Forum Klubu ROVERki.pl :: Rover 75, 2.5 KV6 by Brat
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Rover 75, 2.5 KV6 by Brat
Autor Wiadomość
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Sty 05, 2018 15:27   

Brat napisał/a:
Nie ma jak oślepiać kierowców skoro jest przesłona i ona odcina światło, na prostej drodze z dobrze ustawionymi lampami nie ma jak oślepiać,
Zastanów się jeżeli tak by było to ksenon w zwykłej lampie by był dopuszczony. Ksenon daje dużo więcej światła jak żarówka i przez to oślepia czy masz przesłonę czy nie. Są soczewki pod żarówkę i one maja lustro (choć prebenny mówi że też lekki mat) jak założysz do nich HID taki sam jak D2S (tej samej marki palnik różnica w złączu) to będzie świecić mocniej jak ksenon w swojej dedykowanej soczewce i to akurat sprawdziłem sam osobiście ale na aucie BMW. Kiedyś mierzyłem HID w zwykłej lampie rovera i też nie było więcej światła nad granica odcięcia jak na żarówce a jednak HID oślepia, skądś to się bierze jak myślisz skąd?
Brat napisał/a:
Sądzę że pomiędzy lustrem a minimalnym matem jak w nowym odbłyśniku ale podkreślam nowym, nie może być jakiejś ogromnej różnicy w lumenach po odpaleniu palnika, są inne modele odbłyśników które mają lustra i też oślepiają ? wiem że nie może być przekroczone 3200 L dla xenonu i kropka. Sądzę że właśnie teraz po renowacji może to światło tyle osiągnąć.
Myślę że przekracza 3200 L i właśnie dlatego nie ma luster w soczewkach ksenonowych. A co do samopoziomowania to uważam że to zbędny gadżet i dużo lepiej ogarnia to ręczna kontrola, pod warunkiem że ktoś jej używa. Założysz to sprawdź jak działa a najlepiej wstaw jakiś filmik dla potomnych bo ludzie myślą że to dynamicznie reguluje światła podczas jazdy a tak nie jest.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Sty 05, 2018 15:27   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Sty 05, 2018 15:46   

sknerko jest trochę inaczej.

Soczewki halogen/xenon różnią się tylko przesłoną. Poniżej linie odcięcia


Soczewka halogen


Soczewka xenon

Różnica jest, że w halogenie masz 'skos' (jak w zwykłej lampie), który sięga też dalej/wyżej a w lampie xenonowej światło jest tak mocne, że żeby nie oślepiać przechodniów jest tylko mały 'schodek', który sięga niewiele dalej niż 'niższy stopień'.

Co do samopoziomowania - w roverze bodajże z 30 (?) sekundowym opóźnieniem działa? HarryVip kiedyś nagrywał filmik i wrzucał na youtube.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
nanab 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 684



Wysłany: Pią Sty 05, 2018 17:44   

Na logikę czym bardziej "matowy" odbłyśnik tym mocniej będzie oślepiać-więcej rozproszonego światła które wyleci nie tam gdzie trzeba.
sknerko napisał/a:
Ksenon daje dużo więcej światła jak żarówka i przez to oślepia czy masz przesłonę czy nie.

To czemu jest dopuszczony skoro oślepia wszystkich dookoła nawet zasłonięty stalową blachą?
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Sty 05, 2018 19:06   

prebenny ja wiem że wy jesteście specjaliści od tych spraw jednak chciałbym ci wyjaśnić jedną rzecz przesłona w soczewce w różnych markach jest różna. Akurat rover i audi maja jednakową soczewkę i co ciekawsze jednakową dla obu źródeł światła i dla żarówki i dla ksenonu. Wiem, widziałem, miałem w rękach obie, różnią się odbłyśnikiem choć zbyt dawno to było jak miałem okazje widzieć odbłyśnik od żarówkowej soczewki i nie pamiętam czy było idealne lustro czy lekki mat. To co wstawiłeś to są fotki rożnych soczewek nie od rovera choć ksenonowa jest akurat taka sama jak nasza. j0zek ma HID w soczewce żarówkowej oryginalnej MG, świecił na mur mojego domu widmo jest identyczne jak moje z xenonu. Nie wiem czym jeszcze mogę wam to udowodnić.
nanab napisał/a:
Na logikę czym bardziej "matowy" odbłyśnik tym mocniej będzie oślepiać-więcej rozproszonego światła które wyleci nie tam gdzie trzeba.
to co piszesz owszem jest logiczne ale dotyczy zwykłej lampy, soczewka jest od tego żeby skupić całe rozproszone światło do przodu. przecież z soczewkowej lampy nie świeci ci nigdzie żadnym innym otworem tylko soczewką a rozprasza się na szybie lampy szczególnie jak jest brudna.
nanab napisał/a:
o czemu jest dopuszczony skoro oślepia wszystkich dookoła nawet zasłonięty stalową blachą?
Kurka wodna może przeczytaj ze zrozumieniem cały tekst a nie jedno zdanie... To co napisałem i zacytowałeś dotyczy soczewki z lustrzanym odbłyśnikiem która praktycznie cały strumień światła bez strat emituje w przód a przy bardzo silnym strumieniu załamuje sie on na krawędzi przesłony, a wg mnie soczewki do ksenonu maja specjalnie lekko matowe odbłyśniki żeby stracić troszkę odbitego światła bo dają zbyt silny strumień. Piszecie czasem takie banialuki że włos na głowie staje. Jak by matowe lustro rozpraszało światło i oślepiało to jakim cudem stare i brudne odbłyśniki świeca słabiej? Czemu nie oślepiają tylko osłabiają strumień światła? Traktujecie mnie jak chłopca który wczoraj sie dowiedział co to ksenon i sie wymądrza, tymczasem byłem u gościa od regeneracji kilka razy a że jest fajny facet to pogadałem sobie z nim trochę i mogłem wziąć w łapy rożne soczewki i lampy, reszta to już fizyka światła a ja akurat z fizyki dość dobry byłem. Mam ksenony w aucie ponad 5 lat wcześniej miałem HID w zwykłej lampie przez 6 lat, wszystko to omierzałem i sprawdzałem bo należę do ciekawskich a jakieś niecałe 3 lata temu miałem akcje wymiany lamp na ksenon w dwóch R75 i znowu się dokształcałem trochę
prebenny napisał/a:
Co do samopoziomowania - w roverze bodajże z 30 (?)
z 20s opóźnieniem działa a do tego tylko przy włączeniu poziomuje i przy dość dużej zmianie przechyłu auta, np. przy wjeździe jedną osia na krawężnik. Nawet jak załadujesz dość mocno bagażnik to poziomowanie się nie rusza sprawdzałem to kiedyś w BMW E46 które ma tak samo jak my. Ruszyło lampą dopiero jak prawie 100kg chłop usiadł na krawędzi pełnego bagażnika i to po 20s ruszyło.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Sty 05, 2018 19:49   

sknerko sprawdzimy na zlocie ;)
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
nanab 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 684



Wysłany: Pią Sty 05, 2018 21:32   

sknerko napisał/a:
To co napisałem i zacytowałeś dotyczy soczewki z lustrzanym odbłyśnikiem która praktycznie cały strumień światła bez strat emituje w przód a przy bardzo silnym strumieniu załamuje sie on na krawędzi przesłony, a wg mnie soczewki do ksenonu maja specjalnie lekko matowe odbłyśniki żeby stracić troszkę odbitego światła bo dają zbyt silny strumień.

Przesunięcie kolorów i odchylenie światła zależy od gęstości soczewki, płynów w jakich pływa, prędkości i częstotliwości a nie od jego mocy. Gdyby chcieli zgubić trochę światła to mogliby to zrobić przysłoną(jak obiektyw fotograficzny i regulacja ilości światła), świecić trochę szerzej, albo wstawić "eko xenon" o zmniejszonej mocy. Taki "matowy" srebrny odbłyśnik bardziej rozprasza niż absorbuje, już chyba lepiej było by pójść w inny kolor niż fakturę. Odbłyśniki "idealnie" lustrzane występują też we fabrycznych hid, mam w rowerze bixenon z cayenne, zrobiłbym zdjęcie gdyby nie to że musiałbym pół roweru rozkręcić żeby się tam dostać. Widziałem też jak kolega rozmontowywał projektory(fabryczne hid) w swoim A3 i też były lustra.
sknerko napisał/a:
to co piszesz owszem jest logiczne ale dotyczy zwykłej lampy, soczewka jest od tego żeby skupić całe rozproszone światło do przodu. przecież z soczewkowej lampy nie świeci ci nigdzie żadnym innym otworem tylko soczewką a rozprasza się na szybie lampy szczególnie jak jest brudna.

I takie samo rozproszenie jak na brudnej szybie lampy masz na "matowym" odbłyśniku, a soczewka nie skupia światła tylko odchyla je o obliczoną wartość. Skupia światło które uderza w nią pod odpowiednim kątem. Jak światło trafia w nią pod randomowymi kątami to wychodzi też pod randomowymi kątami-świeci nie tam gdzie trzeba. Oczywiście to jest tylko mały procent, ale jednak 5% ze 100 to więcej niż 1% ze 110 :P
sknerko napisał/a:
Jak by matowe lustro rozpraszało światło i oślepiało to jakim cudem stare i brudne odbłyśniki świeca słabiej?

Nie mówię że matowe lustro oślepia, mówię że gładkie nie oślepia. Z resztą wypalone są raczej ciemne, głównie absorbują zamiast odbijać i rozpraszać.
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3425
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pią Sty 05, 2018 22:12   

sknerko napisał/a:
z 20s opóźnieniem działa a do tego tylko przy włączeniu poziomuje i przy dość dużej zmianie przechyłu auta, np. przy wjeździe jedną osia na krawężnik. Nawet jak załadujesz dość mocno bagażnik to poziomowanie się nie rusza sprawdzałem to kiedyś w BMW E46 które ma tak samo jak my. Ruszyło lampą dopiero jak prawie 100kg chłop usiadł na krawędzi pełnego bagażnika i to po 20s ruszyło

to moze nie byly sprawne, ja wielokrotnie sprawdzałem poziomowanie xenonow i jest jak u haregovipa, podjade pod lekka górkę i po parunastu sekundach lampy ida w dol. Wzniesienie nie musi byc duze. Tak samo jak przód auta sie nachyli, lampy ida w gore

[ Dodano: Pią Sty 05, 2018 22:12 ]
poziomowanie dział caly czas, nie tylko przy włączeniu lamp, jeśli jest inaczej to cos jest nie tak
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Sty 05, 2018 22:32   

nanab napisał/a:
Nie mówię że matowe lustro oślepia, mówię że gładkie nie oślepia. Z resztą wypalone są raczej ciemne, głównie absorbują zamiast odbijać i rozpraszać.
Gładkie oślepia bo nie rozprasza światła i wszystko trafia w soczewę i wychodzi na zewnątrz co przy mocy ksenonu daje większy strumień światła a do tego przysłona jeszcze je załamuje. Matowe nie odbija tyle światła dlatego lampa spełnia normy. To że w A3 czy innym aucie jest lustrzany odbłyśnik wynika z konstrukcji lampy i pewnie taka była homologowana, rover nie ma lustra idealnego w swoich lampach i z takim odbłyśnikiem uzyskał homologację. Ksenon daje tyle światła ze jest na granicy dopuszczalnego strumienia i stąd są różnice w konstrukcji, a co do utraty w soczewce nie wydaje ci się ze taniej zrobić odbłyśnik niż się bujać z soczewami na każdy rodzaj źródła światła?
Nie pieprz tu o wypaleniu bo ksenon nie wypala luster, żarówka owszem pisałem już wcześniej, odbłyśniki starzeją się tak samo jak chromy na zewnątrz auta (one też się wypalają?) odbłyśnik nawet jak ciemnieje to odbija światło tylko barwa mu się zmienia i słabnie strumień, tyle, więc nie oślepia. I żeby nie było - soczewki i odbłyśniki w roverze sa identyczne jak w audi A6 innych nie widziałem w pasacie już był inny projektor ale lustro miał lekko matowe.
nanab napisał/a:
I takie samo rozproszenie jak na brudnej szybie lampy masz na "matowym" odbłyśniku,
co ty klepiesz? jak masz matowy odbłyśnik to i tak cały strumień wychodzi przez soczewkę bo nigdzie nie ucieknie a soczewka ma za zadanie tak uformować strumień światła jak masz w lampie. Na szybie jak sie rozprasza to we wszystkich kierunkach i nie masz nic tam co to światło zbierze do kupy i wyśle do przodu. Po to są spryskiwacze, jak mi światła zachodzą syfem to słabo widać i jak je umyje widać z powrotem dobrze bo cały strumień przechodzi na wprost a nie jak przez brudną czy mokrą szybę we wszystkich kierunkach. Chłopie jeżdżę z ksenonem 11 lat więc mam nieco pojęcia o tym.
nanab napisał/a:
Przesunięcie kolorów i odchylenie światła zależy od gęstości soczewki, płynów w jakich pływa, prędkości i częstotliwości a nie od jego mocy. Gdyby chcieli zgubić trochę światła to mogliby to zrobić przysłoną(jak obiektyw fotograficzny i regulacja ilości światła), świecić trochę szerzej, albo wstawić "eko xenon" o zmniejszonej mocy. Taki "matowy" srebrny odbłyśnik bardziej rozprasza niż absorbuje, już chyba lepiej było by pójść w inny kolor niż fakturę.
Powiedz co bierzesz też chcę ;) Ty chyba nie wiesz do czego jest soczewka w lampie? poza tym słyszałeś o palnikach mniejszej mocy 20 lat temu? wtedy ta technologia zaczynała sie a nie jak teraz teraz masz led i inne badziewia "eko" jak to nazywasz. Wyobrażasz sobie zmianę strumienia światła przysłoną w lampie? silniczki i inne takie? jak z trudem tam wcisnęli silnik do długich od biksenonu i zrobili ręczne wypłaszczenie strumienia ogarnij się to jest technologia z końca 20 wieku.

[ Dodano: Pią Sty 05, 2018 22:32 ]
A kolorem odbłyśnika nie można zmieniać ilości światła bo ma świecić najbliżej koloru światła naturalnego taka to technologia i taką homologowano. może twoje pomysły ktoś by wykorzystał teraz ale nie 20 lat temu.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
nanab 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 684



Wysłany: Sob Sty 06, 2018 00:49   

sknerko napisał/a:
Wyobrażasz sobie zmianę strumienia światła przysłoną w lampie? silniczki i inne takie? jak z trudem tam wcisnęli silnik do długich od biksenonu i zrobili ręczne wypłaszczenie strumienia ogarnij się to jest technologia z końca 20 wieku.

Technologia z końca XX wieku, 70 lat po wynalezieniu tranzystora, 50 lat po opanowaniu energii atomowej i naddźwiękowych odrzutowcach, 30 lat po tym jak człowiek zaczął spacerować po księżycu, normalnie bliżej im do dinozaurów niż do naszych czasów, faktycznie z takim niskim poziomem technologii zbudowanie kawałka blaszki na zawiasie z elektromagnesem albo silniczkiem było ekstremalnym wyczynem i z trudem im się to udało :D
Jakimś cudem coś takiego robili na masową skalę dziesiątki lat wcześniej, np w aparatach i do tego regulowane. W projektorze to byłoby raz obliczone i zaprojektowane, a potem klepane prawie za darmo w formie kawałka blachy zamontowanej na stałe.
Faktura odbłyśnika nie wpływa na absorpcję tylko na sposób w jaki odbije się światło, przykłady są narysowane np tutaj:
http://www.przemyslawtaba...publikacja1.pdf
sknerko napisał/a:
jak masz matowy odbłyśnik to i tak cały strumień wychodzi przez soczewkę bo nigdzie nie ucieknie a soczewka ma za zadanie tak uformować strumień światła jak masz w lampie na szybie jak sie rozprasza to we wszystkich kierunkach i nie masz nic tam co to światło zbierze do kupy i wyśle do przodu. Po to sa spryskiwacze jak mi światła zachodzą syfem to słabo widać i jak je umyje widać z powrotem dobrze bo cały strumień przechodzi na wprost a nie jak przez brudna czy mokra w e wszystkich kierunkach. Chłopie jeżdżę z ksenonem 11 lat więc mam nieco pojęcia o tym.

Soczewka też nie jest żadnym magicznym urządzeniem które łapie każdy foton i wystrzeliwuje dokładnie tam gdzie chcesz. To że cały(naprawdę nie cały ale mniejsza o to) strumień wychodzi przez soczewkę nie znaczy że cały wychodzi pod tymi kątami pod jakimi powinien. Wyobraź sobie że masz lupę, słońce świeci pod kątem powiedzmy 37 stopni do ziemi, lupę ustawiasz poziomo, równolegle do ziemii, czy całe światło padające na lupę zostanie skupione dokładnie pod nią?
Na prostym przykładzie odbicie w chropowatej powierzchni można porównać do przycinania sygnału np. masz sinus 1kHz i obetniesz mu górę robiąc z sinusa trapez. Co się stanie? Nagle pojawia się sinus 250Hz, 8kHz, 2kHz, 125Hz i tysiąc innych harmonicznych. Tak samo się dzieje jak światło odbijesz w chropowatej powierzchni, dałeś promień pod jednym kątem a odbitych jest X, każdy pod innym kątem.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Sty 06, 2018 11:27   

Mam taką propozycję - niech moderator wydzieli to do osobnego tematu bo zrobiliście chłopakowi burdel w ciekawym temacie.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Brat 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Cze 2016
Posty: 200
Skąd: Jaworzno



Wysłany: Sob Sty 06, 2018 12:01   

Spoko luz, nie przeszkadza mi to :)

Mam jednak inne pytanie, zamówiłem już kompletny zestaw czujników poziomowania z wszelkimi mocowaniami i wtyczkami, ale zauważyłem że u mnie na wahaczach przednich nie ma nadlewek pod blaszkę mocującą ramię czujnika która wymierza pozycje czujnika.

W starych wahaczach które miałem i leżą w piwnicy też ich nie mam.

Więc mam ogromną prośbę aby ktoś mi wymierzył odległość od początku wahacza do bocznej krawędzi nadlewki pod uchwyt, dodaję fotkę żeby było jaśniej.
_________________
Rover 75, 2.5 kv6 LPG '01
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Sty 06, 2018 13:04   

nanab napisał/a:
faktycznie z takim niskim poziomem technologii zbudowanie kawałka blaszki na zawiasie z elektromagnesem albo silniczkiem było ekstremalnym wyczynem i z trudem im się to udało
No widać że musi to być dość ekstremalne bo diody LED też są od dziesiątek lat a jakoś dopiero od niedawna są w autach i to jeszcze kosztują horrendalne sumy. Albo mamy takich kijowych konstruktorów naświecie. Pewnie tylko na naszym forum są mistrzowie co potrafią to zaprojektować i wykonać tak żeby było dobrze zrobione i jeszcze homologowane.
nanab napisał/a:
Na prostym przykładzie odbicie w chropowatej powierzchni można porównać do przycinania sygnału np. masz sinus 1kHz i obetniesz mu górę robiąc z sinusa trapez. Co się stanie? Nagle pojawia się sinus 250Hz, 8kHz, 2kHz, 125Hz i tysiąc innych harmonicznych. Tak samo się dzieje jak światło odbijesz w chropowatej powierzchni, dałeś promień pod jednym kątem a odbitych jest X, każdy pod innym kątem.
No widać ze fizykę w szkole omijałeś szerokim łukiem. Tu masz wyjaśnione czemu wszystko co odbite od odbłyśnika leci do przodu i to jeszcze pod takim kątem jak trzeba. http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/16210.Jak.wygląda.reflektor.soczewkowy
potem poszukaj sobie na google o aberracji chromatycznej soczewek a na koniec masz tu https://www.youtube.com/watch?v=4iZh6C1cgmA wpływ stanu odbłyśnika na ilośc światła i jak sie dobrze przyjrzysz to ten sprawny nie ma idealnie lustrzanego odbłyśnika. Gadki o wypaleniu soczewki czy chromu oczywiście pomijam bo to język potoczny i nie wiem jak by musiało być gorąco żeby chrom spalić z odbłyśnika.
Może cos wyniesiesz pożytecznego z tej dyskusji.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
nanab 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 684



Wysłany: Sob Sty 06, 2018 18:04   

sknerko napisał/a:
No widać ze fizykę w szkole omijałeś szerokim łukiem. Tu masz wyjaśnione czemu wszystko co odbite od odbłyśnika leci do przodu i to jeszcze pod takim kątem jak trzeba. http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/16210.Jak.wygląda.reflektor.soczewkowy

No to teraz sobie połącz to z artykułem który podałem wcześniej o kątach odbicia od matowych powierzchni. Bo przykład narysowany jest dla lustrzanego odbłyśnika, a nie matowego.
sknerko napisał/a:
wpływ stanu odbłyśnika na ilośc światła i jak sie dobrze przyjrzysz to ten sprawny nie ma idealnie lustrzanego odbłyśnika

Przy jakości nagrania 240p to ledwo widać że jest tam jakiś odbłyśnik :D
sknerko napisał/a:
otem poszukaj sobie na google o aberracji chromatycznej soczewek a

No to może ty najpierw się dokształć, parę postów wyżej musiałem prostować twoje teorie że to zjawisko jest zależne od mocy strumienia świetlnego, a nie od kąta padania, prędkości światła, częstotliwości, właściwościach płynów, materiału soczewki itd.
 
 
Brat 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Cze 2016
Posty: 200
Skąd: Jaworzno



Wysłany: Sob Sty 06, 2018 19:32   

Pisałem o tym że czekam na różne paczki z fantami.

Otóż w jednej paczce była lampka wnętrza od BMW e39 ( cena 8 zł ), zapytacie po co mi taka lampka - Ci którzy mieli (Ja miałem) bądź przebywali w takim samochodzie widzieli pewnie że jeśli włączone jest podświetlenie kokpitu to z lampki świeci poświata na przedni tunel w okolicy gałki biegów.

Już od dawna chodził mi taki pomysł po głowie, bo ta poświata jest baardzo przyjemna.

Jako że taka modyfikacja nie jest droga, a w przypadku gdyby mi się to jakimś cudem znudziło, to kupno używanej lampy wnętrza do R to jakieś grosze, więc mam nadzieje że nie pomyślicie o tym jako o wieś tunningu, szczególnie że to fabryczna opcja z BMW

Do dzieła:

Element diod wraz z tunelami wyciąłem z lampki, następnie odciąłem strefę z otworami na lampki, żeby dobrze przypasować rozstaw otworów w naszym roverowym szkiełku, następnie przewierciłem wiertłem 7mm, wszystko jest pięknie i osiowo. Pierwsze przymiarki były owocne i wyglądało jak fabryka ( odpowiedni kąt tunelu diody względem wygięcia szkła, ale po wstępnych mocowaniach w samochodzie takie ułożenie było kiepskie bo cała poświata świeciła na ekran nawigacji i kawałek kokpitu, musiałem odpowiednio dopasować tunel pod kątem żeby ładnie podświetlał centrum auta.

Ostatecznie ułożenie wyszło jak na zdjęciach, czyli tunele wystają z szybki, w sumie nie przeszkadza to zupełnie i nadal wygląda ładnie, zupełnie nie rzuca się w oczy, ogólnie mógłbym podciąć te tunele odpowiednio do kształtu szybki, ale wtedy dioda mogła by w nocy oślepiać bo wyciął bym cały tunel, który chroni od oślepienia.

Mocowanie tunelu lampek jest wtopione lutownicą i nadlewane plastikami żeby było wytrzymałe, oczywiście szkiełko da się zdjąć bez problemu, żeby np wymienić żarówkę.

Zasilanie wziąłem z podświetlenia guzika szyberdachu, ładnie polutowałem i zaizolowałem więc wszystko gra i buczy.

Co sądzicie o takim patencie? , jak wam się podoba ?
_________________
Rover 75, 2.5 kv6 LPG '01
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3425
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sob Sty 06, 2018 22:48   

No ciekawe, kilka lat temu też o takim czymś myślałem i na tym się skończyło. Teraz jak widzę efekt to może wrócę do tego
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
nanab 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 684



Wysłany: Sob Sty 06, 2018 23:41   

Ciekawe, muszę pomyśleć o czymś podobnym u siebie.
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Sty 07, 2018 08:40   

Co prawda nie lubię czerwonego podświetlenia ale w e39 faktycznie dawało radę :ok:
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
Ostatnio zmieniony przez prebenny Nie Sty 07, 2018 10:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Brat 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Cze 2016
Posty: 200
Skąd: Jaworzno



Wysłany: Nie Sty 07, 2018 10:39   

prebenny, podświetlenie jest pomarańczowe/bursztynowe, tak kolory zbiera aparat w telefonie, lampkę kupiłem specjalnie od e39, właśnie dlatego żeby kolor pomarańczu był dokładnie taki sam jak podświetlenie w Roverach i BMW. Mam zwykłe pomarańczowe diody kupione w elektronicznym ale ich kolor odbiega od tego czego oczekiwałem są zbyt jasne i zbyt pomarańczowe.
_________________
Rover 75, 2.5 kv6 LPG '01
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Sty 07, 2018 13:07   

fajny gadzet :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Brat 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Cze 2016
Posty: 200
Skąd: Jaworzno



Wysłany: Sro Sty 10, 2018 22:09   

Dziś jak i przez ostatnie dni trwa walka z lampami (montaż przetwornic i prowadzenie kabli) choć sądzę że jutro będą skończone :P ciągle czekam na paczkę z czujnikami poziomowania, coś nie może do mnie dojechać.

Za to doszedł komplet reszty przesyłek o których pisałem :)

A więc przyszła obudowa czujnika deszczu od BMW e39 ( 20zł ) czujnik deszczu także od BMW (40 zł) no i nowy żelek pod czujnik ( 30 zł ) ostatnio upewniłem się że posiadam wiązkę pod czujnik deszczu więc jest komplet do uruchomienia.

Pozostało mi jeszcze załatwić czarną folię, nie wiem czy do szyb czy jakąś inną czarną, żeby ładnie odkroić sobie pole zasłaniające obudowy czujnika i zamontować cały zestaw.

Dodam że obudowę pod czujnik można podmienić jeśli posiada się lusterko fotochromatyczne i da się rozebrać obudowę ramienia lusterka.

Jeszcze nie wiem sam czy po podłączeniu czujnika trzeba coś przeprogramować w toafie czy od razu wszystko hula jak manetka jest w pozycji 1 ? mój laptop jest oddany do naprawy ubezpieczeniowej i pewnie potrwa to jeszcze ze 2 tygodnie.. więc jestem w wielkiej D.

No i PONAWIAM prośbę ze strony nr 7 o sprawdzenie i podanie mi wymiaru rowka na blaszkę czujnika poziomowania a początkiem wahacza. Z góry dziękuję !
_________________
Rover 75, 2.5 kv6 LPG '01
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink