Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1998
Cześć.
Chciałem się poradzić w małym problemie.
Dzisiaj wsiadając do samochodu i próbując wrzucić bieg spotkała mnie niespodzianka. Nie dało rady wbić żadnego biegu , drążek stał nieruchomo. Dopiero po ponownym wciśnięciu sprzęgła jakoś się udało. Podczas jazdy zauważyłem, że sprzęgło jest jakby bardziej miękkie i nie stawia nawet lekkiego oporu. Oczywiście wraca na miejsce. Po nagrzaniu silnika wszystko wróciło do normy i biegi wchodzą bardzo ładnie i czuć opór sprzęgła. Sprzęgło było wymieniane jakieś dwa lata temu. Mi się wydaje, że to będzie albo wysprzęglik albo pompa sprzęgła. Jak to sprawdzić, aby wykluczyć jedno albo drugie? A może coś innego? Proszę o pomoc
Dzięki za odpowiedź.
SPAMU¦
Wysłany: Sro Paź 19, 2016 14:47 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 03 Wrz 2016 Posty: 18 Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro Paź 19, 2016 18:08
Łapa sprzegła, albo gdzies sie rozszczelniło. I mnie takie objawy spowodował rozwalony ten "cybant" przy wysprzegliku. Ale sknerko pisał kiedys coś, ze jeszcze szybkozłączka moze puszczac. Pierw zobacz czy łapa ma luz
no to dzięki. Jutro obczaję A co ile wymienia się silniczek krokowy? Mój ma już swoje lata i lekko obroty falują. Od święta jest tak że raz przez kilka sekund 1100 / 900 / 1000/900. Miałem już tak 2 razy w tym miesiącu.
[ Dodano: Sro Paź 19, 2016 19:57 ]
Która to jest ta łapa z tej aukcji?
U mnie obroty też falowały, mechaniory przeczyściły krokowy, przepustnice i wszystko co się dało, ale problem nie ustał. Dziwne było bo silnik pracował równo, okazało się że coś chyba nie łączy w zegarach. Teraz jak obroty mi dziwnie spadają to klepne w deskę rozdzielczą w okolicach obrotomierza i wskazówka wskakuje na właściwe tory Może spróbuj też tak
Nie po to władowałem w samochód ponad 15 tysięcy aby teraz pukać w zegary
Zresztą u mnie to nie wina zegarów bo słyszę podniesione obroty. Najpierw wymienię silniczek krokowy gdyż ten co mam pamięta jeszcze fabrykę
więc go nie wymieniaj tylko go wyczyść ale i tak obstawiam że to nie to prędzej to potencjometr przepustnicy się wytarł. Zrób reset przepustnicy na początek mi w landku pomagało. Trzeba wcisnąć gaz 5-7 razy do podłogi mając kluczyk w pozycji 2 (zapalone kontrolki) wyłączyć kontrolki a potem normalnie odpalić.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 03 Wrz 2016 Posty: 18 Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro Paź 19, 2016 23:25
ewentualnie może przepustnica do wyczyszczenia. Zacząłbym od wyczyszczenia krokowca i przepustnicy i wtedy patrzył. U mnie była lekka dziura przed katalizatorem i przez to skakały mi tez obroty jak się silnik nagrzał i lekko poszarpywał jak brałem na dwójkę
Wszystkie usterki okazały się nie usterkami. Jak to nazwał mechanik, wodziki zmiany biegów wystarczyło przeczyścić i od nowa nasmarować. Teraz biegi wchodzą jednym palcem. Obroty to tylko niedopięty przewód czy coś w tym rodzaju na silniczku krokowym.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum