 1% policji diagnostow ze sprawdzi to masz zabrany dowód rejestracyjny...


I nie.. Te gowno ringi według prawa nie mogą robic jako dzienne.. Nie dość ze wieśniacko wyglada to nigdy te lampki nie mialy homologacji same w sobie jako swiatła dzienne a i przy okazji sciagniesz na siebie problemy bo puki lampa wyglada jak ori tylko ma zmieniony xenon na bixenon nie wzbudza w ogóle kontrowersji wsrod policji tak jak zobacza te ringi na 100% sie dowala bo 90% allegrowych soczewk z chin maja w zestawie te ringi i to jest oznaka grzebanych lamp...

Moja rada ? Jesli to sa soczewki renomowanej firmy np. hella pod bixenon i jestes w stanie to zmontować aby świeciło tak jak ma swiecic to złóż to i po prostu postojówki zostaw oem i nie bedzie problemu :)

Ja miałem BMW e34 z bixenonem .. soczewka D1S bixenon z audi S4 B6 i super świeciło, nikt sie nie doczepił - policja jak to bmw kilka razy kontrolowała.. No i głowny wyznacznik dobrego światła .. Xenon o temperaturze 4300K ( te okolice).. 6000 i wszystko wyżej nie dośc ze wieś to jeszcze w deszczu gówno widzisz :P



Oem halogen vs bixenon audi


_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> BMW E38
735iA -> Mazda 6 3.0 V6 -> E46 ///M330Ci -> E38 750iA
 
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Cze 05, 2016 16:33   

tomii620si napisał/a:
6000 i wszystko wyżej nie dośc ze wieś to jeszcze w deszczu gówno widzisz
pieprzysz głupoty mam 3 auta z 6000 palnikami i widzę grubo więcej jak na 5300 bo tez miałem, na 6000 widać nawet pasy jak sa przysypane cienka warstwą śniegu. wyglądają rewelacyjnie trza było na zlot przyjechać prawie wszystkie xenony były 6000.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Nie Cze 05, 2016 16:39   

jak tak czytam wasze posty o diagnostach to wydaje mi sie że nie mieszkacie w Polsce... w mojej okolicy trzeba sie prosić aby wjechać amortyzatory potrzepać czy poszarpać zawieszeniem a o światłach to w życiu słowa nie słyszałem na przeglądzie :roll:
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
tomii620si 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1159
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Nie Cze 05, 2016 16:58   

sknerko, ja maiłem 6000 w jednym z aut i był dramat wzgledem 4300.. Kumpel w Omegdze "C" założył 6000K i tez po miesiacu kupił żarniki 4300... Ja mam złe doświadczenie z 6000K.. Co prawda jest to górna granica temp xenonu w której widać dobrze ale naprawde 4300 lepiej świeci..

sash997, rózni sie trafiaja.. Ja mam takie stacje, że wjezdzam i .. i dramat.
1 stacja jest taka ze gość otwiera auto i sprawdza czy zagłówki masz etc.. A na drugiej stacji zaraz po kupnie E34 pojechałem na przeglad - urwana guma na belce - auto nie powinno przejśc przegladu - gosc nawet nie zauwazył tego.. Jakbym sam nie poszedl do kanału i sobie auta nie przejżał to nic by nie bylo sprawdzone :) (stacja diagnostyczna PZM)
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> BMW E38
735iA -> Mazda 6 3.0 V6 -> E46 ///M330Ci -> E38 750iA
 
 
 
j0zek 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 1000
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Cze 05, 2016 17:28   

tomii620si napisał/a:
sknerko, ja maiłem 6000 w jednym z aut i był dramat wzgledem 4300.. Kumpel w Omegdze "C" założył 6000K i tez po miesiacu kupił żarniki 4300... Ja mam złe doświadczenie z 6000K.. Co prawda jest to górna granica temp xenonu w której widać dobrze ale naprawde 4300 lepiej świeci..

sash997, rózni sie trafiaja.. Ja mam takie stacje, że wjezdzam i .. i dramat.
1 stacja jest taka ze gość otwiera auto i sprawdza czy zagłówki masz etc.. A na drugiej stacji zaraz po kupnie E34 pojechałem na przeglad - urwana guma na belce - auto nie powinno przejśc przegladu - gosc nawet nie zauwazył tego.. Jakbym sam nie poszedl do kanału i sobie auta nie przejżał to nic by nie bylo sprawdzone :) (stacja diagnostyczna PZM)


Tez mam 6000K jak Sknerko i ani nie uważam, że to wieś, ani nie uważam, aby jakoś gorzej świeciły. Jestem bardzo zadowolony z temperatury barwowej i ogólnego wyglądu.
 
 
dj_darco 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 239
Skąd: Przejdź do mapy

MG ZT

Wysłany: Nie Cze 05, 2016 18:07   

najlepsze jest światło w przedziale od 4000K do 5500K
Dzienne światło znajduje się w zakresie od 5000 do 5500k ale mniej męczy oczy barwa bliższa żółtemu to jest poprzedzone badaniami więc z tym sie nie ma co kłucić. Wiem po sobie jeżdżąc po Skandynawii że światło bliższe niebieskiemu jest niesamowicie męczące podczas jazdy letnią nocą (panuje półmrok) byłbym skłonny nawet zejść poniżej 4300k ale to już naprawdę kiepsko wygląda :)
Ktoś kto robi długie trasy na pewno będzie wiedział o co kaman

[ Dodano: Nie Cze 05, 2016 18:07 ]
p.s miałem 8000k potem 6000k i mam 4300K obecnie
_________________
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców.
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=92288&postdays=0&postorder=asc&start=40
 
 
 
tomii620si 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1159
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Nie Cze 05, 2016 18:18   

dj_darco, Amen :)


Swoja drogą jak jeździsz w złych warunkach pogodowych jesli jest to tam dozwolone to w przeciwmglowe warto wrzucić żółte żarówki ewentualnie xenon ~3000K który daje żółta barwe światla.. Kiedys jechałem z kumplem jego "przeprawowym" pickupem .. No i złapala nas mgła .. Kumpel na to.. Patrz teraz:
Wlaczył 4x halogeny przeciwgmłowe z zóltym zenonem.. Efekt po prostu mnie zszokowal :)
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> BMW E38
735iA -> Mazda 6 3.0 V6 -> E46 ///M330Ci -> E38 750iA
 
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Cze 05, 2016 18:18   

dj_darco napisał/a:
Ktoś kto robi długie trasy na pewno będzie wiedział o co kaman
Robię rocznie ponad 50kkm dwoma autami mam w freelu żarówki 5500 i jeżdżę większość nim w R75 mam 6000 i nigdy ale to nigdy nie zmęczył mi wzroku. Nie znasz mnie i nie wiesz jak dużą mam wadę wzroku a przy tym kurza ślepotę więc wiem doskonale co dobrze świeci w nocy. Jeżeli jeszcze cie nie przekonałem to powiem ci że przejechałem już za kiera ponad milion kilometrów z różnistymi światłami i żadne ale to żadne nie świeca tak dobrze jak 6000K. Jeździłem zimą z 4300 5500 5300 wiem co mówię. Badanie które widziałeś musiały być mocno sponsorowane bo najbliżej dziennego jest temperatura 5500 ale w słabych warunkach pogodowych (mgła) najlepsze są światła żółte więc nie wiem o czym dyskutujesz
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
dj_darco 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 239
Skąd: Przejdź do mapy

MG ZT

Wysłany: Nie Cze 05, 2016 19:03   

Każdy ma inny wzrok jednemu bardziej odpowiada 6000k jednemu 3000k
największym kompromisem jest 4300 skoro wszyscy producenci montują fabrycznie 4300k a nie inne. podczas zachodu słońca temperatura światła przechodzi z poniżej 2000k do ponad 6000k. w skandynawii podczas lata w nocy panuje półmrok nie ma całkowitych ciemności jak w pl i właśnie wtedy poczułem na własnych oczkach najpierw 8000k potem 6000k. Ale jak mówiłem jeden woli białe drugiemu odpowiada niebieskawe
_________________
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców.
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=92288&postdays=0&postorder=asc&start=40
 
 
 
MD 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 946
Skąd: Krzepice

Rover 75

Wysłany: Nie Cze 05, 2016 19:07   

Ringi do tego auta pasują jak plandeka z Jelcza na Żuka.

Bi-Xenon to super pomysł, ale trzeba by jakoś na lewo przebić homologację na kloszu, żeby się w razie kolizji nikt nie uczepił - panie, takie kupiłem, homologacja jest, przez lata nikt się nie doczepił, skąd miałem wiedzieć, że grzebane.

Ciekaw jestem, czy samo namawianie do tego jest przestępstwem. Jak coś to myślę o lampach zapasowych, zlotowych. :D

Xenon niech świeci i na 6000K, ale niech nikt nie wmawia, że to światło jest lepsze na mokrym/we mgle. Fizyki się nie oszuka - różnej długości światło na zawieszonych w powietrzu cząsteczkach wody doskonale się rozprasza. Z tego powodu, po włączeniu długich we mgle, z reguły widać przed oczami wielką, białą plamę. Taki efekt tyndalla na hardzie. Światło żółte nie rozprasza się tak bardzo, więc wycinając inne długości fali na żarówce/kloszu, otrzymujemy strumień doskonale penetrujący mgłę i lepiej wyglądający na mokrej nawierzchni. Jest jeden problem.

UE. Zabronili żółtych ("francuskich") lamp, bo barwienie światła zabiera z 10% jasności snopa i koniec. Nieistotne, że "ala xnenon" żarówki o wysokiej temperaturze mają homologację, a świecą słabiej z tego samego tytułu. Nie i koniec. Jedyny wyjątek to samochody zabytkowe i światła przeciwmgielne z opisanego wyżej powodu. A szkoda, drogowe bardzo chciałbym mieć żółte.

Sam Bi-Xenon to wygoda po prostu. Podwójne reflektory drogowe, dzień przed autem. Szkoda, że chinole seryjnie tak tych lamp nie klepią w MG7. I że tyle LEDowe zrobili jak od, tfu, Passeratti.
_________________
Jam jest MD, władca Dinożaurów
 
 
dj_darco 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 239
Skąd: Przejdź do mapy

MG ZT

Wysłany: Nie Cze 05, 2016 19:39   

powiedzcie mi jeszcze gdzie jest oznaczenie tych lamp????
na kloszu nie ma, od góry nie ma nie ma jak sprawdzić . mam takie wrażenie że to nie możliwe dopóki nie wyjmiemy lampy z auta ...... jest tylko ta nieszczęsna naklejka... chyba że o czymś nie wiem
_________________
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców.
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=92288&postdays=0&postorder=asc&start=40
 
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Cze 05, 2016 20:13   

popatrz dobrze z przodu na szkła masz wygrawerowane.

Próbujecie udowadniać że 4300 najlepsze tylko wytłumaczcie fakt czemu wszystkie nowe auta mają led w temperaturze 5500-6000? pewnie nikt z producentów nie przejmuje się bezpieczeństwem i wzrokiem kierowców :mrgreen: :wink:
4300 w starych xenonach wynikało z możliwości produkcyjnych, kiedyś nie produkowali zimniejszych palników bo nie było technologii.
Jest udowodnione ze 5500 najbardziej zbliżone do dziennego i najmniej męczy oczy bez względu na wady czy upodobania dlatego obecnie większość aut ma lampy najbardziej zbliżone do tej temperatury. (przecież co za problem zrobić led w ciepłej barwie 4300 a jednak nie robią)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Lampy xenon ida w dół - brak samopoziomowania
dawidd Rover serii 75, MG ZT 29 Pon Lis 16, 2015 00:26
MaReK
Brak nowych postów [R75] xenon
xen0n Rover serii 75, MG ZT 33 Nie Gru 03, 2017 12:45
prebenny
Brak nowych postów [R75] żarówki H7 i H7 Xenon ?/
kazi55 Rover serii 75, MG ZT 10 Czw Paź 04, 2012 16:41
seyfer
Brak nowych postów [R75] Światła bi-xenon
kmisiowy Rover serii 75, MG ZT 54 Wto Cze 16, 2015 01:48
kosiacki
Brak nowych postów [R75] Samopoziomowanie Xenon-ów
MARCONI13 Rover serii 75, MG ZT 2 Sro Lip 29, 2009 13:00
sknerko



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink