Forum Klubu ROVERki.pl :: [ R 25 ]Nagrzewanie się tunela i plastików
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[ R 25 ]Nagrzewanie się tunela i plastików
Autor Wiadomość
patfied 




Dołączył: 11 Wrz 2016
Posty: 8

Rover 25

Wysłany: Sro Wrz 14, 2016 22:54   [ R 25 ]Nagrzewanie się tunela i plastików
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2005

Witam :) ,

Jestem świeżym posiadaczem Roverka 25. Mam taki problem iż nagrzewa mi się tunel środkowy oraz plastiki przy gałce zmiany biegów . Pojawia się to po przejechaniu około godziny dystansu, czasem szybciej gdy stoję w korku.

Czy macie coś podobnego w swoich autkach ??
Ktoś może wie co może być nie tak ?

Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez patfied Wto Paź 04, 2016 21:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Wrz 14, 2016 22:54   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3631
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Wrz 15, 2016 16:45   

może nie masz osłon nad rura wydechową ??
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
iktorn73 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 530
Skąd: Warszawa/Magdalenka



Wysłany: Czw Wrz 15, 2016 17:32   

Albo brak osłon albo przytkany katalizator zatrzymuje spaliny które nagrzewają podłogę.
 
 
patfied 




Dołączył: 11 Wrz 2016
Posty: 8

Rover 25

Wysłany: Sro Paź 05, 2016 20:26   

Osłony jakieś mam aczkolwiek nie wiem czy to wszystkie,a jeśli chodzi o katalizator to da się jakoś przeczyścić ?? Czy trzeba po prostu wyciąć?

Pozdrawiam
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Paź 06, 2016 09:19   

patfied napisał/a:
Czy trzeba po prostu wyciąć?
Broń Boże! wytniesz i stracisz moc, coś ok 20KM. Wymień na jakiś nowy, na allegro sporo jest ceramicznych, a jak do LPG to i metalowe są.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
patfied 




Dołączył: 11 Wrz 2016
Posty: 8

Rover 25

Wysłany: Czw Paź 06, 2016 18:58   

No dobra w takim razie dzięki, będę miał to na uwadze :wink:
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3631
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Paź 06, 2016 21:00   

sknerko napisał/a:
Broń Boże! wytniesz i stracisz moc, coś ok 20KM


proszę o dowody w postaci wykresów :razz:

pobieżnie i na szybko obejrzane wykresy w necie tego nie potwierdzają, jeśli już to minimalny wzrost mocy.
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Paź 06, 2016 21:14   

AndrewS prosze cie nie będę demontował kata do pomiarów przejrzyj sobie wątki Markzo tam sa wykresy potwierdzające to. Moge tylko dodać ze codziennie wjeżdżam na autostrade mając równo 40km/h w pewnym miejscu i cisne na 4 biegu pedał w podłogę i ileś tam metrów dalej jest most z Katalizatorem pod most wjeżdżam 120km/h bez kata nigdy, przenigdy nie dociągnął do 100km/h pod mostem. Weź mi to wytłumacz wzrostem mocy. Silnik wolnossący musi mieć spaliny pod pewnym ciśnieniem inaczej traci moc koniec kropka zweryfikowane na roverze 45 na freelanderze i na mazdzie 6.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3631
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Paź 06, 2016 21:45   

15-20KM to sporo, z pewnością jest to do wyczucia przez kierowcę.
Ja w moim 800 spadku nie wyczuwam, nie wyczuwałem też w 214 si kanciaku.
Szkoda że na zlocie nie bedzie hamowni, bo mam wcześniejszy wykres 800.

sknerko napisał/a:
Silnik wolnossący musi mieć spaliny pod pewnym ciśnieniem inaczej traci moc


To wytłumacz mi dlaczego wprowadzenie do silników np. poloneza katalizatorów zawsze powodowało zmniejszenie mocy w porównaniu do wersji gaźnikowej ??

To o czym piszesz jest ważne ale w przypadku silników dwusuwowych.

Tak czy inaczej bedziem jutro o tym dyskutować online :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
radek25 




Dołączył: 25 Lut 2014
Posty: 9



Wysłany: Sro Paź 12, 2016 07:48   

może tak być jeżeli kata zastępujemy tylko rurką, moim zdaniem w miejsce katalizatora należy wstawiać jakiś mały przelotowy tłumik (są takie przeloty z łuskami coś jak strumiennica ) najlepiej o objętości podobnej do objętości katalizatora.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R25] Nagrzewanie się silnika.
Mundekk Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Czw Wrz 08, 2011 20:19
azor77
Brak nowych postów [R25 iDT] Termostat - długie nagrzewanie
Lutek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Wto Paź 20, 2009 19:45
Brt
Brak nowych postów [R220Sdi] Temperatura silnika (nagrzewanie)
MaReK Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 13 Czw Maj 24, 2007 11:36
szmer
Brak nowych postów [r214si 1.416v 97r] Gorący środek i nagrzewanie lewarka?!!
donmulanka Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sro Cze 25, 2008 09:38
sTERYD
Brak nowych postów [R214] Wyrzuca płyn chłod. z zbiornika, szybkie nagrzewanie
Saaphyri Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pon Wrz 12, 2016 14:16
Saaphyri



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink