Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZS] Geometria przód
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZS] Geometria przód
Autor Wiadomość
szylozbi 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Paź 2010
Posty: 308
Skąd: Katowice

MG ZS

Wysłany: Czw Wrz 22, 2016 17:59   [MG ZS] Geometria przód
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2005

Na przeglądzie okazało się, że opony z przodu mam od wewnątrz gdzieś na ok 10 cm szerokości zjechane do zera, aż zaczęły pękać. Po zamontowaniu nowych opon zrobiłem od razu geometrię. Zbieżność jak widać w załączniku jako taka została zrobiona, po prawej stronie z tyłu już zabrakło regulacji. Ale nie ma niestety, żadnej możliwości regulacji pochyłu kół! We wtorek jestem ugadany na sprawdzenie jeszcze raz zawieszenia, choć na przeglądzie diagnosta oprócz opon do niczego się nie doczepił. Czy w tej sytuacji będę musiał wymienić wszystkie wahacze, sworznie i tuleje żeby uniknąć kolejnej wymiany opon w niedługim czasie?

http://www.fotosik.pl/zdjecie/0ebee6d3776af8d8
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Wrz 22, 2016 17:59   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Wrz 22, 2016 20:22   

szylozbi, Z tylu nie ma regulacji a z przodu no to dziwne trochę ze tego wcześniej nie zauważyłem i opony do zera zjechały się. Normanie to widać Jak się popatrz od góry nawet.

Nie przywaliłeś gdzieś tym autem ?
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
szylozbi 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Paź 2010
Posty: 308
Skąd: Katowice

MG ZS

Wysłany: Czw Wrz 22, 2016 20:43   

Tak, sprawdziłem przed chwilą w danych technicznych do geometrii kół. Nie ma regulacji pochyłu ani z przodu, ani z tyłu. Tylko zbieżność można wyregulować. Mało na naszym forum podobnych tematów. Pooglądałem na necie odnośnie innych marek, kończy się zazwyczaj na wymianach wahaczy, czasem amortyzatorów a nawet wymianie zwrotnicy. U mnie nic nie stuka ani nie puka, czasem zdarza się wpaść w dziurę jak każdemu. Od kupna czyli 4 lata nic przy zawiasie nie robiłem, może wszystko się po prostu zestarzało już. Tylko dziwi mnie czemu przy poprzednich przeglądach było ok, a teraz w ciągu roku tak się starły opony, że właściwie to już pękły, widać było zbrojenie.
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Czw Wrz 22, 2016 21:12   

mi to smierdzi padnietymi wahaczami górnymi
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
szylozbi 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Paź 2010
Posty: 308
Skąd: Katowice

MG ZS

Wysłany: Pią Wrz 23, 2016 14:36   

Nastawiam się właśnie na wymianę wahaczy górnych, choć wyjdzie to po sprawdzeniu zawieszenia. Możecie polecić któreś oprócz TRW i Lemforder? Rozpiętość cenowa od 80 do 400 zł za sztukę. Wydaje mi się, że Master Sport byłoby dla mnie optymalnym rozwiązaniem, bo drogi po których jeżdżę są w niezłym stanie, rocznie robię ok 7000 km.
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pią Wrz 23, 2016 14:48   

ja mam jakieś niby niemieckie (deckerman?) w 45 za 90zł szt i jeżdzo i sie nie psujo
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pią Wrz 23, 2016 20:03   

Z tego co pamiętam to normalna wartość pochylenia koła dla ZS.
Pamiętaj że ZS ma inne wahacze górne niz R400/R45
Bardziej mnie martwi brak ustawienia tylnej zbieżności w prawym kole.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
szylozbi 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Paź 2010
Posty: 308
Skąd: Katowice

MG ZS

Wysłany: Pią Wrz 23, 2016 20:50   

greg-si napisał/a:
Pamiętaj że ZS ma inne wahacze górne niz R400/R45

:o
To sprawdzone info? We wszystkich katalogach pasuje do ZS, R400, 45 i Civica.

Jedyne co znalazłem to w tej aukcji info, że są montowane odwrotnie stronami w MG:

http://allegro.pl/rover-4...5213704454.html
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Wrz 25, 2016 11:23   

szylozbi, Roznica jest taka ze w ZS jest lewy od 45 na prawiej stronie i vice versa :)
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Wrz 25, 2016 11:51   

szylozbi napisał/a:
To sprawdzone info? We wszystkich katalogach pasuje do ZS, R400, 45 i Civica.

Jedyne co znalazłem to w tej aukcji info, że są montowane odwrotnie stronami w MG:

http://allegro.pl/rover-4...5213704454.html

w ZS masz negatyw, tak samo tylne koła mają inne wahacze poprzeczne górne ;) i zdaje sie z przodu masz większy sworzeń ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
iktorn73 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 530
Skąd: Warszawa/Magdalenka



Wysłany: Pon Wrz 26, 2016 13:32   

A samych sworzni wymienić nie można? Na początek odczep sworzeń od koła i sprawdź czy ma luz,zwykle te sworznie stukają jak są mocno wyrobione. Sprawdź tez dolne sworznie bo ich stanu diagnosta nie zweryfikuje.
 
 
szylozbi 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Paź 2010
Posty: 308
Skąd: Katowice

MG ZS

Wysłany: Wto Wrz 27, 2016 18:01   

Wahacze i wszystkie elementy zawieszenia okazały się ok, do wymiany jedynie końcówka drążka, która nie ma wpływu na pochył koła. Padła propozycja pomiaru płyty podłogowej w warsztacie blacharskim. Szkoda, że w naszych autach nie ma możliwości wycięcia tzw. fasolki w amortyzatorach. No chyba, że ktoś ma to niech się podzieli wiedzą. Może zawieszenie wyszło fabrycznie w negatywie?
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Wto Wrz 27, 2016 19:38   

szylozbi, są regulowane wahacze górne
Dla mnie sa to normalne wartości pochylenia koła. Nawet R400/45 ma negatyw.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
szylozbi 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Paź 2010
Posty: 308
Skąd: Katowice

MG ZS

Wysłany: Sro Wrz 28, 2016 18:32   

Wiadomo coś dlaczego w ZS-ach wahacze są zamienione stronami? Muszę sprawdzić czy już były wymieniane, może ktoś wsadził je tak jak w R45. Może to powoduje negatyw ? Znalazłem takie coś:

http://forums.mg-rover.or...shbones-544226/

Chodzi mi o zdanie :

"Changed my upper wishbones this week just gone and was wondering about all this swapping left to right business between rover and mg to change the camber angle. "
Tłumacz google:
"Zmieniłem górne wahacze w tym tygodniu po prostu poszedł i zastanawiałem się o tym wszystkim zamiana lewej do prawej biznesu między Rover i MG, aby zmienić kąt pochylenia kół. "
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1744
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Sro Wrz 28, 2016 20:24   

To jeszcze ja to napisze


Takie pochylenie kol nie powoduje scinania opon, jak bylo zle ze zbieznoscia to bylo przyczyna sciecia gum

Ja miale jakies wahacze żamienniki i pochylenie lezalo jeszcze bardziej , okolo 2 stopni i oponom nic nie bylo

Tylko ze ja mialem swieze wszystkie tuleje, do tego twarde polibusze a nie seryjna guma i zbieznosc ustawiona z przodu na 0
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
wooy11 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 256
Skąd: Mielec

MG ZS

Wysłany: Sro Paź 05, 2016 12:58   

Odnośnie wahaczy górnych przód.....mam w zapasie oryginalne i na nich są naklejki ONLY MG ;)
_________________
...jeżdzę tylko Roverami http://www.fotosik.pl/pok...7e9cb120a7.html ...10 lat turlałem sie wanną na kółkach (111L)
potem R400 a teraz MG ZS iTD 2.0
 
 
 
szylozbi 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 28 Paź 2010
Posty: 308
Skąd: Katowice

MG ZS

Wysłany: Czw Paź 13, 2016 11:39   

Zamiana wahaczy stronami nic nie pomogła, a nawet pogorszyła z jednej strony. Teraz Lewe koło -2,06, prawe dalej -1,36. Możliwe, że to zła zbieżność spowodowała taką sytuację. Będę sprawdzać co jakiś czas opony, jeśli sytuacja się powtórzy to jestem o tyle w dobrej sytuacji, że będą pasowały regulowane tuningowe tzw. cambery do Hondy Civic MB i to powinno rozwiązać problem.
 
 
Excalibue 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Lip 2015
Posty: 152

Rover 45

Wysłany: Pią Sty 12, 2018 14:43   

Zmienilem sprężyny i amortyzatory z Mg Zs oraz odwróciłem wahacze górne stronami tak jak radzą na forach by mieć pochylenie z mg.
W jednym z wahaczów górnych, wymieniłem dodatkowo sworzeń.
Niestety po wymianie tego wszystkiego przód lata na boki na nierównym asfalcie, na śliskim jeszcze gorzej, czyżby geometria się przestawiła i tego są objawy ?
Nie wiem w jakim stanie są amortyzatory bo kupiłem wszystko w komplecie z używanego anglika, słyszałem, że jak wybite to też mogą powodować myszkowanie.
Przed wymianą wszystko było ok, tylko za nisko siedział -35mm, z mg jest -20mm.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Sty 12, 2018 18:32   

ZS ma w serii negatyw z przodu (na pewno 180tka), konieczne jest ustawienie geometrii.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Sty 12, 2018 20:05   

Excalibue, Ustawienie geometrii jest potrzebne po takim zabiegu. Bylo to tez opisywane :D
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400] Geometria kół
k3master Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 15 Czw Lip 26, 2007 17:22
sTERYD
Brak nowych postów [R 45] 2,0 diesel geometria przedniego zawieszenia
baaa Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sro Maj 09, 2012 17:01
baaa
Brak nowych postów [R400]Wymiana amortyzatorów a geometria ?
kezmanq Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pon Paź 29, 2012 07:06
szoso
Brak nowych postów [MG ZS] Chlapacze na przód
Kermit Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Pią Gru 16, 2016 00:13
Kermit
Brak nowych postów [R45]Przód polift do Mk1
barney79 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Nie Kwi 24, 2016 14:37
barney79



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink