Forum Klubu ROVERki.pl :: Swap do Mg zr 160
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Swap do Mg zr 160
Autor Wiadomość
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Sro Paź 19, 2016 09:44   

prebenny, jak wsadzisz turbo do vvc to też nie bedzie czego ratowac ale pod kątem silnika :lol: nie jeździ się tragicznie a i sam silnik z osprzętem nie waży aż 2x tyle co vvc ;-) w bagażnik AKu można jeszcze dla równowagi zamontowac :ok: . Ogólnie 200km, miło nie ;p w tak małym autku ;-)
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Paź 19, 2016 09:44   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Vigoslaw 




Pomógł: 28 razy
Dołączył: 15 Cze 2011
Posty: 805
Skąd: Pruszcz Gdański

Rover Coupe

Wysłany: Sro Paź 19, 2016 11:19   

bociannielot,

Pod warunkiem, ze TI trzyma serie, a rzadko tak jest :P

Pozdro,

V.
_________________
Samochód wybiera się sercem, a nie rozumem :)
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Sro Paź 19, 2016 13:30   

ok to niech bedzie te 193 ;-) mysle ze to i tak wiecej niz 14x z vvc a na pewno samo turbo pozwoli sprawniej z nich korzystać ;-)
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Paź 19, 2016 15:55   

bociannielot, Były tez takie swapy co tylko z 2.0ti pokazywały 150 KM ;)
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Sro Paź 19, 2016 16:08   

Remigiusz, bo pchac nie sprawdzony silnik majac go juz na wierzchu i mogac zrobic szybki remont to też trzeba miec talent ;-)
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Paź 19, 2016 17:17   

Nie swapy, tylko jeden swap :) sprawne 2.0t z podniesnionym tylko doladowaniem przez mbc generuje ok 200km. Na pewno vvc lepiej skreca :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Paź 19, 2016 17:35   

Markzo, Ja tylko mowie bo hejtuja jak zwykle T-serie :P
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
luke27 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 214



Wysłany: Sro Paź 19, 2016 18:10   

Ehh.. się dyskusja zrobiła. Ja osobiście dla 200 koni bym został przy tym silniku. Jak znajdę chwilkę to rozwinę wątek. Na co się zdecydujesz to twoja sprawa, my możemy tylko wyrażać opinie. Problem z k-serią jest taki że można wpakować kupę kasy i uzyskać prawie nic lub wpakować umiarkowanie kasy i mieć sporo. Tymczasem zapraszam do zapoznania się z częścią dotyczącą silnika z filmu:

https://vimeo.com/10553439

W innym wątku dawałem linka do silnika 1,6, można obejrzeć jak to jedzie...

Ps. dalej nie napisałeś co chcesz uzyskać i jak używać.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=103158
https://pl-pl.facebook.com/b4rally/
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Sro Paź 19, 2016 19:35   

luke27, to moze powiedz jakie koszta tych 200km w vvc bo zaraz sie okaze ze i tak taniej wyjdzie caly silnik swapnac na 2.0t
 
 
 
luke27 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 214



Wysłany: Sro Paź 19, 2016 20:35   

Ale ja nie ukrywam że taniej przełożyć t-serię albo durateca, bo to fakt. Proponuję też liczyć konie na tonę choć osobiście nie lubię mierzenia silników po mocy, moc przy danych obrotach już lepiej. Profesjonalnie to powinno się robić po wykresie momentu obrotowego. Co do kosztów, podstawa to elektronika, mój faworyt to emerald k6, można zamówić wstępnie zaprogramowany z przejściówkami, kablami itp. koszt pod 4tys. z przesyłką. Podpinasz i śmigasz, programujesz, dodajesz przełącznik na 3 niezależne mapy, shift lighty i co tam chcesz. Jeśli autor zainteresowany to rozwinę tema wytrzymałości silnika, wyważeń, niedoważeń, przeciwwagi wał/korby+tłoki i wiele innych ważnych tematów. Generalnie przy pojemności 1,8 można spokojnie zrobić 240+ nadające się jeszcze do jazdy na co dzień ale już bez VVC. Wbrew temu, co jeszcze myślą ludzie w PL, nawet na tym forum ta jednostka jest wytrzymała, podstawa to precyzja i pozbyć się wibracji. Błędem jest też wzorowanie się na VHPD, trudno uwierzyć że tak skopany silnik, z tyloma błędami pojawił się w handlu. Ten silnik miał to nieszczęście że był pewnym przełomem, po ciężkich, żeliwnych silnikach pojawia się coś ultra lekkiego z całkowicie inną metodologią wyważania, owszem miał choroby wieku dziecięcego, które Rover, z wiadomych przyczyn nie zdążył wyeliminować ale to jest do poprawienia. Pytanie kto to zrobi w PL jak należy? Od siebie mogę podać co i w jaki sposób przerobić. Pisałem z wieloma ludźmi, trochę informacji, zdjęć, wykresów jest, sam też sporo w k-serii grzebałem/grzebię i jedyna wpadka to były beznadziejne śruby, 2szt, nie powiązane w żaden sposób naprężeniami wyciągały się o 20Nm, efekt delikatne pocenie się na zewnątrz głowicy podczas nagrzewania. Ale to moja wina bo kupiłem g... zamiast rozeznać jakie śruby zakupić. Sam przymierzając się do budowy kit cara bardziej byłem skłonny do xary lub 306 maxi ale po rozeznaniu tematu widzicie na czym stanęło. Jako podsumowanie to sam nie wiem co bym zrobił, w rajdówce trzyma mnie regulamin więc wiadomo, na co dzień, turbo robi wrażenie i łatwe w tuningu, kusiła by mnie też jakaś ultralekka V-ka, zwłaszcza jak autor pisze że kasa nie gra roli, z innej strony prowadzenie czyli niska masa, to może lepiej zostać na k-serii i wyłożyć sporo kasy. To naprawdę nie jest łatwa decyzja. Faktem jest że słabsze lotusy na k-serii, na torze są szybsze od tych z swapami na durateca czy hondę, a równie mocne są dużo szybsze. Trudny temat, a dalej nie wiemy do czego ma auto służyć. Obawiam się że się opiszemy, będzie nie jedna spina, a auto za kilka miesięcy zostanie sprzedane jak go fabryka stworzyła...
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=103158
https://pl-pl.facebook.com/b4rally/
 
 
addb1 




Dołączył: 11 Lip 2016
Posty: 193

MG ZR

Wysłany: Sro Paź 19, 2016 21:08   

luke27, Dziękuje za tą wypowiedź :) Auto ma służyć do jazdy codziennej , nie ekstremalnie.
Czytałem twój post i jestem pod wrażeniem tego co robisz i naprawdę trzymam kciuki aby wszystko poszło z planem

Markzo, mnie zainspirował swoim postem gdzie robił SWAP razem z skorpion, i mnie natchnęło.
Z tego co wiem przeróbki k-series z tym o to silnikiem VVC jest nie opłacalne ze względu że
1 nie wytrzyma 200hp na serii
2 do tego idzie mnóstwo hajsu aby to chodziło jak należy

Gdzie w tej chwili znalazłem auto < lekko bite od przodu > z silnikiem 2,0t za fajne pieniądze. do liczyć remont silniki jeśli będzie to konieczne oraz człowieka który to zrobi < kogoś to tego mam >

Uwielbiam te auto, bo jest nie typowe, tak powiem rzadki okaz na drogach. Chcę drugiego w Polsce ZR z 2.0t

Chętnie przyjmę jakieś uwagi i porady
_________________
Ja lubie SZYPKO
niech żyje zbrodniczy REŻIM
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Paź 19, 2016 21:19   

To nie bedzie ani 2gi ani 3ci zr t16 :) jest ladna 25tka z zakutym 2.0t i wlasciciel pojdzoe gruuuubo ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
addb1 




Dołączył: 11 Lip 2016
Posty: 193

MG ZR

Wysłany: Sro Paź 19, 2016 21:30   

Markzo, No to kolejna ZR 2.0t :)
_________________
Ja lubie SZYPKO
niech żyje zbrodniczy REŻIM
 
 
luke27 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 214



Wysłany: Czw Paź 20, 2016 06:46   

Czyli jednak kasa ma znaczenie ;-) Osobiście w przypadku turbo wybrał bym audi z skrzynią 6-ką.
Ps. Kto Ci nagadał takich głupot że VVC na serii 200 koni nie wytrzyma. Przecież dałem linka do N-ki. W homologacji jest seria, nie wspominając co Matt tym autem wyczynia/wyczynial na OS-ach. Jakoś żaden silnik nie wybuchł... ;-)
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=103158
https://pl-pl.facebook.com/b4rally/
 
 
skorpion 



Dołączył: 09 Lut 2014
Posty: 91



Wysłany: Czw Paź 20, 2016 19:33   

nie bój sie swapy 2.0 ti jest troche zabawy ale wiadomo jak przy kazdym swapie ja zachecam cie nie tylke co do roverowskiego ti ale ogolnie silnik z turbo bo jednak charakterystyka pracy jest całkim inna a dwa ja sie nie zgodze ze zr po zmianie silnika gorzej sie prowadzi wystarczy miec dobre zawieszenie i napewno nie z 1.4 pozdro :)
 
 
Harry 


Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Czw Paź 20, 2016 22:42   

jak turbo to bym brał 1.8t z audi gdyby się zmieściło to t4 z volvo, ale skrzynia ogromna i ciężka.

Lub wolnossące z hondy jakiś mix + kompresor
 
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pią Paź 21, 2016 09:43   

jak czytam te wasze porady :-) może jeszcze v8 jakieś ze 4.4 litra mu polecicie :-) od razu z audicy razem z napedami 4x4 :-)
https://youtu.be/mPyCZ-nGSIc?t=54
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Paź 21, 2016 10:07   

Hehe juz widze te swapy na silniki innych marek :rotfl: tucna forum ciezko o zdrowe vvc a proponujecie takie abstrakcje :ok:
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
luke27 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Posty: 214



Wysłany: Pią Paź 21, 2016 19:09   

Panowie sory, ale teraz to wy macie jakiś problem. Czym różni się swap ma T serię Rovera od swapa na Audi? Poza tym że na Audi zna się cała masa ludzi, co 50km znajdzie się kogoś kto to uruchomi, zanim kupisz Rovera silnik Audi kupisz z 15 razy, robisz 300 koni nie tykając silnika, części tuningowych na naszym rynku jest od zaje...a, jeśli chcesz np zwiększyć pojemność wymieniasz wał na inny z grupy VAG. Nie wspomnę o gów...j skrzyni Rovera (jeśli chodzi od przełożenia), chcąc coś z tym zrobić trzeba albo wywalić pod 30tys na wsad 6 biegów, lub pod 10tys na krótkie 5 biegów. Do Audi masz masę możliwości jeśli chodzi o skrzynię i prawda jest taka że 150koni na 6-ce będzie szybsze niż 200 na PG1. Jeśli nie styknie na skrzynie można zrobić adapter tak samo jak do durateca, chyba że kogoś przerasta odrysowanie szablonu i zawiezienie na laser. Panowie czas zdjąć klapki z oczu i spojrzeć na świat obiektywnie. Sam wybrałem Rovera na rajdówkę bo jest postrzegany jako gów...o w oczach innych kierowców, wiem bo jeździłem nimi masę lat, a gdy ludzie pytają co teraz buduję to słyszę aha z uśmiechem lub myślą że jaja sobie robię. Gdybym namawiał np. na swap jednostki Nissana do Mazdy RX8 to wasze wypowiedzi miały by jakiś minimalny sens, choć z doświadczenia i tutaj nie ma tragedii...
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=103158
https://pl-pl.facebook.com/b4rally/
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Paź 21, 2016 19:57   

luke27 napisał/a:
Czym różni się swap ma T serię Rovera od swapa na Audi?

hm, zapytam tak, robiłeś swapa na 2,0t i na 1,8t/inny motor spoza grupy r/mg?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów SWAP 1.8 VVC na 1.8 T
spider Tuning mechaniczny 41 Wto Mar 04, 2014 11:39
spider
Brak nowych postów Swap [r75] 1,8 -> 1.8t/v6
Tomekkk Tuning mechaniczny 3 Pon Maj 28, 2012 22:40
7Tomi
Brak nowych postów [R-200 1.4 16v 98R] Swap na 2.0 V6 z 75
kolin Tuning mechaniczny 11 Sro Sie 20, 2008 13:13
Senn
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi SWAP SWAP SWAP SWAP
Adask0 Tuning mechaniczny 2 Sro Wrz 21, 2016 20:15
Adrian
Brak nowych postów [MG ZS] Swap 1.4 na 1.8 T
Gość Tuning mechaniczny 78 Nie Lip 15, 2012 17:39
Kozik



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink