Forum Klubu ROVERki.pl :: Rover 75, 2.5 KV6 by Brat
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Rover 75, 2.5 KV6 by Brat
Autor Wiadomość
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Gru 22, 2017 08:49   

Brat napisał/a:
Zależy mi na porządnych palnikach bo czytałem że te najtańsze chinole powodują wypalenie odbłyśnika
Bzdury wierutne palnik jest zimny więc jak ma wypalić odbłyśnik. Mam w oryginalnej lampie chinole choć nie najtańsze bo po 70pln za szt i świeca już pięć lat a jeżdżę z ksenonem włączonym cały czas. Palniki warto kupić w barwie 6000K bo lepiej widać w nocy szczególnie zima jak jest śnieg, to nawet przez śnieg pasy na jezdni widać. Co do przetwornic to najlepiej kup oryginały można dorwać niedrogo od audi A6 C6 mam jedną taka bo moja fabryczna zdechła. Były takie przetwornice jeszcze chyba w jakichś Mercedesach i bodaj Oplu. Jak szukałem dla siebie to miałem chyba z 5 różnych na obserwacji bo Rovera najtańsza kosztowała 2x tyle co z Audi. Te przetwornice w zamienniku jak już to kupić slimy takie z starterem od razu bo nie zakłócają radia i są dość stabilne. Oryginalne startery sa drogie i ciężko dostać bo nawet w innych markach kosztują podobnie jak nasze, jak kupowałem zięciowi to udało mi się dorwać od kogoś roverowski za 20pln ale to był fuks. Kupowałem palniki do 3 aut i zawsze brałem Vertex choć w jednym mam już Nss bo myśłałem że palniki padły a to był starter. Ja kupuję w twojeauto24.pl. maja gwarancje i co ważniejsze ją realizuja bo też już to z nimi przerobiłem. Najstarsze palniki u mnie świecą ponad 5 lat a pozostałe maja już po prawie 3 lata i jedne niestety się wypaliły i wymieniliśmy na kolejne Vertexy. Odbłyśnik w soczewce nie jest taki jak w normalnej lampie one są takie lekko matowe ale fakt twoje są zajechane, ja w wszystkich autach co zakładałem ksenon dawałem regenerować u nas w jednej firmie i moje ponad 5 lat już a pozostałe prawie 3 lata dają rade.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Gru 22, 2017 08:49   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Gru 22, 2017 10:58   

sknerko z regeneracją mówisz o TMCMC?
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pią Gru 22, 2017 20:15   

sknerko napisał/a:
Odbłyśnik w soczewce nie jest taki jak w normalnej lampie one są takie lekko matowe
lekko matowe to są jak są wypalone. Każdy odbłyśnik, czy to w xenonie czy w zwykłej musi być jak lustro
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Gru 22, 2017 22:02   

prebenny, tak TMC-MC
dawidd, widać mało odbłyśników widziałeś, albo się nie rozumiemy.
Widziałem na stole nowe soczewki audi, moje po regeneracji zięcia po regeneracji i kumpla po regeneracji plus jeszcze kilka od np. passata, wszystkie były takie no może nie mat ale nie wyglądają jak czyste lustro. Swoje lampy jak kupiłem to były wręcz chropowate i takie zżółknięte. Zięcia były w stanie nie wiele różniącym się od nowych ale takie ciemniejsze. I na boga xenon nie wypala lustra, nie ma prawa bo palnik jest chłodny nie jest gorący bo nie ma fizycznie możliwości tam nie ma żarnika który się rozgrzewa, lustro czernieje od warunków zewnętrznych (wilgoć czy kurz itp.). w swoich lampach nawet przetarłem paluchem lustro choć nie powinno się tego robić i starłem brud ale też nieco tej powłoki.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Brat 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Cze 2016
Posty: 200
Skąd: Jaworzno



Wysłany: Sob Gru 30, 2017 11:12   

Panowie, jeśli posiadam przetwornicę którą dostałem z lampami czyli M-TECH HID SYSTEM ES-8000. Teoretycznie posiada ona homologację e4 czyli jest legalna w polsce, tylko czy jest legalna także jako zamiennik innych przetwornic?

Jak wiecie moja sytuacja jest następująca : (piszę do ludzi którzy nie śledzą mojego tematu na bieżąco )

Kupiłem oryginalne lampy xenon technology z wszelkimi homologacjami wybitymi na kloszach, kupię homologowane żarówki xenon (teraz mam chinole) lecz w lampach brak oryginalnych przetwornic i zapłonników, A więc jedyny zamiennik jaki chcę zastosować w lampie to przetwornica typu HID.

Fabrycznie są w nich zastosowane przetwornice HELLA wraz z zapłonnikiem tejże firmy. Jednak zestaw nowych przetwornic i zapłonników jest horrendalnie drogi i nie chciał bym dokładać do lamp kolejnych 800 -1000.

Myślałem nad kupnem zamienników helli z aliexpresu ~ 200 zł za przetwornice i ~ 200 za zapłonniki, wtedy zamknął bym się w kwocie około 400 zł choć widome że jeśli można by hid.. Bo nie uśmiecha mi się zrobić super koks lamp na oryginałach bo łącznie by mnie one wyszyły ze 2 k bo muszę jeszcze kupić dobre palniki.

A więc, czy stosowanie przetwornicy HID z homologacją jest dozwolone jako zamiennik przetwornicy do takiej lampy i czy mogę ją używać całkiem legalnie ?

Jeśli taki model przetwornicy nie jest legalny w mojej lampie to jaką przetwornice mogę zastosować jako zamiennik do w/w lamp?

W internecie praktycznie nic nie pisze na temat przetwornic hid jako zamienniki, baa, nawet wysłałem maile do firm serwisowych xenon i firm produkujących przetwornice, o to czy można ich towary stosować legalnie ale nikt mi nie odpowiedział.
_________________
Rover 75, 2.5 kv6 LPG '01
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Gru 30, 2017 15:58   

Przetwornice możesz mieć dowolne tak samo palniki pod warunkiem ze są to D2S bo z takimi była lampa homologowana . Homologacja dotyczy zestawu lampa+palnik. Ni za tym ni po tym drogie oryginalne palniki wcale nie są lepsze od dobrych chińskich. wiadomo taniocha padnie szybko ale np. NSS jak mam w w swoim chodzą już kilka lat bez żadnych objawów zużycia a jeżdżę cały czas na xenonie, nie mam dziennych.

[ Dodano: Sob Gru 30, 2017 15:58 ]
Jedynie co do przetwornic to większość sieje zakłócenia radiowe a fabryczne nie. Poszukaj od audi i pewnie zamkniesz sie z wszystkim w 200-300 pln z zapłonnikami włącznie. Na szrocie może jakimś wyrwiesz albo gdzie tam indziej
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Brat 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Cze 2016
Posty: 200
Skąd: Jaworzno



Wysłany: Pon Sty 01, 2018 16:58   

Dziękuję sknerko za odpowiedź !

Mam kolejne pytanie.

Szukam zestawu poziomowania do xenonów.

Moduł świateł bez pokrętła mam już upatrzony, teraz szukam czujników poziomowania.

Z tego co wiem są to typowe czujniki od BMW 1093697 obydwa takie same i pasują od całej masy modeli BMW.

Wiem też że mocowania do podwozia jest z odpowiednich kawałków blachy ( jest trochę fot na internecie to dorobię sobie )

Mocowanie do wahacza ( klips blaszka - jest wzór na necie do dorobienia)

Mam u znajomego wstępnie umówione czujniki poziomowania od e46 - z tym że nie wiem czy potrzebna mi też cała wiązka czy wystarczą tylko kawałki instalacji z wtyczkami.

Znalazłem fotki z aukcji że w roverze oryginalna instalacja jest : od wtyczki czujnika, potem jakieś 30- 40 cm przewodów i kolejna wtyczka - tak jak na foto.

Czy to oznacza że w moim roverze będzie już pociągnięta instalacja od LCM do podwozia zakończona wtyczką ? a część od podwozia do czujników mogę sobie dorobić?

Sądziłem że nie będzie u mnie w ogóle instalacji i czeka mnie dorabianie kilku metrów kabli, ale może jest nadzieja - jak wiecie nie mam garażu a przy obecnej pogodzie tarzać się od autem to nie bardzo, jeśli ktoś wie jak wygląda sytuacja proszę o odpowiedź :)
_________________
Rover 75, 2.5 kv6 LPG '01
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Sty 01, 2018 21:44   

nikt nie wie :) w jednych są kable, w innych nie ma, nie ma na to reguły
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Brat 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Cze 2016
Posty: 200
Skąd: Jaworzno



Wysłany: Wto Sty 02, 2018 21:04   

Jutro wczołgam się pod auto i sprawdzę czy mam wiązkę :)

Zamówiłem kilka fajnych gratów, ale jak przyjdą to będę się chwalić :D

Dziś odebrałem paczuszkę z poczty, doszły do mnie europejskie przesłony bixenon :) dałem 80 zł za dwie sztuki. Kupione u polecanego już wcześniej na forum Użytkownika z allegro: DamianGollab

Dziś także byłem w firmie Autogamma w Krakowie, aby oddać odbłyśniki na regenerację. Na szczęście mieli ostatnie 2 sztuki na podmiankę, więc nie musiałem czekać, tylko dostałem do ręki już odnowione :) koszt to 200 zł za dwie sztuki.

Dodam dla potomnych że odblask to hella classic a dokładnie model Hella E55 - i tym określeniem radzę operować przy załatwianiu tematów z przesłonami czy odblaskami.

Także plany na jutro: zanituję soczewki, potem wielkie czyszczenie lamp, ogarnę mocowanie przetwornicy i poprawie przewody, mam nadzieje że na wieczór lampy będą już sklejone i będą czekać i cieszyć oko :mrgreen:
_________________
Rover 75, 2.5 kv6 LPG '01
 
 
nanab 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 684



Wysłany: Wto Sty 02, 2018 21:51   

sknerko napisał/a:
Widziałem na stole nowe soczewki audi, moje po regeneracji zięcia po regeneracji i kumpla po regeneracji plus jeszcze kilka od np. passata, wszystkie były takie no może nie mat ale nie wyglądają jak czyste lustro.

No to jest różnie, bo miałem projektory HID od dorsche cayenne i ałdi A3 8P, w obu odbłysniki były gładkie lustro.
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Sty 03, 2018 15:49   

Odbłyśniki w soczewkach dla żarówek są jak lustro, a do ksenonu już nie. Moja teoria jest taka że żarówka daje mniej światła i dlatego są lustra żeby strat nie było bo na soczewce już masz stratę.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
nanab 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 684



Wysłany: Sro Sty 03, 2018 16:37   

Pisałem własnie o hid a nie halogenach.
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Sty 03, 2018 17:00   

sknerko nie jestem pewien - u mnie soczewki (pod halogen) też nie są na lustro tylko lekko 'matowe'.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Sty 04, 2018 15:38   

prebenny może wymagają czyszczenia? ale nie upieram się. Do ksenonu na pewno nie są idealnie lustrzane

[ Dodano: Czw Sty 04, 2018 15:38 ]
do żarówek tylko raz widziałem odbłyśniki i były bardzo lustrzane ale dawno to było i nie pamiętam szczegółów
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Brat 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Cze 2016
Posty: 200
Skąd: Jaworzno



Wysłany: Czw Sty 04, 2018 18:13   

Czytałem i oglądałem film na temat odbłyśników hella classic E55 i one jako nowe wychodzą lekko matowe, lustro to nie jest, ale nie jest też tak matowe jak np moje. Na pewno jak jest lustro to lampy świecić będą lepiej, nie wiem czy da się zrobić regenerację na lekki mat żeby było oryginał, ale jak rozmawiałem z gościem w autogammie to powiedział że lepiej świeci jak jest lustro i teraz będzie poprawiona fabrka. Podobno oszczędności w produkcji powodują że takie słabe jest wykonanie.

Docierając do tematu moich lamp, posłuchałem rady MD, i założyłem przekaźnik do przesłony bixenon - sterowanie cewki jest wzięte z przewodów do H9, a zasilanie + przesłony jest z zasilania przetwornicy. Uogólniając, jeśli włączone są tylko dzienne to przesłona nie dostaje napięcia, bo napięcie nie podawane jest na przetwornice, w momencie kiedy uruchomione są mijania czyli przetwornica ma napięcie, to plus jest zasterowany cewką od H9 i przesłona działa.

Po przeróbce instalacji w lampach, sprawdziłem czy bixenon działa prawidłowo i jest oczywiście OK. Dodam tylko że na zdjęciu jest pomylony kabel do przetwornicy - biały miał być do żółtego, a czarny do brązu, zrobiłem fotkę i później zauważyłem swój błąd, a więc potem oczywiście prze-lutowałem kable odpowiednio z biegunowością, ale piszę o tym gdyby ktoś kiedyś chciał się sugerować moimi postami do własnych przeróbek.

Lampy zostały umyte w środku i na zewnątrz, zaczęło się skręcanie - tu problemów nie było :) jedynie przeguby od regulatorów lekko przeleciałem wazeliną techniczną bo chodziły ciężko - aż skrzypiały podczas kręcenia.

Klej butylowy został ten sam, przed złożeniem lampy rozgrzałem go opalarką i zgarnąłem ładnie do rowka na klosz, żeby kleju było na bogato, potem ponowne rozgrzanie i już klejenie jednej jak i drugiej lampy, klosze pięknie utopiły się w kleju więc nie ma możliwości że coś zacznie parowć.

Na koniec sprawdziłem na krótko jak świeci lampa, efekt na zdjęciu :)

Dodam też że odpaliłem palnik poza lampą ( Palnik M-Tech D2R 6000K ) i po chwili był on bardzo gorący - zupełnie jak zwykła żarówka. I teraz trzeba się zastanowić czemu palnik się grzeje skoro pisaliście że jest chłodny i nie może wypalać odbłyśnika ?

Ilu z was ma prawdziwe firmowe palniki np osrama czy philipsa bądź inne lepszej jakości i sprawdzał czy na prawdę się on nie grzeje ? albo czy jest w stanie to sprawdzić, bo jak dla mnie sytuacja jest dziwna..

Dziś przyszły do mnie paczki - jedną z nich był moduł świateł pod xenon - lekko przerysowany, ale przykładałem pod maskownice kokpitu i nie ma śladów po rysach.

Zacząłem się także tarzać pod autem za szukaniem wiązki od poziomowania ale nic nie znalazłem. Zerknąłem w RAVE i wydrukowałem rozpiskę pinów, następnie rozebrałem wtyczkę od LCM i okazuje się że nie ma kabli w pinach odpowiedzialnych za poziomowanie, tak więc czeka mnie prowadzenie nowej instalacji pod przedni i tylny czujnik poziomowania - O przygodo ! :) wszystko ogarniemy byle była ładne pogoda :]
_________________
Rover 75, 2.5 kv6 LPG '01
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Sty 04, 2018 23:29   

Poprawianie fabryki powoduje oślepianie innych kierowców. Jak rozmawiałem z gościem co moje regenerował to on mówił że są dwa rodzaje regeneracji można nałożyć powlokę i jest lustro, niestety ale powłoka złazi po jakimś czasie, albo wyczyścić oryginały i napylić jak w fabryce i oni jako nieliczni w Polsce maja sprzęt do tego i tak mam zregenerowane. Wtedy nie ma typowego lustra tylko jest lekki mat jak pisałem wcześniej ale trwałość jest jak fabrycznych odbłyśników.
Palniki są ciepłe zawsze bo być muszą moc gdzieś musi być odprowadzana. Palniki HID jakie miałem kiedyś w zwykłej lampie były dość ciepłe ale nie parzyły przy dotknięciu jedynie jak dłużej potrzymałeś. Oryginalne palniki Osram też były mocno ciepłe (trochę cieplejsze ale HIDy miałem zużyte a oryginały miałem dobre może tu jest różnica). Palników nie powinno się dotykać bo tłuszcz z palców powoduje pęknięcie bańki. Teraz mam chińskie też są ciepłe. Na 100% palnik nie jest tak gorący jak żarówka bo żarówkę jak dotkniesz palcem to masz prawie natychmiast bąbel na skórze a poza tym ona zaraz pęknie w miejscu dotknięcia (też to sprawdziłem bo zapalałem testowo żarówkę i nieopatrznie ją dotknąłem 5 min później już nie istniała) Klosze lamp żarówkowych są tak ciepłe ze nawet zimą schną na dworze po krótkiej chwili ksenony maja wodę na kloszu bardzo długo choć klosz jest lekko ciepły i dlatego wymagają spryskiwaczy. Żarówki wypalają odbłyśniki bo w lampie jest temperatura bardzo wysoka a w ksenonie co najmniej połowę niższa no i żarówki sa 55W a ksenon 35W.
Co do szczelności to nie łudź się że ci nie będą parować wszystkie parują ale też dość szybko para znika po włączeniu lamp.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pią Sty 05, 2018 07:06   

może trochę późno ale zobacz sobie podobny temat. Moze coś skorzystasz
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=102536&postdays=0&postorder=asc&start=80
Jeszcze gdzieś był mój temat o tej samej przeróbce ale nie mogę znaleźć.
Ja jeżdżę na oryginałach osram. Przy okazji sprawdzę czy lampa się grzeje.
Co do klejenia lamp, tez nigdy nie dawałem nowego kleju tylko opalarka grzałem stary i nigdy nie miałem lamp zaparowanych. Lampy rozbierałem wielokrotnie

[ Dodano: Pią Sty 05, 2018 07:06 ]
Przy składaniu zwróć uwagę jak będziesz wkręcał nakrętki trzymające projektor. Kilka razy musiałem robić poprawi żeby lampy równo świeciły. A taka poprawka to sporo czasu. Z tego co pamiętam to śruba od nakrętki wystaje 10,5mm
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Brat 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Cze 2016
Posty: 200
Skąd: Jaworzno



Wysłany: Pią Sty 05, 2018 11:19   

sknerko,
Nie ma jak oślepiać kierowców skoro jest przesłona i ona odcina światło, na prostej drodze z dobrze ustawionymi lampami nie ma jak oślepiać, no może na dziurach czy wzniesieniach ale tutaj samopoziomowanie tego nie zdąży wyregulować, w tym wypadku oślepianie jest nieuniknione, ale przecież nawet przy gorszym lustrze i tak by oślepiało..nawet i stara corsa z halogenami mnie oślepi wiadome pobłysk jest mniejszy ale i tak oślepi.

Sądzę że pomiędzy lustrem a minimalnym matem jak w nowym odbłyśniku ale podkreślam nowym, nie może być jakiejś ogromnej różnicy w lumenach po odpaleniu palnika, są inne modele odbłyśników które mają lustra i też oślepiają ? wiem że nie może być przekroczone 3200 L dla xenonu i kropka. Sądzę że właśnie teraz po renowacji może to światło tyle osiągnąć.

Co do palnika, to nie dotykałem go oczywiście palcami, ale objąłem go ręką i czułem z bliskiej odległości że jest bardzo ciepła, czy tak gorąca jak zwykła żarówka to nie wiem, wole nie próbować.

dawidd, jak przykręcałem projektor to u mnie był w jednej jak i w drugiej był wkręcony na tych samych wysokościach, czyli na połowę zmiażdżenia gumki, wkręciłem je tak samo jak były. Po montażu będę wszystko regulował.
_________________
Rover 75, 2.5 kv6 LPG '01
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pią Sty 05, 2018 13:36   

po montażu ciężko ci będzie regulować. Ustawisz xenony zeby świeciły równo to długie beda nierówno. O ile na długich to tego tak bardzo nie widać to przy dziennych juz tak - podjedziesz pod ścianę i widzisz ze jedno masz pare centymetrów wyżej. Mi to bardzo przeszkadzało i stad ciągle je rozbierałem, później przez nadkole regulowałem te nakrętki trzymające projektor ale to kiepska metoda bo nie widać czy gumki sa dobrze ściśnięte i czy projektor nie będzie luźny
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Brat 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Cze 2016
Posty: 200
Skąd: Jaworzno



Wysłany: Pią Sty 05, 2018 13:44   

No to wszystko wyjdzie w praniu, będę mógł regulować dopiero po montażu w samochodzie bo jak je regulować w domu ?

Lampy pomimo że oryginalnie EURO, to nie miały etykiet, wkurzało mnie to więc dorobiłem sobie takie na wzór oryginału, nawet numery są odpowiednio zmienione dla lewej jak i prawej lampy :)
_________________
Rover 75, 2.5 kv6 LPG '01
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink