MD, już są fajne przykłady takiego podejścia.
XC90 T8.
Pojemność 2.0 i 5,6 sekundy do 100 km/h autobusem.
Oczywiście nikt nie wspomina o trwałości takiego rozwiązania...
Przyspiesza ładnie - to fakt, ale to zasługa 8 biegowej szybkiej skrzyni - Wrażenia akustyczne - nie za ciekawe.
Jako były użytkownik starego XC90 w wersji T6 i V8 napiszę tak:
Miałem kupić nowe XC90 T6 2.0 320KM, ale auto choć wizualnie extra to silnikowo kiepskawe. Brakuje mocy powyżej 4500 obr.
Miałem stare XC90 T6 czyli rzędowe 6 cylidrowe 3 litrowe biturbo, auto podciągnięte z 272 Km na 340 i przyspieszenie na driveboxie było w okolicach 7 sek - Uwaga - Skrzynia automatyczna, hydrokinetyczna z 4 (czterema biegami).
MAX Moment dostępny od 1450 do 6300 obrotów - płaski przebieg krzywej momentu
i najlepsze - 3 litrowe biturbo paliło wg wzoru prędkość dzielona przez 10
Wiecie ile pali nowe XC90 z dwulitrówką? o podobnej mocy? Do 90 km/h pali ok. 2 litry mniej, przy prędkościach autostradowych pali identycznie, a powyżej 170 pali o 1.5 lita więcej jak stare 6-cyl Volvo.
A najlepsze jest to, że stare XC90 przygotowane do jazdy ważyło mi ok. 2100kg. Nowe podobno ok. 1900.
Co więcej - stare XC90 było znacznie cichsze na autostradzie i miało odczuwalnie lepszą dynamikę w zakresie 160-200kmh.
Tak więc nowe XC90 paliwożernością dorównuje starej V8 przy wiekszych prędkościach.
ciekawe co się dzieje z ogniwami w przypadku wypadku kolizji, czy np. kwas nie leje sie na człowieka
W ostatnim typie akumulatorów są moduły 24V 250Ah składające się z akumulatorów litowych Panasonica typu 18650 w konfiguracji 6s74p i są zabezpieczone przed wybuchem, zwarciem i przegrzaniem. Jeśli zostaną zgniecione ale nie otworzy się obudowa to nic nie wyleci ani nic nie wybuchnie. Dopiero jeśli obudowa zostanie otwarta i nastąpi zwarcie wewnętrznych warstw na powietrzu to akumulator się zagotuje, zacznie dymić i wyleci z niego ok 10ml elektrolitu który jest groźny ale nie tak jak kwas
Dobra bo się za bardzo offtopowo zrobiło. Podsumowując nawet na podstawie akumulatorów można dojść od pewnych wniosków
Prawie każdy z was słyszał o wybuchających Note7 czy puchnących bateriach w innych urządzeniach Jedna sprawa to chęć zaoszczędzenia i wybór mniejszego producenta który zrobi nam ogniwo o wybranych przez nas wymiarach ale druga sprawa to podejście do klienta. Doskonały przykład to Nvidia która po wykryciu problemu z baterią dała wszystkim użytkownikom nowe tablety, starych nawet nie trzeba było odsyłać.
Dziś grzebałem w zdjęciach i kilka argumentów za elektrykami
Pierwsze - w Californi, z panelami na dachu - takie ładowanie to ja rozumiem. Zwróćcie uwagę na jakość myjni. Nie wiem czy MG bym tam zostawił a tu proszę. Na bocznej zatoczce, od głównej ulicy w LA
Drugie z Amsterdamu - ładowanie z gniazdka na ulicy to by było nawet spoko
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum