Forum Klubu ROVERki.pl :: Tuning mechaniczny zdrowego vvc
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Tuning mechaniczny zdrowego vvc
Autor Wiadomość
mygyzyry 



Dołączył: 27 Maj 2015
Posty: 33



Wysłany: Sob Wrz 17, 2016 09:29   Tuning mechaniczny zdrowego vvc

Witam wszystkich.chcialbym podniesx nieco mocy w zr. Silnik wyplul 155 koni,więc w miarę trzyma serie.na pewno bedzie przelot.. Chcialbym zapytac o inne modyfikacje jak: ostrzenie walkow, czy przesunięcie odciny o 300-400 czy jest bezpieczne?
Prosilbym najlepiej o wypowiedz tych ktorzy praktykowali jakiekolwiek przerobki w vvc. Chciałbym podbic do 180-185 km. Naczytalem sie tego trochę, jednak za wiele konkretow nie bylo, jedynie same teorie, ze silnik moze nie zniesc itp. Swapa jak na razie nie planuje,bo raz, ze finansowo nie za dobrze stoje ( na moje oko wydatek z 8k) to slabiej sie na zakretach zachowuje
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Wrz 17, 2016 09:29   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Wrz 17, 2016 14:26   

Przelot odejmuje 15-25KM
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sob Wrz 17, 2016 20:52   

Bebechy z lotusa weź, tam było 180KM, ale nie pamiętam gdzie była różnica, być może głównie w wałkach.
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1744
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Nie Wrz 18, 2016 12:39   

Bez wiekszego budzetu nie ma co kombinowac, mozna tylko popsuc

W zadnym lotku nie bylo 180 na roverowskim motorze seryjnym

Albo 135 albo 160KM
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Nie Wrz 18, 2016 14:02   

albo ciężkie tysiące zł albo nie ma sensu ruszac :ok:
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Nie Wrz 18, 2016 20:01   

180KM było przy 1.8T... pomyliło mi się :)
 
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 455
Skąd: Radom



Wysłany: Nie Wrz 18, 2016 23:21   

Wałek wydechowy Pipercamsa, zrobić porting głowicy, porządny wydech z długim 4-2-1 i podstroić Ecumasterem. 170-180 powinno być. A jak nie to ITB i znowu podstroić. :)
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pon Wrz 19, 2016 06:49   

Z wydechem bym się zastanowił, w dieslach to ma sens ale w wolnossących niekoniecznie.
Układ pracuje w rezonansie (zresztą tak samo jak układ ssący), tak więc zmieniając wydech trzema mieć to na uwadze i wyliczyć, jak zbudować układ aby ten rezonans zachować.
W innym przypadku koni będzie mniej.
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3631
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Wrz 19, 2016 17:50   

sknerko napisał/a:
Przelot odejmuje 15-25KM


oo to muszę koniecznie na hamownie zlotową zawitać,
taki spadek by było czuć, a ja takiego czegoś nie wyczuwam, nawet powiedziałbym ze jest lepiej :roll:
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Wrz 19, 2016 21:42   

poczytaj o przygodach markzo, ja to doświadczyłem w freelu, nawet mrówka czuła ze jest muł jak kat wyleciał, zamontowałem z powrotem - moc wróciła.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3631
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Wrz 19, 2016 22:09   

sknerko napisał/a:
czuła ze jest muł jak kat wyleciał, zamontowałem z powrotem - moc wróciła.


hmmm ale u mnie to troche inna sytuacja, bo ja mam inne dwa tłumiki, a u Ciebie zostały seryjne, może to dlatego.
Kurde offtopa robimy :roll:
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Wto Wrz 20, 2016 11:21   

AndrewS, nie do końca offtop, sprawa dotyczy tuningu wspomnianego silnika i kwestia wydechu jest tu bardzo ważna, jeśli tylko wsadziłeś bez wyliczeń przelot bardzo możliwe że z tuningu mechanicznego wyszedł wizualny ew. dźwiękowy, fajnie by było gdyby ludzie u nas robili te mody z głową i popierali je wynikami z hamowni, z tego co wiem wolny wydech to zawsze na + w silniku z turbo, a w n/a właśnie musiałby być dobrze wyliczony cały układ wydechowy żeby zrobić różnicę na + a nie tylko samo wrc (warczy ryczy czeszczy)
 
 
 
luke27 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 214



Wysłany: Wto Wrz 20, 2016 14:31   

Ile chcesz przeznaczyć? Może coś podpowiem.
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Wrz 20, 2016 21:07   

AndrewS dupohamownia zawodna bywa ;)
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
mygyzyry 



Dołączył: 27 Maj 2015
Posty: 33



Wysłany: Wto Wrz 20, 2016 22:04   

a co Panowie sądzicie o zwiekszeniu dawki/przesuniecie odciny o 300rpm? Mam magika od takich rzeczy,bez problemu by to zrobił,tylko kwestia tego czy się zaraz nie rozpadnie silnik,bo nie uniesie.
Co do modów niestety za wiele pieniedzy nie mam (,szczegolnie ,ze w ostatni miesiac pokupowałem do mg gratów,zeby przywóric go do fajnego stanu. ) wiec fajnie by było tanszym kosztem podniesc trochę hp
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 455
Skąd: Radom



Wysłany: Wto Wrz 20, 2016 22:15   

7400 to bezpieczna granica dla mechanizmów VVC, które z racji dość skomplikowanej budowy nie zniosą więcej. ZandF robiąc remapy 160tek podnoszą limiter do takiego poziomu. Popychacze i reszta powinny dać radę, tłoki w 160tce podobno wytrzmują +/- 7800.

Co do wydechu, oczywiście że policzony, nikt nie napisał, żeby zrobić chamski przelot na sztukę. Tyle, że to kosztuje. No ale tuning n/a zawsze sporo kosztuje, można nawet powiedzieć, że niewspółmiernie do efektów.

To z niewielkim budżetem nie poszalejesz. Wałek Pipera nie należy do najtańszych, porting raz, że kosztuje, dwa że wymaga ściągnięcia głowicy więc i uszczelki, śruby. Wydech policzony to już 1000+. Strojenie Ecumasterem to kolejne 1000 z montażem.

Ja w swoim VVC w Poldku z wydechem niepoliczonym, bez katalizatora doszedłem do 157kuni i 170Nm. No i nie ma co ukrywać, wsadzimy te 1000-2000 i uzyskamy góra 10-15koni, co według mnie mija się z celem. Dlatego niedługo przesiadka w coś z 6 garami w rzędzie. :mrgreen:
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Wrz 21, 2016 06:57   

MultecFSO a czemu nie 6 garów widlaste :) ?
 
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Wrz 21, 2016 08:53   

MultecFSO napisał/a:
Co do wydechu, oczywiście że policzony, nikt nie napisał, żeby zrobić chamski przelot na sztukę.

mygyzyry napisał/a:
na pewno bedzie przelot..

mygyzyry napisał/a:
Co do modów niestety za wiele pieniedzy nie mam (,szczegolnie ,ze w ostatni miesiac pokupowałem do mg gratów,zeby przywóric go do fajnego stanu. ) wiec fajnie by było tanszym kosztem podniesc trochę hp

Nikt nie pisał powiadasz?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 455
Skąd: Radom



Wysłany: Sro Wrz 21, 2016 15:09   

ADI-mistrzu napisał/a:
MultecFSO a czemu nie 6 garów widlaste :) ?


Może inaczej. Po prostu przesiadam się w BMW. ;) A rzędowe sześć znane jest m.in z idealnego wewnętrznego wyważenia. O trwałości nie wspominając.

Miałem na myśli propozycje modyfikacji, a nie to co napisał pytający. W sumie nawet nie zwróciłem na to uwagi. W każdym razie na kolektor wydechowy jest przepis na stronie Dave Andrewsa. Średnice i konkretne długości runnerów. Kwestia tylko kto to wyspawa. ;)
 
 
 
luke27 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 214



Wysłany: Sro Wrz 21, 2016 18:34   

Obawiam się że jeśli nie masz kasy na swapa, to tym bardziej nie stać Cie na grzebanie n/a.
Co do tego że nie wiele wyczytałeś to się nie dziw, jedni żyją z przeróbek, inni wydali sporo kasy na firmy, wiedzą niechętnie się dzielą. Troszkę grzebałem w VVC, wiec nieco naświetlę temat, ale i tak traktuj to jako naprowadzenie.
Generalnie podczas modyfikacj koncentrujesz się na przebiegu i wartosci momentu obrotowego, na podstawie koni to można sobie policzyć stawkę OC w niektórych krajach :wink:
Na początek warto zainwestować w ECU, jest kilka opcji, idąc od najdroższej:
1.Emerald (dostajesz pełen pakiet plus przewód adaptujący do wiązki za dopłatą, gotowce dla VVC, instrukcja napisana jak dla idiotów, nieważne jak będziesz rozwijał projekt, tym kompem ogarniesz wszystko).
2.EMU (jak do nich pisałem to twierdzili że ogarnia VVC, jednak musisz się liczyć z dodatkowym kosztem na strojenie i przerabianie wiązki jeśli sam tego nie ogarniasz)
3.Remap seryjnego ECU w GB znajdziesz firmy (opcja najmniej plastyczna i rozwojowa)
Oczywiście jest więcej opcji, to popularne przykłady.

Kolejna sprawa to odcinka, VVC można kręcić do 7450, jest to zakres, do którego zachowuje precyzję, nie chodzi o wytrzymałość, oczywiście wałki kręcą się z połową prędkości wału. W praktyce odcinkę ustawia się na 7600. Jednak tutaj napotyka się na kilka problemów. Pierwszy to taki że silnik jest ważony na 6500 obrotów, zbyt wysokie niedowarzenie powoduje problemy z drganiami w zakresie powyżej, częste usterki to pęknięcie rotoru pompy olejowej, czy uszkodzenia panewek. K seria wymaga mniejszej wartości niedoważenia niż inne silniki, to co jest zaletą tej jednostki, czyli lekki układ korbowy, dzięki czemu fajnie reaguje na gaz, generuje problemy. Rozwiązaniem jest rozebranie silnika i wyważenie zespołu. Jeśli chodzi o gorę to problemem są sprężyny i ich bezwładność, miseczki też mają tendencję do awarii wraz z wzrostem obrotów. Jeśli chodzi o popychacze to najczęściej pojawia się problem z wypompowaniem oleju i pęcherzykami powietrza w oleju, tutaj wystarczy pilnować żeby były w dobrej kondycji plus przegroda do misy i mod pompy. Jest to problem często bagatelizowany, ale często odpowiada za spadek momentu w górze. Tutaj musisz się zastanowić czy chcesz żeby auto jechało czy pochwalić się kolegą większą mocą, bo co z tego że przez przesunięcie odcinki uzyskasz większą moc jak wartość momentu z 160Nm dla 7000obr zjedzie do 130Nm dla 7450? Samo wyważenie wału, koła, kółek i docisku daje ekstra Nm i hamuje ich spadek wraz ze wzrostem obrotów.

Teraz wałki wydechowe, krótko ja w VVC testowałem Pipery, dedykowany do VVC i 285H (wydechowy). VVC ma lepszy środek, 285H górę. Na drogę dla lekkiego tuningu wybrał bym VVC. Ssące, Mike Satur ma poprawione, nie mam z nimi doświadczenia. U mnie za chwile wylatuje VVC, nie ciekawiły mnie aż tak bardzo żeby testować.
Następna kwestia to poprawienie wzniosu wałów na TDC, ssące powinny mieć wartość 0,124-0,13mm, wydechowe 1,24-1,3mm. Korygujesz przy pomocy trzpieni offsetowych, w praktyce wartość należy poprawić o 6-8stopni. Skorygowany wznios i 285H znacznie pogarszają kulturę pracy na wolnych obrotach, zaczyna to brzmieć jak VHPD.

Na koniec wydech, fabrycznego układu chyba nie da się poprawić, nawet auta do sportu mają taką budowę jak fabryka, ja testowałem 2,5" z sportowym katem, silnik po sporych przeróbkach więc średnica zdecydowanie za duża dla Ciebie. Nie ukrywam że po wymianie wydechu praca nad silnikiem stała się bardzo przyjemna :P Jeśli ma być lekko dłubany to wydechu nie ruszaj, zainwestuj w porządny kolektor 4-2-1, u nas koszt pospawania z kwasówki 1000-1500PLN. Można też kupić gotowca w GB.

To jest zaledwie ułamek informacji, jeśli zdecydujesz się na grzebanie to będziemy pomagać.

Na koniec prośba jeśli (zakładam że nie nastąpi taka sytuacja), przez niewiedzę swoją lub jakiegoś pseudo tunera coś zepsujesz to nie wypisuj po forach jakie te Rovery są Guw...ne, że wybucha jak się przekroczy 6tys. obrotów, albo że jak podjeżdżasz pod warsztat to mechanik na sam widok tego auta każe Ci wyp...ać. Myślę że sporo osób się przyłączy do prośby.
Pozdrawiam
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=103158
https://pl-pl.facebook.com/b4rally/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Zasady kącika "Tuning mechaniczny"
piter34 Tuning mechaniczny 0 Pon Kwi 02, 2007 11:07
piter34
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [R 200/400 SD] Tuning SD czyli jak z 86KM zrobić wiecej
Remigiusz Tuning mechaniczny 0 Pią Lis 04, 2011 22:26
Remigiusz
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Tuning mechaniczny
Gość Tuning mechaniczny 5 Wto Kwi 28, 2009 12:54
Brt
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [MG ZR 160] Tuning mechaniczny bezpieczny
j0zek Tuning mechaniczny 1 Nie Lip 14, 2013 22:23
Raptile
Brak nowych postów Tuning mechaniczny Roverka
luk7 Tuning mechaniczny 28 Czw Lut 18, 2010 21:17
flapjck1



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink